Pirelli je u Brazilu završio svoju drugu sezonu u F1. Povodom toga, talijanska kompanija je objavila statistike za 2012. godinu. Donosimo vam izdvojene činjenice.
Statistika:
– broj isporučenih guma za sezonu: gume za utrku: 31 800, od kojih je 22 500 za suho i 9 300 za kišu plus 6 600 za testove.
– broj korištenih guma: 21 400 za suho i 2 100 za kišu.
– prosječan životni tijek: za suho 180 km, a za kišu 140 km.
– vozači koji su odvozili najviše krugova na pojedinoj komponenti guma: Hard – Kobayashi (798); Medium – Senna (869); Soft – Ricciardo (1,012); Supersoft – Raikkonen (237); Intermediate – Alonso (145); Wet – Kobayashi (104)
– broj pit stopova: 957
– utrka sa najviše pit stopova: 76 (Malezija)
– utrka sa najmanje pit stopova: 24 (SAD)
– najbrži pit stop: 2,31 sekunda (J. Button na VN Njemačke)
– najviše pretjecanja: 90 VN Kine
– najmanje pretjecanja: 12 VN Monaka
– najveća temperatura zraka: 37 celzijevih stupnjeva (VN Europe, 21.6.)
– najmanja temperatura zraka: 4 celzijevih stupnjeva (VN SAD-a, 17.11.)
– najveća temperatura staze: 55 celzijevih stupnjeva (VN Brazila, 23. 11.)
– najmanja temperatura staze: 11 celzijevih stupnjeva (VN SAD-a, 17.11.)
Povijest Pirellija u F1 (od 1950.):
– broj startova: 242
– pobjeda: 83
– pole pozicija: 86
– najbržih krugova: 90
Solidno….utrke su zanimljivije i to je pozitivno. S druge strane mislim kako gume ipak ne bi trebale biti presudne u utrci. Sve u svemu….solidno!
Ako ništa drugo,bar gume lijepo izgledaju…Pogotovo supersoft,steta sto nije malo tvrđi da ga gledamo češće,al onda nebi bio superspoft..
Loše, definitivno.
ma bolje je da svi imaju svoje proizvodjace ,da su ko ranije .
Ma odličan posao, zadnje dvije sezone su bile brilijantne , a pogotovo ova…
Nadam se da će i sljedeće godine ubaciti neke novosti, jer ako ovako ostane polako će i timovi skužiti, pa će biti i manje zaustavljanja u boxovima.
Jedna cinjenica. Pirelli potrosi oko 200 kg marscapone (sira) godisnje na proizvodnju
vise me zanima sto pirelli sprema za 2013 i kako su momcadi bile zadovoljne snovim mjesavinama koje su probali u brazilu
Čestitke za njih!Promjenili su mnogo toga,i mislim da oni trebaju biti još duže vremena u F1!Odličan posao!
Već sam zaboravio na Bridgestone i Michelin. Pirelli me oduševljava iz dana u dan.
Ma dobar je Pirelli! 🙂
Bez njih bi ova sezona bila puno dosadnija…
Ne loše, katastrofalno. Cijelo se vrijeme govori o uštedama a sveukupno su isporučili gotovo 32 000 guma. Prosječni vijek trajanja je 180 km. Umjesto da naprave gumu koja će trajati barem duplo duže…i eto vam uštede.
pa onda vozi utrku bez pit sopa. utrka se vozi 310 km,a ti kažeš da bi gume trebale trajat 360 km.
Znači ti bi želio da vozač sa grida vozi do cilja bez zaustavljanja,za šta bi onda služili svi mehaničari,a sa tim bi se ubio ovaj sport,jer da nema zaustavljanja u pit-u,sve bi bilo na vozačima i sve bi duplo lakše išlo…Mislim da su gume puno toga promijenile,a Pirelli će sledeće sezone staviti treću komponentu,i opet će se trebati prilagoditi,a to će biti zabavno za gledati,jer Pirelli želi da šansu imaju i HRT,Marussia i Caterhem,a ne samo Adrian Newey i slični 😉
Ja san glasa za opciju “LOŠE” mišljenja sam da su gume i previše obilježile sezonu
posebno prvi dio.
slazem se jako je čudno da je trebalo pola sezone ekipama inzenjerima i vozacima da shvate kako se ponasaju gume ikako se trose pgotovo u kini gdje mercedes koji ima problema s potrosnjom je dominirao samo tom utrkom a kimi i lotus koji su najbolje cuvali gume ostanu bez guma primjera ima jos bahrain španjolska canada itd
I ja sam glasao za loše…stvarale su neku ”umjetna” uzbuđenja na utrkama. Gume jesu jako važne, ali ne bi smjele biti od presudne važnosti, da vozači izgube nekoliko mjesta u samo jednom krugu utrke…
Inače toplina i temperatura nisu isto 😉
Ova godina je solidna, pitanje je što će biti dogodine… :nemampojma:
Broj različitih komponeneti: bezbroj..