FIM 2014. namjerava uvesti standardizirani ECU

FIM je potvrdio da će standardizirane ECU jedinice i telemetrijski sustavi u MotoGP-u biti obvezni od 2014.

Dugonajavljivana odluka svjetske motociklističke federacije ne odnosi se u potpunosti na tvorničke momčadi koje će moći koristiti vlastite elektronske jedinice uz pristanak na korištenje 20 umjesto 24 litre goriva tijekom utrke.

Podsjetimo, tvorničke MotoGP momčadi žestoko se protive uvođenju standardiziranog ECU sustava, a u tome je najglasnija Honda koja je čak prijetila prelaskom u WSBK seriju, no nakon što je Dorna preuzela kontrolu i nad tim prvenstvom, japanskoj je momčadi smanjen manevarski prostor.

Federacija je na kraju ipak pristala na ustupak, dozvolivši tvorničkim momčadima korištenje vlastitih elektronskih sustava pod uvjetom da smanje potrošnju svojih prototipova. Pravila za 2014. donose još neke promjene koje se tiču isključivo tvorničkih momčadi. Motori se više neće moći razvijati za vrijeme sezone, a tvorničke će ekipe tijekom prvenstva na raspolaganju imati svega 5 motora u odnosu na 12 jedinica koliko će koristiti satelitski i CRT timovi.

S obzirom na sve više glasina o povratku Suzukijevog tvorničkog tima, ali i dolasku nekih novih proizvođača, FIM je osmislio drukčija pravila za nove momčadi koje će tako tijekom prve sezone moći koristiti devet motora.

Šef Dorne Carmelo Ezpeleta u više je navrata naglasio da do početka nove sezone želi zaključiti pregovore s tvorničkim momčadima i usuglasiti cijenu najma njihovih prototipova, o čemu ovisi i novi paket pravila.

“Želimo usuglasiti uvjete i s proizvođačima dogovoriti maksimalnu cijenu najma njihovih prototipova od 1,5 milijuna eura po sezoni,” rekao je Ezpeleta za Gazzetta dello Sport.

“Honda se već složila, a očekujemo da ćemo se uskoro dogovoriti i s Yamahom i Ducatijem.”

Related Posts