U samo četiri-pet utrka, situacija se iz bodovne dominacije jednog vozača pretvorila u izravan duel, ali ipak s jednim favoritom. Hoćemo li do kraja sezone vidjeti još ovakvih preokreta?
Ono od čega su Domenicali, Alonso i Di Montezemolo strepili se u Koreji dogodilo: nakon povećeg dijela sezone u kojem je Španjolac držao vodstvo, nerijetko izraženo, u prvenstvu vozača, aktualni svjetski prvak mu je preoteo tu poziciju u prilično dominantnom stilu, trećom pobjedom za redom. Razlika među bodovima i dalje nije znatna, ali teško je zanemariti količinu sirove brzine koju je Red Bull pokazao, a koja je podsjetila na dobar dio utrka koje smo gledali 2011. Izjave iz Ferrarija govore da je sve pod kontrolom, da ipak još preostaju četiri utrke i 100 bodova za pobjednike na raspolaganju, ali iza kulisa zacijelo je nastupila krajnja panika i divlje traženje još koliko god performansi je moguće izvući iz bolida.
Stvari koje Tifosijima mogu dati nadu su mogućnost da je Red Bull u Yeongamu bio brz primarno zbog rasporeda staze koji mu je posebno dobro odgovarao, činjenice da je Ferrari već znao u povijesti, u kritično vrijeme sezone izmisliti neke ključne desetinke sekunde, i tome da je GP SAD, koji nam još predstoji, svima dovoljno nepoznat da tamo veći utjecaj mogu igrati drugi faktori, ne samo bolid. Jedan dio odgovora na to dobit ćemo već na GP Indije. Pa u krajnjoj liniji, s količinama bodova koje su ova dva vozača u stanju pokupiti čak i kad su ustali na lijevu nogu, jedno neočekivano ispadanje bilo koga od njih bi moglo ― opet ― drastično okrenuti stvari. Kao što smo vidjeli, ni alternatori ni Grosjean nisu predvidljivi…
No ovaj put je Grosjeanovu ulogu uzeo Kobayashi. Točno na utrci oko koje se počelo pričati da mu kokpit u Sauberu niti u kojem slučaju nije siguran, te da će vjerojatno trebati smisliti određene sponzore kako bi ga zadržao, dogodio mu se gaf koji je i njega i Buttona koštao nastupa.
Zanimljivo je bilo vidjeti i, napokon, dobro raspoloženog Massu. Iako nitko nije sumnjao da će Ferrari prednost dati Španjolcu u plasmanu, posao koji je Felipe napravio bio je nešto što bi mu daleko ranije zacementiralo ugovor u Ferrariju, nego da se to “sjetio” tek u posljednjim utrkama. No očito je ranije spomenuto društvo u upravi Scuderije zaključilo da je pokazao i dokazao dovoljno da se nađe u crvenom bolidu još i sljedeće godine.
U kontrastu, je li McLaren mogao imati gori vikend? Button se kvalificirao ispod svojeg standarda, ispavši već u Q2, još k tome nije završio ni jedan krug. Lewis je kvalificirao nešto bolje, ali nakon problema kroz utrku i onog nesretno okačenog tepiha umjetne trave, sve što je Woking uspio zaraditi je jedan bod ― čime je to ujedno i najlošiji McLarenov vikend do sad u 2012., u kojem su izgubili i donedavno naoko neosporno drugo mjesto u konstruktorskom prvenstvu. (Misli li, Hamilton, međutim ― da će mu vikendi u Mercedesu biti drastično bolji? Ovaj put srebrne strijele nisu kući donijele niti jedan bod.)
Lotus je opet pokazao da zna i može (kad se ne dogodi nikakav incident), utrživši solidnih šesnaest bodova u Koreji, čime gotovo mogu staviti McLaren na nišan ako se Wokingu dogodi još kakva bijedna utrka. Relativno dobar profit i za Toro Rosso, koji je osvojio šest bodova ― izjednačivši najbolji vikend do sad, onaj u Belgiji. Sauber se, u skladu sa svojim nepredvidljivim rezultatima, ovaj put morao pomiriti da ostaje bez bodova, a još gore, Williams je bio otprilike na razini na kojoj smo ga bili navikli gledati prošle godine. Ne prijeti velika opasnost da ga Toro Rosso prestigne, ali je isto tako sve izglednije da će legendarna ekipa iz Grovea i ovu sezonu dočekati tek u donjoj polovici konstruktora (tek mjesto bolje od donje trećine). Sve bi nas manje trebalo čuditi ako se tamo opet počnu donositi neke oštrije odluke, vjerojatno kadrovske naravi. Ona Maldonadova pobjeda u Španjolskoj sve više prijeti biti upamćena kao “čudna”, u kojoj im je nekakav abnormalni splet okolnosti jedan vikend dozvolio da bljesnu unutar svoje inače trule sezone.
S perspektive publike, ovo zapravo nije bila toliko nevjerojatno uzbudljiva utrka što se tiče događaja na vrhu: velik dio utrke, osobito drugu polovicu, vodećih nekoliko vozača bilo je prilično razmaknuto, i nije djelovalo kao da bi do njima moglo doći do napada. Akcija je bila u srednjim i stražnjim redovima, za što ne smijemo biti nezahvalni (ako se samo sjetimo Bahreina 2010.), ali nije baš ni neka vanserijska napetost.
Ali kako je konzistencija u Formuli 1 u pravilu važna koliko i brzina, nemojmo se nadati baš navali oštrih napada na vrhu u preostalim utrkama. Naime, svi vozači gornjeg ešalona znaju da je ponekad daleko mudrije prihvatiti vrapca u ruci nego razmišljati o golubu na grani, i skupiti bodove te čekati sljedeću priliku. Osim, naravno, završne utrke u kojoj možda više nitko osim vodećeg u prvenstvu, tko god to bio, neće imati što za izgubiti.
Ali, za početak, Indija: prošle godine Vettel je tamo pobijedio s komfornih osam sekundi prednosti, a s obzirom što smo vidjeli kroz posljednjih nekoliko utrka, bilo bi teško ne ga opet držati favoritom. Ali nije baš niti da u Ferrariju ovih dana vrte palce od dosade…
Heroj utrke: Felipe Massa. Nipošto ne treba podcijeniti dominantan stil kojim je Vettel pobijedio, ali zapravo je Felipe bio onaj koji je napravio najveći i neočekivani korak naprijed, u jednom trenu ga je čak boks trebao podsjetiti da se ne smije previše zalijepiti za Fernanda. Da je to netko rekao prije jedno 6-7 utrka…
Potez utrke: Kimi Räikkönen i Lewis Hamilton. Napadi oko 24. kruga koje su nam priuštila ova dva svjetska prvaka bili su čisti koncentrirani spektakl. Finac pretekne Britanca, pa ga ovaj nadmudri u sljedećem ulazu u zavoj… izvrsno!
Razočaranje utrke: Mercedes. Za ekipu koja voli trubiti o grandioznim planovima za buduće sezone, ostati bez bodova je priličan antiklimaks. Bit će interesantno pratiti od 2013. koliko dolazak Hamiltona tamo može početi mijenjati status ekipe.
Nagrada za konstrukciju: Yeongam. Već smo vidjeli da se vozačima za bolid zakače plastične vrećice, folije od vizira i štošta drugo, ali komad umjetne trave koji je ispao iz zavoja, predstavlja nove dosege.
Nagrada za inženjering: Adrian Newey. Originalno rješenje za spašavanje od šampanjca na proslavi! Odličan skeč od ovog, na proslavama inače samozatajnog, gotovo tihog člana ekipe.
Oton Ribić
Cijela sezona je pokazala da svatko može biti lovac…ali i lovina…no nemojmo dizati sad RedBull u nebesa…Singapur je osvojen samo zahvaljujući mjenjaču L.Hamiltona…a i kroz sezonu nisu baš uvijek blistali tako da….još može svašta biti u ovim narednim utrkama…
I bez Hamijevog mjenjača RB bi došao sa par bodova manje ,no bitno je na kraju poentirati, tj. naći pravi “momentum” za dobivanje kompletne sezone. U nebesa se mogu dignuti samo ukupno najabolji. 🙂
Nagrada za inženjering: Adrian Newey
Ako do sad niste shvatili zašto je RB najbolji … zato što um AN radi drugačije od svih drugih. 😉
I ima najboljeg vozača. 🙂
Webbera?
BURN!
.
malo je izostavio Torro Rosso, koji je definitivno imao dobru utrku, i da, slazem se da je Mclaren vece razocaranje od Mercedesa.
“Relativno dobar profit i za Toro Rosso, koji je osvojio šest bodova ― izjednačivši najbolji vikend do sad, onaj u Belgiji.”
Dobar članak…samo razočaranje utrke??? Mercedes je bio slab, ali mislim kako je ipak, nažalost, Mclaren najviše razočarao.
Dobar članak.Najbolji dio “j edno neočekivano ispadanje bilo koga od njih bi moglo ― opet ― drastično okrenuti stvari. Kao što smo vidjeli, ni alternatori ni Grosjean nisu predvidljivi…” hahahha
Odličan retrovizor!