Vodeći čovjek MotoGP-a popustio je pod pritiscima i čini se da je spreman ukinuti pravilo koje debitantima onemogućava nastupanje za tvorničke timove.
Iako je više puta naglašavao da će se Dorna striktno držati pravila koje rookiejima zabranjuje nastupe u tvorničkim momčadima, čini se da je Carmelo Ezpeleta promijenio mišljenje, što bi moglo olakšati očekivani transfer Moto2 vozača Marca Marqueza u Hondinu tvorničku momčadi.
„Pravilo o rookie vozačima osmišljeno je kako bi pomogli satelitskim momčadima da privuku mlade i talentirane vozače prije nego što završe u tvorničkim timovima,“ rekao je čelnik Dorne za Motosprint.
„Ovo pravilo izjednačava satelitske i tvorničke momčadi, no spremni smo ga promijeniti. Ako momčadi prosude da ga treba mijenjati, razmisliti ćemo o tome.“
Podsjetimo, spomenuto pravilo predstavljeno je prije dvije godine u trenutcima kada je Ben Spies debitirao u MotoGP-u nakon dolaska iz WSBK serije. Uz veliku podršku američkih sponzora, Spies je debitantsku MotoGP sezonu odradio na satelitskom motociklu Tech 3 Yamahe, a onda je prošle godine prešao u redove tvorničke momčadi.
Odlazak Caseyja Stonera na kraju sezone pokrenuo je čitav niz glasina o mogućim kandidatima za njegovo mjesto u Hondinoj tvorničkoj momčadi. Nakon što je Jorge Lorenzo potvrdio ostanak u Yamahi, prilično je izvjesno da je najbolje rješenje za japansku momčad mladi Španjolac Marc Marquez koji briljira u klasi Moto2. Po aktualnom pravilniku, Honda ne može dovesti Marqueza u tvorničku ekipu, već u neku od svojih satelitskih momčadi.
Dodatni problem za Hondu je i činjenica da njhova tvornička momčad dijeli glavnog sponzora sa španjolskim vozačem. S obzirom da je Repsol i Marquezov osobni spoznor, teško je zamisliti scenarij u kojem bi Španjolac nastupao na satelitskoj Hondi u bojama Repsola, iako je i to vrlo izgledna opcija-
Svjestan da Honda svom vozaču može osigurati tvorničku opremu i unutar satelitske ekipe, Ezpeleta je priznao da se „rookie“ pravilo može zaobići, ali i da ga je spreman mijenjati.
„Postoji način kako zaobići to pravilo i Honda to jako dobro zna. Kakav je motocikl imao Valentino Rossi kada je debitirao u klasi od 500 ccm?,“ rekao je Ezpeleta aludirajući na činjenicu da je Rossi imao tvornički motocikl u privatnoj momčadi.
„Da, Valentino je vozio u privatnoj momčadi i to na vrlo privatnom motociklu. Budimo ozbiljni, ako Honda to želi, u sekundi će pronaći način i dati Marquezu tvornički motocikl. U svakom slučaju, otvoren sam za razgovore o tome.“
Sve se da kada se radi o Spanjolcu, ionako Moto GP sve vise lici na Prvenstvo Spannjolske(s obzirom na koliko se Spanjolskih staza vozi)
Istina..
Para vrti tamo gdje burgija ne može…