Yamaha priprema nove elektronske sustave

Yamahina tvornička momčad najavila je da će početkom sezone predstaviti najnoviju generaciju elektronskih sustava.

Masahiko Nakajima, glavni čovjek Yamahinog razvojnog odjela, pojasnio je da će tvorničke Yamahe M1 u novu sezonu krenuti s modificiranim elektronskim sustavima preuzetim s prošlogodišnjih motocikala od 800 cm3. No, Nakajima je otkrio da će momčad u međuvremenu pripremiti novu generaciju elektronskih sustava.

„Promijenili smo elektronske sustave za nove motocikle od 1000 cm3, posebice kontrolu proklizavanja i sustav koji kontrolira kočenje motorom. Modificirali smo elektronske sustave korištene na prošlogodišnjim motociklima, no istovremeno razvijamo i potpuno novu generaciju. Čim rezultati na stazi potvrde napredak, predstaviti ćemo novu generaciju elektronskih sustava.“

„Ne mogu vam reći kada će se to dogoditi, no nadam se u ranoj fazi prvenstva.“

Nakajima je pojasnio po čemu će nova generacija elektronskih sustava, koje Yamaha razvija u suradnji s talijanskom tvrtkom Magneti Marelli, biti bolja.

„Aktualni kompjutorski model zna kada motocikl vozi uspravno, kada koči i kako je nagnut u kojem zavoju. To je normalno i slične kontrolne sustave koriste i konkurentske momčadi.“

„Za iduću generaciju kontrolnih uređaja pripremamo prezicniji model koji će bolje upravljati motorom i šasijom.“

Šef Yamahinog razvojnog odjela naglasio je važnost odnosa vozača i elektronike.

„Vozač je brži ako vjeruje motociklu. Primjerice, trenutačni sustavi kontrole proklizavanja i anti – wheelie sustava ponekad znaju smetati vozačima.“

„Vozači žele ubrzati, no u kontrolna jedinica ponekad reagira u krivom trenutku ili na krivi način. Vrlo je važno razviti tajming elektronskih sustava.“

Yamahini inženjeri posebno su se koncentrirali na ubrzanje novog motocikla. Podsjetimo tvornički vozači Jorge Lorenzo i Ben Spies su prošle sezone često gubili na ubrzanjima.

„Nakon završetka prošlogodišnje sezone odlučili smo da će performanse motocikla prilikom ubrzanja biti naš glavni prioritet kod razvoja šasije, motora i elektronskih sustava,“ nastavlja Nakajima.

Japanski stručnjak smatra da novoj Yamahi M1 u simulaciji utrke nedostaju dvije ili tri desetinke u odnosu na Hondine motocikle, no Yamaha će se na posljednjem testiranju u Jerezu koncentrirati na pripremu za otvorenje sezone u Kataru.

„U Jerezu ćemo se koncentrirati na prvu utrku, pa neće biti prevelikih promjena. U Sepangu smo isprobali mnogo različitih stvari, no u Jerezu ćemo morati odabrati smjer kako se vozači ne bi zbunili uoči prve utrke. Za Jerez moramo odabrati jednu specifikaciju, ili maksimalno dvije.“

Podsjetimo, nova MotoGP sezona počinje 8. travnja noćnom utrkom u Kataru.

Related Posts