Ponovo se pokazalo koliko u Formuli 1 kiša može drastično okrenuti situaciju, a naglo promjenjivo vrijeme još više. Da li je itko prije dva tjedna mogao zamisliti da u Kinu Alonso, vozač onog anemičnog F2012, odlazi kao vodeći u prvenstvu?!
Nema veze što je situacija s kišom i problemima konkurenata išla njemu na ruku ― kad su se okolnosti poklopile, upravo je on, a ne netko drugi, bio taj koji je maksimalno iskoristio situaciju, taktizirao i prvi prošao ispod kockaste zastave, sigurno priuštivši trenutak nirvane svim Tifosijima na kugli zemaljskoj. Prošle godine nije imao predobar bolid na raspolaganju, nema ni ove, ali u ovakvim kaotičnim situacijama gdje se tehničke performanse prebacuju u drugi plan, Alonso nas itekako dobro podsjeća zbog čega iza sebe ima dvije titule ― i što bi mu u budućnosti lako moglo donijeti još pokoju.
No kakve smo već pothvate od njega vidjeli kroz zadnjih desetak godina, gotovo da tako nešto od njega možemo i očekivati. Ono što je bilo daleko manje očekivano je, naravno, plasman čovjeka koji je utrku završio iza njega, ostvarivši najbolji rezultat karijere i najbolji plasman ekipe otkad se povukao BMW ― naravno, Sergio Pérez. Ako je još bilo nekoga tko sumnja u ono što mladi Meksikanac može, proteklog vikenda dobio je izravan argument.
Skeptična kakva ljudska narav jest, rapidno se proširila priča da je Sauber Pérezu zapravo zabranio napad na Alonsa zbog činjenice što ekipi Ferrari isporučuje motore, a financije su prenisko da bi si društvo iz Hinwila moglo dozvoliti zamjeranje Maranellu. Osobno ne vjerujem u tu teoriju zavjere, ali neću sad preduboko o toj već napola iscijeđenoj priči ― umjesto toga, koga zanima argumentacija, preporučio bih interesantan članak Willa Buxtona.
I za Pérezov rezultat mogu se naći neobične okolnosti koje su ga omogućile, ali opet se možemo pozvati na istu logiku kao i ranije: nije dovoljno da se okolnosti pojave, već ih treba uočiti i znati maksimalno iskoristiti. Da to zna i može, Meksikanac je sad jasno potvrdio, pritom sigurno skupio tisuće i tisuće simpatizera, i vjerojatno osigurao barem solidnu budućnost u Formuli 1.
Ono što je time postalo još izraženije (i što ipak ne držim teorijom zavjere) je napet odnos Pérez-Ferrari-Massa. Dok je “Checo”, inače član Ferrarijeve vozačke akademije na posudbi Sauberu, veselo skakao po postolju i špricao šampanjac po Fernandu Alonsu, Ferrarijev zid boksova teško je mogao zanemariti neugodnu činjenicu što im je drugi vozač prošao kroz cilj kao zadnji u istom krugu, s preko 97 sekundi zaostatka (!). Nije toliko drastično kao kad su u Ferrariju nekoliko utrka vozili Räikkönen i Badoer, ali nije ni daleko od toga. Što se to zbiva sa simpatičnim Brazilcem za kojeg znamo da itekako može biti brz? Ionako je bio pod ogromnim pritiskom rezultata, a nakon Pérezove avanture, još je pod većim. Hoće li Ferrari imati živaca držati ga u Maranellu do kraja sezone ne nađe li hitno formu? Ekipa tvrdi kako mu je kokpit siguran i da će marljivo raditi i pomagati Massi kako bi našli uzrok njegovim problematičnim vožnjama, ali već smo previše puta doživljavali “danas jedno, sutra drugo” u Formuli 1 da bismo tome mogli stopostotno vjerovati.
Udio u pobjedi Alonsa i drugom mjestu Péreza imali su, jasno, i konkurenti. Prije svega, faktor su bili McLarenovi boksovi koji su bili daleko od svoje uobičajene perfekcije. Problemi s montažom guma, točno u najgorim mogućim trenucima kad se izgubilo najviše pozicija, pa nesretan Buttonov sudar s Karthikeyanom, pa sitni propusti u taktici… McLaren nije imao svoj najbolji dan mada je samo dan ranije zauzeo prvi red kvalifikacija, iako je tih petnaest Hamiltonovih bodova za treće mjesto bilo dovoljno da Woking zadrži vodeće mjesto među konstruktorima, s obzirom da je Red Bull bio još osjetno lošiji.
I Vettel je, kao što znamo, imao bliski susret s Karthikeyanom. Vjerojatno je naviknut, uvijek kad pred sobom vidi HRT, očekivati da će se maknuti nakon što vidi neminovnu plavu zastavu. Kako god bilo, Vettelu je pukla guma i to je manje-više presudilo da u Maleziji ne osvoji bodove. Webber, ove godine očito bolje raspoložen nego 2011., drugi je put donio Red Bullu dvanaest bodova. Vettelu još ne mora zvoniti alarm, ali neće si htjeti dozvoliti ni da ga Webber previše zasjenjuje ― hoće li zbog tog pritiska voziti bolje ili lošije, tek treba vidjeti.
Mercedes je i dalje misteriozan. Još nismo vidjeli kakve je rezultate u stanju ostvariti kad se ne dogode nikakvi nepredviđeni sudari ni greške ni padovi na dno poretka. Ali četvrto mjesto za Schumachera na kvalifikacijama sugerira da bismo Kaisera mogli vidjeti na postolju razmjerno skoro…
Ugodno je iznenađenje Malezije bila i hrpa raznih napada i pretjecanja među ekipama srednjeg ešalona. Vergne, Ricciardo, Senna, Kobayashi, pa čak i Räikkönen ako Lotus možemo tamo ubrojiti, napravili su neka spektakularna pretjecanja, i to s obzirom na raspored staze, često atraktivno s vanjske strane zavoja. (Inače nam je tipičan sport kritiziranje djela Hermanna Tilkea, ali Sepang mu je ipak jedan od uspješnijih projekata.)
A kaosom koji smo imali oko kiše, pa crvene zastave, pa sušenja staze, pa prognoze o mogućoj novoj kiši lijepo se pokazalo da nije samo raspored staze ono važno, već i njen geografski smještaj negdje gdje je vjerojatnost kiše znatno viša od kontinentalnog prosjeka svakako možemo ubrojiti pod plus. Naravno, ovo je nešto po čemu je i Spa-Francorchamps donekle famozan.
I sad, slijede tri tjedna do GP Kine, i rezultati iz Australije i Malezije su srećom još uvijek dovoljno “razbacani” da je za Kinu teško dati uopće ikakvu najavu. Staza je sama po sebi dobra i na njoj zna inače biti pretjecanja, pa bismo mogli imati još jedan triler.
A što se nagrada tiče:
Heroji utrke: Sergio Pérez i Jean-Éric Vergne. Za Péreza je sve jasno ― možda ćemo jednog dana govoriti kako je upravo GP Malezije 2012. bila ta važna utrka na kojoj je Meksikanac po prvi put došao na postolje. Francuz Vergne je pak izveo toliko fantastičnih napada, nerijetko na bolide koji bi po svemu trebali biti slabiji od Toro Rossovog, i još k tome završio osmi (u drugoj F1 utrci u karijeri!), da bi bilo nepravedno ne ga ovdje istaknuti.
Potez utrke: Fernando Alonso. Zapravo, cijela njegova hladnokrvna vožnja i iskorištavanje bolida do krajnjih granica mogao bi biti svojevrstan “veliki potez”, ali njegov napad na Webbera u četrnaestom krugu bio je demonstracija kako jedan stari lisac bude nadmudren od još starijeg lisca.
Razočaranje utrke: McLarenovi boksovi. Sve je išlo teško ― i promjene guma, i taktiziranje, i promjene krila… McLaren je općenito imao loš dan, ali boksovi su osobito doprinijeli tome. Osobito deprimirajuće za Woking s obzirom da je dan ranije osigurao prvi startni red.
Nagrada “barem smo se došli pokazati”: Pedro de la Rosa. Kasnije je uspio ipak ući u utrku, ali Španjolac je imao nesretno postignuće da mu bolid otkaže poslušnost još prije ulaska u probni krug. I zbog Karthikeyanove kazne, čak nije na kraju klasificiran kao posljednji.
Nagrada za kontraefekt: Rob Smedley. On će ohrabrujućim tonom Massi “hajde, napadnimo Rosberga”, tek da bi Brazilac deset sekundi kasnije izletio iz zavoja i sâm izgubio pozicije. Mora se priznati, Britanac naoko dobro trpi frustraciju.
Nagrada za uzastopni kraj u zadnji čas: Pastor Maldonado. U demonstraciji nevjerojatnog peha, drugu utrku za redom ispada samo nekoliko kilometara prije cilja ― ovaj put zbog kvara na motoru. Williamsovo partnerstvo s Renaultom nije baš krenulo najglađe.
Nagrada “Tko rano rani”: Romain Grosjean. Do sad je u dvije utrke odvezao sveukupno četiri kruga. Sudeći po kvalifikacijama iz Australije, osvajati će solidne bodove ove godine, u to nema sumnje, ali ovako nešto ga je sigurno iznerviralo.
Nagrada za kontradikcije: Guillaume Rocquelin (Vettelov inženjer). Bez objašnjenja, dat ćemo samo citat: “Retire the car! Retire the car! Retire the car! Stay out! Stay out! Stay out! Stop the car! Stop the car!”. Legendarno.
Oton Ribić
svaka čast
viva alonso
Mika Salo, a ne Raikkonen
Odličan retrovizor!
Bolji od prošlog. 🙂
sve za 5
Jako dobro napisano….očito su kritike na retrovizor utrke u Australiji imale pozitivan učinak na gosp. Ribića. Ovaj put je uistinu pogodio sve! Čestitke!
Predobro napisano 😉 navijam za alonsa pa mi drago bilo citati,,,takodjer ostale zanimljivosti su super kazane i to svaka cast….
decki moolim vas ako ko moze naci link da vidim kako je webbera prosao alonso bio bih vam zahvalan jer nisam gledao trku komplet… 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=-LneY-211qQ
Kolega je malo niže postao, loša je slika ali se vidi kad mu se zavukao!!!! 🙂
e hvala ti 😉 fino ga je “puhnuo” bas sexy skrozz
Baš volim kad Oton piše o Alonsu 😉
o alonsu:možda je temperamentan, kompliciran i tvrdoglav, ali čini se da bi on i na crvenom dječjem triciklu s jednom polomljenom pedalom uspio doći na postolje, a u HRT-ovom bolidu bi već do sad osvojio bodove,svaka čast
Dobar retrovizor, puno bolji od prošlog!
Heh dobre su ove kategorije nagrada 🙂
perez mjstor hahaha,a u majstor će u sljedećoj utrci bit bez bodova
ne budi glup,svi smo vidjeli proslu sezonu i rjetko je ostajao bez bodova…
13 utrka bez bodova je vrlo često.
svak čast alonsu i perezu. ja bih ovu pobjedu alonsa usporedio sa pobjedom velikog ayrtona senne u brazilu 1993 u istim uvjetima i s istim zaostatkom za vodećim kao i alonso danas
ma Perez je mogao pobjedti da gospoda nije rekla da cuva poziciju onda se on malo provozo uokolo da mu Alonso pobjegne imao je brzi bolid po sekundi po krugu.
@Šumi Fan- aj ti lijepo ne laprdaj nego pročitaj ovaj tekst: http://willthef1journo.wordpress.com/2012/03/26/sergio-perez-and-the-great-sauber-conspiracy-theory/
A ako ne znaš engleski ili i dalje ne kužiš onda se slobono javi da ti pomognemo.
svi lotusovi prvaci , clark, g hill rindt fitipaldi i andretti možda i kimmi uskoro zadnji naslov lotusa 1978
pa otkud vam ova slika s postolja? kaj ne vidite da je zrcaljena? :facepalm:
Ovo je RETROVIZOR. 🙂
Jean-Éric Vergne je zbog prekida jednom manje išao u box po gume. Po meni bi više odgovaralo da ga se stavi pod “sretnik utrke”. No možda je i stvarno jako dobar, vjerojtno ćemo više znati 15.4.
Ostatak članka je odličan.
Ovo mi je vrhunski složeno:
Nagrada “Tko rano rani”: Romain Grosjean. Do sad je u dvije utrke odvezao sveukupno četiri kruga…
Tekstov e Top,kratko i mnogu jasno – LIKE !!!
Pozdrav od Makedonija
”Francuz Vergne je pak izveo toliko fantastičnih napada, nerijetko na bolide koji bi po svemu trebali biti slabiji od Toro Rossovog, i još k tome završio osmi (u drugoj F1 utrci u karijeri!), da bi bilo nepravedno ne ga ovdje istaknuti.” – HEROJ UTRKE
JEL ODE NESTO NE STIMA IL SE MENI SAMO CINI
Meni se čini da je Ricciardo bio taj koji je imao nekoliko odličnih napada, ali dobro, možda griješim.
a i u pravu si, rečenica nema baš previše smisla 😉
Dobar članak! 😉
“Nagrada za kontraefekt: Rob Smedley. On će ohrabrujućim tonom Massi “hajde, napadnimo Rosberga”, tek da bi Brazilac deset sekundi kasnije izletio iz zavoja i sâm izgubio pozicije. Mora se priznati, Britanac naoko dobro trpi frustraciju.”
LOL
Možda je Alonso-Webber bilo atraktivno pretjecanje i zato je potez utrke, ali pobjedu je donijelo prestizanje Pereza u 16. krugu – jednako sjajno izvedeno, a vrijednije…
Link: http://h9.abload.de/img/untitled-26agy7m.gif
Alonso vodeći.Borit će se mnogi za sezonu.Kiša može u 5 utrka preokrenuti sve!!!
toma_F1 DOBAR KOMENTAR INACE TEKST JE ODLICAN
“Ali četvrto mjesto za Schumachera na kvalifikacijama sugerira…”
Ako se ja ne varam Schumacher je bio treći na kvalifikacijama!
Čovjek povuko informaciju iz Australije!
Ante jesi ti pisao tekst kako piše ili Oton kao inače?
Pitam zato kaj u potpisu stoji Oton, a gore stoji: “piše: Ante Vetma”..
Sigurno je Oton jer je ipak malo prepozitivan stav (iako realan) o Alonsu da bi ga ti napisao…
🙂
Retrovizori su svi Otonovi, ja samo uređujem i objavim, zato je slučajno ostalo moje ime na vrhu. Sad je promijenjeno u GP1, a potpis ostaje Otonov, naravno. Tnx!
A osvrt na ovaj drugi dio drugog komentara? 😉
“Vergne, Ricciardo, Senna, Kobayashi, pa čak i Räikkönen ako Lotus možemo tamo ubrojiti”
Ko god da je pisao ovaj clanak nema pojma o F1.
Druze moj Lotus ti je jaci i bolji od Ferrarija i od Mercedes-Benza a ti ih ubrajas u ove, vidi se kako pratis i kako znas nesto o F1, nemas pojma !
Pozdrav !
Da imaš IQ veći od težine prosječnog stolca možda bi i uspio razumjeti tu rečenicu koju si citirao, ovako nas samo možeš fino nasmijati i pokupiti brdo minusa. GG
Ma u pravu si ti…ovaj članak je samo tipkaranje nekog totalnog neznalice…
Zato imamo tebe da nam pokažeš tko je pravi poznavatelj F1.
Daj još jedamput počitaj tekst, ili kaži nekome kod kuće nek ti pročita tekst i protumači o čemu u tekstu piše, kad izgleda ne razumiješ Hrvatski.
zato i je napisao ako lotus mozemo tamo ubrojiti jer se ocekivalo puno preticanja od kimmija
😛
Mercedes-Benz?
Zabi si minus u dupe i hrvatski jezik.
“@WNY Пуши кару свом другару.<3 СРБИЈА <3 "
hvala Ante
Netko ima video prelaska Alonsa nad Webberom u 14. krugu?
Nije bas najbolji ali evo.
http://www.youtube.com/watch?v=-LneY-211qQ
Vrhunsko pretjecanje, sa vanjske u prvome zavooju, ali sa unutarnje na drugom..
Jako pametan potez alonsa.
ej Ante može link za tekst Willa Buxtona
Dodano u tekstu. 🙂
Odlično štivo uz jutarnju kavu i cigarete! Svaka čast Otone! 🙂
samo uz kavu…. 😀
Može i uz bananko iza ručka. Provjereno! 🙂
odlican retrovizor.. 🙂
Kratko od mene . Alonso – vodeći a pljuvalo se po f2012 kao da je zadnje smeće , no on bi očito i tenk do postolja dovezao , a malo bolji kamion do podija .
Perez – nadam se mijenja massu , očito da mu je onaj feder sa staze poremetio moždane stanice ., nadam se početak karijere velike za pereza .
Hamilton – razočaranje , najvrži bolid 2 puta ne može dovesti dalje od 3. mjesta .
Vettel – prva sezona bez njegove dominacije , nadam se da će tako i ostati
Potpolno se soglasuvam,osobeno ova za Vettel…
Čuj ja sam iskreno trifos , no trudim se svaki komentar što objektivnije napisat , a pošto vidim da sam najviše u + očito uspijevam 😀
Odlican clanak, svaka cast.