Retrovizor: Australci priredili triler, a Englezi odnijeli pehare

Početak sezone bio je točno onakav kakvom smo se nadali ― nepredvidljiv i napet, a ujedno daje naslutiti da su vodeće ekipe sada međusobno daleko ujednačenije nego što su to bile proteklih godinu-dvije. Bilo je i vrijeme!


Konačno smo odbrojali te spore zimske mjesece i dočekali otvorenje sezone u starom dobrom Albert Parku! Ova staza često je donosila spektakle, a nije nam ga uskratila ni ovaj put. Čvrsto se nadam, i vjerujem da u tome nisam jedini, kako povremeni tračevi o mogućem izbacivanju ove staze s kalendara kad joj istekne ugovor nisu ništa više nego tračevi, te da će nam grmljavina F1 motora još dugo dolaziti s nje…

“Iako je bio neosporno brz, Red Bull nije baš prijetio kontrolirati utrku. Jasno, teško je reći pravilo na temelju tek jedne utrke iza nas, ali prvi argumenti su već tu.”

Spektakl i iznenađenja su, zapravo, počeli već u subotu. Donekle zbog Alonsovog rovanja po pijesku u Q2, što je malo atipično za vozača kojeg upravo prati renome kao otpornog na jednostavne pogreške, ali mnogo više pljeska zaslužuje čovjek kojega je isti taj Fernando kao momčadskog kolegu drobio u prah prije tri godine, da bi sada na kvalifikacijama trećim mjestom iza sebe ostavio i Schumachera, i Vettela, i Webbera, ostavivši ispred sebe samo društvo iz Wokinga. Romain Grosjean možda je imao klimav start u Formuli 1, ali njegov drugi pokušaj djeluje zapanjujuće uspješnim. (Daleko uspješniji nego Sennin, čini se.) Lotus možda jest osjetno bolji nego što je to inkarniran kao Renault bio prošle godine, ali biti manje od četiri desetinke iza Pole positiona izvrstan je rezultat u bilo kojem bolidu. Šteta što mu se trajanje nastupa u nedjelju mjerilo ― u metrima.

Uostalom, slično kao i Michael Schumacher, kojem mjenjač nije dopustio da četvrto kvalifikacijsko mjesto pretvori dan kasnije u bodove. Markantno, Red Bull je zauzeo tek treći red. Još možda nije vrijeme za dizanje alarma u ekipi (to prepustimo Ferrariju), ali vrijeme posprdnog „igranja“ s Pole positionom je očito iza njih.

To je donekle potvrđeno i onim viđenim u utrci. Iako je bio neosporno brz, Red Bull nije baš prijetio kontrolirati utrku. Jasno, teško je reći pravilo na temelju tek jedne utrke iza nas, ali prvi argumenti su već tu.

A pobjeda je ipak pripala njihovim glavnim prošlogodišnjim rivalima ― McLarenu. Istina, nije ni McLaren baš pomeo konkurenciju, ali ovo je ipak bio njihov vikend. Podsjetivši na 2009., i još važnije, pokazavši da itekako još ima volje i znanja ponavljati takve podvige, Button je iskoristio priliku na startu se odvažno postaviti na vrh i potom nastojati održavati kakav-takav razmak prema drugoplasiranim. Dobro obavljen posao, i sasvim zasluženih 25 bodova, ali teško je previdjeti donekle kiseo osjećaj koji je od vikenda vjerojatno ostao Lewisu Hamiltonu. Daleko od toga da treba biti nezadovoljan trećim mjestom i s petnaest bodova u džepu, ali nakon što je krenuo s najbolje startne pozicije i imao sve oči uperene u sebe jer se od njega očekivao „veliki povratak u formu“, bilo što manje od pobjede mu je vjerojatno svojevrstan neuspjeh, osobito ako se između pobjednika i njega još ugura prošlogodišnji prvak. Bit će zanimljivo pratiti hoće li ga to izbaciti iz takta, ili ga već možemo očekivati s duplom voljom u Sepangu.

“Ako je istina da Ferrari drži Péreza na oku kao kandidata za svoj kokpit u budućnosti, mladi Meksikanac doista će ovakvim podvizima imati sve bolje karte jednom zapakirati kofere za Maranello.”

Odnos Red Bullova također je još daleko od očitog. Vettel je ovaj put bolje prošao, Webberu se nastavila tradicionalna muka s lošim startovima, ali to što se kvalificirao ispred Nijemca te sam tvrdi kako mu ovogodišnji bolid bolje leži mogao bi značiti da će pružati mnogo jači otpor.

Ono što su izveli Räikkönen i Pérez ― startovi sa 17. i 22. mjesta na gridu te dolazak do sedmog i osmog u utrci, bilo je čisto vozačko remek-djelo. Za Räikkönena to i nije toliko iznenađujuće, jer nije bez razloga svjetski prvak i dvostruki viceprvak, ali Pérez, koji je čak nadoknadio i više mjesta, očito odrađuje izvrstan posao. Nema veze što mu je sigurnosni automobil izašao u susret za štednju guma; svemu unatoč, napredovao je četrnaest mjesta u utrci i Sauberu donio nimalo zanemariva četiri boda (što, s Kobayashijevih osam, Sauber stavlja na treće mjesto konstruktora!). Ako je istina da Ferrari drži Péreza na oku kao kandidata za svoj kokpit u budućnosti, mladi Meksikanac doista će ovakvim podvizima imati sve bolje karte jednom zapakirati kofere za Maranello.

A taj Maranello imao je čudan vikend, što donekle potvrđuje problematične i kaotične dane kroz koje ova legendarna ekipa prolazi. Nastavljajući običaj proteklih godina, Alonsu kao da je netko opet zaboravio reći da je bolid loš, pa je iz njega izvukao decentno peto mjesto, iako u drastičnom zaostatku (preko 17 sekundi za Webberom). I pod pritiskom Maldonada, koji je doduše više stavio sebe nego Španjolca pod pritisak, završivši u ogradi tri kilometra pred ciljem.

Massa je pak slabo krenuo a nadalje samo „tonuo“ i završio bez bodova nakon klinča sa Sennom što će, nema sumnje, instantno opet izazvati salve medijskih špekulacija o njegovom definitivnom lansiranju iz Ferrarija. Trebaju mu rezultati i to hitno. U krajnjoj liniji, rezultati trebaju i Ferrariju: sa snažnim postavama koje sve vodeće momčadi sada imaju, i Massini bodovi, ne samo Alonsovi, bit će vrlo potrebni ako Scuderia želi igrati ulogu u prvenstvu konstruktora.

Pod znakom upitnika ostao je Mercedes. Očito je konkurentan, što se vidjelo i po kvalifikacijama, ali gdje se točno nalazi i kako se nosi s trošenjem guma kroz punu dužinu utrke moći ćemo odgovoriti tek kroz sljedećih nekoliko utrka. Zasad ih slijedi peh što su ostali bez bodova, baš kao i Williams ― i kao tri „mlade“ ekipe. Dotle, Toro Rosso i Force India i dalje predstavljaju tipičan srednji red, premda su u nekoliko navrata pokazali natruhe brzine koja bi ih mogla gurnuti visoko kad se poklope okolnosti.

Uglavnom, mnogo je još drugih pitanja ostalo koja se mogu odgovoriti tek u Maleziji, ili kasnije. No s ovakvim početkom, utrka na dokazano dobroj stazi kao što je Sepang jednostavno mora biti dobra!

A što se nagrada tiče:

Heroj utrke: Sergio Pérez. Start u utrku sa samog začelja Meksikanac je kroz otprilike sat i pol uspio pretvoriti u četiri boda, što je daleko iznad svih očekivanja, premda su mu neke okolnosti malo išle na ruku. Slično dobre pothvate izvelo je još nekoliko vozača (Alonso, Kobayashi, Räikkönen), ali Pérezov kontrast početka i kraja je daleko najveći.

Potez utrke: Romain Grosjean. Kvalifikacije na treće mjesto, u bolidu koji prvi put vozi, nakon oveće pauze i pod pritiskom ponovljenog prvog nastupa, bile su jasan pokazatelj da s mladim Francuzom itekako treba računati u budućnosti. Ovaj Grosjean s onim otprije dvije godine očito više nema mnogo veze, i Eric Boullier je imao pravo kad mu je odlučio dati novu priliku.

Razočaranje utrke: Caterham. Baš kao i prošle godine, u zimskoj pauzi ekipa je naveliko i naširoko najavljivala svoj napad na srednji red, da bi se ta teorija na prvim kvalifikacijama lagano počela topiti. Caterham je opet bio osjetno ispred druge dvije mlade ekipe, ali i skoro sekundu iza posljednjeg od ostalih, što se neće preko noći kompenzirati. Kako sad stvari izgledaju, Caterhamu je (opet) zacementirano deseto mjesto.

Nagrada za pad u zadnji čas: Pastor Maldonado. Ekipa na zidu boksova Williamsa zacijelo je pregrizla kabele svojih slušalica od muke kad je vozač iz Venezuele, goneći Alonsa, završio u zidu u zadnjem krugu i Grove ostavio bez potencijalnih osam bodova. Loš vikend za Williams, ali je barem neka utjeha da bolid inače ne izgleda tako beznadno kao prošle godine.

Nagrada za kontaktne sportove: Bruno Senna i Felipe Massa. Dva Brazilca otišla su korak dalje od „pukog“ sudara ― ostali su u kontaktu dobrih pokoju sekundu. Je li Massa našao svojeg novog Hamiltona?

Oton Ribić

32 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
igor

Nevjerovatno omalovažavanje Jensona Battona,pa čovik je ostavija Haniltona 10-ak skundi prije Safity Cara,a vi govorite o kakvoj takvoj prednosti i nakon toga je opet napravija dovoljnu prednost da ga nitko ne ugrozi.Šta se tiče Pereza,odličan rezultat,ali ne zaboravimo olakotnu okolnost,on je iša samo jednom u boks,ogroman rizik koji ,da je utka trajala pola kruga duže,ne bi ni boda osvoija,jer su ga gume izdale i jedva se dovuka do cilja i u pola kruga izgubija dvi pozicije,a skoro i više.

campo

Potez utrke- Vettelovo pretjecanje Rosberga s vanjske strane( bez drs-a).
Mclaren je poznat kao momčad koja najbolje razvija bolid ( ili jedna od), no kako je bolid već sada odličan (pogotovo u klavifikacijama) bit će zanimljivo pratit igru lovice. A tu ima snage jedino RBR, jer očigledno još nije posložen do kraja. Prognoziram mrtvu trku.
Još jedna opaska na Hamiltona- jes da se po “govoru tijela ” vidjelo da nije najsretniji na kraju utrke, ovo mi izgleda kao neki novi Lewis, koji ne ide “na silu” i “glavom kroz zid”.

alene oprosti

Gospodine Ribiću malo ste ipak pretjerali. Dali ste lijepi osvrt na prvu ovogodišnju utrku, ali ste pretjerali. Mislim da je McLaren ipak pomeo konkurenciju, odnosno J.Button koji nije održavao kakvu-takvu prednost, nego je podsjećam vas na početku odmaglio sa drguge pozicije i u trenutku ulaska safety cara imao deset sek.prednosti nad drugim. A onda kad ste se vjerojatno nadali da će ga Vettel napasti nakon izlaska safety cara, on je opet odmaglio, baš kako je to lani uglavnom radio Vettel. Zato, ako mu nećete dati nagradu za potez utrke, bar budite realniji.(ne navijam za Buttona inače)

Lewis McLaren

svaka čast na komentaru! Dotični gospodin, autor ovog retrovizora, prošle godine je doslovno “svršavao” govoreći o pobjedama “svog” Vettela pa mu je vjerojatno ovo čudna pozicija kada ne može veličati svoju veliku “ljubav”!

Svaka čast Jensonu! On je i heroj utrke a napravio je i potez utrke kad je nakon safety cara jednostavno odmaglio i ostavio Vettela da se “guši u dimu”!! 🙂

Lewis McLaren

S većinom ovdje napisanog se (ne)slažem. Heroj utrke Perez? Ok, ali ja bih to možda ipak dao Alonsu….čini se ludim? Pa ljudi Alonso u ovom trenu vozi SPORIJI auto od Pereza. Mladić bi trebao preći u Ferrari? U ovom trenutku to se ne čini kao korak NAPRIJED….ali dobro Ferrari je Ferrari, vratit će se oni….kad Massa ode :)… Potez utrke Grosjeanu???? Glupost…..zar u cijeloj utrci nije bilo poštenog pretjecanja?!! Na primjer jako zanimljiv je bio dvoboj Kimija s Kamuijem ili neki drugi duel, a ne kvalifikacijski krug!?! Razočaranje utrke Caterham?????? Uz dužno poštovanje prema autoru ovog retrovizora ali jeste li… Read more »

GT

Potez utrke: Grosjean… Pa sigurno se šalite! Lik prvo izgubi tri ili četiri pozicije nakon starta i onda završava u pijesku, a da ni krug nije završil! Možda potez kvalifikacija, ali utrke…?

GT

…ali za sve ostalo same pohvale

brzy

Hm, potez utrke Grosjeanu? Ja sam gledao utrku u nedjelju ujutro i vidio da je navedeni uspješno slomio prednji ovjes u kojem: drugom-trećem krugu?! G. Ribić, ili preimenujte nagradu u “Najbolji kvalifikacijski krug” ili dajte nagradu nekome za pretjecanje u utrci! Imali smo atraktivnih pretjecanja, ne? Možete Vi to i bolje…

Vedad & McLaren Mercedes

Da svaka čast Perezu, ali i Kamui Kobayashi nije bio loš. Sauber mi je iz sezone u sezonu sve draža ekipa!!!

kuplung

Heroj utrke: Sergio Pérez??? Pérezu svaka čast, ali nije isto sa začelja doći do bodova ili sa 8.,9. mjesta na 3. ili 4.

Mark_mschumi

Mislim da će bude li Perez ovako nastavio, a Massa i dalje ostajao iza vodećih, Pereza već i ove godine vidjeti u Ferrariju 🙂

kinky kai

Odlična je bila utrka u Australiji, a tek kakva će biti utrka u Maleziji još kad padne kiša jedva čekam!

GRID.N01

Odličan osvrt na odličnu utrku. Jedva čekam nove kvalifikacije i novu utrku. Malezia je zanimljiva ali nekako sumnjam da će nadmašiti Australiju. 😀

F12012

Alonsu kao da je netko opet zaboravio reći da je bolid loš, pa je iz njega izvukao decentno peto mjesto – najdraži mi je ovaj dio 😀

Devil

ajde,napokon jedan mali clanak o perezu…u australiji komentatorima je bio nevidljiv,svaka cast za ovaj retrovizor,dugo smo cekali 🙂

alen

he he to je tek pocetak,nastavak neka bude extremni i bit ce he he joj joj

o

ja sam uvijek govorio da je melbourne prava staza kojoj se uvijek nešto dešava , uz monaco ,montreal, suzuku,interlagos,spa, i hungaroring, silverstone, monzu ,ostale staze nisu baš privukle interesantnost kao ove, malo akcija,na sepangu,bahreinu ,kini, abudabiju korei ,ne sviđaju mi se, volio bi da je manje azijskih više europskih i američkih, volio bi da se vratu ,imola, zandvort,austria, paul ricard, j afrika, argentina,mexico.. bernie govori da će od 2013 izbaciti 5 staza u europi ,

Etti

Super tekst, realno, objektivno 😀
Nadam se da će Mercedes biti još bolji u Maleziji u kvalifikacijama, barem jedan bolid u prvom redu. Trebala bi im odgovarati staza i u slučaju kiše koja se najavljuje pazite na Schumachera, mogao bi pomrsiti račune McLarenu i Red Bullu. Najvažnije od svega, samo da ne bude potop koji će prekinuti utrku!

samo SCHUMI

..upravo odobren od FIA-e F-duct na zadnjem krilu Merca, nema više protesta!

kuplung

Kišna utrka ako nema DRS-a , ne radi ni F-duct.

Etti


Kišna utrka + Michael Schumacher = kome treba F-duct? Ja se radujem kiši, bit će prilike i za upotrijebiti F-duct

grga

Dobrodošao nazad Otone. Ovu sam kolumnu isčekivao skoro jednako nestrpljivo kao i start u Australiji. 🙂
Vezano za samu utrku uočavam da malotko komentira Rosbergov start. Bez obzira na konačni plasman meni je Nicov start bio jedan od najljepših trenutaka utrke. Zaslužio je nagradu za najstart. :vozi:

Pat Fry

Ja samo ne znam zašto se na ovom portalu ne objavi članak vezan za Red Bull i njihove ponovne manipulacije oko difuzora “Red Bull ima novi trik: u zavojima gase cilindre i stvaraju efekt mlaznog motora”! “Red Bull Racing u zavojima obustavlja dotok struje prema pojedinim cilindrima, dok gorivo u njih normalno stiže. Smjesa ostaje nezapaljena, ali se u ispušnim granama susreće s vrelim plinovima što dovodi do samozapaljenja i efekta mlaznog motora.” Glavno da se na sav glas spominje Mercedes i F-duct pri DRS, a ovi se još iz Red Bulla žalili! Što FIA nije uzela u razmatranje ovaj… Read more »

avetma

Da nam je dobiti jednu kunu za svaki put kad nas netko optuzi da smo pristrani prema nekoj momcadi… 🙂

Salu na stranu – Sepa upravo sprema tekst.

MP4-27

Puno zanimljivih tekstova se ne objavljuje na ovoj stranici, zato ima srbskih i drugih stranica gdje se mogu pročitati zanimljivi tekstovi.

Ivan Šeperić-Grdiša

Malo ću demantirati Antu, Sepa je pogledao tekst i ne drži mi vodu. ECU striktno zabranjuje mijenjanje postavki u ovisnosti o lokaciji bolida na stazi. Samim time teorije o gašenju cilindara kroz zavoje pada u vodu.
ovo je objavio njemački Bild, a na to im je ukazao Mercedes, vjerojatno želeći skrenuti pažnju sa svojeg F-duct sustava. Ako se ovo ipak pokaže istinitim, pokrit ćemo se ušima i objaviti, do tada je ovo samo teška špekulacija, čime se mi ne bavimo 🙂

samo SCHUMI

…upravo odobren od FIA-e F-duct na zadnjem krilu Merca, nema više protesta! A sad da čujemo RB, pa da se ugase ili upale svi cilindri pa da se trkamo!

RapptorTeam-BiH-F1

10 points :-)!!

l l

Ovaj portal ne bi bio ni upola tako dobar bez legendarnog “Retrovizora” još legendarnijeg Otona! 😉
Svaka čast! 🙂 Slažem se da je Perez napravio najveći posao i bilo bi ga dobro jednog dana vidjeti u (dobrom) Ferrariju. I da, ova nagrada za “kontaktne sportove” me nasmijala do suza…hahahahahahahahaha! 🙂

kvra

Odlično!!
Kao i svi retrovizori!
ali najbolja nagrada je “Nagrada za pad u zadnji čas” 🙂

mickey

super text…a ovo za pereza je odlicno ako nastavi dobro voziti mozda on dodje u ferrari 😉

Ivan Šurbek

Jedva dočekan retrovizor, pitao sam se već gdje je Oton, ali eto ga natrag, lijep tekst, nema se što puno za reći.

Related Posts