Malo po malo stigli smo i do posljednjeg dana predsezonskih testiranja. I dalje nema ni traga ni glasa od novog HRT-ovog bolida, a niti momčad Marussije nije testirala. Svi ostali su marljivo radili, simulirali utrke, kvalifikacije, iskušavali nove dijelove, vježbali ulaske u boks, startove… Čak je bilo prilike iskušati i kišne gume.
Iako je Kimi Raikkonen bio najbrži, dan je obilježio Red Bull. Već kod prvog izlaska na stazu postalo je jasno kako je bolid opremljen novim dijelovima. Nažalost, ne zbog brzine nego zbog vela tajne kojim je svaki izlazak na stazu bio obavijen. Mehaničari sa velikim kišobranima sakrivali su stražnji kraj, a stražnje krilo je bilo prekrivano kod svakog zaustavljanja. Razlog tome je što fotografi često znaju vrebati iznad bokseva i fotografirati bolide iz ptičje perspektive. Time se pruža jedinstvena mogućnost špijuniranja a Red Bull je to svakako htio izbjeći. Drugi razlog hvatanja naše pažnje je ekstremni kut prednjeg krilca. Za razliku od standardnog krilca koje je paralelno sa stazom, ovo je bilo vidljivo nagnuto. Treći razlog je zabrinjavajući za sve navijače Red Bulla, Sebastian Vettel je danas odvozio uvjerljivo najmanje krugova i završio posljednji u poretku. Tek 23 kruga su mršavi ulov za trenutnog svjetskog prvaka i, iako uzrokovano kvarom na mjenjaču, ne sluti na dobro. Uz to, Vettel je u jednom trenutku izletio u pijesak i oštetio prednje krilo.
Pirelli je isprobao i svoj plan poslovnog kontinuiteta, dopremivši neoznačene gume direktno iz svoje tvornice u Turskoj. Ukoliko se dogodi neka prirodna katastrofa koja bi spriječila dopremanje guma iz talijanske baze, Pirelli je pripremio plan poslovnog kontinuiteta kojim se gume mogu dopremiti direktno iz tvornice u Turskoj. Time se osigurava nesmetana dostava guma momčadima i sprječava moguće otkazivanje neke od utrka.
Od ostalih momčadi nije bilo većih iznenađenja. Kao što smo ranije napisali, Kimi Raikkonen je završio vodeći, sa vremenom od 1:22.030. Iza njega smjestili su se Fernando Alonso, Bruno Senna i Nico Hulkenberg sa zaostatkom manjim od 0.3 sekunde dok je peti Kamui Kobayashi zaostao 0.356 sekundi. Ohrabruje činjenica kako su svi bolidi bili unutar sekunde i pol (Vettel je bio mrvicu izvan, ali za njega se ne brinemo). Naravno, to ne uključuje Marrusiju i HRT, njima se nadamo u Melbourne-u.
Prijenos prvog slobodnog treninga VN Australije možete gledati 16. ožujka na lokalnim televizijskim postajama od 2:30 ujutro. Mi smo spremni i nestrpljivi, a vi?
1 Raikkonen Lotus 1m22.030s 120 2 Alonso Ferrari 1m22.250s +0.220 114 3 Senna Williams 1m22.296s +0.266 53 4 Hulkenberg Force India 1m22.312s +0.282 101 5 Kobayashi Sauber 1m22.386s +0.356 72 6 Hamilton McLaren 1m22.430s +0.400 115 7 Petrov Caterham 1m22.795s +0.765 101 8 Schumacher Mercedes 1m22.939s +0.909 99 9 Maldonado Williams 1m23.347s +1.317 47 10 Ricciardo Toro Rosso 1m23.393s +1.363 100 11 Vettel Red Bull 1m23.608s +1.578 22
samo neka nam se Raikkonen vratio, da malo pomuti račune, bit će zanimljivo…
McLaren F1: Vjerojatno autor ovog teksta, a i svi ostali portali koji su raspravljali o tom ekstramnom kutu krila, te stavljali slike (poput ovih koje sam ja samo sa jednog i stavio linkove) su sa nekim razlogom i sigurnošću o tome i raspravljali i najavljivali, a to oštećenje se spominjalo zasebno i neovisno o tome, te jedno s drugim nema veze. Ali ako ti znaš bolje i više od svih njih, svaka čast… Iako se vjerojatno radilo o nekom testiranju-ispitivanju prednjeg krila ili nekog drugog dijela bolida, a ne o konačnom riješenju, ali mora se priznat u najmanju ruku interesantno… Read more »
smartbug:
ove slike koje si priložio samo potvrđuju da je krilo normalno paralelno s tlom, a one zadnje dvije prikazuju kako mehaničari guraju bolid u garažu, dakle to krilo visi prema naprijed i zato je nakošeno jer je oštećeno….mislim da po pravilima prednje krilo ne bi ni smjelo biti nisko kao što je na tim slikama i da se radi o oštećenju
http://www.formula1.com/news/headlines/2012/3/13070.html
e super, a tko su komentatori
bit ce omoguceno lol nisam vidio kak si napisao zbunjeno
hoce gogi
jel itko zna hoće li i ove sezone na Bnet-u biti onemogućeno praćenje utrka na lokalnim televizijskim postajama?
ovaj lotus pokazuje zube al cini mí se badava..jedva cekam 1trening da me probudi zujanje motora i mladenov glas(?)
sad dugih 12 dana….
E ovoo je se čekaloo 😀
RBR izgleda priprema nešto opasno, a što se tiče Lotus GP-a drago mi je da je jedna ekipa napredovala i to dosta je napredovala gledajući ova vremena.
P.S. Zar utrka nije u 7 ujutru ? 🙂
pa kad malo bolje pogledas pa nismo puno ni cekali da pocne nova sezona – no kad se sjetim tamo 94- 95 sezona zavrsi pocetkom 9 mj pa brate nema nis do pred kraj 3 mj e tad se cekalo a sad FORZA RED BULL 🙂
opet ce ih bikovi svie izgaziti 🙂 🙂
jedva cekam 🙂
A šta sam Vam ja govorio ??????? Bravo ” DOKTORE ” GO KIMI !!!!!!!
Eh sad cu da pitam nesto 🙂
@filip 1308 i meni su takodjer 😛 ali et navijam za alonsa drago mi je sto je ferari drugi i bilo bi dobro da budu imali dobre bolide da se utrkuje dosta vozaca i da bude sezona excelent 🙂
McLaren F1:
Na testiranjima su danas ujutro imali normalno-paralelno s površinom krilce sto pokazuje ova slika:
http://cdn.images.autosport.com/editorial/1330858152.jpg
A kasnije su izašli s novim nosom, iako se nisu baš navozili s njime… a to što je oštećen kanije to je drugo
evo slika:
http://cdn.images.autosport.com/editorial/1330857184.jpg
http://cdn.images.autosport.com/editorial/1330857561.jpg
to da nos bolje proletava opet kroz zavoje..al bojim se da ce to ubrzo bit zabranjeno a i morat ce bit pazljiviji da to ne pukne na prvoj vecoj bankini
“Drugi razlog hvatanja naše pažnje je ekstremni kut prednjeg krilca. Za razliku od standardnog krilca koje je paralelno sa stazom, ovo je bilo vidljivo nagnuto.”
Red Bullovo prednje krilo je na nekim slikama nagnuto jer je oštećeno.
Uljepšao si mi dan.
K&M: tako je, neće biti zacrnjivanja 😉
ufffff 2:30 je rano ali gledat će se
2 najdraža vozača su mi 1. i 2., kud ćeš bolje, nadam se da će tako i u Melbournu biti 😀
pogled na poredak me cini sretnim iako se samo radi o testiranjima 🙂
Posljednja izjava Fernanda (+video):
http://www.marca.com/2012/03/04/motor/formula1/1330856771.html
U najkracim crtama: Ferrariju ne ide najbolje i nece biti dobro na pocetku.
Pozdrav!
Vamos Fernando!
i počinje odbrojavanje spremni za Australiju ? jos 12(00) dana 🙂
Sepa dobili smo obecanje da nece biti crni ekrani (možda!) nestrpljiv sam jako.
Mislim da bi nadolazeca sezona mogla biti zanimljivija od predhodnih.
Stvarno bi bilo super da Lotus pokaže da je konkurentan bolid,pogotovo sa kimijem za volanom,da ulaze u treće krugove kvalifikacija i tu i tamo zaprijete onima najboljima.
Očekivati neku borbu za postolja je nerealno,ali ko zna,možda im se sve i poklopi koji puta…
Baš mi je ljepo vidjeti njegovo ime na vrhu, samo da bolid funkcionra a Raikkonen ce se sigurno truditi.