Ferrari je danas predstavio svoj pedeset osmi po redu bolid Formule 1. Projekt 663, prema internoj numeraciji, nastavlja tradiciju imenovanja bolida prema godini proizvodnje i nosit će ime F2012.
Glavne promjene u odnosu na prošlogodišnju bolid su ujedno i one vidljive na prvi pogled. Nos bolida je u skladu s novim pravilima i podsjeća na Caterhamovo rješenje. Još pred nekoliko tjedana su iz Ferrarija izjavili kako bolid nije lijep ali su uvjereni kako je brz. Nadamo se, za njihovo dobro, da su u pravu. Druga bitna promjena je ispuh, koji je od ove godine striktno definiran i ograničen. Nema više puhanja ispuha prema difuzoru i to će najviše utjecati na najbolje momčadi.
Ovjes je temeljito promijenjen i novi Ferrari ima tzv. “pull-rod” sustav i na prednjem i stražnjem ovjesu. Takav sustav omogućava niži centar gravitacije i ostavlja više mjesta za poboljšanje aerodinamičkih svojstava. Ostaje za vidjeti koliko je Ferrari bio uspješan u implementaciji sustava.
Stražnji kraj je još kompaktniji nego prošle godine, zahvaljujući novom kučištu mjenjača i repozicioniranju nekih mehaničkih komponenata, te su redizajnirani otvori za hlađenje kočnica.
Motor je ponovno evoluirao, ali mnogo manje nego ostale komponente zbog restrikcija oko razvoja. Puno se radilo na smanjenju pada performansi pred kraj radnog vijeka motora.
Šasija
– Karbonska vlakna i saćasta kompozitna struktura
– Ferrarijev longitudinalni mjenjač
– Poluautomatski sekvencijalni mjenjač sa 7 brzina + vožnja unatrag
– Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem
– Brembo samoventilirajuće karbonske kočnice
– Nezavisni ovjes, pull-rod na oba kraja
– Težina sa vozačem i tekućinama: 640 kg
– OZ naplatci: 13″
Motor
– Tip: 056
– Broj cilindara: 8
– Blok cilindara od lijevanog aluminija V 90°
– Broj ventila: 32
– Pneumatska distribucija
– Zapremina: 2398 cm3
– Promjer klipa: 98 mm
– Težina > 95 kg
– Elektronski sustav ubrizgavanja i paljenja
– Gorivo: Shell V-Power
– Mazivo: Shell Helix Ultra
Crvena boja popravlja izgled.
Bocni usisnici su previsoko to nece pomoci smanjenju potrosnje guma a mislim da ce ipak biti smanjen setup zadnjeg djela bolida vidjet ce mo da li ce biti poboljsana uzduzna stabilnost zbog bocnih ulegnuca po unutrasnjoj ivici usisnika.
Ovaj bolid ima neobicnu liniju (koja je prosla aerodinamicki tunel).Kokpit ima prilicito povijenu gornjaku sa povecanim induktivnim otporom a koja stvara povecan uzgon prednjeg djela bolida.Da bi se postigao setup to se mora komenzirati prednjim krilom koje je moralo biti preglomazno.Bolid nesumljivo ima prevelik ceoni otpor.
Ovaj se ovu sezonu penje na tron i to najvišu poziciju
Dolazim iz budućnosti i mogu vam reći da će ovaj Ferrari biti teška kanta.
Neće ni 4 mjesto osvojiti.
Kanta, kanta kažem vam – kanta !!!
Nadam se da će sa ovim čudnim nosom napravit nešto revolucionarno
Sviđa mi se izgled , baš je grba simpatična …
Trebali su mu na celo grbe staviti neku naljepnicu 🙂
ja vec sad vidim rupu u pravilu, mogao je ovaj dio nosa koji je visl biti supalj, ali onda ne bi bilo mjesta za vozaceve noge…meni je ovo predobro, a moglo bi biti i efikasno, posto ima puno mjeta ispod nosa za protok zraka
Čudnovati kljunaš- a Talijani prvaci u estetici- no ko zna možda bude i čudnovato brz.
Netko je dolje rekao da Ferrari nema više onu rupu u nosu, a Mclaren ima, koliko sam uspio viditi na slikama, pa ako neko vidi isto nek potvrdi, Ferrari ima itekako rupu i to ispod nosa cijelom širinom!?
ovo vec obecava.
nije ljiep ali one normalne zene su najbolje pa tako i nas bolid nije najljepsi ali vjerijem da ce biti brz
ovo koda su se igrali sa lego kockama pa tako slozili bolid 😀
na prvu ruku, cudan je, ali ponajvise onaj spic na vrhu nosa. tako da mi je sta se tice samog izgleda je ruzniji od chaterna samo radi spica na nosu 😀
ali prva utrka ce pokazati od cega je taj bolid napravljen 😀
drago mi je da nije slican proslogodisnjem bolidu meni se sviđa barem se vidi da su nesto radili u odnosu na Meclaren.necete vjerovati bolid mi se sviđa i ovaj nos mogli su to nekako izvesti ali ipak ima svoju car nadam se da ce to znati Massa iskoristiti.
@... samo Schumi
Pa moguce je da kako ti kazes da je McLaren nasao rupu u pravilniku. Ali po ovom pitanju Adrian Newey je dao najbolji komentar prošle godine rekavši “Sve što nije zabranjeno, dozvoljeno je”
Izgled je ne bitan samo da ima brzinu za pobjeda… 😉
Oh nebesa!!!Nadam se da je barem brz,kad mu izgled nije jaka strana :/
Grbavac 😀
Definitvno je najruzniji zasad. Ali sumnjam da ce neko napraviti ruzniji. Ovo je nenadmasivo. Lego Ferrari 😀
kakav ružan nos bolida. šteta…
ruzan grbavac,al ko zna,ljepota ne pobjeduje
samo se nadam da je brz
@ivan Šeperić-Grdiša…ovaj ferrariev nos je visok za razliku od mclarenovog, tu je onda drugačiji pristup aerodinamici tj usmjerenje zraka ka zadnjem dijelu! Ima na samom bolidu masu mogućnosti, al izabrat onaj pravi je malo teže, a to ćemo vidjet za dva mjeseca 🙂
Prekrasan je,podsjeća me na japanske aute iz 70-tih tzv.(japanere).
Koliko ja znam ta “bulba” na brodovima ima funkciju podizanja vala ispred pramca jednak onome kojeg podiže sama oštrica pramca tako da se brijeg jednog poklopi s dolom drugog te se tako ponište i smanje otpor kojeg inače valovi stvaraju po cijelom trupu.
Ali da ne offtopičarimo, baš me zanima analiza aerodinamike ovakvih noseva. Možda bude kakav prilog o tome prije utrke…