Adrian Newey tvrdi da će Red Bullov bolid za iduću sezonu biti evolucija iz RB7, unatoč promjenama tehničkog pravilnika.
Još otkad su se promijenile regulacije aerodinamike 2009. godine, Red Bull uspijeva svake sezone proizvesti pobjedničke bolide, što im je pomoglo u osvajanju naslova u protekle dvije sezone. Ključ uspješnog dizajna zasigurno je bio blown difuzor, koji je od iduće godine zabranjen.
“Još uvijek će to biti evolucija iz RB7. Promjene za iduću godinu tiču se uglavnom blown difuzora i visine nosa bolida. Mislim da to ne mora značiti da morate cijeli bolid dizajnirati od nule. Dakle, RB8 će biti četvrta generacija koja je započela s RB5.”
Na upit je li frustrirajuće da će FIA jednostavno zabraniti tehnologiju koju je Red Bull najviše razvio, Newey je odgovorio:
“Tako je to u Formuli 1. Nebitno radi li se o nama ili o nekoj drugoj ekipi, tako stvari idu – kada nešto usavršite više nego ostali, to će vam zabraniti. Tako sistem funkcionira.”
volim i pratim f1,žalosno je da se nizom kompliciranja kojekakvih pravila i sitnica,došlo do toga da je najuzbudljivi dio trke odlazak u box.
treba ukinuti neka pravila odmah,npr.obvezu korištenja svih tipova guma,nedostatak tenkiranja u trci i sl.
uzmi brale gume koje hoćeš pa raspali
@... avalon – sve sto kazes stoji, ali meni ipak fali ono kaj je bilo prije, kad je bilo vise slobode u konstrukciji bolida (i motora i aerodinamike)…kad je bila veca razlika i u motorima i u konstrukciji samih motora, onda su motori bili na rubu pa si morao pazit i na to da ga ne preforsiras (sad ga vrti dokle ide a njemu nista 😉 )…stoji i da se i sad bolidi razvijaju kroz sezonu, ali to je minimalno i zanemarivo u odnosu na prije…ovo je cisto subjektivan stav, jbg malo sam nostalgican za onom prijasnjom f1 🙂
a čuj ducko pa nije newey kriv šta su u “njegovoj” eri u mclarenu kvarija motor . sam kažeš da je bolid bija strašno brz ( a koliko se sjećam i dobro se ponaša na stazi ) …znači , adrian je i tada dobro obavija svoj zadatak ..isto ka šta radi danas u RB . eto vidiš , korist je i od novih pravila za motore…pouzdani su . btw meni odustajanja nikad nisu donosila nekakvu draž..prije razočaranje . nije neka usporedba ali …sa PS 1 sam vozija F1 ( 2007. koja je tada bila najbolja simulacija) ..moga si odredit broj… Read more »
Ducko i avalon – vrlo kvalitetni komentari i šteta kaj će ih malo forumaša pročitat.
@... avalon- sve to stoji sto si ti rekao, nema RB nikakve privilegije, ali ipak ostaje cinjenica da je i mclaren imao neweya, pa je imao strazno brz, ali jos strasnije nepouzdan bolid…sad su ova pravila ipak osigurala veliku pouzdanost sto se tice motora, jer manje mjenjaju motore, ali zati i puno manje odustaju zbog kvarova (ove vrhunske ekipe), prije to nije bio slucaj, odustajali su svaki po sezoni par utrka samo zbog toga, zato jer je sve bilo napravljeno na rubu izdrzljivosti i to je dodavalo dodatnu draz utrkama…kaj se tice testiranja nisam htio rec da je RB povlasten,… Read more »
glavni razlog zaostajanja ferarria ( više ) i mclarena ( vrlo malo ) je zato šta oni nemaju neweya 😉 kakvi bakrači …razvijanje motora…bolidi napravljeni oko motora itd . renault i RB imaju isti motor pa ? čak je renault i brži od RB ( i ne samo oni nego često i FI ili TR ) pa ? šta ima veze ako neki tim ima motor i od 1000 ks i 25 ooo o/m ( npr ) ako sve nije usklađeno sa šasijom bolida ? i šta to FIA dozvoljava RB , a ne dozvoljava ferarriu ili mclarenu ? šta… Read more »
ja bi vise volio u momcadi imati Neweya i nekog vozaca kao sto je Button nego imati Alonsa i Vettela sku u istoj momcadi….Adrian je mozak svaka mu cast uz Ross Brawna najbolji je….
@... ducko, potpuno se slazem s ovim ukidanjem testiranja. To i prestanak razvijanja motora je doveo do razvoja auta u tunelima jer ovo testiranje koje sada imamo nije dovoljno ni za biciklu a kamoli za vrhunski auto. Po meni glavni razlog zasto ferrari i mclaren puse. Blidi su bili napravljani oko motora i mehanike a onda je to sve palo u vodu i dodje newey sa svojom aero genijalnoscu Mogli bi sad srati po njemu i RB kako im to FIA dozvoljava, ali to rade svi u svoje vrijeme – na ovaj ili onaj nacin. Umjetnost je napraviti auto koji… Read more »
jbt …. koliko sam minusa dobio ….
newey je u pravu u potpunosti tako to mora funkcionirat i gotovo sretno u novoj sezoni, znam da ces napraviti dobar posao 🙂
DUCKO 100 % si u pravu
a sta ovaj NEWEY hoce? i ferrari su sredili poslije 2004 pa sta idemo dalje
@... goran – slazem se s tobom da je prije bilo bolje kad su im dozvolili da rade skoro sve kaj im padne na pamet i kaj mogu isfinancirat, u to je vrijeme formula bila stvarna elita autosporta…sad je doslo vrijeme recesija i gospodarskog sranja, nema vise toliko sponzora za male ekipe, sad je i williams (jedna od najvecih i najtrofejnijih u povijesti) mala ekipa koja jedva dovuce polupristojnog sponzora, i ja razumijem potrebu za stednjom…ajde sredili su stvari sa motorima, vise se ne koriste novi za kvalifikacije pa opet novi za utrku itd, ne rade se vise neke posebne… Read more »
i pod to nisam mislio anto da se netreba razvijati nesto treba i treba im dati slobodne ruke oko svega i ja bi svima dozvolio sve ko love nema nije mu mjesto u najboljem natjecanju na svjetu! uostalom sve rade pravila radi malih momcadi i nisu im nista pomogli i dalje su male i na zacelju!
u prevodu da skratim nije Newey jedini koji je nesto usavrio pa da ja to zabranjeno! Ferrari i Mclaren suvladali dok jeilo elektronike i toga uopce vise nema zato su i barwn iRBi tkve momcadi isplivale jer da se to nije dogodilo nebi ni imali ova dva naslova tako da to treba malo drugacije gledati! Imaju srece da je blow difuzor uopce prosao!
schumi slinjo nemoj meni pricat o bocenju iformulama i sta da ja gledam , gledam ih duze ocito nego sto si ti star! i znam da je prije bilo bolje nego sad!
je najbolje natjecanje na svjetu zasto onda nema elektronike koju su mclaren i ferrari usavrsili?Da se promjesaju karte. onda trebaju odobriti sve i neogranicenatestiranja neogranicene budgete itd,,,pa ko nema love ko ga jebe nije mu ni mjesto onda u F1!
Gorane idi gledaj bocanje. Svi igraju sa istim kuglama 😀
@sti_zu :thumbs:
@Bigfoot
A kakav ti je zaključak po pitanju dobijanja minusa? :hahaha:
Ne smijem ni reci sta mislim! Kada krenu trke ove sezone, vidjecemo kome ce FIA reci “Allo momci, skidaj ovo, ne moze ono, kakvo to”. Mozda ce opet malo pomoci Ferariju, pa vratiti RBR-u, pa ovo, pa ono. Kada nas ljubimac na startu padne u poretku na sredinu, psujemo je..o sve zivo i mrtvo, a kad ga pocnu sve vise prikazivati kako obilazi i penje se ka vrhu bude nam drago, full smo hepi. Ali onaj prvi…kojeg nema uopste skoro u kadru, osim kad mjenja gume…taj ima to “nesto” sto ga cinim najboljim, a FIA je priznala kao “korektno”. A… Read more »
kakvi će bit novi RB to ćemo vidit…novi ili evolucija RB 7 ali čini mi se da je u pravu kad kaže da ” kada nešto usavršite više nego ostali, to će vam zabraniti ” jer to tako i je . možda je to i donekle dobro jer potiče konstruktore da stalno traže sve bolja i novija rješenja ka šta radi newey ili traže neregularne spačke ka šta je radija briatore u svoje vrime 🙂
Newey: ne serkaj.
(red bull fanovi bez uvrede)
gorane nemoj sam sebi lajkati ……!!!možda si sve skupa 15% u pravu,pa ovo je formula 1,tu su najbolji mehaničari na svijetu,najbolji vozaći i najbolji inžinjeri,oni kreiraju formulu 1,glave su im pune ideja,pa neka isto tako i ostali smisle nešto revolucionarno,neka na taj način zarade bodove dok im FIA to ne zabrani,a ne oni samo čekaju da netko to smisli,sprovede u djelo,ako prođe dobro,a ako ne prođe još bolje jer nisu ništa izgubili,a ovi se bore na sve moguće načine da je još više usavrše!!najbolje da nitko više ništa ne ulaže i da se još 10god. voze u ovim bolidima …..
sviđa mi se kako goran razmišlja u trećoj poruci 😀
ili jednostavno treba maknuti pravila dati neki primjer okvira tezine dimenzija itd sto se smije a sto ne a sto se tice tehnologije onda neka ima tko sta hoce i nek usavrasva kako zna! To bibilo najbolje…i to moras koristiti dve mjesavine guma ima doljevanja goriva pa nema …gluposti! Zasto je to sve da bi napravili sto vise pretjecanja a u biti napravili su formulu 1 s ovim pravilima d mi se pola utrka nije dalo gledat nego sam zasapo!
a problem je u tome sto kad je sezona krenula fia im je to odobrila a ostale momcadi onda imaju po NOVIM PRAVILIMA ograniceno testiranje i budete tako da ljudi nisu ni mogli to razvijati ! To je greska sto je uopce pusteno da voze s time! Da je kojim slucajem imao to ferrari svi bi srali po njemu ili mclaren…rekli bi njima pustaju oni moguovo ono a u biti fia jebe s tim pravilima i mclaren i ferrari! Da se ista pravila ostave 5 sezona da nemijenjaju cijelo vrijeme nesto opet bi mclaren i ferrari vodili glavnu rijec! Uostalom… Read more »
joj cijenim ga ko inzinjerai covjeka koji je najbolji u svom poslu ali ruku na srce tako su dva naslova odnjeli, nasli su rupu u pravilima i iskoristiliju i imali su nesto sto ostali nisu i u tih pol sezone su osvojili prvenstvo! pa po meni je opcenito glupo dozvoliti da netko ima kers drugi nema,,isto stvar s ovime,,f duct i sve te gluposti ako ima jedan neka imaju i ostali,,je bio je blow difuzor u van granica neregularnosti i zato je ukinjen i nakontoga vise nisu bjezali 1 sec po krugu nego puno manje! ako se ostali drze pravila… Read more »
Sve se radi u pravcu marketinga i ekstra zarade pa odakle bi Berni vadio sve te silne miliune da svaka utrka završi istim poretkomsvaka takva utrka otpisala bi jednog sponzora i jedna po jedna odpadale bi momčadi nakon 5 godina na gridu bi ostao RbR i 10 Marusia, Virgina i ine momčadi koje mogu skrpat proračun ali ne i bolid ali sve u svemu nije pravedno ali za Bernija je jako unosno.
Nekim ljudima očito nedostaje smisla za humor, over & out
Drago mi je da nije sasuo paljbu na FIA-u u stilu “urota protiv RBR-a” nego čovjek lijepo šuti i radi svoj posao.
A u cemu je bit toga sto dobijas pluseve??
Došao sam do zaključka da više pluseva dobivam kada komentiram među prvima, nego među posljednjima
Eto. Da FIA ne provodi politiku kakvu provodi, Red bull bi ove sezone pobjedio u više utrka. No dobro, moraju i druge momčadi nešto uzeti.
Pitam se, kako ce F1 bolid izgledati za recimo 6,7 godina?Kakve ce staze biti? Da li ce nakon Bernija, neko uvesti, neke vodene prepreke? Da li ce ulijetati iz mraka u svjetlost? Da li ce bolidi biti zatvoreni posve? Ako se vratimo par godina unazad, i uporedimo bolide iz recimo 2000-e i ove danas, sa 11 godina razlike, na oko nije toliko, ali ono ispod, sto tjera ono “na oko” da se vidi..e o tome prica ovaj covjek..
čovjek je totalnu upravu i to je čar ovod sporta ali će za par godina kad svi skuže kako to funkcionira bit opet dopušteno baš kao i KERS.
hmmm…. sta je on s ovim htio reci????
Jada, jad, jada….