Predstavljanja bolida obično uključuju pozornicu, mnogo novinara, domjenak…ukratko, veliki trošak. Proteklih godina neke momčadi su odlučile uštedjeti te su iskoristile testiranja za predstavljanje svojih bolida. Druge su momčadi predstavljanje obavile preko interneta, bilo uživo preko video veze ili jednostavno objavljivanjem fotografija i podataka o bolidu. Trend se nastavlja i ove godine no momčad Caterham F1 je otišla korak dalje.
Zgodan marketinški potez je predstavljanje bolida u najnovijem broju F1 Racing časopisa. Pretplatnici obično prvi dobivaju časopis i neki od njih su imali čast vidjeti novi Caterham CT01 već jučer, dan prije nego je najavljeno. Većina ostalih (barem u Velikoj Britaniji) su tek danas primili svoj časopis te se može kupiti i na kioscima. Danas su objavljene i specifikacije te još neke fotografije bolida.
Sam bolid, kodnog imena Caterham CT01, izgleda kompaktnije nego prošlogodišnji a najveća promjena se vidi na nosu bolida. Uslijed novih pravila nos bolida je niži nego središnji dio, što sigurno ne pridonosi estetskom dojmu. Prednji ovjes je učvršćen nešto više nego što je uobičajeno, što je rezultiralo “izbočinama” na gornjem dijelu šasije. Ovakav izgled prednjeg dijela i ovjesa bi mogli biti zajednički većini ovogodišnjih bolida.
“Pravila su se promijenila i ograničila visinu nosa bolida kako isti ne bi postali previsoki. Uvijek želite podignuti prednji dio bolida kako bi što više zraka usmjerili ispod bolida i ovo je naše rješenje na taj izazov.”
“Pošto smo prvi predstavili bolid, normalno je da se puno raspravlja o našem rješenju. Uvjeren sam kako će, zbog promjena pravila, većina momčadi imati slična rješenja ove godine,” izjavio je Mike Gascoyne, tehnički direktor momčadi.
Bolidi iz prethodnih sezona su namjerno bili konzervativni, što više nije slučaj. Caterham je spreman riskirati i zato aerodinamika ovogodišnjeg bolida izgleda mnogo agresivnije. Šasija bolida je uža i niža, sa mnogo manjim bočnim dijelovima, sve u svrhu smanjenja otpora zraka i poboljšanja aerodinamičke efikasnosti.
Mike Gascoyne je nadodao: “Moramo vidjeti bolid na stazi i prikupiti podatke s testiranja. Dok to ne učinimo, imamo samo podatke iz simulatora. Svaka momčad želi napredovati, ni mi nismo iznimka. Završili smo na desetom mjestu prošle dvije godine, što je bio naš cilj, ali sada je vrijeme za napredak. vidjet ćemo što će pokazati rezultati sa staze.”
Jedna od većih promjena je i KERS. Caterham F1 će po prvi puta koristiti KERS sustav, za koji vjeruju da im je nedostajao u završnici prošle sezone.
“Da, nije tajna kako ćemo koristiti KERS ove godine. Krajem prošle sezone smo osjetili nedostatak KERS-a. Nedostajao nam je posebno u kvalifikacijama ali i u borbi za pozicije. U zadnjoj utrci sezone Heikki [Kovalainen] je jako dobro startao i napredovao nekoliko mjesta, ali ih je kasnije izgubio zbog nedostatka KERS-a,” izjavio je Mike Gascoyne.
Momčad je zadovoljna bolidom i nada se kako će ove sezone biti u mogućnosti boriti se za bodove. CT01 je prošao sve obavezne testove i šasija je homologirana još prije Božića. Bolid ćemo vidjeti na stazi već na prvom testiranju u Jerezu.
“Naš razvojni program je bio uspješan i potpuno smo homologirali šasiju prije Božića. Vjerujem kako smo prva momčad koja je prošla sve testove,” dodao je Gascoyne.
Specifikacije bolida:
Motor: | Renault V8 RS27-2012 |
KERS: | Red Bull Technology |
Šasija: | Karbonska vlakna |
Prednji ovjes: | Karbonska vlakna |
Stražnji ovjes: | Karbonska vlakna |
Amortizeri: | Penske & Multimatic |
Upravljački mehanizam: | Caterham F1 Team |
Mjenjač: | Red Bull Technology |
Spojka: | AP |
Diskovi: | Carbone Industrie ili Hitco |
Kočione čeljusti: | AP |
Kočione pločice: | Carbone Industrie ili Hitco |
Rashladni sustav: | Caterham F1 Team |
Elektronički sustavi u kokpitu: | MES |
Sigurnosni pojas: | Schroth |
Volan: | Caterham F1 Team |
Sjedalo: | Caterham F1 Team |
Protupožarni sustav: | FEV |
Naplatci: | BBS prema Caterham F1 Team specifikacijama |
Spremnik goriva: | ATL |
Gorivo: | Total |
Ulja i maziva: | Različiti dobavljači |
Međuosovinski razmak: | Više od 3000mm |
Dužina: | Cca 5 metara |
Visina: | 950mm |
volio bi da sve ekipe budu unutar 1 sekunde za prvom cetvorkom,jer stvarno nije fer da redbull dominira,a da drugi bude 1 sek sporiji po krugu,to nije formula,zato molim boga da razmak svih bolida bude unutar 2,5sekunde za prvim,jer tada bi nam i utrke a pogotovo kvalifikacije bile zanimljivije,a ne da svaki put prije kvalifikacija ako vettel ne sleti s staze znam ko ce biti prvi na gridu,malo na kraju je mclaren smanjio zaostatak al mislim da je to taktika redbulla jer znamo da kada je vettel 5-6 utrka prije kraja matematicki potvrdio naslov stao vozit i da se tada… Read more »
Moram priznati da su se potrudili i da imaju velike ambicije ove sezone. Nadam se da će uspjeti u tome a izdržljivost bolida su dokazali tako da imaju velike šanse. Sad će prva testiranja pokazati di su točno i koliki im je napredak
OK , ne izgleda nešto spektakularno, Brzina je ono važno u ovom sportu ! Vidjet ćemo već kod prvih testiranja kako stvari stoje. Svakako sretno u novoj sezoni.
simpatican je na neki poseban nacin 🙂
bude zanimljivih bolida !!! steta sta ne izlaze novine o formuli 1 vise !!! svaka cast internetu itd. ali novine nemoze nista zamjeniti
bog te stvori 😀
sve je to ok al zadnje krilo onako usko – e to jos uvjek ne mogu smislit
Blažena bila 2004 godina kad su bolidi još na nešto izgledali. Što je ovo danas?!? Natjecanje koji će bolid ružnije i osakačenije izgledati ?!?
S obzirom da se Caterham odlucio na ovakav potez odnosno oblik nosa znaci da ce onda i ostali F1 timovi uraditi istu stvar, nadam se da ce to kod njih biti ljepse izvedeno. Ali kako god u F1 nista nije bez razloga pa tako i ovaj ruzni nos.
ne kuzim sta nije to moglo nekako postepeno pa da se izbjegne ta grba –
mickey…nisi “forumao” po nasem forumu, jos prije 24 sata imali smo ove slike 😉
https://www.gp1.hr/forum/formula-1-group1/voza%C4%8Di-i-mom%C4%8Dadi-forum15/caterham-f1-team-thread332.0/#postid-21838
Mercedes je vec prosle godine imao slican “nos” ali puno lijepse izveden. Tako da vjerujem da ce biti i lijepsih izvedbi.
kako su laici ocjenjivali f1 auta – ako je lijep ici ce przo – sto je donekle i bilo tocno – a sta cemo ove sezone onda ??
Međuosovinski razmak je izražen blago rečeno umjetnički 🙂
gledo sam na drugoj stranici,.mal mi kasnite al nista strasno bolid je bas fin ove boje su super a zbog pravila normalno da je drugaciji…mrzim pravila !!
ja nesto ruznije nisam vidio u f1, nadam se da nece svi izgledat tako sa tim nosevima
Bolid mi izgleda baš fooora! NADAM se da će se ove godine boriti za bodove 🙂
Meni osobno nije ružan,ali nema to veze….
svatko ima svoje mišljenje!
Važno da je počelo predstavljanje bolida,
sve je bliže početak sezone 😀
Ružan bolid, ali takvi će vjerojatno svi biti zbog pravila 🙁
podsjeća me na bolide iz 70-tih, fora, ne bi bilo loše da se vrate takva vremena 😉