Retrovizor: Neki se vraćaju, neki se još ne vraćaju, a neki odlaze

Kroz protekle dane razvoj kadrovske situacije vozača za 2012. donio je nekoliko novosti. Istina, odgovor na ono najviše postavljano pitanje o dolasku Kimija Räikkönena u Williams ipak još ne znamo, ali za nekoliko drugih vozača i kokpita stvari su u međuvremenu jasnije.

Španjolac Španjolcima (koji rade u Njemačkoj)

Dok se stalno priča o povratku svjetskog prvaka iz 2007. u Formulu 1, jedan je drugi povratak u aktivan kokpit službeno potvrđen ― onaj Pedra de la Rose. Naime, Španjolac će 2012. i 2013. provesti vozeći za HRT. Zapravo, ne radi se službeno o povratku s obzirom da je de la Rosa vozio i ove godine u Kanadi, kad je u Sauberu mijenjao još ne posve oporavljenog Pereza. Nažalost, bodovi su mu tom prilikom izostali za dva mjesta.

Nije, doduše, vjerojatno ni da će njima ubuduće biti išta bliži: osim ukoliko se dogodi neko zapanjujuće čudo u razvoju HRT-ovog bolida, prema čemu je razumno biti sumnjičav, Španjolac vjerojatno ne može računati s više nego povremenim četrnaestim, petnaestim mjestom na posebno dobre dane. Nije da inače nema iskustvo s takvim bolidima (npr. 1999. i 2000. vozio je za enormno nekonkurentan Arrows), ali u odnosu na Sauber 2010. i, osobito, drugu polovicu 2006. u McLarenu, definitivno pad u “niži rang”. To donekle sugerira kako je bio prilično očajan sjesti u bilo kakav aktivan kokpit, makar to značilo i odlazak s mjesta testera u jednoj od najboljih ekipa u jednu od najlošijih.

Nije teško zamisliti ni na što HRT cilja njegovim zapošljavanjem: de la Rosa sa sobom donosi nešto sponzorskog novca, Španjolac je u nominalno španjolskoj ekipi što je još dodatan marketinški plus, iza sebe ima nešto rezultata, i poprilično iskustvo u razvoju vrhunskih bolida koje je prikupio vozeći tisuće testnih krugova za McLaren.

S 41 godinom koje će imati iza sebe kad 18. ožujka krene u GP Australije, možda nije baš u posvemašnjem cvijetu mladosti po F1 razmjerima, ali otkako smo vidjeli kako se Schumacher snalazi i s kojom godinom više, ne treba od toga raditi preveliku dramu. (Da smo zlobni, rekli bismo da će Pedro barem biti u bolidu u kojem vjerojatno mora trpjeti najmanje G-sile.)

Tko će mu praviti društvo u drugoj polovici garaže, još nije potvrđeno. Govori se da bi Liuzzi mogao nastaviti svoj angažman u Hispaniji, ali to zasad samo ima status priča.

Kubica ipak još na čekanju

Za razliku od de la Rose, jedan povratak koji će nažalost ipak još morati pričekati je onaj Roberta Kubice. Nakon tjedana, štoviše, mjeseci balansiranja “hoće-neće” oko povratka Poljaka u kokpit nakon pune godine dana pauziranja, službeno je objavljeno da ipak neće voziti na početku sljedeće sezone u Australiji. Šteta, iako doduše to ne znači da možda neće naknadno uletjeti u bolid usred kalendara, naročito ako se netko od aktivnih vozača neće previše svidjeti Ericu Boullieru (što nije teško postići).

No i s Kubicom definitivno izvan vidokruga za početak sljedeće godine, Francuz ima sasvim dovoljno potencijalnih kandidata. Vitalij Petrov je na trenutak djelovao “labavo” nakon salve optužbi na račun ekipe, no nakon isprike stvar se naglo stišala i djeluje da mu sjedalo za 2012. ostaje manje ili više sigurno. Što se drugog Renaulta (točnije: sada Renaulta, a tada Lotusa) tiče, Boullier ne krije želju dati drugu šansu Romainu Grosjeanu, koji je odradio drugu polovicu 2009. u ekipi mijenjajući izbačenog Piqueta. Tada nije ostavio publiku bez daha, ali prema Boullieru, sad bi trebao biti spremniji. Razmatra se još nekoliko imena, sva iz nižih kategorija koja su kroz proteklo vrijeme odradila testiranja, ali u tom kontekstu zapravo se sve rjeđe spominje aktualni Renaultov vozač, Bruno Senna.

Istina, nakon nelošeg starta (devetog mjesta na svojoj drugoj utrci, na Monzi), njegovi su nastupi sve slabiji. To se donekle može objasniti generalnim i neospornim Renaultovim padom forme u drugoj polovici sezone, ali isto tako, Petrov je otada obavljao nešto bolji posao.

S postavom u vodećim ekipama već čvrsto zacementiranom, ovaj kokpit u Renaultu vjerojatno je najbolji od ponuđenih koji su još otvoreni, s mogućim izuzetkom Force Indije ukoliko ona do tada osjetno pojača (a Renault izgubi) formu.

Adeus, Rubens

Kad su se počele motati prve priče oko dolaska Räikkönena u Williams, držalo se da bi Finac mogao biti glavni razlog zbog kojeg će Rubens Barrichello otići iz Grovea. No kako vrijeme prolazi, za njegov kokpit u Williamsu počelo se vezivati toliko imena (većinom novih nada iz nižih kategorija) da više djeluje kao da će Brazilac otići bez obzira sklopi li njegov šef dogovor s Kimijem ili ne.

Ali ― kamo otići? Osim ako uspije nekom neočekivanom diverzijom dobiti mjesto u Renaultu ili Force Indiji, nišan će moći postaviti tek na mlade ekipe ― vjerojatno Virgin, sljedeće godine pod imenom Marussia. Iako bi njegova kilometraža dobro došla jednoj još uvijek neiskusnoj ekipi, to bi moglo značiti i da mu prijeti postati vozač koji mora ekipi donositi sponzore.

Interesantno, njegov zemljak Felipe Massa, kojem i samome karijerni put zasad ne djeluje sigurnim poslije 2012., savjetovao mu je radije dostojanstven odlazak u penziju, nego patetično traženje sponzora i blamaže u donjoj trećini grida. Naravno, to ovisi i o količini entuzijazma i želje za vožnjom koliko još Barrichello u sebi ima, ali teško da on više u životu mora voziti primarno zbog novca. Ako mu nije do toga, vjerojatno i jest bolje biti upamćen po završetku karijere u jednoj legendarnoj ekipi (iako u legendarno lošoj godini) nego se još tuceta utrka taljigati po trećerazrednim ekipama gdje se smatra uspjehom u kvalifikacijama ući u 107%.

Ako bude tako, imat će iza sebe u Formuli 1 rekordnih 326 utrka, od čega je pobijedio njih jedanaest i bio 68 puta na postolju, četrnaest Pole positiona i sedamnaest najbržih krugova utrke, 658 bodova, devetnaest sezona, 91 odustajanje, dvije titule vice-prvaka, dvije diskvalifikacije, šest ekipa, jednu sezonu bez osvojenog boda (2007.) i jednu sezonu s troznamenkastim brojem bodova (2004.). I, treba reći i to, velik dio najboljih godina proveden u izvrsnom bolidu, ali u sjeni jednog daleko uspješnijeg vozača.

Schumijev nastavak nastavka

A tom daleko uspješnijem vozaču šef ekipe već sad otvoreno najavljuje mogućnost produženja ugovora. Ugovor Michaela Schumachera za Mercedes traje do kraja 2012., ali Ross Brawn je već iskoristio priliku prokomentirati da će sedmerostrukom svjetskom prvaku, u slučaju da 2012. bude u znaku oporavka, ponuditi kokpit i dalje. To znači da bismo ga mogli vidjeti kako s 44 godine otvara novu sezonu, svoju dvadesetu. Pa i već sad dobro prkosi onim “baby-boom” komentarima od prije nekoliko godina kad se tvrdilo da zbog enormnih sila i napora u modernoj Formuli 1 vozači preko četrdesete više nemaju što tražiti ― osim možda na zidu boksova u nekoj drugoj ulozi.

Sad bi bilo zgodno da se korigiraju i tvrde da više vozači iznad pedesete nemaju što tražiti. A onda da, uskoro poslije toga, Ferrari objavi da će 2013. za njih voziti Alain Prost. I to motivira Gerharda Bergera da počne pregovarati iste sezone zamijeniti Webbera u Red Bullu…

Oton Ribić

8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Janko Mikac

Kad već Prost i Berger dolaze, nek malo dođe i Stirling Moss! Šalim se, naravno, nek čovjek uživa u zasluženoj mirovini

Stefan

Scumaher dobro me slusaj, tebi je mjesto u Ferariju

l l

Odličan tekst, kao i uvijek! 😉
I da…bilo bi super imati puno zanimljivih “Retrovizora” preko zime. 🙂

Viper

Čini se da je Vettel slikao ekipu… nema ga na slici 🙂

tony46

predobar retrovizor nešto najdraže na ovoj stranici, imam molbu da bude sada više retrovizora o nekim vozačima kroz povijest preko zime :))) Hvala

Marko

Izgleda da ništa od povratka Kimiaj Raikkonena… 🙁

svabo

dobar tekst, ali mislim da Barrichello još ima mnogo toga za ponuditi u formuli 1. Nije u cvijetu mladosti, ne spada u top vozače, ali nije ni loš, a iskustvo koje ima može mu puno pomoći. Vozi već sedamnaest godina u kontinuitetu, zašto ne bi i osamnaestu. Uostalom, rekoh već da ne spada u sam vrh, ali nije niti dno. Mislim da bi trebao otići u Virgin jer uvijek se može dogoditi, da Halid otpjeva ko` bi reko` čuda da se dese` pa Rubens titulu odnese ili barem neko postolje…

hollywood

svaka cast Otone

Related Posts