Nakon spektakularnog požara na VN Mađarske i nakon napisa kako je oštećenje samo minorno, Renault je objavio kako će ipak morati otpisati šasiju. Otkriven je i razlog eksplozije koja je lakše ozlijedila jednog suca uz stazu, radi se o spremniku zraka koji se koristi za rad ventila na motoru.
“Incident je bio vrlo nepoželjan pošto moramo otpisati šasiju. Prije iduće utrke ćemo poduzeti potrebne korake kako bi smanjili mogućnost ponavljanja požara i spriječili ponovno pregrijavanje spremnika zraka.”
“U dodiru smo sa FIA-om kako bi im pružili puni izvještaj o incidentu i objasnili koje korake poduzimamo kako bi spriječili moguće ponavljanje incidenta,” izjavio je James Allison, tehnički direktor momčadi.
Allison je naveo i razloge zašto je uopće došlo do požara. Tokom kvalifikacija momčad je koristila drukčiju mapu motora koja je uzrokovala više temperature i vjerojatno je već tada ispuh malo napuknuo. Tokom zaustavljanja u boksu rast temperature je bio dovoljan da do kraja uništi cijev ispuha i došlo je do zapaljenja.
“Kao i kod mnogih drugih nesreća, desilo se nekoliko incidenata koji su pridonijeli požaru na bolidu Nicka Heidfelda u Mađarskoj. Prvo, tokom kvalifikacija smo koristili malo drukčiju mapu motora, koja je dodatno podigla temperaturu ispušnih cijevi. Vjerujemo da je to uzrokovalo napuknuće ispušne cijevi. Pretpostavljamo kako se to napuknuće proširilo u krugovima prije zaustavljanja u boksu, što nismo primjetili zbog lokacije toplinskog senzora, i Nick je u ušao u boks sa djelomično uništenim ispuhom.”
“Zaustavljanje je trajalo više nego inače, motor je radio pod punim opterećenjem 6,3 sekunde, čekajući da se završi mijenjanje guma. Pod tim okolnostima višak goriva uvijek završava u ispušnim cijevima, podižući njihovu temperaturu za 100 stupnjeva po sekundi. Ta temperatura je bila dovoljna da do kraja uništi ispušne cijevi i uzrokuje požar unutar šasije,” dodao je James Allison.
joj ljudi kak sam se prikenjao kad mu se bolid zapalio
eventualno, ali samo eventualno, renault bi u kvalifikacijama koristio drukčiju mapu motora pa se možda ne bi oštetila cijev ispuha i možda…previše možda 😉
nema to veze, blown difuzor funkcionira dok vozač nema nogu na gasu
ovdje je heidfeld držao gas čekajući signal da izađe van, desilo bi se svejedno 😉
Nisam stručnjak, ali da li to znači da se ovo ne bi dogodilo po tehničkim spcfikacijama iz Silverstona (paljenje goriva u ispušnom sustavu – off throtle blown diffuser kibidabi).