Devet utrka – čak 623 pretjecanja!

Ove sezone dočekalo nas je nekoliko velikih promjena pravila, među kojima se zasigurno izdvajaju DRS i nove, Pirelli gume. Obzirom na ogroman porast gledanosti, čini se da su nova pravila urodila plodom. Ali, brojčano gledano, koliko su utjecala na utrkivanje? Ispred nas je deseta utrka sezone, VN Njemačke, bacimo pogled na statistike.

Pretjecanja

U prvih devet utrka vidjeli smo ukupno 623 pretjecanja, uključujući ona između timskih kolega i ona za puni krug. U ovu brojku nisu uključena pretjecanja u prvom krugu i pretjecanja nastala zbog oštećenja nekog bolida.

Detaljnije?

Od ukupno 623 pretjecanja, 175 se odnosilo na ona za puni krug (ili više), a 43 su se dogodila između timskih kolega. DRS je pomogao 180 puta, a “normalnih” pretjecanja bilo je 225.

Utrke s najviše akcije

Tri najuzbudljivije utrke sudeći po statistici bile su one u Montrealu (136), Istanbulu (123) i Shanghaiju (97). Najmanje ih je bilo u Monaku (22), Silverstoneu (29) i Melbourneu (30). Kao zanimljivost, u Valenciji smo vidjeli točno duplo više pretjecanja nego u Monaku. 16 ih se dogodilo u prvoj DRS zoni, a samo 6 u drugoj.

Utjecaj DRS-a

DRS je bio uključen u 29% svih pretjecanja. Gledajući po stazama, statistika izgleda ovako: Shanghai (33%), Istanbul (41%), Barcelona (35%), Valencija (50%).

Što s pretjecanjima u prvom krugu?

Iako je diskutabilno koliko je uvođenje novih pravila ustvari obezvrijedilo startnu poziciju, prvi krug i dalje je ostao bitan čimbenik za nastavak utrke. Michael Schumacher na četiri je utrke nadoknadio tri ili više pozicija na startu, od čega je najuspješniji bio u Kini sa čak pet pretjecanja u prvom krugu.

Gume

Samo nešto više od 55% pretjecanja mogu se smatrati da obavljenima dok su dva bolida bila na manje od pet krugova razlike starosti guma. Od 180 pretjecanja uz pomoć DRS-a, 52% pretjecanja su obavljena sa razlikom starosti manjom od pet krugova. Staza na kojoj je starost guma imala najviše utjecaja je bila Barcelona, gdje je čak 69% pretjecanja napravljeno sa bitno drukčijom starosti guma. Staze na kojoj je to imalo najmanji utjecaj bile su Montreal i Silverstone.

Zaustavljanja u boksu

U devet utrka vidjeli smo ukupno 560 zaustavljanja u boksu, uključujući i ona koja su odrađena zbog kazne. 11 puta vozači su išli na kaznu prolaska kroz boks, dok su bila svega četiri zaustavljanja od deset sekundi. Utrka sa najviše pretjecanja bila je Istanbul (82), iza nje su Barcelona (77) i Montreal (76), dok ih je najmanje bilo u Monaku (43), Melbourneu (46) i Silverstoneu (54). Samo dvije utrke prošle su bez kažnjavanja – Barcelona i Valencija; dok su suci bili najstroži u Montrealu gdje su dodjelili čak četiri kazne prolaska kroz boks.

Related Posts