Whiting promijenio mišljenje o Red Bullovom ‘vjetrobranu’

Direktor F1 utrka Charlie Whiting je favorizirao halo sustav zaštite kokpita čije uvođenje u najbrže bolide na svijetu želi već sljedeće sezone. Red Bullovoj alternativi nije davao velike šanse, ali se predomislio nakon rasprava na posljednjem sastanku FIA-ine halo radne grupe 6. travnja. Međunarodna automobilistička federacija će ju testirati danas, a ako se pokaže dobrom, njeno uvođenje 2017. će biti jedna od točki dnevnog reda na sljedećem sastanku Strateške grupe i F1 Komisije, koji je zakazan za 26. travnja.

“Mislim da je pošteno reći da je stvar bila u samim počecima kada je prvi puta predstavljena. Međutim, Red Bull je napravio odličan posao te će koncept biti testiran ovog tjedna. Nismo očekivali ovako nešto, ali dogodilo se i to smo morali shvatiti ozbiljno. Ako se na testiranjima pokaže dobrim kao halo, nema razloga zašto Strateškoj Grupi i F1 Komisiji ideju ne bismo mogli predstaviti kao potencijalnu soluciju”, rekao je Whiting.

U slučaju prolaza na FIA-inom testu, Red Bull će koncept ugraditi na RB12 za jedan instalacijski krug na prvom slobodnom treningu u Sočiju. S tim se slaže i Međunarodna automobilistička federacija. Daniel Ricciardo i Daniil Kvjat su alternativu već isprobali u Red Bullovom simulatoru u Milton Keynesu te su dali podršku. Ne ometa vidno polje vozača poput halo naprave, a bočni stupovi su dizajnirani tako da se poklapaju s nosačima retrovizora.

Iako se pravilnik za sljedeću sezonu (zasad) mora donijeti do 30. travnja, FIA ne mora žuriti s odlukom o napravi koju će iduće godine uvesti u svrhu zaštite kokpita. Obje naprave imaju slične pozicije na kojima se pričvršćuju za bolid, tako da momčadi mogu započeti rad na svojim šasijama, a da ne znaju koja će ideja dobiti FIA-ino zeleno svjetlo. Ipak, utjecaji na aerodinamiku su različiti pa se konačna odluka ne smije donijeti kasno u sezoni.

Testiranja se izvode tako da se kotač od 20 kilograma ispaljuje u napravu brzinom od 225 km/h.

“Mislim da su momčadi otvorene za sve ideje, ne vjerujem da je bilo tko vezan za ideju halo koncepta. Radi se o frontalnoj zaštiti, želimo onu koja nudi najbolju zaštitu za vozače i koja je najpraktičnija. Mislim da ima podjednako dobre šanse kao halo”, dodao je Whiting.

Osim ranije spomenutog testa, naprave moraju zadovoljiti i ostale kriterije.

“Procjene rizika se rade na temelju raznih scenarija nesreća; izvlačenje ozlijeđenog vozača i takve vrste stvari se moraju uzeti u obzir. U svim tim situacijama morate pogledati dobre i loše strane.”

Najveći problem Red Bullovoj ideji zasad predstavlja vidljivost u slučaju kiše ili ulja koje se može pojaviti na staklu. Međutim, negativne reakcije na halo koncept bi mogle ići u prilog poluotvorenom kokpitu.

“Rekao bih da je Red Bullova ideja estetski ugodnija, ali stvar je ukusa. Kako god, ako obje naprave odrade jednako dobar posao na testiranju, bio bih iznenađen kada bi postojala velika želja za zadržavanjem halo koncepta”, zaključio je Whiting.

10 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
mumirko
paalfi

mene zanima kako oni misle to čistiti od kukaca i ostalih nametnika, definitivno nisam za takav koncept

Chronosus

Asti, kao da u drugim kategorijama nemaju kukce i slične nametnike. Kaj bi trebali u Nascaru sa svojim ogromnim vjetrobranima i konstantnim kruženjem 300 na sat u krug usred noći pod reflektorima? Uđu u box, maknu im foliju i ko novi.
Tekućine se lagano danas daju riješiti s hidrofobnim premazima.

A ovaj koncept je vizualno bliži klasičnim bolidima iz povijesti f1:
http://s727.photobucket.com/user/ratfink12/media/Formula%201/SurteesRing64.jpg.html

dxdy

nije stvar u kukcima već u ostatcima gume i drugim prljavštinama… na kacigama barem imaju foliju koju otrgnu kad se zaprlja. a što za vrijeme kiše? koliko će smanjivati već smanjenu vidljivost??? puno tu ima nedorečenog… ne možeš uspoređivati nascar automobile sa bolidom formule jer kotači na nascaru ne bacaju direktno prljavštinu u zrak kao bolidi F1….

Larry Laffer

Jedno pitanje. Od kad ti pratiš F1? Jesi li možda gledao sezonu ’88 (ili je bila ’89 – već sam malo ostario pa mi pamćenje slabi)? Nisu imali problema sa vjetrobranom (šajbom 🙂 )

dxdy

definitivno te pamćenje izdalo…

Larry Laffer

https://www.google.hr/search?hl=hr&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1280&bih=939&q=mclaren+mp4%2F4&oq=mclaren+mp4%2F4&gs_l=img.3..0i19l10.1263.6923.0.7019.13.10.0.3.3.0.129.923.4j5.9.0….0…1ac.1.64.img..1.12.932.tG_mgOn3Vw4#hl=hr&tbm=isch&q=mclaren+mp4%2F5&imgrc=X2GOJAH66VM47M%3A

😉

Larry Laffer

Sorry, daj kopiraj cijeli link u adress bar…

Larry Laffer

https://www.google.hr/search?hl=hr&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1280&bih=939&q=mclaren+mp4%2F4&oq=mclaren+mp4%2F4&gs_l=img.3..0i19l10.1263.6923.0.7019.13.10.0.3.3.0.129.923.4j5.9.0….0…1ac.1.64.img..1.12.932.tG_mgOn3Vw4#hl=hr&tbm=isch&q=mclaren+mp4%2F5&imgrc=X2GOJAH66VM47M%3A

ciki-f1

Moram priznati da mi je ovo prihvatljivo, kada su počele priče o HALO ovako sam zamislio svoju verziju, samo bez prednja dva “stupa”.

Related Posts