Novo gorivo Red Bullu bi moglo donijeti tri desetinke

Novo gorivo Red Bullu bi moglo donijeti tri desetinke po krugu na idućoj utrci u Barceloni. Tako barem misli Red Bullov savjetnik Helmut Marko. Na posljednjoj utrci za VN Kine, oba bolida austrijske momčadi bila su sporija od Fernanda Alonsa čiji je Ferrari ovaj puta izgledao puno bolje nego što je to bio u prve tri utrke sezone. Marko misli da se Ferrari ubrzao zahvaljujući novoj smjesi Shellovog goriva.

“I mi se nadamo da ćemo uskoro dobiti efikasnije gorivo”, rekao je Marko ranije ovog tjedna usred navoda da Red Bullovo gorivo Total može biti razlog oštećenja senzora za protok goriva.

Međutim, Marko je sada za njemački Bild otkrio:

“Ferrari je u Kini napravio očiti pomak. Imaju novo gorivo. A i mi ćemo također imati novo gorivo uskoro. Možda već na idućoj utrci u Španjolskoj. Ono će nam donijeti dvije, možda čak i tri desetinke, tako da ćemo imati šansu barem pokušati prestići Ferrari. U nedjelju u Kini, naši vozači su mogli učiniti što god su htjeli ali nisu mogli prestići Alonsa”, dodao je Marko.

66 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
nesho_os

Mercedes pobjeđuje u Barci sve i da natanka na INA-i…

Zeus

0,9-1,0sek po krugu-taman, da vidiš utrke…

PU106A

Mercedes prelazi na CDI motore posto su ovi prejaki za konkurenciju

Zeus

Prošle godine je motor pod punim okretajima (tek prije 18 000) trošio između 3,5 i 4l/min. To je količina tekućine otprilike kao kad se tuširamo. Ove godine imamo limit protoka i rezervar od otprilike 105kg(par kg preko 100/in lap, out lap), ove godine je limit po injektoru 500 bara, i smije biti samo jedan po cilindru, ali novo pravilo dopušta višekratno injektiranje po okretnom ciklusu. Ne sumnjam da je “mapiranje” ove sezone tek početak razvoja ovih pogonskih jedinica, no zbog homologacije, radikalne mehaničke promjene očekujemo slijedeće godine. Biti će jako zanimljivo vidjeti koliko se “softverski” može poboljšat iskoristivost i snaga… Read more »

lordvader

Zeuse,nemoj zaboravit na svoj postanski sanducic,pareee:))

Zeus

Za Monzu 🙂

mironet

A na kakvom gorivu vozi merđo jbt.kak pak oni peju sa novom mjesavinom????

cctv

petronas. i navodno im i to gorivo donosi desetinku-dvije…

Ferrari number1

Ne vjerujem da se Ferrari toliko popravio samo zbog nove mjesavine goriva vjerojatno je nesto pomoglo ali prije bih rekao da su malo bolje poslozili svoj power unit odnosnoi skoristivost ERS sustava jer su tu isto imali problema i malo unaprijedili aero paket. Zapravo je zanimljiv podatak da su u Bahrainu Ferrariji bili u vrhu po pitanju potrosnje goriva a u Kini u donjoj polovici pa bi se dalo zakljucit da ako je Shell donio novu mjesavinu onda je ona vise da sprijeci potrosnju a da bolid ne gubi na performansama ionako se pricalo da je Ferraijev motor jako zedan… Read more »

ProtivSvih

Jel nije na snazi pravilo da ono što se sipa na utrci mora radit i u motorima za Fiću,BMW,Bubu,Spačeka i Bugatija.Ako se ne varam u rezervar F1 ide što se toči na benzinskoj pumpi.Ako sam u krivu ispričavam se…..

Explorer

Ne, ni blizu.
Mislim da gorivo za F1 ima 102 ili 106 oktana, takav mi je podatak u glavi trenuntno. A krug odvožen s gorivom uzetim na benzinskoj crpki je 0.9 sekundi sporiji od onog koje se koristi na utrkama, tesitrano prije dvije godine s bolidom F150Italia.

Junior

Mislim da ferrari nije toliko bolji zbog goriva. 3 desetinke se čini previše napuhano

lordvader

Malo mi je cudna ova izjava,3 desetinke po krugu je puno,nisam strucnjak,al nevjerujem da su dosada koristili lož ulje,a sad kerozin da toliko dobiju,ja mislin da sa svim nadogradnjama za spanjolsku bi momcadi sve bile zadovoljne sa 3 desetinke po krugu,moje misljenje.

otto

Nebi vjerovao,lož ulje i kerozin su zamalo iste stvari.

lordvader

Bi bilmez 🙂 gledo sam neki dan dokumentarac,sa drag racing u americi,pa su rekli da se iz loz ulja dobiva kerozin.

otto

Gledaj i dalje američke dokumentarce.Očito su jako poučni,čak i na kulturnom planu.

zgrobnika

lož ulje ima više energije nego benzin koji ima više nego kerozin
a kakav injection imaju mislim da bi mogli radit i na ložu tako da bi SV možda bio sretan da mu daju malo diesela.
Ovo gore nije šala s obzirom da su ograničene količine goriva u kg motor ne mogu mijenjati, ne moraju brinuti o oktanskom broju jer imaju direktno brizganje u cilindar trebaju napraviti mješavinu bližu dieselu s aditivima za bolje izgaranje.

http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_density#Energy_density_in_energy_storage_and_in_fuel

otto

Ja bi na tvojem mjestu ovo uokvirio kao jednu dobru šalu i ostavio usko specijaliziranima,nek se bakču oko ove ili one mješavine.Kad bi se radilo samo o toplinskoj vrijednosti siguran sam da bi svi prešli na diesel-lož ulje.No da skratim.Diesel Za trkače motore ima jednu veliku manu.S aditivima ili bez,presporo izgara.

otto

Ps.zgrobnika hvala ti na tablicama.

biskup

si ti pijan ili se zaje….

zgrobnika

nisam napisao da će preći na dizel nego da će vjerovatno napraviti mješavinu sa malo dužim ugljikovodicima zbog energije po kilogramu a izgaranje poboljšati aditivima ili naprimjer boljim injektorom (smanjnjem promjera kapljica povećava se reaktivnost).

problem s gorivima je što ima previše mitova, ljudi kupuju visoko oktanske benzine a imaju standardnu kompresiju i tvrde da im auto ide bolje, vjeruju da postoji razlika između lože i diesela osim dodane boje itd.

otto

Slažem se s tobom u potpunosti.Skračena priča je obično najkrači put do nesporazuma.Želeči naglasiti važnost toplinske vrijednosti goriva bil sam malo preslikovit.

hattrick

Slažem se sa vama dečki 😉 Za razliku od prošle godine kada je bilo potrebno da benzin ima karakter što većeg izgaranja a količina oktana je bila manje bitna ili nebitna, u ovoj godini je potrebo imati gorivo vrlo visoke oktanske vrijednosti dok je brzina izgaranja manje bitna. Znači ove godine je bitno da benzin ima veliku gustoću energije, a ne energije u odnosu na stehiometrijsku masu goriva. Stoga je potrebno postići odgovarajući omjer svih segmenata ugljikovodika i aditiva. Ne zaboravimo da je kemiski okvir goriva u F1 dosta definiran pravlinikom, te nije moguće koristiti baš sve moguće sfere razvoja… Read more »

otto

Het i ti si se pojavio.Morat ču ti oponirati,osobito oko prošlogodišnjih motora koji su hočeš-nečeš imali imali izuzetno velik omjer kompresije,a odnosi se i na današnje iako su GDI-gasoline direct injection.Ako želiš imati dobro sagorjevanje i pravovremeno paljenje,pravilo je-velika kompresija-veliki oktanski broj,koji bi značio-zaštita od samozapaljenja.Ako to ne poštivaš dobiš kojekakvo brbučkanje i još puno po performanse motora nepoželjnih pojava.U svakom slučaju motoru je suđeno da ga pali iskra svječice a ne kad mu padne na pamet,što se bi dešavalo u slučaju kad oktanski broj nebi bio važan.O turbu nemam pojma jer mi nisu poznati tlakovi,moment ušpricavanja,uglavnom mogu nagađati.

hattrick

Ove godine su kompresije kud i kamo veće, te su zahtjevi za oktanskom izdržljivošću također veće, pogotovo kad ga ne želiš rasipati. Naravno sve je to uvedeno zbog što veće štedljivosti. Princip turba je upravo ta štedljivost tokom većij kompresija, manja potreba za količinom, tj. sa istom količinom goriva se dobiva usljed velike kompresije samog injektora (čini mi se neobičnih 500bara) i kompresiranim (obogaćenim) zrakom iz turbine, dosta veća energija. A ova đulina odostraga nikako nije “normalna” pojava za turbo na tako malom obujmu mašine. ..neznam, možda sam u krivu, slobodno me ispravi. btw.. ono o nebitnom faktoru oktana za… Read more »

otto

Ako si negdje našel podatak da je tlak ušpricavanja 500bara,to je na tragu onoga što piše zgrobnika.Finija magla-bolje izgaranje-veče iskorištenje limitirane količine gotiva.Veliš-nije ti normalna.Ja se pitam kaj je tu normalno?Kod potentnih motora poput ovih a i zapravo svih F1 motora puno toga mora biti naizgled abnormalno da bi bilo normalno.Renault v8 su prošle godine iz zafrkancije vrtili preko 22000rpm i pritom se nije raspal.Normalno?Očito je.

Zeus

Turbine pušu 2 do 3 bara, tako kažu, a max. dozvoljeni tlak je 3,5. Kako god zvučalo, 500bara na injektoru je točan podatak.
Još su dodali pravilima ove godine višekratno injektiranje po ciklusu.

otto

Hvala ti na točnom podatku.Navedeni tlak mi nimalo nije čudan,znajuči da današnji dizli imaju do 2000bara,no to je sasvim drugi par opanaka.Višekratno injektiranje po ciklusu?Da nisi nekaj krivo skontal?Ako misliš na motor,naravno ima ih 6,ali po cilinderu.Možda misliš produženo u više točaka-multi point-radi bolje mješavine gorivo-zrak?No ako si dobro preveo, ko če ga znati kaj su autori htjeli reči.

otto

Ps.Ja se definitivno palim na guranje.Ništa ga ne sprečava da ušprica u fazi usisa a potom kompresije.Dapače imat če još bolju smjesu.

h.h.frentzen

Svaka čast f1fun1983! Mislim da se svi koji prate formulu bar od devedesetih isto osjećaju i misle o f1 danas.

Redbulovac

Ja se samo nadam napretku I nista drugo.Zar previse trazim?

r.u.m.

Red Bull daje ti krila,pardon naslov

pero iz bukurešta

Zar nisu slično nešto lani ili preklani iz Shella fantazirali vezano uz Ferrari?

Anvil

Ma jesu.

Rekli su da ce Ferrari krenut prazan u utrku i da ce mu nadolijevat gorivo najmoderniji dvokrilac
http://hr.wikipedia.org/wiki/Datoteka:Refueling,_1923.jpg

Formulas

a malo kerozina da dodate tom shellu? ja mislim da bi onda mogli i pobjediti, još ako smuljate FIu za neku izmjenu guma ili da ubacite traction control , ma pa evo vas na vrhu ! ova F1 mi postaje zbilja smijurija. Što sve sad neće odlučivati o brzini bolida….kakvo gorivo, hoće li uskoro i boja na bolidu odlučivati koliko ce dobiti po krugu? zbilja mi je pomalo sve ovo smjesno i besmislno. Uvode ogranicenje u potrosnji goriva i onda se kupuju senzori od 26000$ pa do čak 250000$ koliko je RB platio svoje. koja je onda svrha manje potrošnje… Read more »

Redbulovac

Slazem se apsolutno u svemu.Ovaj smjer u kojem F1 ide je pogresan.Posljednja sezona sa normalnim I razumnim pravilima je bila ona 2008. godine a ovo sve poslije je katastrofa.Za Koju godinu ce bolidi vozit na plin ili na struju I to ce biti zadnji cavao u lijes.A grob su poceli kopat ove godine.Na promijene li se ova smijesna pravila popularnost Formule 1 mogla bi drasticno pasti.A posto nema gledanosti nema ni sponzora a ako nema sponzora nema ni love.Racunica je jednostavna.

stari lisac

Znam taj osjećaj. Pregazilo te vrijeme. Kao i mene za neke stvari, pa u pola filma (akcijski triller) ubijem oko. Kako je prošao rat, eksplozije me baš i ne uzbuđuju previše. Došle neke godine, iscrpiš se na poslu, tu i tamo provališ glupost stoljeća na nekom portalu o F1, pa se pitaš što si to krivo povezao… Ali znaš da je F1 bila uvijek oko jedne stvari – a to je razvoj novosti u automobilskoj industriji. Da i ja odem malo :offtopic:, ovakav osjećaj poput tvoga sam imao kada je Microsoft donio Windows 95. Nisam vjerovao kako su mi samo… Read more »

objektivan

Ne slazem se…uspjeh u formuli 1 danas vise ne ovisi toliko o vozacu koliko o bolidu…mozemo si mi lagat o nekim multi 21 (nes ti problem stisnut gumb)…najbolji dokaz su tinejdzeri kyaat i magnussen koji iz nizih serija bez problema skacu u po tvom misljenju uzasno kompliciranu formulu 1…f1 fan je dao primjer voznji rosberga od prije dvije tri godine i sada…i to nitko zdrave pameti ne moze osporit…dominantan bolid je u danasnjoj formuli skoro pa sve…

stari lisac

objektivan
dominantan bolid je u svakoj eri F1 bio sve. Želiš reći da Ferrari iz ere Michaela nije bio dominantan, ili McLaren iz doba Ayrtona i Alaina? Ili Lotus iz doba brke Mensella ili Ferrari iz doba Laude ili … ma daj. Ne da mi se više nabrajati i ići u povijest. Ako želite, ostanite u povijesti. No budite dosljedni. Nemojte ni sebi kupovati moderne automobile, jer nemaju zvuk, niti njihov ustroj nije napravljen da pokaže vaša vozačka umijeća… Kupujte oldtimere, oni su bili bolji….

objektivan

Apsolutno si u pravu..sumijeva era od 2000-2003, vettelova i recimo hamiltonova ako zareda s naslovima na ovakav nacin (sekunda po krugu brzi bolid od svih ostalih) su sve na isti kalup…pitanje je zelimo li to gledat gdje jedan bolid ima pola sekunde ili sekundu brzi bolid i izivljava se na ostalima…nama gledateljima ostaje cekanje sezone gdje nece biti izrazito dominantnog bolida…

Tow Pie Pie

@F1fan1983 …kužim šta misliš ali malo se strpi i vidjeti češ da češ već sljedeće sezone promjeniti mišljenje, ili sezonu poslje te. Ovo je još u pelenama, malo da sazrije strpljenja samo.

lisac …u potpunosti se slažem sa napisanim. Svaka čast.

Anvil

EURODIESEL BS PLAVI nova generacija goriva iz INE.

Do 2 sec po krugu

Dejan

Zamisli utrku u kojoj Kimi,Alonso,Seb,Niko,Hamilton i Ric imaju bolide s istim performansama.E to bi bila urka siguran sam da neovisno o pobijedniku utrke imali bi sto gledati i uzivati u F1.Ovako kad neko ima zbog bolida prednost od jednu sekundu DOSADNO!

Dan is the man

Rosberg ili Hulkenberg?

f1 zaljubljenik

ne samo ovi navedeni nego SVI.. 🙂

objektivan

Nije vise smisao formule 1 vrhunsko utrkivanje nego samo money money money…

bare

Dejan, Predlažem ti da umjesto F1 pratiš atletiku. Tamo svi sportaši imaju jednake “bolide”. F1 nije natjecanje vozača. F1 je natjecanje timova. I svi su istoj poziciji, to je ono što tražiš. Svi su na početku godine dobili prazan papir i krenuli s crtanjem novog bolida. Neki su crtali malo bolje. Svi su krenili s praznim novčanikom. Neki su bili sposobniji i skupili više para pa imaju bolje inžinjere. Tim koji se najbolje snašao je na vrhu. To je F1. I tako je zadnjih 30 godina koliko je ja pratim, a vjerovatno je tako bilo i ranije. Je li to… Read more »

faktor92

Neka Vettel napokon mapira motor po svojoj mjeri kao Ricciardo, neka se fino skomponiraju dijelovi za Šanjolsku, neka promijene gorivo, neka Renault nadomjesti deficit konjskih snaga i lov na Mercedes službeno započinje.

hattrick

..je, kad bi to tak išlo. 😀

Zeus

Let it bee…
Let it beeee….
Let it bee…
Let it beeeeee 😀

given2drive

There will be an anwser…
Let it beeee… 😀

Dejan

Nema vama pomoci kao ni ferrari naspram merca.Ja sam navijac ferraria i pratim formulu vec dvadeset godina i imam osjecaj da su se ove godine samo smijenili najbolji bolidi znaci merc umijesto red bulla.Zalosno al vozaci i njihove sposobnosti padaju u drugi plan vec nekoliko godina.Cemu talent i naporan rad kad se nas kraju sve svodi na BOLID.E da se vratit unazad bar desetak godina ili vise!

Dan is the man

u pravu si

stari lisac

Misliš u 2004, kad je dominirao Ferrari i Michael? To je bilo uzbudljivo vrijeme. Nisi znao tko će pobijediti na kojoj trci. Pitalo se da li će pobijediti Ferrari ili Michael ili Schumacher… Kako je to bilo zanimljivo… Da ne povjeruješ.

Dan is the man

valjda čovjek misli na 80-ete , 90-ete

stari lisac

Misliš da je tada bilo uzbudljivije… Kako koja godina, većinom su to bile procesije. A glavno uzbuđenje je bilo tko će pobijediti u McL-u, Ayrton ili Alain… Ako zanemarimo poginule vozače ….

Dejan

Naravno da je bilo uzbudljivije.Daj mi odgovori u proteklih pet godina koliko si puta gledao dvoboj dvije razlivite momcadi u borbi za prvo mijesto poput one Hamilton vs Niko na pretprosloj utrci.Nekad je bilo vazno momcadima ko ce vozit za njih narednu sezonu jer im je vozac mogao osigurati naslov a danas je vazno inzinjere koji ce nspravit bolid toliko brzi od ostalih pa je svejedno tko vozi i kako onda saznati koji je vozac na stazi doista majstor svog zanata.Rijetko je kada bila ovolika razlika u bolidima kao proteklih nekoliko godina.Steta jer mislim da je sjajna generacija vozaca na… Read more »

stari lisac

Uvijek je bilo važno tko radi bolid… Zato bolidi i imaju nazive timova. To, što se nije puno govorilo o tim inženjerima, ne znači da nisi bili bitni… Ali, kome ja to pričam. Reci ti meni kada su se to (koje godine) borila, recimo 3 tima za prvo mjesto, a kada 2 tima… Da vidimo koji je to postotak! Moraš potegnuti u razdoblje kada je po sezoni bilo više poginulih ljudi (vozača, mehaničara i gledatelja) u F1, nego li timova!
Dokaži suprotno!

Dan is the man

sezona 2010 je bila uzbudljiva kad su u zadnjoj utrci imali šansu za titutlu: Alonso,Webber,Vettel,Hamilton i 2012 kad smo imali 8 drugih pobjednika bar od ne tako davnih sezona

Dejan

Vidim da nam se misljenja razilaze al to postujem.Ja i danas gledam f1 i vjerovatno cu i ubuduce samo danas pratim vise ogranicenja,pustu elektroniku,prekidace itd a sve manje talent i vozacke sposobnosti.Za moj ukus toga je malo previse i vozaci su poprilicno limitirani u voznji i cvrsto vjerujem da su nekad mogli pokazati puno vise vozackog a danas informatickog znanja!

stari lisac

To nije 10 ili više godina unatrag!

Dan is the man

znam da nije ali hoću reći da su i sezone od prije par godine znale biti uzbudljive ali ne sve naravno

avalon

“danas je vazno inzinjere koji ce nspravit bolid toliko brzi od ostalih pa je SVEJEDNO TKO VOZI i kako onda saznati KOJI JE VOUAČ NA STAZI DOISTA MAJSTOR svog zanata “….. “mislim da je sjajna generacija vozaca na gridu ” … kako je ovo ustanovljeno s obzirom da sve zavisi od inžinjera i sve jedno je ko vozi ? zašto je mercedes uzeja lewisa i masno ga platija kad su mogli uzet chiltona , ne platit mu ništa ( on bi bija sritan da vozi za mercedes … još bi on njima platija ) “uvalit” ga u svoj trenutno dominantan… Read more »

given2drive

Avalon i tko bi onda, po tvom misljenju, danas bio prvak :mrgreen:

zekohonda

avalone kralju!
ne znam samo kako ti se da, očito imaš viška slobodnog vremena. 😉

Related Posts