Ecclestone: Moramo reagirati kako bi podigli popularnost

Bernie Ecclestone smatra da Formula 1 treba reagirati što prije kako bi se sportu podigla popularnost koja zadnjih mjeseci značajno opada. Prije kvalifikacija u Mađarskoj Ecclestone se sastao sa šefovima momčadi kako bi se raspravljalo o sve manjem broju gledaoca na tribinama ali i ispred TV ekrana. Prije par dana spominjalo se da bi Ecclestone zatražio pomoć Flavija Briatorea. Točnije, imenovao bi ga voditeljem nove grupe koja bi radila na popularnosti sporta. Upitan o tome, Ecclestone je rekao:

“Vidjet ćemo što možemo učiniti.”

Ovog četvrtka Ecclestone bi opet trebao na sastanak po tom pitanju ali ovaj puta s FIA-om nakon što je Ferrarijev predsjednik Luca di Montezemolo zatražio hitno okupljanje. Osim što je potvrđeno da će tamo biti Marco Mattiacci, ekipa iz Maranella u ponedjeljak je potvrdila da će se na sastanku razgovarati o općoj situaciji u Formuli 1 i načinu na koji će se povećati popularnost sporta. Ecclestone je još dodao:

“Jednostavno želimo vidjeti postoji li mogućnost da se učini nešto oko pravila jer tamo je dosta toga negativnog. Moramo pogledati sve to i razjasniti neke stvari.”

134 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
campo

Kad vidim na koliko se okretaja vrte današnji motori okreće mi se želudac.To jednostavno ne mogu probaviti. Čemu uopće ograničenje na 15000 kad se nitko ne može ni približiti… na stranu novi motori i pravila , ali ograničiti trenutni protok goriva na ovakvu razinu je ubilo sve što je ostalo od prave F1 ( a malo toga je ostalo). Razumijem i ekologiju, i interes proizvođača i ograničenje količine goriva za utrku, ali ovo s trenutnom potrošnjom nema smisla. Zamislite si samo mogućnosti koje bi se otvorile da tu nebulozu maknu.
Kada ćemo vidjeti 15000 o/min ? Na “sveto nigdarjevo”.

whiskey

ko boga vas molim gp1.hr ne stavljajte više njegovu sliku ali NIKAD želudac mi se okreče

McM

Bolje da Tamaru stave.. 🙂

whiskey

na članku o reciklaži obavezno

Zeus

Plastika :rofl:

whiskey

tako je kolega plastika i štakori su neuništivi hihi 😛

Promatrac

Država je dobila i izdvojila velika sredstva za krajeve postradale u poplavama i mislim da je sada bitnije implementirati ta sredstva onamo kamo to spada, jednako kao i ostalu doniranu robu i sredstva higijene, kao i sredstva za pojačavanje nasipa, tako da je besmisleno pozivati dobrovoljce koji će raditi zabadava, a neko krčmiti za to određena sredstva i gurati ih u svoje privatne džepove… Evidentno je da je u zadnjih par godina popularnost F-1 sporta u ozbiljnoj oseki i da su posebice zadnjim tehničkim izmjenama u biti zakucani posljednji čavli u kovčeg zvani F-1. Ne treba posebice navoditi gubljenje prepoznatljivog… Read more »

Ferrariforever

.nisam baš siguran da poplave u Hrvatskoj imaju veze sa F1 a ne vidim da si i ti stavio neku poveznicu pa mi nekako nema smisla taj dio komentara.
Nebih se složio da je uništena “takmičarska komponenta” jer, eto, bilo je zaista zanimljivih utrka ovu sezonu, pogotovo ova zadnja.
S ostalim bih se mogao složiti…donekle.

stari lisac

Stari kriminalac pokušava platiti da ga ne zatvore. Priznati će mito, te platiti kaznu (u obliku sporazuma sa BLB) od 20 milijuna funti, te tako završiti sudski proces. Lopina bio, lopina ostao…

stari lisac

Gospodo, kad ste toliko pametni i hrabri, što se ne uputite u Gunju i/ili Rajevo selo, pomognete ljudima čistiti gov*a iz njihovih kuća, ili im zidati kuće, pa ih onda pogledati u oči i reći im onako, direktno u lice: “Ma je*e se meni za klomatske promjene i sva ostala sran*a koja nastaju zbog svakog grama CO2 koji se ispušta u atmosferu… Jer 22 bolida ne mogu puno naškoditi klimi. To im recite kao pravi stručnjaci iz područja, jer vi to sigurno znate. I još im recite, da samo i dalje koriste stare traktore (novih riješenje nema) jer znanost nije… Read more »

McM

Mislim da bi u Pekingu trebalo zaustaviti promet na koju sekundu..bilo bi dostatno za par sezona V12…

Ferrariforever

.iako teško razumljivo, kmentar koji nam je ostavio lisac ima smisla pogotovo po onoj “zrno do zrna pogača”. Nitko neče zaustaviti promet u nijednom gradu, ali ako stavimo na papir tone CO2 koje vozila odpuštaju u atmosferu ispada da je svaki doprinos ekologiji itekako vrijedan potez. svijedom vlada naftni lobi i misao kako čemo se ga riješiti čarobnim štapičem, preko noći je utopija. Potrebni su nam ovakvi mini pomaci – eko bus u Londonu, Tesla, vjetroelektrane, obnovljivi izvori, štedljivi potrošači energije – pa sve do štedljive F1. Svijest…svijest je esencija uspjeha kada je u pitanju očuvanje ekologije. kada se promjenbi… Read more »

stari lisac

@Ferrariforever Hvala na pravilnom razumijevanju komentara… Od tebe manje nisam ni očekivao… 😆 @McM kao i čitav ovaj narod, na žalost, još uvijek gledaš u susjedno dvorište i tražiš od susjeda da uredi to dvorište, dok je tvoje puno smeća… Osnovni problem čitavog čovječanstva jest što u prosjeku ne razumiju da se prvo mora krenuti od sebe, pa tek kada ti budeš imao čisto dvorište, traži od susjeda da ga ima i on… Prvo gledaj sebe, a to FIA i F1 ovime i čine. Ne zbog toga što su altruisti, već zbog toga što su prisiljeni zahtjevima autoindustrije, a ovi… Read more »

avalon

off topic je ali..od svih fanova , obožavatelja , navijača niko se nije sitija čestitat makar i ovim putem ( mada on to neče znat ) rođendan FERNANDU ALONSU …. nisam ni fan ni navijač ali cijenim talent , izvedbe , vještinu španjolca i zato …… SRETAN TI 33 ROĐENDAN FERNANDO i da uzmeš bar još jednu titulu jer svim šta si nam pokaziva ovih godina ZASLUŽIJA SI !!!!!!!!

given2drive

Hajde da i ja tebe ispravim :prcnjau:
Kolega sinj na alonsovoj izjavi: drugo mjesto je kao pobjeda :zub:

avalon

onda moje isprike ivanu iz sinja 🙂

Ivan Sinj

Tamo mi je bilo primjerenije cestitat gdje je post vezan za njega nego tu, navijači koji ga prate od doba Minardija ne zaboravljaju njegov rodendan,a i Rosen je isti datum i godinu kao moja sestra pa eto nemoguće da se nesjetin

Zeus

Jesmo, jesmo. Forum je pun lijepih želja :party:

avalon

a zašto bi “mali” forum bija zapostavljen u dobrim željama ? ako ga ovde mnogi pljuju bilo bi dobro da mu mnogi i iskreno čestitaju da se bar stvori neka ravnoteža 🙂

Zeus

Trebali su stavit članak, zaslužio je. Istina, neki ne idu na forum.

r.u.m.

Šta vi radite ako nije tajna da komentirate u te rane jutarnje sate?Ili je Insomnia!

Zeus

Slobodni dani 😀
A, vrijeme 😐

r.u.m.

A ne ne ,! nije se to zaboravilo samo na face-u sam to već iskomentirao…To mi je generacija i nadam se da će još izdržat na ovom nivou bar još 5 godina.

kimi car

Pridružujem se čestikama! Majstoru Alonsu sve najbolje i da mu se napokon poslože karte ,doista zaslužuje!

McM

Citam Index i tamo jedan od rijetkih clanaka o F1 i pisu da je Wolff izjavio da Mercedes nece kazniti Hamiltona zbog neposlusnosti…kakva losa reklama za F1…kaznite ga jer se bori za naslov..sve je u prvom planu osim pravog utrkivanja…pisite o fenomenalnoj voznji Alonsa, Ham i Rikia..o dobrim i losim tatktima.. poslje svake utrke sve je puno clanaka koji nejdu u prilog F1.

Zeus

Uh, i ja bi revoluciju, koja se dolje zaziva 🙂 ali bit će dobro ako riješe zvuk i popuste malo oko homologacije. Motore neće mijenjati, ali bi im trebalo dopustiti razvoj tokom sezone, kao i šasije. Protok i količina goriva, te broj komponenti su najveći krivci za zvuk i pretvaranje F1 u WEC. Preko 500 milijuna € koštaju po pet PJ-a za cijeli grid po sezoni. 50 milijuna € su koštali atmosferci, 8 po vozaču. Koja fina ušteda, kukaju da troškove treba smanjiti, haha, lijepo su ih smanjili, cijena novih PJ-a ubija, i nikad se neće značajnije spustiti, jer je… Read more »

mika

Dobro zboriš 🙂

Zeus

Puste želje… 😉

avalon

a koliko su atmosferci koštali prve sezone tj prije 8 godina ? a kad se na taj V8 “ubacuja” KERS ? koliko je to podiglo cijenu motora ? koliko je u 8 godina novac izgubija na vridnosti …misli li neko o tome ? koliko je u svoje vrime košta prelaz sa cjevaste šasije na aluminij monocoque pa na kevlar , zatim karbon ? prelaz sa “primitivnih” sistema sa doboš kočnicama na sofisticiranije sa diskove ? nije samo trebalo osmislit nove materijale za glavne kočione cilindre i čeljusti kočnica nego je trebalo “izmislit” i ulja koja će imat visoku točku vrelišta… Read more »

Zeus

Avalone sve to stoji, pa “elitni vrh autosporta” je to. Onda neka ne kenjaju o smanjenju troškova, jer je to priča za malu djecu, kad već spominješ inflaciju i šta se događa na svjetskom tržištu. Nemam ništa protiv novog koncepta, ali ako se već spominju tolike inovacije koje je F1 donijela auto industriji, ne bi ih pola bilo, da su ovakva pravila uvedena 90-ih. Inžinjeri su imali i preko sezone utrku u garažama, sada što naprave prije sezone i poslije kozmetika. Normalno da se negoduje i gubi interes, jer da Fanovi RB-a, McM-a, Ferrarija pa i svih ostalih osim Merca,… Read more »

stari lisac

@Zeus toliko je skuplje, kažeš, ali je pitanje za koga… Timovi koji proizvode i kupuju PU očito imaju dovoljno para za kupiti tako “skupe” pogonske jedinice. Zašto ih imaju (para)? Zato što oni koji to financiraju plaćaju, Zašto plaćaju toliko puno, zar njima nije skupo? Nije im skupo, jer da provedu sva ta silna testiranja bez upotrebe top rješenja koja se koriste u F1 bilo bi još puuuuuno puuuno skuplje. Barem 10đ, ako ne i 100× skuplje… Pa što onda? Onda pročitaj avalonom post i saznaj da bi vrlo vjerojatno palili automobile na kurblu (zanima me koliko ovdje ovih članova… Read more »

Zeus

I moju podršku imaju sve inovacije, objasnio sam u komentaru gore. Nisam napisao jedino da su 2007-me zamrznuli motore jer su ionako bili već tehničko savršenstvo, a daljnji razvo je imao sitne učinke pa je bilo besmisleno tu više tući novce, sa novim konceptom je druga priča, na početku su i odmah su zaustavili razvoj, to me smeta. 🙂

Daijiro74

Zeus svaka ti je na mistu. Sa ovim pravilima tko pogodi recept prije zezone taj ce osvojit titulu, a ostali xe se fokusirat na razvoj bolida za iducu sezonu. Ako vec idu u razvijanje novih tehnologija onda ih treba poboljsavat svakom prilikom, a ne 2 mjeseca u godini dana. Nevjerovatno glupa pravila odstrane FIAe

Zeus

Svi oni izmišljaju nova i kopiraju rješenja, za neka treba duže vrijeme, ali bar znaš onda da su u mogućnosti nešto napraviti, pa se čeka iznenađenje na slijedećim utrkama. Malo bitke u garaži, a ne samo laptop i softver. Neka oni tipkaju, i tu su poboljšanja, ali toliko kvarova ima jer je skoro sve novo, imaju premalo dopuštenog vremena u stvarnim uvjetima testiranja, a ne na stolu u tvornici. I prije je bilo dominacija, ali su ostali tokom sezone imali prostora za napredak. Onda se nitko nije mogao žaliti, da je konkurencija prejaka.

Igor Ferrari

Jedno je sigurno….formula 1 je trenutno na vrlo klimavim nogama. Prvo i osnovno pogledajte kako bolidi izgledaju…dno,dna. Uveli su te motore, ne znam…moje je mišljenje da su trebali ostaviti V8. Ipak je to vrhunac auto natjecanja. I većini se uključujući i mene živo jebe za ekologiju, naravno mislim na auto-sport. I još bi to sve čovjek nekako progutao, ali nije mi nikako jasna ta zabrana testiranja, ako jedna ekipa bude ispred, zašto su svezali ruke ostalima? Vele, troškovi…čovječe pa to je formula1, nemaš love? gubi se van. Pa u zadnje vrijeme mi je zanimljivija emisija “plodovi zemlje” nego da gledam… Read more »

stipica1

Ma neka su stavili i V6 ali je trebao biti atmosferski i da se vrti na 18.000 okretaja. Proizvođači žele V6 jer takvih motora imaju u programu, pa je kupcima to kao zanimljivije. A buke bi bilo i dalje. Ova glupost sa ekologijom nema smisla.

Ivan Sinj

Donekle si u pravu ali morali su prije i na ove motore jer bi neke momčadi izašle iz f1 ukljućujuci Mercedes sta su i sami izjavili,tvornicke momcadi vise nemaju koristi od razvoja v8 jer ih u cestovnim automobilima nitko ne želi zbog vala down sizeinga motora,nisu ni meni dragi ovi motori u usporedbi sa v8 i v12 ali jbg. Lova i sponzori diktiraju razvoj f1,danas sutra kad kupiš novi Renault metana sa 1.6 motorom od 300 konja sta troši 5 litara neće ti bit tako žao

Daijiro74

Ferrari nema V6 motor u ponudi niti ce imat u bliskoj buducnosti. Nemaju razloga razvijat V6 turbo/hybride. Njihove aute ce pogonit u buducnosti V8 turbo, i V12 atm/hybrid. Znaci u F1 nekoriste uopce tehnologiju koju bi koristili u autoindustriji

stipica1

Ferrari je već javio da za sada odustaje od hibridne tehnologije u svojim automobilima jer se pokazalo da nema smisla. Također već razvije V6 turbo za Maserati.

Daijiro74

A eto ja sam jucer cita na motorautority.com da ce V12 motore uparivat sa hibrid tehnologijom kao na LaFerrariu, i da za V8 motore razvijaju turbinu pokretanu el. motorom

Groff

Za razliku od tebe ekološki sam sovješten i brinem o očuvanju okoliša no 22 bolida koji odvezu 20 trka godišnje sigurno neće ugroziti život na Zemlji.
Današnji bolidi su pretrpani bespotrebnom elektronikom a ono što je valjalo su maknuli (TC na primjer). Uopće se ne čudim da se Hamiltonu zapalio auto jer postaviti bateriju uz tank s benzinom je najblaže rečeno čudno.

Zeus

Slažem se, F1 zadnji atmosferski motor je bio 20% učinkovitiji od recimo Clia ili Fieste po iskoristivosti goriva, uz istu količinu ispuštanja CO2. Ovi još manje CO2 ispuštaju, tako da su to priče za malu djecu. Koliko god zeleni bili glasni, hrvatski akademik Paar govori upravo suprotno, nije jedini, sa tim su se složili ugledni svjetski znanstvenici.
evo link http://www.vecernji.hr/vijesti/stiglo-malo-ledeno-doba-30-godina-zime-ce-biti-vrlo-ostre-clanak-87349

Daijiro74

Uhhh mozda bi tribali razvijat klime koje rade na -50 🙂

Zeus

Neće do tebe toliko jako 🙂

stari lisac


misliš, dolazi malo ledeno doba u kojem se otapa arktik i povećava razina mora? U kojem su temperature zraka na zemlji godišnje više za oko 1,5°C, gdje vladaju oluje i velika vlaga? Zanimljivo to ledeno doba… Vrlo zanimljivo 😆

Zeus

Ništa ja ne mislim, pročitaj gore link, pa ćeš vidjeti tko i šta misli, prenosim informacije. 😉

Daijiro74

Ja bas prizeljkivan globalno zatopljenje, ko ce zimi svaki dan navlacit 6kg robe na sebe
V10 FTW

Groff

Bernie, najbolja rješenja su vrlo jednostavna…samo ih treba usvojiti.
– vratititi V8 atmosferske motore. bolje zvuče i jeftiniji su od ovih elektro-turbo zujalica
– vratiti dolijevanje goriva
– dovesti još jednog proizvođača guma
i svi sretni…

ZX10R

Tako je tokyo slažem se !!!

ZX10R

Tako je to nekad i bilo.
Neki bolidi su bili V8 neki V12 a neki V10. Davne recimo 1991.
Zvuk je bio ma šta ZVUK rapsodija ZVUKOVA neznaš koji je LUĐI I LJEPŠI.
Bio čuo vidio u živo kao i vjerujem dosta ekipe s ovog foruma.
Pozdrav !!!

McM

1. Vratite povijesne staze jer tamo su pravi navijači..ne u indiji ili kini 2. Poboljšati zvuk u svakom slučaju..rješenje mora postojati 3. Doljevanje goriva 4. Dopustiti razvoj motora tijekom sezone 5. Smanjiti cijenu ulaznica (Mislim da u Austriji nema karte ispod 250 eura-za tribinu), GA karte uopce ne racunam jer nema velikih ekrana za pracenje 6. Otvoriti se prema navijacima, više informacija mora izlaziti van tokom utrke i cijelog vikenda..ljudi imaju osjećaj da su to sve vanzemaljci u boxevima, tvornicama, motorhome-ovima… 7. Bernia penzionirati ………. Razlika između GP2 i F1 je neprimjetna..a to je nedopustivo…GP2 također pruža zanimljive utrke ali… Read more »

mika

Fakat glupo je zamrznuti razvoj motora.

h.h.frentzen

Ajde bit će gužve u Azerbajđanu! I one natpise Bernie say Think before you drive još većim napravi.

kimi car

Ja bih pokušao sa podizanjem popularnosti f1,prvo bih podizao popularnost od 1kg. zatim bih pokušao sa podizanjem popularnosti od 2kg,ili 5 kg,Nakon izvjesnog vremena bih krenuo sa konkretnim podizanjem popularnosti.Uglavnom se slažem da svakako treba podizati taj,tu,,,

Zeus

Nitko te izgleda ne razumije, a meni tvoj komentar zvuči na sprdnju kako je i došlo do ovoga, postepeno svake sezone par novih glupih pravila, a ova nova sezona je onih zadnjih 5kg popularnosti :hahaha: :thumbs:

kimi car

A čuj.

tokyo.sb

Ma treba samo zabraniti radio vezu boxa i vozaca, ( uspori ,trosis previse guma,goriva,pregrijavas kocnice,propusti timskog kolegu,pa onda kuknjava vozaca na radiju kao djeca nece me propustiti i ostale gluposti) treba vratiti na staro; tabla na startno ciljnoj ravnini da ti mogu javiti kada ides u box i koliko zaostajes ili za koliko si brzi i amen. Neka im bude kao starim vozacima, svi voze do kraja na nož pa makar se sve raspalo,boxovi ih samo dekoncentriraju i koce.

McM

Bravo..mislim da bi to bilo dovoljno.
🙂

ZX10R

Specofikacije za bolide tipa visna , širina ,dužina , težina i možda još neke. Motore bolida ogrničiti kubikažom ili brojem cilindera. I to je to gospodo složite si bolid najbolje što možete i RASTURAJTE. To je onda prava F1 a ne ovo stiskanje gumbića i štednja goriva. I još iz boxa stisni overtake kakve gluposti. A prije toga sve stare prdonje poterat neka igraju golf. Pa jebote moja desetka ima jači i ljepši zvuk od ove formule a ide preko 300 km/h. I ZA KRAJ DATI DOZVOLU SVIM TIMOVIMA DA U DRUGOM DIJELU SEZONE MOGU VOZITI BILO KOJI BOLID IZ… Read more »

avalon

tvoja desetka bi na samom startu bila ostavljena od ovog bolida 200 m dok bi ti preša 30 uprkos svom zvuku koji proizvodi i njenih 300 + kmh

Zeus

Za isti zavoj na stazi su uspoređivali F1 bolid i GP1 Hondu. F1 je sa 280+ km/h 40m prije zavoja zakočila na 240km/h i prošla zavoj, dok je Honda sa nekih 270km/h, 200m prije zavoja morala kočiti, da bi zatim isti zavoj prošla sa 120 km/h. Bolesno. 😮

Daijiro74

Je, ali tiba imat vece cojones za proc taj zavoj na motoru sa 120, nego u bolidu sa 240 🙂

Zeus

Ne znam, ali Marquez je bio nedavno sa Alonsom, izjavio je da se divi F1 vozačima i da će se radije držati motocikla, pa to nešto govori. Istina da su puno izloženiji motociklisti, ali ni jedni ni drugi nisu sigurni čim krenu u brzi krug. Sve je to vrh brzine i opasnosti. :klanjam:

Zeus

Još sam malo rekao, Ferrari s 312km/h koči niti 40m prije prvog zavoja u Valenciji i prolazi zavoj sa 240km/h, a Honda ide 327km/h, ali koči 250m prije i prolazi zavoj sa 115km/h.
Honda je brža na pravcu sa ovim aero paketom Ferrarija, ali zbog kočenja i zavoja, brži je 22, 3 sekunde po krugu od Honde.
Ferrari F1 1:08:500
Honda Moto GP 1:30.844 Koji razguz, kad je F1 napravljena za palit krug. Link-

https://www.youtube.com/watch?v=KsR4tr_QA4A

Daijiro74

A pa cista fizika. F1 ima oko 8x vecu dodirnu povrsinu sa asfaltom i ima puno nizu tocku tezista. Da ne spominjom jok tko zna koliko kg downforcea od spoilera i difuzora. Normalno da ce u zavoju izdominirat

Daijiro74

Gleda sam nedavno ovaj video. Stvarno je fascinanto kako kasno koci F1, al opet najveca boljka na motoru je visoko teziste. Da primjeni svu snagu kocnice zalipia bi glavom u pod u treptaj oka. Al vidi sad koliko je GP dominantniji na pravcu, znaci na svojoj tocki kocenja F1 ide oko 315km/h, a GP no svojoj skoro 330, a koci cilih 200m ranije. To je bas impresivno ubrzanje.
A evo jedna starija usporedba sta demonstrira snagu najpopularnijih V10 zvjerki. Istina nije protiv MotoGP nego SBK motora, al opet…. 🙂
http://m.youtube.com/watch?v=hN57SzWhJFA

Ivan Sinj

Samo jedna stvar je potrebna a to je nadolijevanje goriva,otvara stotine novih taktika u utrci u kojima bi sporije momčadi sa boljim taktikama (gume-gorivo) mogle nadoknaditi zaostatke (motor-aerodinamika),da mepricam o uzbuđenjima tko ima koliko i bolidu,da li ima za 10 krugova ili je pun ka tanker,uhvati me nostalgija kad se sjetim…

stari lisac

što predlažeš, koliko bi se smjelo nadoljevati, po 10 L (kg) ili po 20 L (kg). A možda svako stajanje jedna boca od 1,5 L (kg) goriva… staviš tako 80 kg goriva na startu trke, pa kod svakog mjenjanja guma nadoliješ po 10 L (kg) goriva….

sennacher

Kad god se oni sastanu, nastane njesra. Idu u neprekidne promjene pravila, ovaj put kako bi se prekinula domnacija jedne ekipe, pa su dobili još daleko veću neke druge. Kad vidim ekipu koja bi kao trebala odlučivati o “podizanju popularnosti” zaključujem da će F-1 biti zanimljiva kad bude pobjeđivao Ferrari. Kao, 2000.-2004. je bilo jako zanimljvo. Jest meni kaj sam navijao za Schumachera, pa su Ferrariji bili 1-2 na startu, poslije toga odmaglili i to je to. Onda im je falio pretjecanja koja je pored odnosa snaga među bolidima ubio novonastali downforce. Onda su izmislili taj DRS, pa sad pretjecanja… Read more »

Igor Ferrari

Totalno krivi zaključak…..već bi se stvari radikalno promijenile da im dopuste testiranja kroz sezonu…ovako jedna ekipa otiđe previše naprijed, nama ispred telke je dosadno….a drugim ekipama su vezane ruke…

avalon

na “startu” pripremanja novih bolida za sezonu nikome nisu bile vezane ruke u okviru pravila . to šta je neko bija pametniji pa je osmislija dobitnu kombinaciju razmještaja samo ukazuje da su u ferrariu i renaultu bili ili ograničene mašte ili prekonzervativni . i šta bi se dobilo testiranjima tokom cile sezone ako se ništa ne bi smilo minjat ? neko spominje povratak samo starih , legendarnih staza u kalendar , uvođenje 2 “gumara” ..pa npr u eri MS se vozila na tim stazama , nije bilo tilkeovih staza , jedino su amerika i malezija bike “uljezi” , dobavljaći guma… Read more »

Luca Badoer

Amo ovako…V10 iz 2004 je prozivodija oko 950 ks, što je poprilično više od usisivača. Bolid iz 2004 je ima šare na gumama i drži 90% rekorda staza. Dok usisivač provrti zadnje gume koje usput imaju i više gripa V10 je već ispred, i onda možda uspije usisivač do kraja zavoja nešto napravit. Ajmo sada u krug. Usisivač ima 33 sekunde ERS-a dok taj loši V10 ima cijeli krug na raspologanju punu snagu. Krajnju brzinu (što i nije bit f1 već što brži krug) usisivač ima uz pomoć DRS-a, koji V10 bolid gle čuda nema. Snaga=okretni moment*rpm/koeficijent pretvaranja linearnog kretanja… Read more »

stari lisac

@Luca Badoer taj V10 ima iskoristivost energije oko 18%, elektromotor ima iskoristivost energije 98%, ali ti si ionako pijani bogataš, pa fućkaš bacanje u vjetar 82% energije koja samo zagađuje okoliš… Lako je samo birati činjenice koje idu tebi u prilog… Isto tako, danas bi F1 bila Ferrari formula, jer nitko ne bi proizvodio V10 motore osim Ferrarija. Ranault i Mercedes su najavili odlazak iz F1 ako ne bude promjene, a Honda sigurno ne bi niti razmišljala o povratku u F1… Kako te stvari zvuče u tvom pamfletu koji govori u prilog V10 motora? Nogomet je čista zabava i samo… Read more »

stari lisac

@Luca Badoer
iako bi ti volio da sebi možeš priuštiti F1 bolid, vjeruj mi ne možeš. Jer otići i igrati nogomet sa ekipom nakon što pogledaš ligu prvaka i voziti vozilo sa 600 + 120 KS je usporedba koju ti, očito, ne razumiješ… To se ne može niti uspoređivati…
Osim toga UEFA je najkonzervativnija sportska organizacija na ovom planetu i za nju je upotreba moderne tehnologije svetogrđe, dok je moderna tehnologija u osnovi F1… Dakle, ne miješaš kruške i jabuke, miješaš kamenje i sočne odreske tvrdeći da su isto…

avalon

a možemo li npr ovako… pošto si spomenija 2004. govorimo o toj godini …V10 je bija motor od 2997 cm3 ( valjda si zaboravija spomenut ) dok ovi novi turbo ima 1500 cm3 ( a oni prethodni iz prve turbo ere 1600 cm3 ) i očito je da je kubikaža duplo veća . da bi nekako mogli komparirat idemo uzet samo sadašnje proizvođaće ovog V6 i tadašnjeg V10 . nijedan motor 2004. nije razvija 950 ks po tvornički javno objavljenim podatcima jer Mercedes-Benz FO 110Q iz 2004. je deklariran ( od tvornice ) na 870 KS pri 18.500 okr /… Read more »

F1-1211

1. Vrati gume kao sto su prije bile.
2. Dopusti te daljni razvoj motora i promjena na motoru tokom sezone, sa testiranjem.
3. Ne lazite nam o umjetnoj kriz mi nismo ludi kako vi mislite. Dosli vanzemaljci i pokupili nam pare. Smanjuju budzet, hm ili haha.

rossi2012

evo nekoliko prijedloga za bernia da utrke ucini još zanimljivijima 1.u singapuru za vrijeme utrke nekoliko puta ugasiti svijetla na 10 tak sekundi 2.u svakoj utrci obaveza svakog pilota da odvozi 2 kruga u kontra smjeru 3.svaka staza da ima bar jedan semafor ili bar kružni tok 4.gume se moraju mjenjati bar jednom za vrijeme utrke i to moraju vozači učiniti sami bez pomaganja 5.obavezu trošenja minimalno 1000 litara goriva po utrci, a na mjerenju po završetku tko ima više od 1 litra da se diskvalificira 6.za bilo kakva preticanja ili promjene smjera u utrci obavezno napraviti prijavu – pismo… Read more »

Zeus

Ovaj br 7 je zelena F1, za dodatni boost metana u motor, kateter u pak i u injektore, kakav KERS, ERS… :zub:

deda

Treba usporit Mercedese 🙂

r.u.m.

Publika koja prati F1 nije glupa i nece placat T/COMu 400 i nesto kuna da bi te hebali godinama a isto tako necu platit ulaznicu 150E a da ne dobijem ono sta zelim.Cast iznimkama iz Padockluba koji placaju 5000 dolara za svoje perverzije al od tih bogatasica nema popularnosti sporta.

oldtimer66

Mislim da je nedostatak buke najveći razlog ovogodišnjeg pada popularnosti… Najveći,ne i jedini. Jer kad dođete u Monzu,npr., poredak u utrci možete pratit jedino preko videozidova koji su,naravno,okrenuti prema tribinama koje su 2-3 puta skuplje od general admission karata. Mjestima gdje možeš vidjet neko preticanje ne možeš ni prići od gužvetine. Ostaje ti par mjesta gdje vidiš cca 150-200 m staze i onda ti prozuji fen tiši od Clia RS,jbg… Tko god je barem jednom doživio urlik V8 ili V10 nema šanse da izvali toliko love da bi slušao ova zujala. Bez obzira što su same utrke daleko uzbudljivije i… Read more »

sveznadar

ne slažem se uopće sa zvukom …. možda su gledatelji pred TV ekranima zakinuti za zvuk, ali prijašnjih godina buka motora uz stazu je bila takva da je praćenje bilo ne moguće bez čepića za uši …. glavni razlog nezainteresiranosti je brutalna razlika između Mecana i ostatka …. već na drugoj utrci je bilo jasno da Merđo može lako ostale ostaviti za čitav krug

FelipeButton

Po meni bi bilo uzbudljivije da se vrate na dobro staro ulijevanje goriva u trci, da se izmjene pravila po pitanju DRS-a, i ovo ide posebno za Ecclestonea NEMOJ DIRATI KLASIČNE UTRKE DA BI DOŠAO NA IDEJU DA BI RADIO UTRKU U ŠPIČKOVINI! Pola pravila bi trebalo izmijeniti, jer ova Formula 1 na koju zaspim nakon prvih 5 krugova nije formula 1, Ona formula 1 kod koje je napetost velika, do zadnjeg kruga, mislim bilo je i takvih utrka ove sezone, recimo Mađarska, no to više nije to. A i ja bi vratio motore na V8 ili V10, to su… Read more »

FMst

on prvi , pa još par papaka neka se maknu i neka dođu zaljubljenici – volonteri u sport , FIA prestane sa promjenama pravila ala HR zakoni , nikakva elektronika u bolide , vratit mjenjač , moćne mašine , dodavanje kila i mješanje poretka kao u wtcc-u , dvije utrke , e pa da ih onda vidimo … znam , ovo se zove utopija , ali sve drugo je mazanje očiju … ali dokle god su tu Bernie , Luca i slična ekipa nema puno promjena

Zeus

Šta nije dodavanje utega umjetno petljane po gridu?

bare

Subota, kvalifikacijska utrka vremenski ograničena na 1h, startaju obrnuto poredani u odnosu na poredak u sv. prvenstvu. Dakle, slijedeće kvalifikacije Hamilton starta predzadnji, Rosberg zadnji. Ta se utrka ne boduje, već se bore samo za startne pozicije u nedelju.
U zadnje dvije utrke smo vidjeli kako to izgleda kad se najbrži bolid stavi na kraj kolone.

Alen Šmit

Ovo bi moglo pomoći f1:
1) Neka promene pravilo DRS-a.
2) Naprave službeni Jutub profil sa puno HD materijala
3) Skinu FOM zabranjivanja f1 klipova na Jutubu
4) Pojeftine prava na prenos pa da mogu FTA programi laganica puštaju trke
5) Pojeftine karte za trke
Naravno ovo sve je nomoguće pa eto i dalje će propadati popularnost 🙁

Rajko

To sta si ti nabrojao nebi pomoglo ni 2%
Stos je u tome da i pravi zaljubljenici gube interes za F1!!! Pocevsi od mene pa preko njih podosta kao ja… Odes na F1 i cujes? Cujes fen kak zuji na stazi,… Jedino sta se isplati gledat je gp2 utrka

bare

Pravi zaljubljenici u što? U buku? Zabij glavu pod haubu i zamoli nekoga da zavrti motor u leru i f1 ti nije ni potrebna. A pravi zaljubljenici u f1 će pronać interes u ostalim stvarima koje čine f1 zanimljivom.

FelipeButton

Bare, pa F1 više nije zanimljiva, pa šta misliš zasto gubi gledanost?!

kamikazze

ne shvaćam kako F1 nije zanimljiva? jesi ti pogledao zadnjih par utrka? ok, istina, zna se da će jedan od dva mercedesova vozača pobijediti, ali iza njihovih leđa je prezanimljivo i kao pravi obožavatelj formule mislim da se i u tim vozačkim duelima (kojih ne fali) može uživati. Stvarni ne razumijem što bi se točno trebalo događati u utrci a da bude zanimljiva. Od Kanade na dalje nije bilo dosadne utrke.

Alen Šmit

bare,
Imaš :pivo: 😆

Zeus

E, kad bi svaka utrka bila mokra na početku, i jedna Mečka na kraju poretka starta…Nije zvuk jedina stavka. Puno faktora se posložilo da ove zadnje tri utrke budu tako zanimljive. Jedan od faktora je i Fernando 😀 Volio bi da griješim, ali Spa će stvari vratiti u “normalu” ako ne bude kiše. Bez kiše i s Mercedesima na prva dva mjesta na startu utrke, 99% znamo kako trka završava. Ne mogu ih ekipe stići, kad ih koči homologacija. Kamikazze kaže kako uživa u utrkama iza Mercedesa, šta drugo preostaje, kad se za prvo mjesto u trci mogu boriti jedino… Read more »

HeatBlast -.-

2 i 3 mi se svidja :thumbs: pa necu Season Review praviti od Race edita 😀
https://www.youtube.com/watch?v=E7LxX32NoS0&list=UUERc73N_2Eg6Y6p4Ai6tMRg

Mr.Jack

trebeli bi odustat od kvalifikacija..jednostavno da u svaku utrku startaju u obrnutom poretku od prethodne..onaj koji je bio prvi starta zadnji, drugi predzadnji itd..
da i marussia i catheram osjete kako je startati sa pole-a

modesto

utrka u madarskoj je bila Fantastična ,gdje 3 bolida su bila unutar 1 sekunde i gdje treci prestize drugog i prvog i dolazi do pobjede, e da su više takvih, sta bernie trebas napraviti za početak ukini ovaj glup nacin bodovanja jer ovo nije moto gp, ukini kers i te umjetne brzine, vrati stare staze gdje ima publike mexico,argentinu, imolu, francusku,,j afriku,i više poštuj vozacke duele ne može sve biti kazna.

Filip0804

Eh pa da nam je Kreator grupa omogucila da gledamo Formulu mozda bi vam statistike bile barem malo bolje..

modesto

hahha da bar gledamo na nekoj od tv programa a ima ih hrt 1 hrt 2 nova, rtl rtl 2,zasto rtl 2 ne može prenositi utrke,a placamo pretplatu,max tv nemam

Filip0804

Da ni ja nemam Max tv a ovaj RTL2 ima samo sazetke a kaj mi to znaci kad hocu gledat cijelu utrku i to uzivo,ovo prek kompa nije zabavno…

Roger

Drs možda čak i ne. Jel bez njega smo nekad znali gledati fest dosadne utrke bez imali pretjecanja, podjednakih bolida i na uskim stazama. Sto da na Hungariringu nije bilo drs-a u nedjelju?
Ovako uz drs svima opet jednako, a ima vise akcije ipak..

paalfi

Ja bi donio pravilo da drs možeš koristiti kako god želiš po volji vozača isto tako i kers koliko si ga možeš napuniti pa ožeži po pedali i da vidimo ko ima veća muda.

Ivan Sinj

Jesi lud,i onda jedan maldonado otvori drs u brzom zavoju i ubije sebe i 20-ak gledatelja

Zeus

Bilo bi još nadobudnika, ne brini :hahaha:

Wolverine

…imam jednostavno rješenje…deda, daj si otkaz i makni se više iz F1… 😀 …dosad su sva “rješenja” o podizanju popularnosti F1 među gledateljima imala kontraefekt…pročitao sam na jednom drugom portalu da je navedena grupa sa Flavijem na čelu već dala prijedlog o pobjedničkom balastu, znači vozač koji bi pobijedio u utrci bi za narednu utrku dobio 20 kg balasta….pa mislim tko je tu lud?…znači najbrži si i dobiješ kaznu jer si najbrži…svašta…

Rajko

Al aj zabrij da je takvo pravilo i da sad ricciardo dobije 20kg na bolid XD. A na veliku srecu (merc zezno sta je imao) pobjedio, a ionako je renault 80ks u deficitu… Sad mu fali jos 20kg da merc bude jos malo brzi u sljedecoj trci…

Majki2111

Vi vaši zahtjevi tamo dolje makni ers i drs. To je super.

Messa

Da hoćete smislit konačno šta pametno.. ukinit štednju, vratit W10 monstrume, vratit doljevanje goriva i pustit ljude da pritišću do maximale, a ne da moraju svaki krug pazit na gume.. kad vidiš Formulu da ti jetra vibrira od buke a pogled je lovi po stazi kad prođe 350km/h.. Schumacher bi sa bolidom iz 2004 mogao stat, otić na WC i vratit se i opet pobjedit..

Daijiro74

Mogli bi i novi bolidi ic priko 350km/h, al nemaju goriva za to hahaha

Messa

ahaha yeah.. ograničen protok goriva, broj guma, sve živo.. napuniš malo baterije, pa udariš gas i ispucaš ERS pa spališ gume i onda se voziš ko po jajima i moliš boga da te niko ne napadne 😀 šalu na stranu, uvjek ću gledat F1

Luca Badoer

W10 nikad nije ni bija u f1 koliko ja znan, V10 da 😛

Alen Šmit

U f1 je bilo jedno vreme H16 motora!!!60-ih.

Roger

..Kao prvo želio bih da se F1 vrati na naše male ekrane!
Jedva sam našao birtiju sa “Max gp”… Jer to se uz max posebno plaća.
Neznam koliko moraju patiti za tv prava, ali mi HRT ionako preplacujemo. Malo sam upućen u honorare i zaposlene.

Daijiro74

Da je nasim tv kucama stalo do gledatelja napravili bi kao u engleskoj. Svaka tv kuca noze otkupiti po dio sezone pa npr da svaka od njih prenosi po 1/3 sezone. Al jbga triba spucat sve pare u turske i indijske sapunice

given2drive

Jbg kad je kovacevic (ili tako nekako) dosao na mjesto direktora hrta…njemu je najmanje vazno sto ljudi vole gledati on po svome stavlja ono sto ON voli gledati a ne gledatelji 😉

Zeus

Gadi mi se taj lik, uništio je do kraja već šepavi sport na nacionalnoj televiziji. :jezik:

Filip0804

bas to…glavno da mi imamo cijelu sezonu jeb. skijanja..

croatic f1

Ma pusti skijanje, glavno da je HTV kupio svjetsko prvenstvo u šahu…

Filip0804

hahahah da uzivat cemo u uzbudljivim potezima i strategijama haha

otto

Jedino čega se bojim,to je mašta ovih mamlaza,koja je nenadjebiva kad treba napraviti neku vrhunsku glupost.Da mi je znati kog če vraga sad ispatentirat.Možda
suvozača u bočnoj prikolici ili ko če ga znati,uglavno bojim se i pomislit.

QFlash

Teško će išta popraviti, sad kad iza svakog elementa F1 bolida stoji 10ak koorporacija a koje žele svoj dio zarade.

Nema brzog riješavanja problem, jer nije više jedan čovjek ili jedno čelništvo za kormilom.

Nema ni prave volje, jer bi se sve te kompanije radije ogrebale za 0.7% veći dio kolača nego pitale nas ‘glupu bagru’ šta im je činiti da vrate popularnost sportu, kojeg već desetak godina otvoreno ne zanima naše mišljenje i seli se kamo god da su načuli da ima para, pa to je ipak cirkus.

jeantodt

nestalo para

FelipeMassa_

Gramofon kraj staze; dozvoliti uošenje opojnih droga, alkohola i oružija u paddock; postaviti ring na izlazu iz boksa, tako kad dva vozača uđu na zamjenu guma u isto vrijeme moraju izaći i boksati se, ko bude nokautiran dobija ‘drive through’; nacrtati duž staze crvene, plave i crne krugove, ako prođeš preko crvenog dobiješ 5 poena, preko plavog 2 poena, preko crnog gubiš 5 poena; dopustiti montiranje lasera na bolide; postaviti garaže 40km od staze, preko brda, te vozači koji idu na taktiku ulaska u boks više moraju ići preko offroad terena na zamjenu guma; vozač koji zaostaje cijelu krug skida… Read more »

HeatBlast -.-

HAHAHAHAHAHHAHAHHAHAAHHAHAHAHAHA :rofl:
aaaaj oplakah :hahaha:

Daijiro74

Uuu ili opremit bolide oruzjem i obrambenim sustavima 🙂

HeatBlast -.-

ugraditi na bolide radar i rakete, pa kada je bolid iza vas, imate pravo u trenutku preticanja iskoristiti rakete, bolide praviti od teskih neprobojnih metala, otpornih na atomsko oruzje, napraviti pravilo da vozaci ne smiju mjenjati putanju vise od 2 puta u 5 krugova, ugraditi dodatne rezervoare ulja, pa kad iza vozaca ima neko u razmaku od 2s, smije ispustiti ulje da zajebe vozaca iza, onda na volan ugraditi kompjuter i selfie kameru i napraviti pravilo da vozac mora barem 30x po krugu uhvatiti selfie i odabrati najbolji i postaviti na instagram, facebook i twitter, onda vozac koji pobjedi dobije… Read more »

gosuasus

Jak X combat racing? :rofl:

Zeus

😀 u paddocku loču skupu cugu i sniježi u WC-u, a to sve “štite” grmalji s slušalicom u uhu i glockom za pasom. Hehe, nisi daleko od istine.

Frano Kiso

Popravi zvuk motora, ukini pravila koja koče vozače da daju 100% od sebe, izbaci KERS-DRS gluposti, nemoj više balansirati financije momčadi, prestani uvoditi nove staze, drži do tradicije i tradicionalnih navijača jer oni drže tebe.
I daj nam više pravo i prirodno utrkivanje.

To je to, nema velike mudrolije, ljudi ne žele gledati cirkus i nakaradnost koja ruši sav smisao ovog sporta.

given2drive

Sve to + nadolijevanje goriva pa da se vide prave strateske odluke… :thumbs:

croatic f1

“…prestani uvoditi nove staze”

Ne mora prestati uvoditi nove staze, već ih treba prestati uvoditi u arapske vuko.ebine usred pustinje gdje nitko ne dolazi na utrke.

Rajko

Svejedno, usla je 2008. Vn europe u valenciji a utrke ocajne bile… A ispadaju prave staze… Sto vise starih pravih race staza…. Pogle kanadu? Navedi godine kad je losa trka tamo bila?

Wolverine

…kao recimo VN Europe 2016., u njezinom srcu, Azerbajdžanu… :prcnjau: …ali nema veze, glavno da se lova okreće…

Daijiro74

Moje misljenje je da to mozete postici sa trocilindarslim 1.0 ecoboost motorima na svim bolidima i malo vecom elongacijom pen… ovaj noseva bolida

Daijiro74

E da i kromirane spinere od 24 cola

Related Posts