S obzirom na to da se za vikend održava prva ikada Velika nagrada Toskane, ne možemo se, kako smo već naviknuli, prisjetiti povijesti utrkivanja bolida Formule 1 u Toskani. Umjesto toga, kao pripremu za predstojeći vikend pripremili smo vam nekoliko crtica o stazi na kojoj će se utrka za Veliku nagradu Toskane održati.

Autodromo Internazionale del Mugello ili Mugello staza nalazi se u talijanskoj regiji Toskani, nedaleko od Firence. Staza je duga 5.245 metara, ima 15 zavoja i 1.141 metar dug pravac. Staza može primiti oko 50.000 gledatelja, no prvo izdanje Velike nagrade Toskane pratit će uživo nešto manje od 3.000 gledatelja. Bit će to prva utrka sezone 2020. koja će biti otvorena za gledatelje. Već svi dobro znamo kako su sve ovogodišnje utrke, zbog pandemije, održane bez prisustva gledatelja.

Staza Mugello je od 1988. godine u vlasništvu Scuderije Ferrari, momčadi koja ju koristi za testiranja svojih Formula 1 bolida. Staza Mugello je 120 km udaljena od Ferrarijevog sjedišta u Maranellu. Sebastian Vettel i Charles Leclerc su svoje bolide probali na stazi Mugello krajem lipnja, u sklopu priprema za Veliku nagradu Austrije koja je otvorila sezonu 2020.

Današnja konfiguracija staze Mugello je druga izvedba koja nosi to ime. Prvo Mugello trkalište bila je cestovna staza kroz Toskanu. Od dvadesetih do sedamdesetih godina prošlog stoljeća koristila se stara staza, a njom su se utrkivali velikani poput Giuseppea Camparija, Enza Ferrarija i Emilija Materassija.

Stara, cestovna staza bila je duga 66 km, a napuštena je nakon nemilog događaja 1970. godine, kada se tijekom treninga lokalni vozač Spartaco Dini slupao u bolidu Alfa Romea u grupu ljudi u mjestu Firenzuola. Naime, tijekom utrke ceste su bile zatvorene, što nije bio slučaj za treninge. Sedmomjesečna beba je poginula, a još dvoje odraslih i dvoje djece su bili povrijeđeni. Zbog incidenta Dini je proveo dva mjeseca u zatvoru, nakon čega je napustio Italiju, a utrkivanje je napustilo staru, dugu stazu Mugello.

Staza na kojoj će se u nedjelju voziti utrka Formule 1 izgrađena je 1973. godine i otvorena 1974. godine utrkom F5000 serije i od prvog dana bila je omiljena među vozačima. Svjetsko prvenstvo sportskih automobila je nekoliko puta tijekom sedamdesetih posjetilo Mugello, a redovna je stanica i Formula 2 serije. Svake godine na tisuće obožavatelja motociklizma hrle na tribine Mugello staze na utrke MotoGP serije, bojeći tribine žutom bojom u čast domaćem heroju, Valentinu Rossiju.

Polovinom osamdesetih godina prošlog stoljeća Mugello je dio u značajnim financijskim problemima zbog čega je bila neizvjesna i budućnost utrkivanja na ovoj stazi. Pričalo se kako se planira dolinu u kojoj se nalazi staza poplaviti kako bi se stvorile rezerve vode za Firencu. Stazu je potom kupila momčad Ferrari, te su je renovirali početkom devedesetih. Izgrađen je novi paddock i boksovi, a betonske barijere su zamijenjene sigurnim zonama za izlijetanje.

Tijekom sezone 2012. sve momčadi Formule 1 osim HRT-a su testirale svoje bolide na stazi Mugello. Tijekom testiranja, Romain Grosjean je postavio neslužbeni rekord staze s vremenom 1:21.035. Mark Webber je hvalio stazu, dok je Sebastian Vettel sa žaljenjem izjavio kako smatra da Mugello treba biti dio kalendara. Mugello nosi licencu razine 1, što znači da ispunjava ste standarde koje FIA propisuje da staza mora ispunjavati kako bi ugostila utrku.

Zbog pandemije, MotoGP utrka koja se redovno održava na stazi Mugello je otkazana, no spletom događaja, organizirat će se prva ikada utrka Formule 1. Utrka će zvanično nositi naziv Velika nagrada Toskane (Pirelli Gran Premio Della Toscana Ferrari 1000), a bit će to 1000. utrka momčadi Ferrari u svjetskom prvenstvu Formule 1. Bez obzira na rezultat momčadi Ferrari u utrci, očekujemo kakvu takvu crvenu proslavu, pa i s malobrojnim navijačima koji će biti na tribinama.

19
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
7 Komentara na temu
12 Odgovora na temu
1 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
11 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Desmosedici

Odlična staza..ima sve što stazu čini odličnom..duljinu od 5.245 km, dugi startno-ciljni pravac od preko 1 km..uspone i nizbrdice..a po meni najvažnije da ima normalne zavoje sa lukom..sa normalnim blagim apexom, tako da bolid ide paralelno uz pasice a ne mora po njima skakati..za razliku od Tielke izlomljenih zavoja sa oštrim apexima koje bolid mora sjeći i skakati po pasicama što ima za posljedicu da se tu često ošteti bolid, da bolid izlazi iz gabarita staze pa mu se poništavaju vremena u kvalama ili penalizira za vrijeme utrke.

avatar
Član
mika.KA
avatar
Član
avatar
Član
west 44

Evo još neke informacije o stazi- Znači Mugello staza koju je Schumacher znao vozit žmirečke i na koloj je napravio milijun kilometara vrteći se po njoj kad je htio i koliko je htio. Staza koja je sigurno među najzaslužnijima za njegova osvojena prvenstva .Staza na kojoj je Ferrari testirao sve svoje malverzacije i prevare tipa traction controla,pomičnih krila itd.koje je kasnije uz blagoslov perverznjaka Mosleya koristio u prvenstvu. Staza na kojoj je pitanje da li će Ferrari doći do cilja ove godine!!!

avatar
Član
Max Vergeer

kak bole ti dani dok se mclarenom prao pod 😀

avatar
Član
Desmosedici

!!!!!??????..da se razumiješ u psihologiju mase, znao bi da sa ovim ne štetiš MS, već obratno, privlačiš ljude da ga još više cijene i obožavaju.

avatar
Član
robif

Neće doći,ne sekiraj se….to im je kazna za svih ovih 999 utrka

avatar
Član
papaya

nemam pojma o ovoj stazi…ali proucit ću je na you tube do subote…

avatar
Član
mody

mžvuse vzrijedi jedan krug po mugellu nego 200 po abudabiju,, na ovoj dtazo pčekujem vasta nepoznanica ovdje f1 se nije nikad vozila,vidjet cemo ,mogla bi odgovarat verastapwnu vozacka staza

avatar
Član
west 44

To Vam je jedna zanimljiva staza u pitoresknoj Toskani na kojoj će pobijedit Hamilton i Mercedes u paketu!!!Eto to je u kratko sve što trebate znat!!!

avatar
Član
TORPEDO

Ako ne uđe u pit pod crvenim zastavama…kakav to moraš bit specijalac da to napraviš haha :))

avatar
Član
Gezamadjar

Vidiš zato je Lewis velik.Može i to.

avatar
Član
west 44

Bolje u Pit pod crvenim zastavama,nego u Pit crven na šlep službi!!!

avatar
Član
robif

ORYX asistencija

avatar
Guest
LHx6

Dosadno mu naprijed. Kaže da će sad svaku utrku davat papcima 30 sekundi fore.

avatar
Član
papaya

Hahahahhaaa…a luđaka…ha ha
Šou

avatar
Član
mody

lewis je dobar dok mu botas pomaze bas mi je drago sta je izgubio umonzi iu mugellu ce mu bit tesko,,

avatar
Član
mika.KA

dobro dok mu bottas na taj nacin pomaze.
nekima su se vodonose morali zabijat u zid

avatar
Član
robif

Vise mu je Nico R. Pomogao 2016 nego Bottas