Zadnjih nekoliko tjedana, McLarenov šef davao je do znanja preko medija kako njegova momčad teži uštedama i smanjivanju troškova potrebnih za odrađivanje sezone. Na temelju toga nije se dalo ni naslutiti da će McLaren mijenjati svoju, inače odličnu vozačku postavu i tako si “priuštiti” dodatne troškove ove sezone, umjesto ostaviti postojeću postavu zbog tolike buke oko ušteda. Momčad iz Wokinga tako se počastila dovođenjem odličnog Daniela Ricciarda. Vjerojatno ćemo nastavkom sezone saznati točan slijed događaja, tj. kako je tekao rasplet prve veće trgovine vozača ove sezone. To uključuje odlazak Sebastiana Vettela iz Ferrarija, odlazak Carlosa Sainza iz McLarena i odlazak Daniela Ricciarda iz Renualta te njihovo međusobno popunjavanje slobodnih mjesta.

Ricciardo je s Renaultom za prošlu i ovu godinu sklopio ugovor od navodno 55 milijuna dolara s dodatnim stavkama bonusa koji s obzirom na rezultate vjerojatno nisu postignuti. Prethodio je tome i sudski spor s njegovim bivšim menadžerom Glennom Beavisom za 12 milijuna dolara oko pregovora prelaska iz Red Bulla u Renault, ali to je očito riješeno nagodbom. Sainz je u McLarenu  zarađivao višestruko manje, a s Ricciardom je sklopljen ugovor od 31 milijun dolara, tako da Brownova priča o željama ušteda baš i ne drži vodu. No, to smo i mogli pretpostaviti da se radi samo o medijskim prepucavanjima.

Ricciardo je jasno dao do znanja da ga isključivo zanima samo naslov prvaka, s malo obzira na posljedice, a to se vidi i prema njegovom “redovitom” mijenjanju momčadi. Za njega spas karijere očito leži i u – Mercedesu, tj. McLarenu pogonjenom Mercedesovim motorom od sljedeće godine. Što se njegove karijere tiče, odlazak iz Renaulta u McLaren trenutno se čini kao pomak nabolje. Renault dosta oscilira tempom i Cyril Abiteboul je trenutno jedan od lošijih šefova na gridu što se nažalost odražava na cijelu ekipu s mnogo potencijala. Doduše, ovogodišnji bolid je bitno drugačiji od ostalih pa bi mogao biti tzv. dark horse, ali to će također značiti da je bilo oscilacije u tempu u protekle tri godine.

Ipak, dvogodišnji ugovor Ricciarda ukazuje na to da Ricciardo opet ostavlja prostor za manevar ako neće biti zadovoljan rezultatima, isto kao i kod Renaulta. Ricciardo kao atraktivniji vozač vjerojatno će se McLarenu u odnosu na Sainza više isplatiti kroz moguće nove sponzore i povećanje baze navijača. Dovođenje takvog višestrukog pobjednika utrka, postepeno udaljavanje od psihološki razorne “Alonso ere” i trenutno jedan od najboljih menadžmenta (Andreas Seidl i James Key) u Formuli 1, svakako će dovesti do solidnih rezultata. Zak Brown izjavio je da im je Ricciardo bio želja i prije njegovog odlaska iz Red Bulla, a da Vettela nisu ni razmatrali, što svakako upućuje da su ustrajali i postigli zacrtani cilj. McLaren bi trebao na temelju do sada viđenog i odlučenog od sljedeće godine solidno loviti vodeće momčadi i biti u stanju ponovo pobjeđivati, ali pozorno treba pratiti upravo odluke Daniela Ricciarda koji vjerojatno neće dva puta razmisliti oko prelaska u još bolju momčad.

To se svakako uzima u obzir jer često mijenjanje vozača je jedan od početaka krize momčadi, Williams je to dokazao, a i Renault je na sličnom putu koji je trenutno i najveći gubitnik ove ture izmjene vozača. Izgraditi momčad oko mlade zvijezde napokon je odlučio Ferrari, potpuno iste uvjete ima, tj. imao je McLaren, a budućnost će pokazati da li je ključ svemu možda bio upravo nenametljiv i radišan – Carlos Sainz.

 

5
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
3 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
3 Autori komentara
avataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Desmosedici

Mislim da je neozbiljno u situaciji u kojoj se nalazi, da Mclaren skupo plaća nekoga vozača a već ima vozača takvih kvaliteta koji je više nego duplo jeftiniji. Bolje je taj novac uložit u razvoj bolida.

avatar
Član
klepesina

dok je mecke u f1 ne racunajte na pobjede mozete biti eventulno 4 u gen poretku ito ako vam se poslozi godina samo cista realnost ebiga

avatar
Član
Desmosedici

Opet se slažemo..samo mislim da bi Renault s ovim bolidom mogao proradit i biti dobar..ali nije sve u bolidu, mnogo toga ovisi o posloženosti momčadi i novcima da to prate.

avatar
Član
mars32

Slažem se. Već sam i ranije pisao o dosezima McLarena. Bez obzira na kvalitetno kadroviranje McLaren nemože ciljati na top 3 pozicije sve do promjene pravilnika 2022. Realnost za 2020. i 2021. je borba s Racing Pointom, Renaultom i Alpha Taurijem za 4. poziciju u poretku. Imam osjećaj da je preko zime Renault napredovao biše od McLarena, a Racing Point je definitivno ispred. Na početku sezone prognoziram borbu za ulazak u top 10. tako da niti 5. mjesto u poretku konstruktora ne bi bilo preloše ove godine. Ukoliko završe ispred Racing Pointa to bi značilo da su dostigli performanse prošlogodiđnjeg… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Biće zanimljiv troboj R. Point, Renault, Mclaren za četvrtu poziciju..Alpha Tauri?..možda i on. R Point može uz pomoć Mercedesa još povećat perfomanse lanjskog W10..mislim s novom PU i sa još nekim poboljšanjima na bolidu.