Predsjednik Svjetske automobilističke federacije Jean Todt svjestan je pod kakvom se prijetnjom nalazi automobilizam uslijed pandemije koronavirusa, a ističe da bi i Formula 1 mogla ostati bez nekih proizvođača ili timova.

U intervjuu za Motorsport.com predsjednik FIA-e govorio je o utjecaju trenutne globalne krize na svijet utrkivanja. Formula 1, primjerice, trenutno ulaže velike napore kako bi smanjila troškove u ovom teškom razdoblju, ali Todt ne želi sa sigurnošću tvrditi da će svih deset timova ostati u natjecanju.

Na pitanje vjeruje li da će svi timovi biti u Formuli 1 i 2021. godine, Todt odgovara: “Ne, ali se nadam da će svi ostati i sljedeće godine.”

“Zbog toga moramo slušati sve njih. Čak i kad su veliki u pitanju, ništa ne smijete uzimati zdravo za gotovo i moramo biti spremni na sve. Također, moramo biti skromni. Iako volimo utrkivanje, ono nije od esencijalne važnosti za društvo. Moramo se pobrinuti za donošenje ispravnih odabira, ispravnih odluka.”

Timovima je Formula 1 “nametnula” gašenje pogona u ovim proljetnim mjesecima dok nema utrka, umjesto ljetne stanke u kolovozu. Već je odgođena implementacija novih tehničkih pravila kako bi se smanjili troškovi, a razgovara se i o dodatnom ograničavanju budžeta za 2021.

S prvotnih 175 milijuna dolara dogovorno je granica spuštena na 150, no FIA bi željela ići još niže, ali se tome protive neki od timova, navodno Red Bull i Ferrari jer bi dodatni rezovi uzrokovali otpuštanje radnika. Todt se zalaže se posve novi pristup.

“U svakoj katastrofi, u svakoj krizi, imate mnogo lošega, ali i ponešto dobro. Među to dobro spada prilika da učinimo stvari boljima za budućnost. Posebno u Formuli 1, došli smo do nekih visina koje po meni nisu razumne i koje trebamo riješiti.”

“Računao sam jutros da onime što želimo nametnuti timovima, zajedno s F1 grupom, budžet će po novim brojkama biti između 150 milijuna za manje momčadi pa do iznad 300 milijuna za one veće, što još ne uključuje razvoj motora za proizvođače. To je i dalje suludo. Možete li uopće zamisliti gdje smo onda bili prije? A još nailazimo na otpor od nekih”, govori Todt.

Proizvođači automobila posebna su priča jer bi mogli osjećati goleme posljedice ove krize uzrokovane pandemijom koronavirusa. Moglo bi doći do velikog pada prodaje automobila u svijetu, masovnih otkaza, financijskih gubitaka… a to bi neke kompanije moglo natjerati na povlačenje iz svijeta utrkivanja.

O toj temi Todt kaže: “Čitao sam danas izvješće UN-a o ciljevima održivog razvoja, prema kojem se procjenjuje da bi 25 milijuna ljudi moglo ostati bez posla. Zato ne mislim da je proizvođačima nastavak utrkivanja prioritet broj jedan.”

“Zbog toga respektiram program svake kompanije, ali ako kompanija izgubi nekoliko desetaka ljudi u trkaćim timovima, ne mislim da je to dramatično. Dramatično bi bilo ako izgubimo četiri momčadi u F1, na primjer.”

“Nadam se da će svi uzeti u obzir širu sliku, a ne samo gledati svoje interese. To pokušavamo raditi s grupom Formule 1. Nadam se da će vlasnici timova i sponzori zadržati motivaciju. Moramo se pobrinuti da ih mi u tome ohrabrujemo, inače bi oni mogli reći: ‘U redu, nakon svega toga, gdje je smisao? Želim li ja to i dalje? Treba li mi to?”

Dakle, dužnost je FIA-e i čelnika Formule 1 pobrinuti se za stvaranje uvjeta u kojima će timovi moći prebroditi ovu krizu i nastaviti s utrkivanjem. Mjere štednje su neophodne, a u narednim danima očekuje se nastavak pregovora.

11
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
9 Odgovora na temu
1 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Guest
LHx6

Uvijek iste “prijetnje”, a F1 i dalje ovdje i okreće najveći novac u motosportu.

Hoće li jednom propasti? Možda, ali svejedno ove priče nemaju veze s vezom.

Što ako neki timovi odustanu? Odustajali su uvijek.

Oni imaju drugi globalni problem. Mladi ljudi više nisu zapaljeni za aute i brzu vožnju kao nekad. Nekad su dečki bili istraumatizirani ako nisu imali auto ili brži auto. Danas se mladi voze busom i ponosni su na to.

Vremena se mijenjaju 🙂

avatar
Član
svakako

Znači odoše Mercedes i Renault u 3 pm.

avatar
Član
Desmosedici

Neće, ako im se organiziraju utrke da samo oni pobjeđuju..nešto slično smo gledali za ovih hybrid sezona.

avatar
Član
klepesina

U pravu si kao i ferariju 2000 -2004 red bulu2010-2011-2012-2013 da ako se pogleda unazad u pravu si

avatar
Član
Desmosedici

Ferrariju se to ne organizira..nema potrebe..on je stalno tu i svi znaju da će biti uvijek tu..on i F1 jednostavno ne mogu jedno bez drugoga..ako jedno nestane, nestaće i drugo..Ferrariju se dominacija jednostavno povremeno dogodi jer je stalno tu, stalno u vrhu, ima velike resurse i znanje i troši mnogo novaca na to..tako da mora doći i njegov ciklus..i nikad nije bilo pretjerane dominacije osim ere MS..već sam rekao, a ne želiš me slušat, ja nisam bio baš nešto sretan sa takvom dominacijom..slađe mi je bilo recimo kad je Niki osvajao naslove u pravoj neizvjenoj borbi sa konkurencijom i Kimi… Read more »

avatar
Guest
LHx6

Moramo ipak biti pecizni i reći samo 2014.,2015.,2017.,2018. i 2019.

Ne želimo valjda da mladi zaljubljenici u F1 koji prate tvoje komentare pogrešno shvate da je i 2016. bila namještena.

avatar
Član
Desmosedici

To je bila razbibriga unutar momčadi..kad isti bolid stalno osvaja pole 1-2 i pobjede 1-2 to ne sliči na takmičenje.

avatar
Član
klepesina

Iz cega si to zakljucio bas za mercedes i renault

avatar
Član
svakako

Jer im je Formula 1 samo usputna aktivnost, da ne kažem reklama, nije glavni izvor prihoda i ne žive od toga. Budi siguran da će, ako se desi da im ovo postane neisplativo, upravo oni prvi iskočiti iz svega ovoga. Baš kao BMW, Toyota i Honda 2009.

avatar
Član
klepesina

A Hass,Racing Point

avatar
Član
svakako

Ma i oni isto ali oni nisu proizvođači ni tvorničke momčadi
A i nemaju baš neki utjecaj na ukupni poredak pa ih nisam ni spominjao