Binotto: Od FIA-e ćemo tražiti pojašnjenje o DAS-u

Mercedesov novi sustav za upravljanje – “DAS” (Dual-Axis Steering) ne prestaje biti glavna tema u Paddocku Formule 1, koji se trenutačno nalazi u Barceloni na predsezonskim testiranjima. Šef Ferrarijeve momčadi najavio je da će od FIA-e tražiti pojašnjenje i ocjenu legalnosti tog sustava.

Javnost je tijekom četvrtka upoznala “DAS”, inovativni sustav za upravljanje Mercedesovim bolidom W11. Vozači Srebrnih strijela povlačenjem ili guranjem volana podešavaju nagib prednjih kotača na svom bolidu, a to je izazvalo brojne reakcije i pregršt pitanja.

U Mercedesu tvrde da FIA već zna za taj sustav i da su provjerili njegovu legalnost, ali Mattia Binotto najavio je da će Ferrari od Svjetske automobilističke federacije tražiti pojašnjenje i ocjenu legalnosti.

“Vidim da se o tome mnogo priča. Osobno, nisam detaljno proučavao o čemu se radi, ali mišljenja sam da trebamo vjerovati FIA-i. Prilično sam siguran da su već donijeli ispravnu odliku ili će to tek napraviti, ali vjerujemo prosudbi FIA-e.”

“Komuniciramo li o tome s FIA-om? Ne još. Tražit ćemo pojašnjenje, to nam je važno kako bismo razumjeli o čemu se radi, ali kao što sam rekao, nećemo poduzimati bilo kakve mjere, bez obzira kakvu odluku FIA donese”, izjavio je šef Ferrarijeve momčadi.

Još se ne može zaključivati donosi li “DAS” Mercedesu nekakvu prednost, niti je poznato hoće li još neka momčad pokušati kopirati tu inovaciju.

“Nemam ideju bi li vrijedilo, ali u slučaju da želimo to napraviti, sigurno bi potrajalo. Morali bismo proći cijeli postupak od prvog koncepta preko dizajniranja, proizvodnje i homologacije. Mora biti sigurno. Mislim da prije sredine sezone to ne bismo mogli napraviti.”

“Prvo trebamo razumjeti kako to funkcionira i postoji li korist u pogledu performansi. U ovom trenutku nemamo pojma, ali proučit ćemo to i provjeriti bi li vrijedilo razvijati taj sustav, bez sumnje”, kaže Binotto pa odgovara na pitanje hoće li DAS biti odlučujući faktor u korist Mercedesa.

“Sigurno da Mercedes ima odličan bolid i pokazali su brzinu. Mnogo je inovacija na bolidima i mislim da su neka od rješenja koja Mercedes ima, kopirana od Ferrarija i obratno. Ne mislim da će ovo biti odlučujući faktor, već jedan dio njihovog dobrog paketa.”

5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Goran73

Nisu ni počeli, a već se vidi ko je Nr. 1…

TORPEDO

Zadnji put kad se neka ekipa igrala sa volanom svjedočili smo pogibiji…..naravno mjesto radnje je Imola,datum je 1.svibanj 1994,poginuli A.Senna…
Kao i kod osobnih automobila,kočnice i upravljački sustav ne mogu i ne smiju biti vrsta eksperimenta…ali kad je FIA u pitanju,ničem se ne čudim?
Puna su im usta sigurnosti,zona izlijetanja,pravila,dodataka pravila…a vozi se po Monte Carlu,gdje je jedina zona izlijetanja tvrda ograda na milimetar udaljena od kotača neki put i glava vozača…ali što reć…licemjeri iz FIA-e!!

LHx6

A?

Crnac

Pošto, kako kažeš, kočnice i sustav upravljanja ne smiju biti vrsta eksperimenta, čudim se što ti sustavi nisu isti kao pedesetih godina prošlog stoljeća.

sladjan87

Mlakonja .

Related Posts