Dolazi nam još jedna sezona Formule 1, a s njom i novi debitant među najpoznatijim oktanskim cirkusantima. Postave u momčadima su već formirane, a u njima se pojavilo i jedno novo ime. Nicholas Latifi, vozač kojeg se još prije nekoliko godina povezivalo s Formulom 1, ući će u ovaj sport kao vozač Williamsa. Nažalost po Roberta Kubicu, Poljak nije uspio izvući najbolje iz bolida FW42 prošle sezone te je otišao u Alfa Romeo gdje će biti rezervni vozač.

Latifi je sin biznismena Michaela Latifija. Michael je izvršni direktor Sofina Foods Inc. te je vlasnik kompanije Nidala s Djevičanskih otoka. Latifijev otac je također dospio pod povećalo javnosti jer je u prošlosti kroz svoju kompaniju Nidala investirao u McLarenovu grupaciju. U vrijeme kada je investicija bila aktualna, Nicholas je vozio u seriji Formula 2. No, unatoč vezi sa slavnom britanskom momčadi, šef McLarena Zak Brown je rekao kako nikakvi pregovori nisu bili vođeni oko dovođenja mladog Nicholasa u momčad.

No, što zapravo za sada znamo o Nicholasu Latifiju i njegovom putu k današnjem statusu?

Neki kažu kako je Formulu 1 najbolje upoznati preko uloge test vozača u momčadi koja se razvija. Latifi je godinama radio upravo to, marljivo sakupljao znanja i iskustva u momčadima koje nisu najbolje, ali zato imaju perspektive za puno bolje rezultate. Njegovi angažmani u serijama koje su prethodile Formuli 1 često su završavali neuspješno. Među ostalim, nastupao je u talijanskom prvenstvu Formule 3, Toyotinoj trkaćoj seriji te Porsche Carrera kupu. No, s obzirom na to kako je povremeno osvajao podije i bio svestran što se tiče izbora trkaćih serija, čelnici momčadi iz nekih viših serija su ga zamijetili (naravno, uz sve to je bila i podrška njegovog oca Michaela).

Nakon staža od tri sezone u GP2 seriji, Renault ga primjećuje i proglašava test vozačem za 2016. godinu. Premda prve dvije sezone u GP2 seriji nije osvojio ni boda, treća je bila nešto plodonosnija te je ostvario 16. mjesto s 23 boda. Zahvaljujući trudu kojeg je pokazao, dobio je priliku od Renaulta kao njihov novi testni vozač za 2016. godinu. Premda je vozio stari Lotusov model E20, uspio je uvjeriti čelnike momčadi da mu daju priliku u novom bolidu. Tako je 17. svibnja vozio novi R.S. 17 te odradio 141 krug u Barceloni.

Nešto manje od dvije godine kasnije, zamijetila ga je Force Indija te proglasila svojim testnim i rezervnim vozačem za 2018. godinu. Kako bi mu momčad odala priznanje, dopustila mu je da vozi na prvom slobodnom treningu u Kanadi. Kasnije se još pojavio na treninzima u Njemačkoj, Rusiji, Meksiku i Brazilu.

Treća šansa je uslijedila krajem godine kada je momčad Williamsa proglasila da će Latifi voziti za njih sljedeće sezone. Ponovno, nastupio je samo na slobodnim treninzima. No, kako je bilo izvjesno da jedan od tada trenutnih Williamsovih vozača otpada, počelo se pričati o mjestu u prvoj postavi 2020. Govorilo se kako će uz Georgea Russella sljedeće sezone voziti Nico Hülkenberg. S obzirom na to kako je Nijemac obznanio kako se nema namjeru vraćati u svoju staru momčad, mjesto je pripalo Latifiju.

Prije Formule 1, imao je vrlo uspješan izlet u Formuli 2 gdje je 2019. uspio priskrbiti drugo mjesto u Prvenstvu. Zahvaljujući svom rezultatu, dobio je Super Licencu za nastup u Formuli 1. Nakon što je dobio priliku u Williamsu, izjavio je kako će Formula 2 biti njegova posljednja juniorska serija u karijeri.

Momčad Williamsa je već nekoliko godina u vrlo teškoj poziciji zbog nekonkurentnosti i redovitog završavanja na začelju poretka. Otkad su dobri rezultati izostali, momčad ima naviku pozivati mlade vozače u svoje redove. U nadi da će iskustvo iz nižih serija doprinijeti rezultatima, od vozača se očekuje da osvoje barem poneki bod. No, s obzirom na osvajanje posljednjeg mjesta u poretku konstruktora prošle sezone, na Latifiju je vrlo težak zadatak. Mladi Kanađanin je i u prošlosti bio žrtva slabih rezultata dok se natjecao u nižim serijama. Preostaje nam vidjeti hoće li vožnja u teškim momčadskim uvjetima naškoditi njegovu samopouzdanju i hoće li dobro surađivati sa svojim momčadskim kolegom, Georgeom Russellom.

1
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
1 Autori komentara
avatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
parazit

Ovaj tekst se čini kao objektivan, i kao da daje neku pozitivu Latifiju, kao da je borben….. kao da bi ipak mogao uspjeti u F1, s obzirom na predrasude prema vozačima koji kupuju svoje mjesto u F1, na sinove bogataša koji su omraženi u startu svojih F1 karijera kod dobrog dijela F1 navijača.

Sve u svemu, sretno Nicolas.