Poslije ljetne stanke u drugi dio tekuće sezone krenuli smo utrkama u Belgiji i Italiji. Staze su to koje bez sumnje svrstavamo u red onih tradicionalnih i u kontekstu Formule 1 starih i povijesnih, a po svojoj konfiguraciji svakako i onih najbržih. VN Singapura koja nam je na red došla kao treća u drugom dijelu sezone i ukupno 15. u ovogodišnjem kalendaru, sušta je suprotnost onome što smo početkom rujna gledali u Spa-u i posebice Monzi. Relativno spora, zavojita, tehnički i fizički izuzetno zahtjevna za vozače, noćna, ulična i u kontekstu prateće infrastrukture i lokacije hi-tech utrka, donijela je nešto potpuno drugačije. Iako stazu Marina Bay koja nominalno pripada u red onih novih staza mada se utrke na njoj voze više od jednoga desetljeća, neki vole više neki manje, prilično je sigurno kako u Singapuru neće nedostajati akcije u ovom ili onom smislu. Otprilike tako, bilo je i ove godine jer smo u samoj utrci vidjeli sve ono što smo manje više i očekivali. Dosta borbe, guranja, naguravanja i doduše tek u zadnjoj trećini utrke i neizostavna razbijanja, sudare i sigurnosne automobile. Rekli bismo u skladu s očekivanim. Ipak borba na vrhu ono je što se uvijek traži i očekuje, a ona je nažalost izostala pa je time unatoč svemu i opći dojam znatno slabiji.

Dobitnici:

  1. Sebastian Vettel – uoči i na početku ovoga trkaćega vikenda vjerojatno je bilo malo onih koji su u (ozbiljnoj) igri za pobjedu vidjeli Sebastiana Vettela. Iako Nijemac sjedi u preporođenom Ferrariju i uz dva, eventualno tri vozača čini skupinu onih koji u normalnim okolnostima jedini i mogu doći do pobjede, sve ono što se četverostrukom prvaku događalo u posljednje vrijeme, nije ulijevalo preveliko povjerenje. Ne baš uvjerljive prezentacije, nova Ferrarijeva zvijezda Leclerc, pomalo našpanani momčadski odnosi i sasvim sigurno samopouzdanje koje uslijed svega navedenoga nije na visokim razinama, Nijemca je poguralo u drugi ešalon favorita. Kada tome dodamo i solidnu ali opet ne do kraja kapitaliziranu prezentaciju u kvalifikacijama, sve je ponovno vodilo ka još jednom sterilnom i nezanimljivom nastupu. Ipak u samoj utrci Nijemac je uspio u potpunosti preokrenuti svoju sreću i nakon više od godine dana napokon doći do trijumfa. U utrci koja je fizički izuzetno teška za vozače i na kojoj gotovo da i nema mjesta za pogrešku, Vettel je svoj posao odradio u maniri pravoga prvaka, rekli bismo za pet i u tom mu se kontekstu doista nema što osporiti. Ipak ne dovodeći u pitanje sve navedeno, ne može se ne spomenuti i kako je u ovoj cijeloj slavljeničkoj priči momčadska odluka o pomalo neočekivanom Vettelovom undercutu odigrala vrlo značajnu možda i presudnu ulogu. Uzevši u obzir situaciju u trenutku ulazaka u bokseve sasvim sigurno neočekivan potez koji je vrlo vjerojatno Leclerca koštao, a Seba pogurao do pobjede. Stav o tome kroz “ugodne” razgovore putem team radija Leclerc je iznosio do kraja utrke pa stoga i u sljedećim danima očekujemo nastavak ove priče.
  2. Ferrari – nije uobičajeno u red dobitnika ili gubitnika posebno izdvajati vozača pa onda i njegovu momčad ali u ovim okolnostima, mislim kako je Ferrari apsolutno zaslužio takav ustupak. Momčad koja je u prvom dijelu sezone izgledala uglavnom kao ispuhani balon, u nastavku je sezone doživjela potpuni preporod i reset. I dok su se zbog konfiguracije Spa-a i Monze Scuderijine pobjede mogle očekivati ili točnije rečeno nisu bile toliko iznenađujuće, ova i to dvostruka u Singapuru definitivno je. Na stazi na kojoj se očekivao povratak Srebrnih strijela i Ferrarijevo spuštanje na zemlju nakon uvodne euforije i dvije vezane pobjede, talijanska je momčad izdominirala konkurenciju i apsolutno zasluženo stigla do treće pobjede u nizu i prve dvostruke nakon više od dvije godine. Uz navedeno, treba spomenuti i kako se osim na stazi dobar posao konačno odrađuje i na pitwallu pa sve to skupa sada izgleda doista jako i moćno. Mercedesova i Hamiltonova prednost još je uvijek ogromna i realno gledajući teško dostižna, no za snove, nadu i optimizam tifosima malo treba pa se stoga i do prije kojega tjedna prisutna apsolutna depresija i beznađe brzo pretvorilo u euforiju i slavlje.
  3. Max Verstappen – Nizozemca i njegov Red Bull mnogi su uoči VN Singapura najavljivali i spominjali u kontekstu mogućega dark horsea koji bi pomalo iz sjene mogao vodećima pomrsiti račune. Takva razmišljanja i predviđanja realno gledajući nisu niti glupa niti nerealna jer ako uzmemo u obzir nekoliko različitih parametara, Marina Bay je staza koja bi Red Bullu trebala odgovarati. Ipak, već tijekom slobodnih treninga ali i kvalifikacija vidjelo se da to ipak nije to, pa je i sam Max je u nekoliko navrata izjavio kako jednostavno nema dovoljno brzine u bolidu. Iako se na startu uspio kvalificirati ispred jednog Mercedesa, vjerojatno se niti on sam nije nadao kako će na kraju u za vodeće normalnim okolnostima utrke, završiti ispred oba. Pomogla mu je u tome bez sumnje i Mercedesova prilično promašena strategija, no to u konačnici nije njegova briga. Sve u svemu jako dobar utržak i za Maxa i za Red Bull.
  4. Lando Norris – već poslovično, u red dobitnika mora ići i najbolji iz serije 2, a to je u ovom slučaju bio McLarenov mladac. Sedmo mjesto naravno, maksimum je koji se u nekakvim normalnim okolnostima i može uhvatiti pa je ovo sasvim sigurno dobar i ohrabrujuć rezultat za Norrisa ali i McLaren koji je u nastavak sezone krenuo ipak nešto slabije od očekivanja. Također, treba naglasiti i kako se Norris do kraja utrke nije dovezao revijalnim kruženjem stazom jer osim zidova i zavoja koji prijete na bezbroj načina, McLarenov je vozač imao podosta posla i u borbi s konkurencijom pa je time ovo postignuće još i vrjednije. Pad iza Hulkenberga u sredini utrke, nekoliko restartova na kraju i posljednji krugovi u kojima se na bitno starijim tvrdim gumama obranio od Gaslya i Hulkenberga dodatni su plus. Kao što sam i rekao, nakon skromnog postignuća u Italiji i velikog razočaranja u Belgiji, dobar poticaj za mladog Britanca.
  5. Antonio Giovinazzi – nakon dobrog nastupa koje je nažalost završilo izlijetanjem u posljednjem krugu VN Belgije i osvojena dva boda na domaćoj utrci u Monzi, talijan se i u Singapuru uspio ugurati u krug osvajača bodova. Desetim mjestom u utrci Giovinazzi je zapravo obranio ono što je na startu i imao, iako je uz malo drugačiji razvoj situacije vozač Alfa Romea mogao proći i puno bolje. Naime, nakon što je dio utrke zbog drugačije strategije proveo čak i na samom vrhu, gdje ga usput rečeno zbog prilično nerazumnog poteza ljudi koji su radili prijenos utrke gotovo nismo niti vidjeli, talijan je malo po malo očekivano skliznuo na spomenuto deseto mjesto. No, zanimljivo se prisjetiti kako se prvi izlazak sigurnosnog automobila dogodio svega nekoliko krugova nakon što su u Alfi odradili ulazak u boks. S besplatnim ili u najmanju ruku jeftinijim ulaskom u boks i stvari bi nesumnjivo bile drugačije možda i senzacionalnije, no u situaciji u kojoj se talijan trenutno nalazi i ovo je sasvim dobro postignuće.

Gubitnici:

  1. Lewis Hamilton/Mercedes – nakon predstava koje su na u prvom dijelu sezone upriličili Hamilton i Mercedes vjerojatnost kako će se ovaj dvojac do kraja sezone naći u rubrici gubitnika činila se ravna nuli. Posebice ako uzmemo u obzir razvoj događaja iz prethodnih sezona kada bi u Ferrariju nakon Belgije uglavnom potpuno pogubili kompas pa bi u skladu s navedenim utrke do kraja prvenstva obično bile dobar poligon za Mercedesovo i Lewisovo nabijanje dodatnih bodova i rušenje razno raznih rekorda. U ovoj sezoni definitivno to nije slučaj, a možda i najbolji dokaz tome upravo je VN Singapura. Utrka u kojoj se očekivao Mercedesov veliki povratak i kraj privremene Ferrarijeve dominacije pretvorila se u još jedan ćorak za Srebrne strijele. Dominacija u odnosu na konkurente koja se očekivala, na kraju je u potpunosti izostala, a kako nesreća obično dolazi u paketu sve je podebljano i prilično lošom taktičkom odlukom iz Mercedesova boksa kada su odlučili ostaviti Lewisa na stazi i pri tom mu iz ruku izbili i ono drugo mjesto koje je realno mogao uhvatiti. Zvona za uzbunu još uvijek ne zvone i ne moraju zvoniti jer bodovna prednost je ogromna, ali činjenica je kako u ovome trenutku Mercedesi ni u jednom pogledu ne izgledaju onako moćno, samouvjereno i dominantno.
  2. Carlos Sainz – nakon prilično uvjerljivog otvaranja sezone u kojem je Španjolac samo jednom ostao bez bodova, u nastavku za njega stvari idu s lošega na gore. Za početak, niti jedna od tri uvodne utrke za Sainza nisu prošle bez kazne, incidenta ili nekog trećeg oblika neprilike i nedaće. Niz se nastavio i u Singapuru kada je nakon prilično obećavajućih kvalifikacija već u prvim zavojima sve otišlo u vjetar. Dodir sa Hulkenbergom Sainza je koštao probušene gume i kao bonus, oštećenja na bolidu. Španjolac se uspio dovući do boksa i vratiti u utrku, no uz ogroman zaostatak i tempo koji je na tvrdim gumama bio prilično neuvjerljiv. Uporni Sainz vrtio se stazom s krugom zaostatka vjerojatno čekajući sigurnosni automobil i ponovni priključak. On je u konačnici i došao ali ipak prekasno jer iako se Sainz uspio dovući čak i do 12. mjesta na svega pet, šest sekundi iza zone bodova, vremena i prilike za više nije bilo. Šteta, tim više što je u svim navedenim utrkama McLaren imao sasvim solidnu brzinu samim tim i mogućnost za još pokoji dobar rezultat, zbog čega nule padaju još teže.
  3. Daniel Ricciardo – još jedan od onih vozača koji su u ovoj sezoni debelo posvađani s gospođom Fortunom. Prilično glupa penalizacija zbog situacije s MGU-K om bacila ga je na samo začelje što na stazi kakva je Marina Bay ne može biti dobro. Na drugačijoj strategiji probijao se Australac i u nekoliko navrata pokazao kako njegov napadački killer instinct još uvijek nije nestao ali u završnici utrke u lutriji stalnih restartova, nesreća, gužve i naguravanja nastradao je i sam možda i u prevelikoj želji. Sve u svemu, na kraju je uslijedila još jedna nula, već deseta u ovoj sezoni što je doista previše.
  4. Haas – četvrta utrka u nizu bez osvojenoga boda za nastavak loše serije. U nedjelju su i Magnussen i Grosjean lutali čas dolje, čas gore uglavnom po onom donjem dijelu poretka, no u cijeloj toj priči opet su ostali kratkih rukava. Sve je dodatno začinio i već oplakani pa pomalo iznenađujuće za sljedeću sezonu potpisani Grosjean koji je onako usput uspio Russella skucati u zid. Iako je bilo očito kako Haas ove godine nije ni blizu forme kakvu su pokazivali, ovakva ne forma doista djeluje frustrirajuće.
  5. Kimi Raikkonen – iako Kimi i Alfa nisu prvi favoriti za osvajanje bodova baš na svakoj utrci dojam je kako su i iskusni Finac i sama momčad u posljednje vrijeme nekako posustali. Dobra forma, prilično dobar tempo i konzistentnost krasile su Kimija ali i Alfu, no od toga je trenutno ostalo malo. U posljednjih pet utrka bodovi su za Raikkonena stigli samo u Mađarskoj, a i cjelokupan dojam nije Bog zna kakav.

 

Događanja na utrci – VN Singapura jedna je od onih utrka koje praktički po defaultu donose uzbuđenje jer staza Marina Bay iako ne previše brza, izuzetno je zahtjevna i puna razno raznih izazova i zamki. U tom kontekstu imali smo što za vidjeti jer tijekom utrke bilo je dosta borbi i nadmudirivanja, no problem je što se sve to odvijalo u sredini i začelju poretka. Tri sigurnosna automobila, nešto kvrckanja, guranja uz pokoji nasreću blaži sudar i odustajanje. Sve u svemu dosta toga ali u konačnici uz prilično procesijsku vožnju vodeće šestorke (posebice do odlaska u bokesve) što bez obzira na sve ostalo uvijek ruši opći dojam.

Neizvjesnost – ako govorimo o neizvjesnosti u ovoj utrci, mogli bismo ju analizirati iz dva različita kuta. Jedan bi bio onaj u kojem radimo analizu onoga što se događalo u vodećoj šestorci i drugi onaj u koji bi analizirali ostatak grida. Što se vodećih vozača i momčadi tiče, bilo je to dosta mlako i blago jer tijekom cijele utrke gotovo da i nismo vidjeli ništa vrijedno velikog spomena. Sigurnosni automobil koji je pred kraj izlazio u tri navrata u razmaku od samo nekoliko krugova razvodnio je priču do kraja pa očito ni mogućnosti ni snage za bilo kakav fight više nije bilo. Što se ostatka svijeta tiče, tu je bilo prilično zanimljivo jer se poredak često mijenjao uslijed različitih taktika, odlazaka u bokseve i borbi na stazi kojih nije nedostajalo. Za razliku od vodećih, izlasci sigurnosnih automobila u sredini i kraju poretka donijeli su dodatni cirkus i pomutnju pa smo praktički do kraja gledali kojekakve obračune, dodire i naguravanja. Barem nešto.

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o