Kolumna Gorana Dijakovića: Charles Leclerc među divovima

Piše za GP1.hr: Goran Dijaković

Činjenica da Sebastian Vettel nije vidio ni lijevo ni desno zbog designa kokpita pa je opalio Strolla, novi je dokaz nonsensa F1. Jednom će netko nastradati ”ala Zanardi”… Naravno, puno je važnije da smo imali sedmu uzbudljivu utrku zaredom, što se ne sjećam u ovom stoljeću i dio prethodnog.

Da, pravilo je da sudac istrči (na sigurnom mjestu) i pokaže Sebu da smije krenuti, a ne napamet. No, suci su ove nedjelje pratili onog drugog Ferrarija… I imali su dobar razlog. Bila je to fantastična utrka u kojoj je Leclerc izrastao u diva.

Malo je čudna tvrdnja Skya da je Mercedes imao najbrži auto u nedjelju u Monzi. Ako bi igdje najbrži auto prošao, onda bi to bilo u Monzi, gdje nema skrivanja iza aerodinamike, gdje boj bije svijetlo oružje, a srce u junaka prolazi s Charlesom Leclercom. Tu je vjerojatno Enzo Ferrari i smislio onu slavnu: ‘‘Aerodinamikom se bavi onaj tko ne može složiti motor.”

Trkeljanje o grubosti Leclerca, koji je navodno trebao biti kažnjen, samo govore da FIA ne može posložiti pravila i da nakon utrke navijači Mercedesa govore da je trebao biti kažnjen, a Ferrarija da nije. Zašto mislim da bi svugdje drugdje bio kažnjen osim na Autodromo Nazionale di Monza?

Ovo su najbolji vozači na planetu i ima da voze na nož. Da se mene pita, vozili bi oni i stari Nordschleife.

Seb je definitivno u “ofsajdu”. Normalno je da se danas ljudi opet pitaju je’l ono s Red Bullom samo bio auto ili je Nijemac ušao u pubertet. Ček, ček… četiri puta biti svjetski prvak nije malo. To ne može bilo tko pa makar vozio Apollo Saturn. Tako se nadam da će se vratiti. Iako za suvozača ima mladca koji je po brzini odmah do Lewisa. OK, Monza nije mjerilo, ni Spa, ali su dali do znanja da nas čekaju lijepe godine trijumvirata Lewis – Max – Charles… Možda Lando i Daniel ako ovi nastave s progresom.

Valtteri Bottas je također u ofsajdu. Nije to Hakkinen ni Keke Rosberg. Stizao je vodeće sekundu po krugu i onda sve uništio. A je’l Lewisu ono izlijetanje u prvoj šikani uzimamo kao rijetku grešku ili pod glumačku školu na temu kako pustiti suvozača, a ne biti ”oderan”?

Vidjeli opet našu zastavu iz Čapljine? Svaka im čast. Kako se svake godine probiju u prvi red kraj milijun tifosa!? Samo dečki, kad se svira himna onda se ne maše zastavom ispred nosa prve trojice. Srećom, nitko ne kuži koja je to zastava.

Bilo je još junaka u Monzi i dobrih ostvarenja iako su, osim spomenutih, svi pomalo u epizodnim ulogama. Koliko bi bio dobar Anthoine Hubert nikada nećemo saznati. No, pamtit ćemo mladog Francuza po pogibiji u Clarkovoj F2.

38 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
johhan peacedohan

Izvinite a čija je zastava u pitanju?

Desmosedici

O kakvoj..kojoj zastavi pitaš?

johhan peacedohan

O jednoj jedinoj zastavi koja se spominje u tekstu. Nije mi jasno kako je “naša” kad je to zastava županije iz susjedne države. Doduše bila je i zastava “Republike” koja je prije 6 godina međunarodnim sudom proglašena kao udruženi zločinački poduhvat. Znam da ovo nije mjesto za dalju raspravu ove vrste ali možda nije gore navedena rečenica na mjestu u kolumni.

Desmosedici

Kad već hoćeš o tome..to je zastava takva kakva je..nije službena zastava RH ali nije nigdje ni zakonom zabranjena..kad vidiš tu zastavu znaš da je nosi Hrvat pa odakle god on dolazio..kome to smeta, to je njegov problem..završimo priču o tome.

teo_S

…”dugo te nije bilo, Šeki” 🙂

Veliki pozdrav 😉

F1 fan

Kakvi debilni naslovi.. Mali među divovima sa dvije pobjede?
A cinjenica je da je Vettel trebao biti na poleu da mu je kolega dao zavjetrinu kao sto je on njemu i kao sto su dogovorili.. F1 kanal na YouTube je objavio video koliko je Vettel izgubio a lekrek dobio zavjetrinom. Pa.prosudite sami tko je trebao uzeti pole.

Berislav

“Zašto nije prošao pa baš zbog toga što”..Botas nije Lewis i nezna menađirat gume kao Lewis , a meni najbolja potvrda toga je podrugljivi smješak Tota u trenutku kad Botas čini grešku. Naravno ni hard gume crvenog više nisu bile bogzna kakve u tom trenutku.

Berislav

“Zašto mislim da bi svugdje drugdje bio kažnjen osim na Autodromo Nazionale di Monza?” pita se pisac. Idućeg dana (ponedjeljak) Toto je dao u svom intervjuu vrlo kratak ali jezgrovit i znakovit odgovor na to pitanje. Sve je jasno…… i okanimo se glorificiranja i idolatrije, nije dobro….

west 44

Tvrdnja ljudi sa Sky da je Mercedes imao najbrži auto u Monzi je točna zato što je Ferrari imao najbrži bolid samo na startno-ciljnom pravcu a sve ostalo je Mercedes bio brži što dokazuje i brz priključak Bottasa vodećem dvojcu kada je radio i sekundu brže vrijeme od Leclerca. Zašto nije prošao pa baš zbog toga što je Ferrari bio brži na pravcu tamo gdje je proći jedino bilo moguće!!!

MS791

Nije prošao jer je Ferrari fulao koncept bolida, snaga je tu ostalo bitno nije.

Hardex

Malo si se zanio euforijom Leclerc…nije on jos ni blizu “DIVOVA”…a sta se tice motora…AMG se IGRA sa Ferarrijem…kao i sa svima u F1…a to se vidi u 5g. vladavine☺….a nista se bitnije nece promjeniti ni narednih godina…ovisi koliko ce biti u F1….😉

klepesina

Potpuno tacno Hardex Samo bih jos dodao nesto na opasku starog Enza aerodinamikom se bavi onaj ko nezna slozit motor mozda je to vrijedilo 1921 kad su bolidi bili cetvrtaste kucice i barake a vidimo sadasnjost i kako ta njegova VELIKA izjava pije vode dje je ferari kad dodju brze al krivudave staze nidje ga nema

west 44

Bravo klepesina ,točno tako!!!

Desmosedici

Vidim da se ne razumijete u neke stvari koje komentirate. Ferrari se itekako bavi aerodinamikom. Ovaj bolid je evolucija bolida od prošle dvije sezone, znači isti inovativni, moderni aerodinamični koncept. Ovaj bolid stoga ima jako male otpore zraka i ekstremno mali ukupni otpor zvani drag. Za ovu sezonu su “izmislili” i prednje krilo sistema outwash koje izbaca zrak sa strane bolida a ne preko bolida što još više smanjiva otpore i povećava brzinu. Mislim da Ferrarijev PU nije nešto jači od Mercedesova već da se ova razlika u brzini na pravcima stvara baš zbog Ferrarijeve aerodinamičke efikasnosti. Gdje je nastao… Read more »

Tomislav Radić

U pravu si. Po nekim tvrdnjama Ferrarijev motor ima 20 KS više od Mercedesovog, plus manji otpor zraka i outwash filozofija i eto veće brzine na pravcu od Mercedesa. A možda je i mat boja odradila svoj dio posla, tko zna 😂

klepesina

smjeo bih se okladit da ferarijev motor ima od 50 do 100 ks vise nego ijedan na gridu

Desmosedici

Lupetaš nešto u što i sam ne vjeruješ. Kažem ti, možda je Ferrari nešto malo jači ili nije, stvar je u manjim aerodinamičkim otporima kod Ferrarija. Mercedesova PU je prava zvijer kada onako vuče bolid koji ima veliki downforce i veliki otpor drag. Zbog toga u krivinama ide ko po šinama..ne klizi.

klepesina

vidi se do sad da pucaju od aerodinamicnosti da ne dodjose ove dvije staze sa ukupno 3 krivine i 20 km pravca jos oni nebi vidjeli pobjede drug ,moj toliko o modernoj aerodinamici

Desmosedici

Ti očito ne znaš što znači pojam “aerodinamičnost” pa pričaš gluposti. Ako hoćeš znati, Ferrari baš “puca” od aerodinamičnosti. To ti je prevedeno, sposobnost Ferrarijevog bolida da se kreće kroz zrak stvarajući vrlo male otpore.

klepesina

prijatelju nesto se ne uklapaa u tu pricu, pa u cemu je onda problemo samo nemoj opet o gumama fiji biji mafiji urotama crncima svemircima 3 svjetski rat a sve protiv ferarija daj nam brate krsten odgovor sta je trulo u drzavi ferari po tebi

klepesina

Sto znaci da su fulali brate koncept greska u razvoju suprotan pravac neko je ispao tele.Pitanje Kako je mercedes pogodio sa bolidom i njihov je evolucija od prosle godine moderni inovativni dizajn i pogodi sta njihov koncept radi druze a ferarijev ne

Desmosedici

I ja se pitam..mnogi se pitaju, kako je to samo Mercedes uspio “razumjet” ove nove gume i prema njima razvio aerodinamiku bolida. Kad razmišljaš logično postoji tu nekoliko solucija tj. predpostavki:
1. Mercedes ima najbolje i najsposobnije inžinjere. 2. Mercedesu je netko upućen “šapnuo” što treba uradit. 3. Mercedes je imao i sreće da je to sve pošlo dobrim putem. Sad svatko može iz ovoga izvući i pričat ono što mu odgovara. Ja bih to ipak želio nekako objektivno sagledat. Mislim da tu ima ponešto iz sve ove tri pretpostavke.

teo_S

Ducati Zivis u zabludi jos od onog nokauta iz Melbournea. A sto je jos gore, i neke ljude s portala pokusavas uvuci u to. Kakve krvave gume, o cemu pricas? Jesi li prespavao pola godine? Citas li vijesti okolo po bjelosvjetskim portalima? Procitaj ovu izjavu: https://www.racefans.net/2019/09/06/ferrari-accept-they-cant-fix-cars-big-weakness-this-year/ Naravno, niti nasi inace stvarno azurni novinari s portala nisu ovo prenijeli, a indikativnije biti ne moze od ovoga. I ne prica se o tome samo nakon onog fijaska od minute u Madjarskoj. Ducati, u danasnjoj modernoj Formuli 1 downforce je bog, on stvara i rastvara, sve ostalo manje ili vise picin je dim.… Read more »

Desmosedici

Što sam ja drugačije rekao? ..Cijelo vrijeme potpuno isto pričam što i ti..Problem Ferrarija je što mu je aerodinamika savršeno funkcionirala sa onim starim gumama koje su se lakše zagrijavale , imale veći radni prozor, pa su se lakše održavale na optimalnoj temperaturi, nisu klizile, nisu se trošile, Ferrari je na njima išao odlično i u krivinama. Mercedes je imao probleme baš sa tim starim gumama zbog koncepcije s većim downforceom, gume su se pregrijavale, pojavlivali su se blisteri, “žuljevi”i gume su se pojačano trošile. Sjetimo se da su napravili one felge sa rupama za hlađenje oko kojih je bila… Read more »

Pratiteljcro

Tako je klepesina, ta enozva izjava je pila vode prije 100 god a danas je glupa.

klepesina

pa u f1 je glupa izgleda sjetimo se i toyote bmw ewo i ferarija sve najjaci motori a kita na stazi bolid je sklop svih dijelova a ne samo motora

Desmosedici

Enzo nije bio glup, nego bahat. Znao je on što govori i što radi. To se samo rugao konkurenciji koja nije imala svoje motore..kupovali su većinom Ford Cosworth koji je bio mnogo slabiji od legendarnog “dodici cilindri” Ferrarijevog motora..taj nedostatak su pokušavali nadoknadit raznim karafekama sa aerodinamikom ali obično nisu uspjevali.

klepesina

nekada je to palilo kada su od traktora krovova kuca oluka odzaka i svega drugog cega su se mogli docepati sklapali motore i bolide,e to vise ne vazi sad se nemozes bahatit i zivjet od stare slave vrijeme ide gazi takodjer i tehnologija napreduje

Desmosedici

Opet lupetaš. Ferrari je uvijek bio vrhunac tehnologije u automotosportu..i danas je..bit će i sutra.

klepesina

pa kada su vrhunac dje su 11 godina,zaboravljas prijatelju Fiat je to talijan nikad tu kvaliteta nije bilo niti ce sminka sama i tu ga vezi

Desmosedici

Kažem ti, lupetaš bezveze..nemaš pojma.

MS791

Vidio sam u nedjelju kako se igra s AMG, ni sa drs nije mogao naprijed.

klepesina

staza dvije tri nebitno a gdje su na drugim stazama

MS791

Ne brini ti za Ferrari, bili su prvaci i opet će.

klepesina

Ne brinem samo konstatujem.Naravno da hoce to pravilo vazi za svaku ekipu koja je nekada bila u vrhu f1 tako i za ferari

NoOne

Rekao bih da je kombinacija Merc-Ham stvarno superiorna i iznad svih ostalih. I pitanje još koliko. U svakom slučaju predugo🤢. Dvije ili možda još koja predstava gdje će Ferarri svojom snagom i aerodinamikom sa problemom zagrijavanja guma biti dominantan zbog brzine na ravnom, je ukalkuliran. Sve je to posljedica savršeno dizajniranog bolida uključivo snage i aerodinamike. Ferarri je ove godine pogrešio u osnovnom konceptu bolida, ili je Merc bolje procijenio kako posložiti aerodinamiku za čitavu sezonu i većinu staza. Vettel je ovu godinu loš, Leclerc je dobar i agresivan, ali još uvijek jako daleko od divova. Ostali koji imaju i… Read more »

klepesina

potpis

MS791

To je nešto slično kao Schumacher tamo 2004 najbolji na gridu, a mladi lavovi Alonso i Raikkonen grizu. Schumacher – Hamilton, Alonso i Raikkonen- verstapen i Leclerc

Related Posts