Hvala ti Fernando!

Nakon 17 godina u Formuli 1 došlo je vrijeme da se oprostimo od jednog od zasigurno najvećih vozača u povijesti sporta – Fernanda Alonsa. Dvostruki svjetski prvak je s 37 godina odlučio napustiti oktanski cirkus te je mnogobrojne fanove ostavio na rubu suza.

Trostruka kruna

Fernando je odlučio kako se želi odmaknuti od Formule 1 te pokušati osvojiti trostruku krunu svih automobilističkih natjecanja – pobjedu u Monte Carlu u Formuli 1 ima, 24 sata Le Mans-a je osvojio te mu fali još samo pobjeda u Indy 500 kako bi se pridružio Grahamu Hillu kao jedinome koji je to uspio.

 

Ostavio si je odškrinuta vrata povratka u Formulu 1 ako se stanje među ekipama promijeni na bolje te Španjolac bude imao priliku sjediti u bolidu koji se bori za pobjede. To nažalost u ovakvom Mclarenu nije bilo moguće pa je stoga on odlučio otići.

Statistika

Alonso je tijekom svoje karijere u Formuli 1 startao s grida čak 312 puta te je pritom ostvario 32 pobjede uz 97 postolja. Ostvario je 22 pole pozicije dok je tijekom utrke napravio 23 najbrža kruga. Ukupno je skupio 1899 bodova te ostaje žal da na posljednjoj utrci u Abu Dhabiju nije uspio doći do desetog mjesta kako bi zaokružio tu priču.

Prvi se puta pojavio na gridu Formule 1 davne 2001. godine u Australiji kao vozač Minardija a prvu pobjedu u karijeri je ostvario u Mađarskoj 2003. godine u bolidu Renaulta. Posljednja pobjeda u njegovoj karijeri je bila u njegovoj Španjolskoj 2013. godine u bolidu Ferrarija.

Momčadi

Španjolac je karijeru započeo kao test vozač Benettona da bi godinu kasnije(2001.) sjeo u bolid Minardija. Od 2003. je vozio za Renault u kojem je 2005. i 2006. osvojio naslove svjetskog prvaka te postao najmlađim dvostrukim svjetskim prvakom u to vrijeme. Nakon jedne godine u Mclarenu ponovno se vratio u Renault na dvije sezone.

Kada je prešao u Ferrari 2010. godine dočekan je kao heroj te se očekivalo od njega da dovede naslove u Maranello. Dva puta je bio jako blizu ali mu je oba puta mladi Vettel uzeo naslov za nekoliko bodova. Tijekom 2014. godine imao je nesuglasice s tadašnjim šefom Ferrarija, Marcom Mattiaccijem, pa je otišao iz momčadi natrag u Mclaren gdje je završio karijeru.

Kontroverze

Za njega su se od početaka njegove karijere vezale neka kontroverzna događanja na i van staze. Od Coultharda i ”brake testinga” pa sve do popularne afere spygate u kojoj je Alonso otkrivao neke informacije iz Ferrarija. Naravno da se svi sjećamo i VN Mađarske 2007. godine kada je Alonso spriječio Hamiltona u još jednom brzom krugu.

Naravno ne smijemo zaboraviti i aferu ”crashgate” kada je po nekim informacijama Nelson Piquet Jr. imao naredbu da završi van staze kako bi izazvao safety car koji bi pomogao Španjolcu u njegovoj strategiji. Jedna od najpoznatijih ”afera” je bila rečenica Roba Smedleya prema Massi u Hockenheimu: ”Fernando is faster than you. Do you understand this message?”. Alonso je na kraju završio ispred Masse te je Ferrari novčano kažnjen.

Najbolje utrke

Već u Japanu 2001. godine Alonso je dokazao da ima neosporivi talent kada je bio brži od svog momčadskog kolege u Minardiju za više od dvije sekunde. 2003. na VN Mađarske je postao najmlađi pobjednik u Svjetskom prvenstvu te je prestigao za puni krug i Michaela Schumachera. Na utrci za VN Japana 2005. godine je došao do postolja sa 16. pozicije a godinu kasnije je potvrdio svoj drugi uzastopni naslov pobjedom na Suzuki.

Pobjedom u Bahreinu 2010. godine priključio se velikanima(Fangio, Mansell, Raikkonen) koji su u prvoj utrci za Ferrari pobijedili. Iste te godine je u Singapuru pobijedio iako je cijelu utrku bio pod pritiskom budućeg svjetskog prvaka Vettela. Zasigurno se svi sjećamo i utrke u Valenciji 2012. godine kada je Alonso pokazao svu svoju raskoš te je s 11. startne pozicije stigao do pobjede. U posljednjim sezonama nažalost nije imao konkurentan bolid ali je svejedno na nekim utrkama dolazio do pristojnih bodova prvenstveno zahvaljujući njegovom talentu i brzini.

Zaključak

Odlaskom velikana poput Fernanda Alonsa iz sporta završava jedna era. Era puna padova i uspona. Nando nam je pružio puno smijeha, zadovoljstva ali i tuge. Formula 1 gubi puno odlaskom ovakvog vozača s grida jer je Alonso ostavio neizbrisivi trag u našem voljenom sportu. Voljeli ga ili ne, Fernando je nakon toliko godina zaslužio oproštaj kakav je doživio ove dane u Abu Dhabiju.

Hvala ti Fernando na svemu što si pružio ovom sportu, postao si uzor mnogima i pokazao si koliko vrijediš. Zasigurno ćeš faliti svima nama, ali nikada nećemo zaboraviti tvoje proboje prema vrhu i nadamo se kako ćeš barem još jedan put sjest u bolid Formule 1.

18 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Neutralac

Eh sto reci,pisat cu sta mi padne prvo napamet-nemoj te zamijeriti. Neki ce rec napustit cu f1 “jer mi je omiljeni vozac otisao, cudnih/besmislenih promjena i puteva ovog sporta itd..” Gledajuci prijasnje godine recite mi jeli ijedno “dobro/obecavajuce” pravilo bar malo promijenilo ovaj put f1 na bolje,ja mislim da ne …Razumijem da se neke stvari moraju promijeniti iako “ne privlace oko/uho” ..Pocet cu od v6 ere,uvedeni su turbo motori sto je razumna odluka,nikome se nisu svidjeli ali su futuristicni..Na zvuku se nije puno radilo iako se nikome nije svidjo,mada dosta ljudi je vec na to naviknulo i ja sam..Ali ako… Read more »

Dodi_napalm

Ode najveći spletkaroš i mutikaša kojeg je F1 ikad vidjela.
Idi u miru ali idi!!!

Bilal

Sta reci sretno sampione hvala ti na svakoj utci sto si odvozio svaku si zacinio na svoj nacin,neka je bila bolja odnosno slabija od druge ali sve u svemu bio si vozacina i ostao i uvjek davao maksimum na stazi sa bilo kojim bolidom asta pronto adiooossss.

zeljac

Dobar i realan članak . Alonso ,sretno ti bilo!!

Worf

a mogo si jos koju sezonu nando. frustracije su tu sto jes jes, ali dogodine dolaze nova pravila, i ko zna kakav ce bit odnos snaga. da si osto jos jednu sezonu da vidis kako je, pa ako nece onda zauvijek zbogom. ali zamisli dogodine mclaren bude blizu redbulla. ovi sa hondom su potpisali za macka u vreci. i bas se dignu kad je nando otisao. to bi bio peh sa guinessovu knjigu, malo pomalo ostajemo bez svih iz starije garde…….do turbo ere su hamilton i vettel bili jos uvijek relativni “mladci”, a stara ekipa je bila button, rubens, webber,… Read more »

mika.KA

mozda momcadi uzimaju mlade vozace upravo radi njihove place?
financija,itd..jbg nemaju svi love 😉

Worf

pa nemaju svi 40mil ko alosno i hamilton. niti blizu toga. a oni imaju toliko bas zato sto su to oni. i nije to sad nekakav financijski uteg. upravo suprotno. oni na njegovom imenu zarade vise nego sto mi mislimo. primjer iz drugog sporta. mozda se cini blesavo da juvetnus igraca pred penzijom plati 100+ mil eura, i daje mu bogzna koliku placu. ali cini se samo nama sto nemamo pojma o poslovanju. cim je dosao u klub, prodaja dresova skocila za 500%, tv prava skocila, gledanost, ukupna vrijednost kluba se skoro pa poduplala. pa ti meni reci, jesu li… Read more »

mika.KA

istina slazem se.ali mislim da je glavni sponzor otkazao alonsu sponzorstvo nakon jedne sezone u mclaren hondi.
jbg mozes biti nezz tko ako se ne boris za postolja.drugi rijecima moras i imati dobar bolid.njegova greska karijere je bila ta sta je prekinuo ugovor sa ferrarijem! zasto? mozda nije htio OPET prolaziti kao sto je prolazio u mclaren mercedesu!?
mozda se nadao odlicnoj hondi?
mozemo samo nagadati

Worf

za njegovu avanturu u ferrariju se barem sve zna. imao je dogovor s njima, ukoliko ne osvoji naslov do 2014, moze otici. i otisao je. i napravio trecu kardinalnu pogresku u karijeri. jbg, nekog oce nekog nece. nitko ne zna sto ga ceka u buducnosti, pa tako nije znao ni on. ajmo se stavit 2009 u njegovu kozu. odnosno pocnimo 2007. dosao kao dvostruki sampion u mclaren, i najveca ondasnja zvijezda. sve je bilo naizgled super. iako mclaren nije bio bolji od ferrarija ni 2007 ni 2008, nego skoro pa ravnopravni, toje bilo sasvim dovoljno da alonso doda jos 2… Read more »

Desmosedici

Koliko god netko bio pametan i racionalan potrebno je imati i sreće. Svaki novi projekt je rizik, pa tako i projekt Mclaren Honda. Nitko nije mogao znati kako će to funkcionirati, a sada je lako biti naknadno pametan.

Desmosedici

U F1 ima prodaja dresova, pogotovo kapa, to je dobar biznis uz sve ostalo na čemu se pokupi lova.

zeljac

Da nemaju love ne bi ni bili u tom sportu. To je vrh motorsporta i nema mjesta za “siromašne” , onda neka idu u druge serije.

mika.KA

zato i ogranicavaju najbogatije momcadi u financijskom smislu/razvoju.
al sve stoji sta ste napisali

onlyAlonso

ljep clanak,osobito zavrsne recenice…i doista hvala mu na svim trenucima u f1.

modesto

zbogom nando šteta šta nisi bio prvak 2007 2010 2012

Desmosedici

A onda bi neki drugi žalili zašto Kimi nije bio prvak 2007. a Seb 2010. i 2012.

modesto

da naravno ali mogao je stvarno je supervozio 2007 i 2010

robif

je….

Related Posts