Mnoge momčadi nezadovoljne su trenutnim “ratom” pogonskim jedinicama, a među njima se najviše ističu Red Bull, Toro Rosso i McLaren.

McLarenovo olakšanje nakon prekida suradnje s Hondom sada je i rezultatski opipljivo. Fernando Alonso nas je još jednom podsjetio zašto je jedan od najboljih vozača moderne Formule 1, te je unatoč očitim nedostacima svog MCL33 uspio ostvariti sjajno peto mjesto. Međutim, deficit od 1,3 sekunde za najbržim Red Bullom tijekom subotnjih kvalifikacija pokazuje pravo stanje stvari za momčad iz Wokinga.

Unatoč iznenađujuće uspješnim predsezonskim testiranjima, Honda je ponovno daleko od svojih konkurenata. Oba Toro Rossa ispali su već u prvoj kvalifikacijskoj rundi, sa zaostatkom od 1,7 sekundi za vodećim. Za usporedbu, to je desetinku sporije od prošlogodišnjeg rezultata momčadi iz Faenze, a čak tri desetinke sporije od prošlogodišnjeg rezultata McLarena, koji je tada još surađivao s japanskim proizvođačem. U Albert Park su došli na valu optimizma, a otišli svjesni svoje nezavidne pozicije. No, mašta je jedino oružje u ratu protiv realnosti. Stoga, nitko im ne može zabraniti da sanjaju o pouzdanoj Hondi koja je al pari Ferrariju i Mercedesu.

Budućnost je prepuna frustracija, a toga je sigurno svjestan i Red Bull. Smatraju da su projektirali bolid koji je spreman boriti se za naslov prvaka, no pogonska jedinica će im opet biti ograničavajući faktor zbog kojeg neće osvajati pole positione koji su od ogromne važnosti ove godine. Christian Horner, svjestan nezavidne pozicije svoje momčadi, traži izjednačavanje performansi pogonskih jedinica tijekom kvalifikacija i utrke, odnosno ograničavanje “čarobnih modova”. Pesimizam u Milton Keynesu je jasno vidljiv, no može li se Honda smatrati ozbiljnom alternativom za izlazak iz ovakve situacije?

Renaultov sportski direktor, Cyril Abiteboul, traži zamrzavanje razvoja motora, počevši s 2019. godinom, a kao razlog navodi izbjegavanje paralelnog razvoja dvije generacije pogonskih jedinica. Očekivano, Red Bull podržava takvo rješenje, te predlaže izjednačavanje performansi unutar tri posto zadanih performansi. Baš kao i Hondu, realnost je očito pogodila i francuskog proizvođača.

Za tri godine ugovor između McLarena i Renaulta bit će obnovljen ili raskinut. Hoće li se britanska momčad zadovoljiti tek pokojim podijem ako razvoj bolida nastavi u pravom smjeru? Jer, činjenica je da svjedočimo svojevrsnoj hegemoniji dvije momčadi koje drže sve konce u svojim rukama, a potencijalna rješenja ovog začaranog kruga su manjkava i nekvalitetna.

Toro Rosso je prošlogodišnju VN Australije završio s dvostrukim bodovima, a ove godine problemima s pouzdanošću i s nulom na kontu. Vrlo je vjerojatno da će početne poruke optimizma uskoro biti zamijenjene sve većom frustracijom. Njihov “veliki brat” očajnički očekuje pozitivne pomake japanskog proizvođača jer sjede na dvije stolice, a vrijeme za donošenje odluke o novom dobavljaču motora sve je bliže.

Red Bull ima sjajan bolid, no zbog inferiorne pogonske jedinice borba za naslov nije izvjesna. McLaren je ove godine napravio korak naprijed nakon potpisivanja partnerstva s Renaultom, no daljnjim razvojem shvatit će kako su oni ograničavajući faktor u borbi za pobjede. Toro Rosso uživa u statusu tvorničke momčadi, ali izostanak rezultata i performansi brzo će promijeniti raspoloženje unutar momčadi. Honda ponovno smatra da je otkrila pravi koncept za svoju pogonsku jedinicu, no performanse na stazi ih uporno demantiraju.

Za sada nema naznaka bijega iz ovog depresivnog kruga u kojeg su uhvaćeni Red Bull, McLaren, Toro Rosso, Honda i Renault. Čini se da svakome od njih nedostaje zadnjih nekoliko dijelova slagalice koji se nalaze spremljeni u nekoj ladici u Brackleyu i Maranellu. Za nekoliko dana Liberty Media će obznaniti svoje prijedloge novog pravilnika. No, što možemo očekivati od onih koji ovaj sport smatraju investicijom koja se mora što prije otplatiti, te ga upakiranog u ukrasni papir pokušavaju plasirati širokim masama, pritom ignorirajući mišljenje postojećih navijača?

10
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
5 Komentara na temu
5 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
7 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Bale Baki

da se i ja malko nadovezem na diskusiju.Problem ocito nije u agregatima nego u nemogucnosti da se agregat kvalitetno upasuje sa odgovarajucim baterijama koje daju tih par desetaka kilovata ekstra. To je velika enigma i za najvece proizvodjace automobila i rijetki su ga kvalitetno rijesili. Prije svih Renault koji jos nema u ponudi kvalitetan hibrid pa samim tim nije u stanju niti da proizvede nesto slicno za formulu 1. Kad se to rijesi onda ce i Red Bull da bude konkurentan Mercedesu i Ferariju. Hamilton jeste jako dobar vozac i to se vidi,ali ih ima barem jos 5 ili 6… Read more »

avatar
Član

Renault i Honda odjednom ne znaju napravit motor … moš mislit pogledati samo povijest i vidjeti Renaultove turbake i Hondine zvijeri od motora. Mislim da je članak točno pogodio u srž problema koji se nalazi po meni u onom djelu gdje se dobiva dodatnih 200 konjskih snaga i to nekim čudom su u Ferrariju uspjeli riješiti ali Reno i Honda još uvijek nemaju to nešto. Baterije,MGU-H MGU-K I ja sam 100% siguran da u tom djelu leže problemi gdje ovi kaskaju i fali im kakvih 50-100 konjskih snaga. Jer gle čuda da ovakvi giganti ne znaju složiti motor,moš mislit.Samo treba… Read more »

avatar
Član
micko

Red Bull nek si sam napravi motor ako znaju..ne znam zašto to več nisu kad su takve seronje

avatar
Član
White Lion

Svaka cast na ovom komentaru,a i na samom izgledu stranica. Meni ste bili i ostali najdrazi F1 portal i zelim Vam sve najbolje u buducem radu.
P.S. Volio bih kada bi ponekad mogli ugurat nesto o Moto GP jer se tamo vode fantasticne borbe i ova sezona bi mogla biti zaista nesto posebno i rijetko viđeno. Vjerujem da bi ponekim clankom dobili puno novih pratitelja jer kako vidim sve vise ljudi prati Moto GP koji nudi pravi spektakl, hvala unaprijed …

avatar
Član
F12013

Slažem se za MotoGP. Ja ga zadnjih par sezona intenzivnije pratim. Uzbuđenja ne fali, što u F1 fali sigurno.

avatar
Član
Desmosedici

Iako je ovo portal od F1, odlično bi bilo na njemu opet popratit Moto GP i WRC također. To su stvarno vrhunska takmičenja i mislim da će u sva tri ove sezone biti zanimljivo i neizvjesno do kraja. Posjećenost portala bi bila iznadprosječna garantirano.

avatar
Član
FerrariHR

Andrija,odlično si sažeo problem ovih momčadi i općenito današnje F1. Jedni nezadovoljni drugima a drugi imaju para ko blata pa mogu šta oće. A treći (🤔mi) to gledamo nezadovoljni i željni promjena. Ok,zadovoljni su samo navijači Mercedesa i ponekad Ferrarija. Nemogu razumit Hondu nikako. Toliko vremena i budžet popriličan a rezultati katastrofa. McLaren se riješio balasta a sad jadni Toro Rosso upa u vrtlog loših performansi i slabe pouzdanosti. Renault bi isto mogao puno bolje usprkos poboljsanju kompletne PU šta se vidi. Al izgleda nedovoljno. Iako su na dobrom putu. Mečka kosi sve pred sobom najboljim bolidom i odlicnim vožnjama… Read more »

avatar
Član
F12013

Sve rečeno FerrariHR, slažem se. Sretan Uskrs svima i od mene.
U vezi Ferrarija, vjerujem da mogu samo napredovati, jer potencijal bolida još nije ni blizu otključan. Ova pobjeda je bonus i krila za naprijed. Nećemo se žaliti..😉

avatar
Član
FerrariHR

Pozdrav kolega. Drago mi te vidit. Valjda će ove godine malo bit bolje za nas u vidu Ferrarija☺

avatar
Član
Desmosedici

Svima Sretan Uskrs i Uskrsni ponedjeljak. Duga je sezona pred nama i nadam se da će se Ferrari posložit da konačno opet nešto osvojimo.