Valtteri Bottas u Mercedesu pobjednik VN Abu Dhabija, posljednje utrke sezone. Njegovom momčadskom kolegi Lewisu Hamiltonu pripalo je drugo mjesto, a na najnižu stepenicu postolja popeo se Ferrarijev Sebastian Vettel.

Četvrti kroz cilj prošao je Kimi Raikkonen, a peti je bio Red Bullov Max Verstappen. Odlično šesto mjesto ostvario je Nico Hulkenberg u Renaultu, a sedmo i osmo mjesto zauzeo je dvojac u Force Indiji- Sergio Perez i Esteban Ocon. Krug osvajača bodova zatvorili su Fernando Alonso u McLarenu i Felipe Massa u Williamsu.

1 Bottas Mercedes 55 1h 34:14.63
2 Hamilton Mercedes 55 + 0:03.899
3 Vettel Ferrari 55 + 0:19.330
4 Raikkonen Ferrari 55 + 0:45.386
5 Verstappen Red Bull 55 + 0:46.269
6 Hulkenberg Renault 55 + 1:25.713
7 Perez Force India 55 + 1:32.062
8 Ocon Force India 55 + 1:38.911
9 Alonso McLaren 54 + 1 Lap
10 Massa Williams 54 + 1 Lap
11 Grosjean Haas 54 + 1 Lap
12 Vandoorne McLaren 54 + 1 Lap
13 Magnussen Haas 54 + 1 Lap
14 Wehrlein Sauber 54 + 1 Lap
15 Hartley Toro Rosso 54 + 1 Lap
16 Gasly Toro Rosso 54 + 1 Lap
17 Ericsson Sauber 54 + 1 Lap
18 Stroll Williams 54 + 1 Lap
Sainz Renault 31 Loose Wheel
Ricciardo Red Bull 20 Hydraulics

Tijek utrke:

Start utrke je protekao izuzetno mirno i vjerojatno je bio jedan od najneuzbudljivijih ove sezone. Bottas je zadržao svoje mjesto bez prevelikih pritisaka od strane njegovog momčadskog kolege koji je također zadržao svoje mjesto.

Mercedesovi vozači nisu ostavili Vettelu niti pokušaj da im ukrade koje mjesto. Cijela prva šestorka je na startu zadržala svoje pozicije.

Najviše drame bilo je između Pereza i Hulkenberga. Nijemac je u jednom zavoju blokirao kotače i potom je produžio ravno te stekao prednost u odnosu na Meksikanca.

U tom periodu prva dvojka se nije uspjela ozbiljnije odvojiti od Vettela. Hamilton je imao nešto više od dvije sekunde prednosti, a daleko nije bio niti Daniel Ricciardo.

Dvanaest krugova na stazi nije se događalo ništa posebno. Čak su se i televizijski režiseri mučili sa pronalaskom nekih dvoboja pa su glavnu ulogu nekoliko krugova igrali Romain Grosjean i Lance Stroll koji su se borili za 13. mjesto.

Francuz je na kraju krajeva uspio proći Strolla koji je nakon toga otišao u boks, a potom su bolidi nastavili kružiti stazom u Yas Marini bez ijednog dvoboja.

Između svih vozača na stazi bilo je oko dvije do tri sekunde razmaka, a jedino što je donekle bilo zanimljivo je utrka između Masse i Alonsa u borbi za 10. mjesto. Alonso je imao zaostatak manji od jedne sekunde, ali nije uspio ozbiljnije zaprijetiti.

Prvi od vodeće šestorke u boks je otišao Verstappen. Red Bull je s tim zaustavljanjem htio staviti Nizozemca u bolju poziciju u odnosu na Raikkonena, ali su iz Ferrarija već idući krug odgovorili i pozvali Finca koji se uspio vratiti ispred Verstappena.

U 20. krugu u boks je otišao Ricciardo. Imali su manjih problema u boksu, ali Australac je zadržao poziciju ispred nadolazećeg Raikkonena.

Nakon toga u boks je otišao i trećeplasirani Vettel, a Ricciardo je u tom trenutku imao bliski susret s ogradom na stazi. Pri izlasku iz zavoja očešao je ogradu stražnjim krajem te slomio dio svog bolida. Australac je ubrzo parkirao svoj bolid na travi kraj staze i njegova utrka je bila završena. Žute zastave je iskoristio Bottas koji je ušao u boks po novi sez guma.

Ricciardov incident i žute zastave malo su stisnule poredak pa su se konačno i pojavile neke borbe na stazi. Jedna od tih bila je između Alonsa i Masse. Španjolac je pokušao proći s vanjske strane, ali Brazilac je zadržao svoju poziciju. No, Alonso je imao bolju trakciju pri izlasku na stražnji pravac i uz pomoć DRS-a prošao je Massu.

U 24. krugu Hamilton je bio vodeći u otišao je u boks. Britanac je imao 24 sekunde prednosti pred momčadskim kolegom, ali to nije bio dovoljno za zadržavanje vodstva i Bottas je preuzeo vodstvo.

Međutim, pet krugova poslije se počeo razvijati dvoboj na samom vrhu. Hamilton je skinuo sekundu zaostatka i mogao je koristiti DRS. No, nakon dva kruga Hamilton je napravio grešku u trećem sektoru i pao je sekundu i pol iza Bottasa te je morao u lov krenuti ispočetka.

U 33. krugu u boks je ušao i Renaultov Carlos Sainz. Međutim, mehaničari nisu dovoljno dobro pričvrstili prednju lijevu gumu na njegovom bolidu pa se pri izlasku na stazu pojavila i vatra iz tog kotača. Zbog toga svega je Španjolac morao parkirati bolid pa je i njegova utrka završila prerano.

Do kraja utrke bilo je 22 kruga, ali u ta 22 kruga nije bilo dramatične borbe. Prva desetorka držala je svoje pozicije, a jedini ozbiljniji razmaci koji bi dali naslutiti neku borbu bili su između Verstappena i Raikkonena te Hamiltona i Bottasa.

Međutim, ništa se nije mijenjalo i tako je sezona Formule 1 u 2017. godini završila izuzetno mirno, a Valtteri Bottas došao do svoje treće pobjede u karijeri.

35
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
13 Komentara na temu
22 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
15 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Berislav

Volio bih reč’ dva podatka kao dopunu ovom tekstu a takvi podaci-“cvebe”, a ima ih uvijek, mogu se rijetko, vrlo rijetko ovdje pročitati. Radi se o zahtjevu vozača Merca da im se u ovoj utrci dozvoli upotreba pune snage PU. Nakon vječanja, u drugom stintu, iz boksa im je to omogučeno. Drugi podatak se odnosi na vozače Ferraria. Dobar dio utrke su dobivali upozorenja iz boksova da štede gorivo. Zaista frustrirajuće. Doduše nije prvi puta. U Meksiku su LH i SV vadili mast motorima do cilja. Rezultat je bio LH-89kg goriva, a SV-101kg goriva (??). Volio bih da ima više… Read more »

avatar
Član
Mike-ferrari

Utrka je bljuzga bila
Ali sezona dobra
Bitno je ona dominacija gotova koja je trajala od pocetka turbo motora
Realno Ferrari izjednacen po broju pobjeda da nije bilo one 2 nesretne koje su bile u nasim rukama 100%
Mercedes nije na njihovu srecu izgbio nigdje gdje je bio realno bolji bolid
No o.k sreca igra ulogu naravno

avatar
Član
klepesina

da je babi mudolin bila bi djedulin-wake up sine ovo te ceka i doogodinee ista dominacija od istog vozaca od istog tima…PS za kraj da su kojim slucajem vasi puleni bili na pobjednickom postolju bi li tad trka i sezona bila nezanimljiva NE BI SIGURNO KO VAS NEZNA SKUPO BI VAS PLATIO.E zato volim dominaciju jos vecu i jacu i naravno Lh 44 da sve osvaja sto se osvojiti moze…

avatar
Član
Mike-ferrari

Meni sezona zanimljiva
A ovo mi ni priblizno nije dominacija obzirom je Mercedes na 3 staze bio dominantan

avatar
Član
klepesina

dobro malo manja dominacija ove godine

avatar
Član
Mike-ferrari

Ma neka LH44 uzme sta hoce samo da mi pobijedimo Mercedes
Nis me drugo nezanima

avatar
Član
dansla

Glavni kandidat za najlošiju utrku sezone . I to je to , nema se više šta reći za ovu utrku !

avatar
Član
modesto

nekoć je na ovom portalu bilo 500 komentara eto koliko danas, f1 više nitko ne prati,,,,,,,,,,, zato šta od 2010 su počela glupa pravila,,f1 treba nova imena,,,,,,vrte se isti vozači godinama. cijelu sezonu isti poredak,,žao mi je mclarena willamsa,renault,,,bilo bi bolje kad bi bili šareni startovi i različiti pobjednici,,,,,,

avatar
Član
kimi car

a cuj druze,ljudi prate nije da ne prate,ja mislim da komentari nisu mjerilo koliko se prati,nego,nedostaje drazi i ponesto krsa i loma sto je sastavni dio moto sporta.Nedostaje Alonso,premda ga nesto i ne gotivim,al,istina je da ga zelim gledati naprijed u borbi za postolja,nedostaje malo brzine ferrariju,malo red bulu,nedostaje svasta mclarenu,nedostaje stari nacin bodovanja,nedostaje malo zvuka,malo crvenoga luka,malo paprike ,malo da se to sve zapusi,zakrcka i da sve opet zamirusi,

avatar
Član
PavleF1

puno toga fali ovoj “novoj” F1, a bojim se da nam još gore dolazi.. uz sve ovo sto si nabrojio, dodaj još od iduće sezone momčadi na raspolaganju imaju samo 3 motora po sezoni.. Čaka nas čisti endurance racing 🙁

avatar
Član
modesto

treba vratiti pravila iz 90ih nek vide u kojem razdoblju je bilo najviše dobrih utrka u 90ima ,,tada je f1 bila na vrhuncu..ovo danas nema smisla gledat više……….uništili su hockenheim,doveli preširoke staze,,ne znam šta da kažem nema duela na stazi ni rivalstva

avatar
Član
modesto

m kakvi redizajn staze kad bi se usporilo bilo bi još dosadnija moralo bi više bit zavoja onda opet se ne bi pretjecalo rekao sam da nam pustinjske staze i ulične ne trebaju ,,vratite retro staze zašto volim monako tamo ne treba pretjecat tamo su sudari uvijek bar nešto zanimljivo ovdje možeš spavat samo

avatar
Član
White Lion

Prosla je jos jedna sezona koja je donekle bila cak i uzbudljiva no meni je sve ovo samo daljnje razvodnjavanje ovog prekrasnog sporta. Nema vise tog uzbuđenja u meni i cekanje utrke cijelo jutro ko ozebo Sunce, sva ova nova pravila i motori nekako su mi ubili zabavu u F1. Stalno slusam iste price kako su ovi motori uvedeni zbog neke stednje,a sam razvoj motora i njegovi dijelovi razbijaju sve granice dobrog okusa. Zaista zelim povratak starih motora, ne zelim neke hallo sustave i najvise zelim bolju i pravedniju raspodjelu novca po momcadima. Ako Ferrari to ne zeli i inzistira… Read more »

avatar
Član
modesto

zadnja utrka treba biti brazil ili mexico abudabi out bahrein out kina out singapur out baku out soči out vratite tursku žao mi je malezije,,,,,dogodine ce biti halo zaštita a 2019 ce biti dva vozača će voziti u jednoj formuli??????f1 treba biti zbog navijača a ne zbog šefova niki lauda je govorio da mercedes nece biti dominantan a dominantiji su nego ferrari i red bull,,,,treb zaustavit ovu dominaciju,,,,,,,,f1 treba vratit v8 motore, leteće krugove za pole position,,,debkje gume, nadolijevanje goriva,, ne znam ovo je sve jedan cirkus gube gledatelje, za zaspat koliko su dosadne utrke nek se ugledaju na moto… Read more »

avatar
Član
kimi car

da,Tursku treba definitivno vratiti natrag,fantasticna staza

avatar
Član
modesto

došlo na nodeostovo kad sam kritizirao da je ovo dosadna staza kao sve tilkeove osim turske onda su se lupaliminusi evo sad čita napkom prave komentare, ova staza je predosadna vozi se samo zboog šeika i ne zaslužuje uopće bit u kalendaru, imola,estoril,zandvort, argentina,nugbugrin i ti staza nema u kalendaru?gledao sam samo 30 minuta i išao ,,živa dosada ma ove 2 utrke se nisuni trebale vozit,,, ja kritiziram f1 od 2010 kad su me čak brisali vetma i ekipa,,ja hoću bolju f1,ova sezona je bila interesantna do hungaroringa onda poslije adio,,,,,,,,,,,,,,treba f1 puno promjena ovonije dobro,samo vozikanje i ništa,,,, jedine… Read more »

avatar
Član
White Lion

ja se potpuno slazem s tobom i nikako mi ne ide u glavu da su tom Tilkeu dopustili da napravi veliku vecinu staza u F1 od kojih je 90% napravljeno gotovo pa nemoguce za preticanje. Kad vidim skupinu brzih zavoja na utrci smrznem se iako znam da je bolide lijepo vidjeti u njima,ali u njima nema sanse da se pretekne i pjesak ako uzme dobru liniju

avatar
Član
modesto

to i govorim recimo bolje da su staze uske a brze a ne široke jer tu bolidi lakše pratedruge a na brzim i širokim stazama j nemoguće, zandvort bi bio dobar za f1 jer ima puno zeznutih zavoja a ograde blizu,,na ovoj stazi nece bit nikad kiše ni dobrih utrka

avatar
Član
given2drive

Hmmm…cestitke bottasu mada ga je lewis pustio…od svega zanimljivog na utrci su bili trojac massa-alo-sainz…do boxeva…poslije su bile borbe za zacelje…ali da je 1 ferrari 20sec
sporiji i 2. kaaka za prvim ferrarijem…ne svidja mi se…nadam se da ce se renault i ferrari poboljsati i dati nam gust gledanja formule…a za novi logo 😲

avatar
Član
given2drive

*kaSka za 1…..

avatar
Član
kimi car

ok,kad vec od svega sto bi se moglo kritizirati na danasnjoj utrci uzimas iskljucivo Kimija na zub,,nije ti palo na pamet da je Kimi morao odgovoriti Maxu na box i koristiti malo razlicitu strategiju od Seba,,ako ni to nije dovoljno uvijek mozes usporediti vremena kroz krugove i dobiti egzaktan podatak koliko je Seb brzi ili nije,,,

avatar
Član
given2drive

Nisam uzela kimija za zub…meni je jako drag vozac…ali realno ako imaju identicne bolide (sto cisto sumnjam) zasto nije smanjivao vremena nakon boxa…da ok na kraju su mu gume bile u “banani” ali ne moze onda vettel koji ima starije gume povecavati razliku…

avatar
Član
hrcfaca

Šteta što je ovoj stazi pripalo da je baš ona zadnja u kalendaru. Po meni bi bilo puno bolje već ako mora bit da je ubace nekad ranije, a recimo Brazil opet da bude zadnja/finale!

avatar
Član
garfield

Bravo Botas! Steta sto ti takva nije skoro svaka bilo bi nesto od tebe.

avatar
Član
west 44

Prođe tako još jedan obični dan u uredu!!!

avatar
Član
Worf

ovu utrku stvarno treba izbaciti. ako ne to, onda barem da ne bude finish sezone. stvarno zasluzujemo bolje. staza je zivi ocaj. nakon kratkog vremena, ja gledam na sat, pa onda da brojilo krugova i vidim tek 30.krug. i kazem sam sebi, pa jeli moguce, imam osjecaj ko da gledam ovo 3 sata. uzas. o utrci se nema sto reci. svi vodeci su zavrsili kako su i startali, znaci ni dobri ni losi. bezveze. ricciardo nemos vjerovat. nekidan sam vodio raspravu s drugim komentatorom, i on meni kao, da ja pokrecem neke teorije zavjere. pa evo, vidjeli ste svi sad.… Read more »

avatar
Član
LHsince2007

Što se tiče staze čuo sam da se razmišlja o redizajnu staze kako bi se omogućilo lakše pretjecanje, to je malo spomenuo Hamilton u backstageu dok su čekali izlazak na podium i onda su potvrdili i komentatori na RTL-u da se o tome priča, ali sumnjam da bi bilo uzbudljivije, trebalo bi napraviti stopostotni redizajn staze.

avatar
Član
Worf

sve je to super u teoriji, ko i sve ostalo zar ne? hehe. praksa je ipak nesto drugo. da bi te “modifikacije” imale ikakvog efekta, moraju se 2 velike promjene napravit. cijeli treci sektor sravnit sa zemljom. znaci cijeli, od a do ž, sve maknut i napravit poptuno drugaciji layout zavoja. obavezno promijeniti pocetak drugog sektora, onu sikanu pa onaj zavoj 7, oboje su uzas. zato i nema pretjecanja, unatoc dugom pravcu. auti iz zavoja 7 ubrzavaju prakticki od nicega, nemoze se prenijet moment i brzina kroz taj zavoj. DRS se pali tek nakon 1/3 ravnice, a efekt se vidi… Read more »

avatar
Član
kimi car

Worf,druze,imas dobar i dosta objektivan stav u komentarima,barem po meni a citam dosta redovito komentare,no,sta ti je trebalo ovo sad,,,a kimi uze cetvrto mjesto,nezasluzeno

avatar
Član
given2drive

Kimi fan….ali 20s kasniti za vettelon a “imaju” isti motor…kolega wolf je sve rekao…uz naravno odustajanje riccija

avatar
Član
given2drive

Kimi *car….sorry

avatar
Član
kimi car

nije sramota kasnit za Vetelom,koliko god ja gotivio Kimija,priznajem da je Vetel bolji,,jel ok

avatar
Član
kimi car

,,da nastavim na prethodni komentar,odletio mi a nisam ga zavrsio,pa eto,meni je bas drago da je Kimi uzeo to cetvrto mjesto jer realno ferrari jeste ispred red bula u svakom pogledu,druga je stvar sto poziciju u vozackom pogledu mozes izgubiti zbog nevozackih situacija kao sto su tehnicki kvarovi,kazne ili incidenti u kojima nisi ni luk jeo ni lukom smrdio al,eto,,pa kad zbrojis cijelu sezonu i jedan i drugi su imali pehove i nije fer da se sve od ranije zaboravi a da je neko nesto zasluzio ili nije onda gleda kroz zadnji incident,tj,peh ricija,,,,

avatar
Član
Worf

razumijem da je ovo zvucalo kao “hejt” na kimija, ali stvarno nije bilo u tom smislu. mozda sam trebao ovako reci, kimi nije zasluzio biti ispred ricciarda u poretku. stvarno nije. i najveci fanovi ledenog to moraju priznati. redbull je ukupno gledano kroz sezonu, za kilometar losiji auto od ferrarija. i ricci je napravio pravi pothvat sto je drzao to 4. mjesto sve do zadnje utrke. i stvarno nije zasluzio da na ovakav nacin izgubi mjesto. u zadnje 4 utrke 3 odustajanja. kroz cijelu sezonu 6. a za nijedno nije bio kriv. kad na to dodas i polozaj u momcadi,… Read more »

avatar
Član
Pratiteljcro

Istina Worf staza je ziva katastrofa. Ako vec nemoze van kalendara, bilo bi bolje da Brasil bude zadnja utrka a ne ovo…. bitno da staza ima spesledisn izlaz iz boksa i eto vozi se po noci, sve ostalo je dno dna, ni jebeni DRS nespasava ovaj ocaj od staze.