WEC Bahrein: Ferrariju naslov, pobjeda Toyote, oproštaj Buttona

Ferrari je osvojio i vozački i konstruktorski naslov Svjetskog prvenstva utrka izdržljivosti (WEC), dok je Toyota ostvarila svoju prvu pobjedu ove sezone na utrci 8 sati Bahreina.

Kamui Kobayashi, Mike Conway i Nyck de Vries kontrolirali su veći dio utrke u Toyoti GR010 Hybrid s brojem 7, osiguravši dugo očekivanu pobjedu za japanskog proizvođača i prekinuvši niz bez pobjeda koji je trajao još od prošlogodišnje utrke u Bahreinu.

Međutim, dan i sezona pripali su Ferrariju. Trojac James Calado, Alessandro Pier Guidi i Antonio Giovinazzi u bolidu #51 499P potvrdio je vozački naslov impresivnom vožnjom do četvrtog mjesta.

Calado, Pier Guidi i Giovinazzi ušli su u završni vikend s 13 bodova prednosti ispred Ferrarija #83 AF Corse ekipe (Robert Kubica, Yifei Ye i Phil Hanson), te dodatnih osam bodova ispred Porschea #6 (Laurens Vanthoor i Kevin Estre) ekipe Porsche Penske Motorsport.

Kako je Ferrari #83 završio tek peti, a Porsche #6 nije osvojio nijedan bod, pobjednici 24 sata Le Mansa 2023. lagano su potvrdili svoj prvi vozački naslov u Hypercar kategoriji.

Njihov rezultat pomogao je Ferrariju da osvoji i prvi konstruktorski naslov u prototip kategoriji još od 1972., zahvaljujući i trećeplasiranom bolidu #50 (Miguel Molina, Nicklas Nielsen i Antonio Fuoco), koji je donio dodatne bodove.

Ferrari je nakratko zaprijetio Toyoti u Bahreinu, kada se Giovinazzi u drugom satu utrke približio Conwayu na samo tri desetinke. No, to je bilo najbliže što su došli vodstvu, jer se Toyota #7 ubrzo odvojila zahvaljujući boljem tempu i upravljanju gumama.

Jedini trenutak kada je Toyota izgubila vodstvo bio je na polovici utrke, kada je Aston Martin, stavljanjem novih guma na Valkyrie LMH #009 prije ponovnog starta, omogućio Alexu Riberasu da preuzme vodstvo.

No, ubrzo nakon četvrtog sata Aston Martin je dobio “drive-through” kaznu zbog prekršaja pod uvjetima žute zastave, čime je Toyota ponovno preuzela vrh.

U tom trenutku, Toyota #8 je vodila ispred #7, nakon što je Hartley pretekao De Vriesa pri ranijem restartu. Međutim, #8 je također dobila “drive-through” kaznu zbog pretjecanja pod žutom zastavom, što je otvorilo put ekipi #7 do pobjede.

Sigurnosni automobil u posljednjem satu, izazvan zaustavljanjem BMW-a #15 M Hybrid V8 na stazi, unio je kratku napetost, ali je Toyota #7 zadržala vodstvo i slavila s 20 sekundi prednosti.

Dok je pobjednik bio praktički odlučen do petog sata, borba za drugo mjesto bila je otvorena do kraja, jer su timovi primjenjivali različite strategije.

Na kraju je Buemi doveo Toyotu #8 do drugog mjesta, upotpunivši dvostruku pobjedu japanskog proizvođača, dok je Ferrari #50 zauzeo posljednje mjesto na postolju nakon što je momčad naredila zamjenu pozicija s Ferrarijem #51 u posljednjem krugu.

To je omogućilo posadi #50 da skoči na treće mjesto u ukupnom poretku, čime je Ferrari ostvario 1-2-3 u vozačkom prvenstvu.

Ferrari #51 osvojio je naslov s četvrtim mjestom, dok je Kubica završio peti u klijentskom Ferrariju AF Corse.

Najbolji LMDh automobil bio je Cadillac #12 V-Series.R (Alex Lynn, Will Stevens i Norman Nato), koji je solidnom vožnjom stigao šesti.

Aston Martin se nije uspio u potpunosti oporaviti od kazne, pa su Riberas, Marco Sørensen i Roman de Angelis završili sedmi u Valkyrie #009.

BMW se oporavio nakon lošeg početka i stigao do osmog mjesta (Rene Rast, Robin Frijns i Sheldon van der Linde), dok je Peugeot izgubio priliku za postolje zbog strateške pogreške — dodatnog ulaska u boks na kraju četvrtog sata.

Mikkel Jensen, Paul di Resta i Jean-Eric Vergne završili su deveti u najboljem Peugeotu 9X8, tik ispred sestrinskog #94 (Malthe Jakobsen, Theo Pourchaire, Loïc Duval).

Jensen, koji je vozio svoju posljednju utrku za Peugeot, kasno je pretekao Alpine #35 i Jakobsenov Peugeot kako bi završio deveti.

Porscheova oproštajna Hypercar utrka završila je razočaravajuće, jer su oba tvornička bolida Penske izgubila pozicije nakon prelaska na srednje tvrde gume u hladnijim uvjetima.

Estre i Vanthoor, koji su bili u borbi za naslov, završili su izvan bodova — 13. u Porscheu #6, koji su dijelili s Mattom Campbellom. Porsche #5 (Julien Andlauer, Mathieu Jaminet, Laurin Heinrich) završio je odmah iza — 14. mjesto.

Jenson Button završio je svoju posljednju profesionalnu utrku s dva kruga zaostatka, na 16. mjestu, nakon što je izazvao sudar s Ferrarijem #54 (Thomas Flohr) u četvrtom satu. Za incident je kažnjen s 30 sekundi “stop’n’go” kazne, a Flohr je završio u zaštitnoj ogradi, što je izazvalo prvu intervenciju sigurnosnog automobila.

Cadillac #38 (Button, Earl Bamber, Sébastien Bourdais) već je zaostajao, a dodatno je izgubio vrijeme kada je Bamber izletio i okrenuo se u prvom zavoju pred kraj utrke.

Porscheu drugi uzastopni LMGT3 naslov, Lexusu pobjeda

ASP tim ostvario je drugu LMGT3 pobjedu sezone 2025. u Bahreinu, s Joseom Maríjom Lopezom, Clemensom Schmidom i Razvanom Umbrarescujem u Lexusu RC F GT3 #87.

Mercedes-AMG #61 Iron Lynx (Lin Hodenius, Martin Berry, Maxime Martin) mijenjao se s Lexusom za vodstvo tijekom prve polovice utrke, no Schmid se odvojio nakon pretjecanja Hodeniusa u petom satu.

Naslov u LMGT3 kategoriji pripao je Manthey Porscheu 911 GT3 R #92 (Ryan Hardwick, Richard Lietz, Riccardo Pera), nakon impresivnog povratka s 18. mjesta na startu do četvrtog u ciljnom poretku.

Utrku su započeli s 11 bodova prednosti pred Ferrarijem #21 AF Corse (Alessio Rovera, Simon Mann, François Heriau). Ferrari je završio peti nakon što je Mann dobio kaznu od 10 sekundi zbog kontakta s Corvetteom #33 TF Sport (Jonny Edgar), što je omogućilo Porscheu da osigura naslov unatoč padu s drugog na četvrto mjesto nakon završnog restarta.

To je drugi uzastopni LMGT3 naslov za Manthey i Porsche, nakon što su Joel Sturm, Alex Malykhin i Klaus Bachler osvojili prvi naslov 2024.

Aston Martin #27 Heart of Racing (Mattia Drudi, Ian James, Zacharie Robichon) najviše je napredovao nakon sigurnosnog automobila — Drudi je čak nakratko napao Lexus za vodstvo, no na kraju ga je ponovno prestigao Martin u Mercedesu #61 i zauzeo drugo mjesto.

Pretplati se
Obavijesti o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Related Posts
0
Would love your thoughts, please comment.x