Duga zimska pauza polako stiže kraju. Već je predstavljeno sedam bolida, a na Valentinovo Ferrari je u Maranellu predstavio novi SF-23!
Ferrari je odlučio predstaviti novi bolid na dan ljubavi, Valentinovo, a bolid su bez velikog showa otkrili u ‘crvenom hramu’, odnosno Maranellu, mjestu kojeg Ferrari zove domom. Tijekom predstavljanja isticala se ‘La familia’ i velika strast u Maranellu, a publika je dostojanstveno popratila uzbudljiv show u Italiji.
Teško da su mogli poželjeti bolju atmosferu. Postavljena je tribina na kojoj su stravstveni Tifosi pratili događaj po prekrasnom sunčanom vremenu, a Carlos Sainz i Charles Leclerc brzo su izašli na pozornicu.
“Mislim da je 2022. bila dobar korak u naprijed nakon dvije teške godine (2020, 2021.), završio sam drugi u prvenstvu vozača i stvarno se veselim novom bolidu. Nadam se da će biti bolji, htjeli smo popraviti slabosti na bolidu, stvarno se veselim povratku u bolid, a cilj je jasan – napadamo pobjede!”
Charles Leclerc
SF-23 je prvi Ferrarijev bolid u eri novog šefa Frederica Vasseura. Poručio je da uči talijanski jeztik i da je uvjeren da Ferrari ima ono što im je potrebno za pobjede.
“Stvarno sam uvjeren danas da imamo sve što je potrebno da pobijedimo. Naravno, moje je iskustvo ograničeno na zadnja dva tjedna, ali imamo sve da napravimo dobar posao i imamo sve potrebno za pobjede.”
“Pogledajte samo rezultate u zadnja dva desetljeća, ovdje se kotač uvijek okreće i sve je stvar konstantnog napretka.”
Fred Vasseur na predstavljanju SF-23 u Maranellu
SF-23 ‘kršten’ i na stazi
Za razliku od drugih konstruktora, Ferrari se nije ‘sramio’ predstaviti novi bolid i na stazi. Charles Leclerc se primio volana i okusio SF-23 na testnoj stazi u Maranellu.
Evo još malo o SF-23:
https://it.motorsport.com/f1/news/f1-segreto-ferrari-scoperto-un-condotto-s-duct-nella-pancia/10432186/
Malo kasnim, ali da vam objasnim ulogu i način rada ovog F ducta..ako netko pročita..dakle u ovaj F duct zrak ulazi kroz mali vertikalni usisnik koji se nalazi na boku bolida ispod usta horizontalnog bočnog usisnika..taj zrak tu generira veliku energiju i brzinu..znači ulazi velikom brzinom u taj mali usisnik i kroz S kanal se podiže naviše i izlazi na škrgu ispod Halloa sa gornje strane sidepodsa..uloga ovog S ducta je da strujanjem svježeg zraka velike eneregije i brzine ispire vrući zrak sa škrga za hlađenje koji je već dosta izgubio na brzini i tako da sve skupa ubrzano ide… Read more »
P.S. ..gore sam napisao F duct..ispravno je S duct..Lp!
Crno i crveno je uvijek dobra kombinacija. Nadam se da je ovo Leclercova godina…
Evo malo što o ovom govori Maestro Cardile: CARDILE GOVORI O FERRARIJU SF-23: EVO GDJE SMO SVE RADILI Fabiano Polimeni, prije 2 sata Ako je ključna riječ Ferrarija SF-23 kontinuitet, barem u aerodinamičkoj filozofiji i rasporedu hlađenja primijenjenoj na trbuhe gdje su vizualne razlike između jednosjeda iz 2022. bile najveće , posao evolucije i poboljšanja je dubok . Na prednjem dijelu šasije, upravljanje gumama bilo je jedno od ograničenja F1-75. Novosti o SF-23 ne manjka, prije svega u odjelu ovjesa. Cardile objašnjava logiku različitih rješenja u usporedbi s projektom iz 2022., na kojem je radio s timom tehničara: “Ovjesi su… Read more »
Ferari uvijek lijepo izgleda..to je tako..kopliko vidim ni ovdje nema ništa radikalno novo..ovaj SF-23 je naslijedio koncept F75, ali se vidi evolucija u svim detaljima..dakle, sidepodsi i dalje masivni sa “kadom” na gornjem dijelu i velikim škrgama za odvod topline..Ferrari i prošle i ove godine nema odvod topline iznutra kroz “bazuku”prema stražnjem kraju, već sva toplina izlazi toplina kroz škrge izvan pokrova i izvana ide prema stražnjem kraju..primjećujem i da je “špilja” sada malo veća i sidepodsi malo više “podrezani” ali još uvijek mnogo manje nego kod Red Bull koncepta..nadam se da ovakva aerodionamika neće stvarati veće otpore i probleme..Sretno… Read more »
Mislim da je kod ovih bolida važnost podnice barem 60%, šta vrijedi i najbolji koncept ako podnica ne valja.
Slažem se..ali je važan i koncept gornjeg dijela , dakle prednje krilo, sidepodsi i odvod vrućeg zraka sa radijatora i motornog prostora..veličina i oblik one “špilje” je jako važan jer se tu u kombinaciji sa podnicom stvara dosta downforcea..veća “špilja” znači i fluidniji protok zraka sa manje otpora.
P.S. ..zaboravio sam spomenuti..kada se pogleda prednje krilo, primjeti se na svakoj strani po pet spojnica gornjeg flapa sa krilom..iste su postavljeni zakošeno pa osim osnovne zadaće djeluju i kao aerodinamički element za efekt ispiranja iliti “outwash” usmjeravanja zraka prema vanjskom dijelu bolida..slično nešto je prošle sezone donio u Austin i u Mexico ali mu je kasnije to zabranjeno..izgleda da je za ovu sezonu to na neki način odobreno i za očekivati je da će većina iskoristiti da to tako nekako postavi i na svom bolidu.
P.S. Mislio sam na Mercedes za ovo u Austinu i Mexicu. Lp!