Ferrari: Od napada na titulu do borbe za drugo mjesto

Ferrari je u sezonu krenuo furiozno. Predsezonska testiranja su ih gurnula u ulogu glavnog favorita, a otvaranje sezone gotovo pa nije moglo biti bolje. A onda su se počele javljati stare boljke i pouzdanost bolida je bila čista suprotnost u odnosu na sezonu prije. Na kraju su morali malo strepiti i jako se boriti, ali ne za poziciju kojoj su se nadali nakon treće utrke sezone.

Scuderia Ferrari

Pobjede: 4 (Leclerc – 3, Sainz – 1)
Pole position: 12 (Leclerc – 9, Sainz – 3)
Postolja: 20 (Leclerc – 11, Sainz – 9)
Bodovi: 554 (Leclerc – 308, Sainz – 246)
Mjesto u poretku konstruktora: 2.

Ferrarijevi piloti na VN Japana (foto: Scuderia Ferrari Press Office)

Nova era Formule 1 nije mogla bolje početi za tifose. Nakon više od desetljeća čekanja, Ferrari je izgledao kao da bi mogao otići do kraja. Predsezonska testiranja su izbacila Ferrari i Red Bull kao glavne favorite, mala prednost za talijansku momčad, ali ni jedni ni drugi tu ulogu nisu htjeli preuzeti. Nakon prve tri utrke sezone, veća je šansa bila da će Ferrari uzeti naslov(e) nego da će Williams biti posljednja momčad prvenstva. Dvije pobjede, od toga jedna dvostruka, dva pole positiona, pet podija, tri najbrža kruga te dva odustajanja Verstappena i jedno Pereza. Da su sami pisali scenarij otvaranja prvenstva ne bi ga bolje napisali.

Tada su počeli svi problemi kojih je jednostavno bilo previše i na ljetnu stanku se otišlo sa spoznajom da je nemoguće uhvatiti Maxa i Red Bull. Leclerc je triput odustao i to svaki put dok je vodio i išao k pobjedi, dvaput zbog mehaničkih problema u Barceloni i Bakuu te svojom greškom u Francuskoj. Sainz je odustao jednom više, svojom greškom u Melbourneu, sudar u Imoli te isto dva mehanička kvara u Bakuu i Austriji. Austrija je bila najbolja Ferrarijeva utrka sezone. Bili su najbrži, strategija je bila sjajna, timing ulaska u boks nikad bolji i izgledali su kao nezadrživa sila. Sve do 10-ak krugova prije kraja kada je Sainzu eksplodirao motor. Da stvar bude gora, Leclercu se javio problem s papučicom gasa, ali je uspio doći do (utješne) pobjede.

Nakon dvije uzastopne pobjede, postojala je nada za borbu za naslov(e), ali nakon Francuske i Mađarske glavni zadatak je bio zadržati drugo mjesto ispred sve boljeg Mercedesa. U nastavku sezone Leclerc je uglavnom završavao na podiju, dok je Sainz prikupio samo tri podija i dva odustajanja, krivci su bili teška kiša u Japanu i Russell u SAD-u. Bolid je definitivno podbacio po pitanju pouzdanosti nakon savršene prošle sezone, ali odustajanja nisu bila jedini (i glavni) problem talijanske momčadi. Brojne čudne i nejasne odluke Ferrarijevih stratega i vodstva dodatno su smanjivale šanse da se prekine dugogodišnja suša po pitanju trofeja.

Charles Leclerc na VN Austrije (foto: Scuderia Ferrari Press Office)

Nedostajalo je odlučnosti kod donošenja odluka, a kad su pokazali odlučnost to je bilo u sasvim krivom trenutku i svima je to bilo jasno. U Monte Carlu ih je Sainz više puta tražio da prijeđe izravno na suhe gume, a oni su djelovali da nevoljko pristaju na tu odluku. Zatim, neodlučnost na Silverstoneu treba li Sainz propustiti bržeg Leclerca i u završnici utrke nepozivanje Leclerca u boks pa vožnja iza Russella u Mađarskoj bez imalo jačeg pritiska jer su mislili da ga imaju u long runu. Na taj način su omogućili Maxu da ostane dovoljno blizu da ostvari povijesni podvig, a odluka o prelasku na hard je samo olakšala taj scenarij.

Vrhunac loših odluka u krivim trenucima je bila odluka da pokušaju ostvariti najbrži krug u Belgiji s Leclercom, a Alonso je bio točno iza njega koliko je trebalo da taj pokušaj ne uspije. Uspio je Monegažanin vratiti poziciju na stazi, ali je zaradio kaznu i završio iza Španjolca. U Brazilu su se također iskazali sličnom odlukom poslavši Leclerca na inter gumama u posljednju rundu kvalifikacija dok su svi ostali bili na gumama za suho.

Leclerc je, izuzev par utrka, djelovao jako dobro kroz čitavu sezonu. Imao je peh što je svaki put odustao dok je vodio, ali je ostvario najviše pole positiona i u kvalifikacijama izgledao smireno. Na kraju je morao strepiti hoće li ostvariti drugo mjesto u poretku što je bio cilj na polovici sezone. Sainz je s druge strane pružao toplo-hladne vožnje, ostvario je prvi pole position i prvu pobjedu u karijeri i to mu je dalo na samopouzdanju, ali zbog prevelikog broja odustajanja bio je vozač s najmanje odvoženih krugova ove sezone i to je bilo dovoljno tek za peto mjesto.

Leclerc i Sainz s trofejima na VN Bahreina (foto: Scuderia Ferrari Press Office)

S obzirom na jako uspješne rezultate u kvalifikacijama i brzinu koju su prikazivali, ostvariti samo četiri pobjede je razočaravajuće. U nekim utrkama pouzdanost bolida je odigrala svoju ulogu i u Maranellu moraju napraviti sve što mogu da bolid funkcionira kao prošle godine. Također, bit će od ogromnog značaja donijeti veći broj uspješnih nadogradnji na start prve utrke iduće godine jer je Red Bull izgledao jako moćno i nepobjedivo u drugoj polovici sezone. Određeni pomaci u vodstvu momčadi su se već odigrali i uz trenutnu vozačku postavu, koja je jedna od najboljih na gridu, Ferrari može prekinuti sušu dulju od jednog desetljeća, ali moraju postati ozbiljna momčad. Odluke moraju biti jasne i bez previše naklapanja i čekanja, strategije moraju imati glavu i rep te kada je potrebno preuzeti ulogu favorita i odgovornost koja dolazi jer naslovi se neće osvojiti sami od sebe.

Pretplati se
Obavijesti o
18 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Desmosedici

Evo malo vijesti iz Maranella: Ferrari se možda suočava s preokretima na čelu uprave, ali ta je neizvjesnost u oštroj suprotnosti s mirnim napretkom koji je postignut s njegovim bolidom Formule 1 2023. Franco Nunges Ko-autor:Jonathan Noble 12. prosinca 2022. u 16.32 Odluka šefa momčadi Mattie Binotta da podnese ostavku nakon razočaranja u sezoni 2022. ostavila je momčad suočenu s težom zimom nego što se očekivalo. Bez obzira na kvalitete koje će Binottov vjerojatni nasljednik Fred Vasseur donijeti sa sobom, trebat će mu vremena da shvati jake i slabe strane organizacije kako bi shvatio gdje je potrebna promjena. A usred… Read more »

147 kt

Ajde jedna jako dobra vijest. Gerhard Berger dolazi na mjesto Matie. Opet covjek sto je bio u Ferrariu.

Leclerc16

Ako sagledamo sezonu, Leclerc je (zbog tuđe greške) ostao bez 3 sigurne pobjede. To su Španija, Monako i Silverstone. Zatim, Baku je također 70% bio pobjeda, Mađarska 60%. Pobjedu zbog svoje greške je izgubio samo u Francuskoj. U čitavoj sezoni je napravio “samo” dvije veće greške. To su upravo ta Francuska i Imola. Sa druge strane, Max je isto toliko grešaka napravio u prvom dijelu sezone kad je bio pod Leclercovim pritiskom (u Španiji i Mađarskoj). Međutim, Max je svaki put imao sreće da se izvuče iz tih grešaka i još na kraju i da pobijedi te utrke. Tako da… Read more »

Pratiteljcro

U madarskoj max je na kraju pobjedio nakon sto je startao mslm 10. ali je i napravio manju gresku gdje se izvrtio na stazi za 360 i naravno nastavio utrku nakon toga. To je SITNA greska koja oprasta a ne kolosal pogreska koju napravi Lec pa poslje neuzme ni boda. To nije isto. Pogledaj u madarskoj zbog naleta vjetra , pogle sainza kako se spina po sljunku i gubi masu vremena a pogle maxa u istom zavoju koliko je to bolje odradio. “U čitavoj sezoni je napravio “samo” dvije veće greške” Tocnije 3 greske ukljucujuci onu u Miamiju zbog koje… Read more »

Leclerc16

Maxova izletanja su tebi male greške? Pravdaš nalete vjetra za te greške? A kako se to drugima nije desilo? Da je Leclerc tako izletio pričali bi sad o nekom pucanju pod pritiskom? Mogao je i Leclerc reći da je u Francuskoj vjetar bio kriv za njegovo izletanje, međutim, nije. Leclerc svoje greške prizna. Max u karijeri nijednu grešku nije priznao. Te Maxove greške su mogle biti kobne, pa bi se onda vratila druga priča ovdje. Ali imao je sreće i tjt. Spominješ malu greškicu Leca u Miamiju. Što onda ne spomeneš isto tako malu grešku Verstappena u kvalifikacijama isto u… Read more »

Pratiteljcro

“Maxova izletanja su tebi male greške? Pravdaš nalete vjetra za te greške? A kako se to drugima nije desilo? “ Nije isto napraviti spin ili se zakucati u ogradu. Ne “pravdam” ja nista, nedodajem ni oduzimam vec prenosim sto su rekli vozaci u utrci i komentatori. I sainz i max su izjavili da je nalet vjetra bio jak u tom zavoju i da je vjetar razlog izljetanja. “Što onda ne spomeneš isto tako malu grešku Verstappena u kvalifikacijama isto u Miamiju kad je pogriješio u zadnjem pokušaju pravljenja kruga zbog koje je izgubio pole” O tome ti i govorim o manjim… Read more »

Pratiteljcro

Perez je prijavio kvar u 19. krugu sto je trecina utrke i za to vrijeme nije mogao NISTA sainzu vrtio se na cca 1.5 sekundi svo to vrijeme!!!
I RB i Fer su imali vrlo slican pace taj dan.

schumy

Čim prije ode, to će se bolje snaći u drugoj sredini koja ne pravi toliko grešaka koliko ih Ferrarijev tim proizvodi. Navijač sam Ferrarija od kada znam za sebe ali brate, dosadili su mi ovi Binotti koji se igraju utrka F1.
Neko su pričali da je on jako dobar inženjer ali to izravno znači da je JAKO LOŠ menager!!!
I zato – “bujrum”, vozi dalje…
A Ferrariju treba INTERNACIONALIZACIJA -pod hitno, jer ga konkurencija opasno nagriza i baca u treću ligu…..

B4c4

Ok, doći će INTERNCIONALIZACIJA ali tko može zamjeniti Binotta na području razvoja motora? Ferrari sa Binotom možda nije imao pravog šefa a sad još nema ni odličnog inžinjera jer upravo je on zaslužan za sve motore koji su Schumacheru donijeli toliko naslova.

schumy

Živi bili pa vidjeli! Što se Schumacherove ere tiče, on je došao u Ferrari 1996 i zatekao -“karijolu” (“tačke”), upravo je to bio tadašnji Ferrari… 1997 – opet “smucik” 1998 – opet “tako-tako”, slabiji puno od Mc Larena 1999 – slabiji od McLarena i to puno!! 2000 – slabiji od McLarena, samo veliko umijeće i silni napori Schumachera urodili su plodom 2001 – osvojeno prvenstvo, bolid ne tako dobar ali opet Schumacher pokazuje svoje umijeće 2002 – prvenstvo i “uštiman” Ferrari kao “Singerica” 2003 – bolid slične kvalitete kao onaj iz 2001… 2004 – najbolji bolid Ferrarija svih vremena –… Read more »

B4c4

Todt kojeg svi hvale u Ferrari je došao 93, Binotto dolazi 95, 96 dolaze Schumacher, Brown i Byrne. Za Tombazisa nisam siguran. Da nije bilo ostalih Todt vjerovatno ne bi ništa napravio, jednostavno treba puno toga da se sve poklopi da bi funkcioniralo. 2016 Alison prelazi u Mercedes a sada odlazi i Binotto što su bili ključni ljudi u razvoju motora za Ferrari. 99 Schumacher propusti skoro pola sezone zbog loma noge i opet osvoje konstruktorski naslov, ne znam po kojoj je to logici Ferrari bio slabiji od McLarena. Koliko je Ferrari u svojoj eri imao prednost zbog Bridgestona to… Read more »

schumy

Tombazis je bio u Ferrariju, a što se Schumachera tiče ni 100 Binotta ni 200 Allisona nebi nadoknadili tako izvrsnog KOLAUDATORA kakav je bio Schumy!
A žaliti Binotta je licemjerno jer je on GLAVNI krivac za ovakav razvoj sezone 2022 a i lani je bio “nemoguća misija” koji je zabijao autogolove svojoj ekipi!!
A 1999 godinu možeš pogledati SVE trke pa ćeš vidjeti koji je MOTOR bio bolji – Ferrarijev ili McLarenov……

B4c4

Tombazis je u Ferrari došao 97.
Samo me zanima tko če ti iduče godine biti kriv za nespjeh jer Binotta više neće biti.
Za 99 je dovoljan podatak da se Mika Salo borio za pobjede dok je mijenjao Schumachera tako da ja ne vidim kako je to Ferrari bio sporiji od McLarena.
I 2003 je BMW imao jači i brži motor ali samim time i nepouzdan.

schumy

Ti si stvarno uporan, ja pratim F1 puno, puno godina i navijam za Ferrari od kada znam za sebe. Sve što sam napisao podvlačim, kamo lijepe sreće da je ovo što ti tvrdiš istina – pogledaj 1998 i 1999 godinu na puno trka pa ćeš vidjeti ovo što ja tvrdim, to su godine kada je McLaren imao oko 80 KS više od Ferrarija…. Što se BMW-a tiče, samo je Schumacher mogao parirati Montoyi u BMW-u, razlika u snazi motora je bila izrazito na srani BMW-a… Što se nepouzdanosti tiče, gdje je to BMW “zaštekao” i odustao – slobodno mi navedi… Read more »

schumy

To je stvarno krucijalno dali je Tombazis došao 1996 ili 1997 godine?!
Fakat je da se oformila INTERNACIONALNA momčad i pogledaj rezultate!
Već 2005 “glavna faca” za razvoj bolida je bio Aldo Costa i – od pobjedničkog “monstrum-Ferrarija 2004” je “stvorio” kastriranog propetog konjića koji nije ni pomoću trikova mogao parirati Renaultu Alonsa….
Gledaj trke, sve se vidi….

B4c4

Ajmo se vratiti u 2005, jedina bitna stvar u promjeni pravila je bila ta da nije bilo zamjena guma i iste su morale izdržati cijelu utrku. Ti hoćeš reći da gume nisu bitan faktor u utrkama i da su Sava i Michelin iste gume, za nekoga je 2+2 još uvijek 3. Osobno navijam za Ferrari ali treba biti realan.

Desmosedici

Glavni razlog Ferarrijevog neuspjeha u 2005. svodi se na Bridgestone gume koje je momčad koristila, a koje su bile loše u usporedbi s Michelin gumama koje je koristila većina momčadi koji su se natjecali protiv Ferrarija. Renault, McLaren, Toyota, Williams, BAR , Red Bull Racing i Sauber, svi su imali Michelin..bolid je imao problema i sa velikim mjenjačem, ali gume su bile najveći problem.

B4c4

To sam ja i napisao u jednom od komentara, samo nekim ljudima treba nacrtati neke stvari. Ferrari od 1999 do 2004 je imao dobre bolide ali za dio uspjeha je zaslužan i Bridgestone.

Related Posts
18
0
Would love your thoughts, please comment.x