VN Francuske: Dobitnici i gubitnici

Suprotno očekivanjima, staza Paul Ricard ove nam je godine pružila jednu vrlo zanimljivu utrku. I ne, nije to bio nekakav umjetno stvoreni kaos zbog kiše, sudara i odustajanja, naprotiv. Tek deseti put u povijesti Formule 1 i šesti put u hibridnoj eri dogodilo se da nitko nije odustao. Svih 20 bolida završilo je utrku, ali ona je ipak obilovala zbivanjima i ponajprije dramatikom do posljednjeg kruga.

Glavni uzrok tome je fenomenalna borba za vrh poretka u kojoj ove sezone prilično ravnopravno sudjeluju Mercedes i Red Bull. Ponovno su Verstappen i Hamilton imali izravne okršaje na stazi, a ponovno su i stratezi igrali jako bitnu ulogu. Nijanse su odlučivale, a ovaj je put društvo iz Red Bulla bolje odradilo posao.

Zanimljivo je bilo i u pozadini, gdje su se vodile žestoke bitke za status najbolje momčadi od “ostatka svijeta”. Ferrari je ovaj put posrnuo, McLaren profitirao, a više o tome tko su dobitnici, a tko gubitnici vikenda na jugu Francuske, pročitajte u nastavku teksta…

Verstappen, Perez i inženjer Lambiase na postolju (Photo by Clive Rose/Getty Images)

DOBITNICI

Max Verstappen/Red Bull“Ako ih pobijedimo ovdje, onda ih možemo pobijediti bilo gdje”, glasila je izjava Christiana Hornera uoči utrke za VN Francuske. Iako je tijekom 53 kruga duge utrke u nekoliko navrata izgledalo da je u dobitnoj poziciji suprotni tabor, Red Bull i Max Verstappen uspjeli su doći do trijumfa. Trećeg ove sezone za nizozemskog vozača, a četvrtog za “Bikove”. Red Bull je uspio biti brži od Mercedesa u kvalifikacijama, što je uspjeh sam po sebi na stazi Paul Ricard, no još će veću dozu optimizma u austrijsku momčad ubrizgati pobjeda korištenjem Mercedesovog “oružja” – strategije, koja je toliko puta prevagnula na stranu aktualnih prvaka. Osim one pogreške odmah nakon starta, Verstappenova je vožnja bila odlična, a izuzetno važnu ulogu odigrao je i Sergio Perez – prvo kao faktor o kojemu su stratezi Mercedesa morali voditi računa pri donošenju svojih odluka, a onda je još priskrbio svojoj momčadi dodatne bodove prestigavši Valtterija Bottasa u završnici utrke. Odličan vikend Red Bulla, rezultatski jer su učvrstili prednost u vozačkom i konstruktorskom poretku, ali i psihološki jer su pobijedili Mercedes tamo gdje se to nije očekivalo i na način na koji se to nije očekivalo. I za kraj o Maxu, njegov prvi hat-trick u karijeri: pole position, najbrži krug i pobjeda.

McLaren – Nisu stvari izgledale pretjerano dobro za momčad iz Wokinga nakon subotnjih kvalifikacija, ali u nedjelju su se McLarenovi bolidi prikazali u daleko boljem svijetlu. Nakon starta s osmog i desetog, Lando Norris i Daniel Ricciardo momčadi su priskrbili petu i šestu poziciju na kraju utrke te lijepih i vrijednih 18 bodova. Prvi razlog za zadovoljstvo šefovi mogu vidjeti u činjenici da su oba bolida bila “tu negdje” te da je Australac napokon izgledao dobro i konkurentno, a drugi razlog za osmijeh na licu je katastrofalan vikend Ferrarija, zbog čega je McLaren vratio treće mjesto u poretku konstruktora i to s lijepih 16 bodova prednosti. Vikend kakav je bio prijeko potreban narančastima nakon Bakua.

Daniel Ricciardo ispred Landa Norrisa, McLaren MCL35M

Pierre Gasly – Dobre vožnje i rezultati francuskog vozača u bolidu AlphaTaurija više nisu vijest. Pierre jedino u Bahreinu nije osvojio bodove (kvar mjenjača), a nakon toga je nanizao šest plasmana u Top 10, uz postolje u Bakuu. Na svoju domaću utrku prvi je put došao kao Grand Prix pobjednik i možemo reći da je taj status apsolutno opravdao. Kroz cijelu utrku vodio je bitke – protiv vozača McLarena, Ferrarija, Alpinea… Bio je brz i agresivan, a na kraju je upisao vrlo dobro sedmo mjesto. Gasly je neupitni vođa AlphaTaurija. Iz vikenda u vikend dokazuje kvalitetu i vozačko umijeće. Bez njega, peto mjesto među konstruktorima bilo bi samo san za društvo iz Faenze.

George Russell – još uvijek čekamo dan kad ćemo napokon moći ustvrditi da je George Russell osvojio svoje prve bodove s Williamsom, no utrka u Francuskoj sugerira da će i tom čekanju uskoro doći kraj. Bio je to jako dobar nastup mladog Britanca, iako je imao loš start utrke. S 14. mjesta pao je na 18., no strpljivom i kvalitetnom vožnjom probijao se poziciju po poziciju i na kraju osvojio 12. mjesto. Moramo uzeti u obzir da je to bila utrka u kojoj je do cilja došlo svih 20 bolida, a onda to 12. mjesto itekako dobiva na težini i sugerira da bi u nekim drugim okolnostima poneki bod bio apsolutno dohvatljiv.

Publika – iz dva razloga. Prvo, imali smo lijepi broj gledatelja na tribinama, umjesto sablasno praznog okruženja oko staze. Svakako jedan poticajniji ambijent za vozače. Drugi razlog – publika uz stazu, ali i ona pred malim ekranima, konačno je dobila jednu uzbudljivu Veliku nagradu Francuske. Inače je staza Paul Ricard bila izvrgnuta svim vrstama šaljivih i sarkastičnih komentara jer su prethodne utrke na istoj bilo izrazito nezanimljive, no ovoga je puta rasplet viđen tek u dramatičnoj završnici pa su svi mogli biti zadovoljni.

Start VN Francuske 2021 (Photo by Clive Rose/Getty Images)

GUBITNICI

Lewis Hamilton/Mercedes – pobijeđeni vlastitim oružjem. Sedmerostruki prvak svijeta i njegova ekipa sada znaju kako se suparnički tabor osjećao u Mađarskoj 2019. ili u Španjolskoj ranije ove sezone. Tada je Mercedes vukao hrabre i odlučne poteze koji su dovodili do pobjeda, a ovoga puta išli su iz pogreške u pogrešku. Iako je Hamilton dobio vodstvo na poklon onom Verstappenovom pogreškom nakon starta, dopustili su Nizozemcu povratak na prvo mjesto undercutom. Kad je Max otišao na drugu promjenu guma, u Mercedesu su ostali inertni i ostavili obojicu svojih vozača na stazi, a posljednji propust bilo je nepozivanje Bottasa u boks na kraju utrke kako bi uzeo barem bod za najbrži krug. Red Bull sada ima više pobjeda u sezoni od Mercedesa, dokazao je sebi i drugima da može pobijediti na bilo kojem tipu staze, a njemačka momčad kao da je izgubila onaj šampionski mojo. Nema one moći bolida kao prošlih godina, a sve više zakazuje i druga važna komponenta, ona strateška. Mercedesu lagano gori pod petama i za Austriju moraju pronaći način kako se maknuti iz rubrike gubitnika, prvi put nakon VN Španjolske prije mjesec i pol.

Verstappen prima čestitke od Hamiltona (Photo: Steve Etherington)

Ferrari – komentari na nastupe društva iz Maranella u ovoj sezoni dosad su uglavnom bili blago pozitivni. Ferrari je u prvom dijelu sezone bio puno bolji nego lani, došao je do dva pole positiona i jednog plasmana na postolje pa iako je ostao dojam da je moglo i bolje, definitivno nije bilo loše. Do Francuske. Utrka na stazi Paul Ricard otkrila je neke slabosti crvenih bolida koje smo u prošlosti već viđali, a ovoga su puta bile jako naglašene. Usprkos dobrim kvalifikacijama (peto i sedmo mjesto), Carlos Sainz i Charles Leclerc nisu osvojili niti boda. Ogromni su bili problemi s degradacijom guma i vozači Ferrarija jednostavno nisu mogli pratiti svoje rivale iz McLarena, Alpinea, Aston Martina i AlphaTaurija. Žele li ostati u igri za treće mjesto među konstruktorima, moraju se pobrinuti da im se ovako nešto više ne ponovi.

Esteban Ocon – domaći Grand Prix imao je izvrstan uvod za francuskog vozača. Potpisao je novi ugovor s Alpineom i bilo bi lijepo da je to okrunio dobrim nastupom pred svojom publikom. Obećavajuće je i počelo za njega, u petak je djelovao jako dobro, no problemi su izašli na vidjelo u kvalifikacijama kad se nije uspio probiti u Q3. Niti u utrci nije uspio napraviti nekakav iskorak, već je tavorio u donjem dijelu poretka i osvojio slabo 14. mjesto. Druga je to utrka u nizu na kojoj je ostao bez bodova i drugi put da je poražen od momčadskog kolege Alonsa.

Ocon se nije najbolje proveo na domaćem GP-u

Yuki Tsunoda – Oko Japanca se podiglo dosta prašine kad je poput tsunamija uletio u Formulu 1 i odmah na prvoj utrci pokazao jako dobru vožnju. Na njegovu žalost, od sljedećih šest utrka samo je jedna bila dobra, ona u Bakuu. U Francuskoj je ponovno izgledao kao da jednostavno želi previše i da nije u stanju kontrolirati svoj temperament i agresivnost. Čim je izašao na stazu u kvalifikacijama, izgubio je kontrolu nad bolidom i parkirao ga u zaštitnu ogradu. Utrku je barem završio, ali na 13. mjestu. Morat će poraditi na konstantnosti svojih vožnji, AlphaTauriju bi dobro došao doprinos drugog vozača.

Alfa Romeo – na prethodne dvije utrke vozači Alfa Romea osvajali su po jedan bod, Giovinazzi u Monaku, a Raikkonen u Bakuu. Ovoga puta nisu bili ni blizu pa Francusku neće pamtiti po dobrome. Finac je kvalifikacije završio već u Q1, Giovinazzi čak imao solidnu 13. startnu poziciju, ali u utrci su bili sasvim nemoćni i zauzeli tek 15. i 17. mjesto. Mora ih brinuti koliko je Russell bio bolji i Alfino osmo mjesto konstruktorskog poretka moglo bi doći pod znak pitanja.

Total
3
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
4 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
Lewis8
23.06.2021. 07:46

Ha, startao drugi došao drugi. Nije inače gubitnik. No, u ovih 8 godina rijetko je kad imao priliku biti u rubrici gubitnik tako da može proći.

avatar
Lewis8
24.06.2021. 09:42
Reply to  Lewis8

Haha, startaš drugi dođeš drugi i gubitnik si. Jooj kako ćete cviliti kad opet osvoji naslov.

avatar
mody
24.06.2021. 14:52
Reply to  Lewis8

Ne blamiraj se

avatar
F1 968
23.06.2021. 00:22

Odlican rezime, precizno i jasno obrazložena svaka tvrdnja – uz objektivan pristup cinjenicama.

Related Posts
4
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x