Nakon dvije godine odsutnosti, ovog vikenda u Monte Carlu i to već u četvrtak, vraća nam se utrka za VN Monaka. Dva tjedna nakon VN Španjolske su uglavnom bila popunjena političkim igrama i označavanjem početka popularno zvane silly sezone, tj. gdje će tko voziti i raditi u narednim godinama.
I dok je jedan od najupečatljivijih događaja sezone sudar između Valtterija Bottasa i Georgea Russella u Imoli, kao glavnih konkurenata za mjesto u Mercedesu, iz pozadine im se u međuvremenu odličnim vožnjama prišuljao trenutno Alpineov Esteban Ocon i dodatno zakomplicirao stvari.

Podsjetimo, Ocon je bio Mercedesov junior, ali je izgubio vozačko mjesto u Force Indiji krajem 2018. godine dolaskom Lancea Strolla. Toto Wolff je tada bio prilično glasan oko takvih pravila igre, ali novac je odradio svoje. Sljedeću godinu bio je Mercedesov rezervni vozač, a od prošle godine vozi za “domaći” Renault (Alpine).
Njegovim trenutnim performansama impresioniran je i aktualni momčadski kolega Fernando Alonso, koji ove sezone još nije ulovio tempo mladog Francuza. Toto definitivno ima oko na Estebanu, vjerojatno tu postoji i još neka ugovorna klauzula pošto je ipak “Mercedesov sin”, a čeka i konačnu odluku samog Estebana i šefa momčadi Alpine Laurenta Rossija.
“Pomalo je to čudna situacija, jer je već dugo Mercedesov junior, a sada je vozač Alpinea. Mislim da prvo to treba biti odluka Laurenta i Estebana, prije nego što počnemo davati mišljenje”, rekao je Wolff.
Na drugom bojištu Red Bull “krade” Mercedesu radnu snagu za svoje nove pogone koji rade na posthondinoj pogonskoj jedinici. Wolff za to vrijeme podbada Hornera kako Red Bull cijeli ovaj projekt oko vlastite pogonske jedinice radi zbog dodvoravanja Volkswagenu koji za 2025. planira ulazak u Formulu 1 s nekim od svojih brendova. Horner mu ne ostaje dužan i izjavljuje:
“Toto misli da uvijek zna što se dešava kod drugih, ali mogao bi malo više razmišljati o svojim poslovima.”
Dakle, Horner si je pronašao novog Cyrila Abiteboula, dugo mu je i trebalo.

Mercedes pak već poznatom recepturom nastoji dodatno usporiti svoju konkurenciju – izvan staze. Za vrijeme prošlog trkaćeg vikenda Lewis Hamilton je izjavio da Red Bull ima “bendy wing” (savitljivo krilo), a to se odnosilo na previše fleksibilno stražnje krilo na RB16B bolidu.
Udica je bačena, koliko god taj “bendy wing” zvučao neozbiljno, bez nekog očitovanja ili objašnjenja inženjera koji su to zaista prvi uočili ili htjeli vidjeti i izračunali da se radi o prednosti od 3 desetinke po krugu.
“To je nešto što mi je Toto već ranije spomenuo, tako da sumnjam da se radi o Lewisovom mišljenju. Vjerojatno je došlo od nekoga drugoga”, izjavio je Christian Horner.
Brojka se lako “bubne” i napumpa u stilu nedavnih sekundi po krugu Otmara Szafnauera. No, ulovila se FIA, mediji, navijači i momčadi čija se krila, a radi se apsolutno o svim bolidima, ionako u nekoj mjeri savijaju zbog ogromnog opterećenja, te zbog jednostavne i prirodne nemogućnosti apsolutne čvrstoće materijala.

Tako će se od sljedećeg mjeseca provoditi strože kontrole savitljivosti i “putovanja” krila. Za sada niti jedna momčad nije prekršila pravila u ovom segmentu. No, FIA kao da do sad nije naučila da preveliko udovoljavanje momčadima i vozačima vodi ka situaciji sličnoj oko prepirka i problema s granicama staze pa postavlja dodatne kamere na bolide kako bi se preko 12 točaka i očima moglo vidjeti potencijalno savijanje krila.
Bit će tu bezbroj subjektivno protumačenih situacija i “izvlakuša” oko toga tko je što vidio i u kojoj situaciji: prolazak preko pasica, kočenje s flat-spotom, oštećeno krilo, kontakt s drugim bolidom…
Dakle, pored vlastitih i provjerenih (s vremenom i strožih!) testova i neporecivih dokaza potkrijepljenih čistom matematikom i fizikom, otvara se novi “plavi telefon” za šefove momčadi i vozače. Ukratko, novo pucanje u noge.

U Mercedesu će i bez eventualnog rezanja performansi Red Bullu s tim novim kontrolama krila postići što su htjeli, a to uključuje i skretanje pažnje s razvoja svojeg bolida na druge izmišljene probleme. Samim time, Red Bull ima definitivno veći pritisak i više toga za odraditi ovog vikenda. Ova staza bi im trebala dosta odgovarati pošto je potreba za downforceom maksimalna. Sukladno tome imaju i više toga za izgubiti. Max mora ovdje pobijediti i samim time svakako izbjeći kontakt s Lewisom koji su neki počeli zazivati.
Očekivane vijesti stigle su iz Ferrarija, a to je da su fokus skoro u potpunosti prebacili na sljedeću godinu i da taj pristup neće žrtvovati kako bi pobijedili McLaren ove sezone. U tu bitku bi se rado priključio i Alpine, ali Alonso je još uvijek pažljiv oko ocjene napretka:
“Vjerujem da je Alpine sad u konkurenciji s Ferrarijem i McLarenom, to je veoma pozitivan trend i vrlo smo uzbuđeni za iduće utrke. Moramo biti oprezni i stvarno to potvrditi jer se napredak iz prve dvije u druge dvije utrke čini pomalo predobar da bude istinit.”
Tu istu bitku teško će uloviti Aston Martin, a Sebastian Vettel smatra da njegova nova momčad ne bi smjela još odustati od ove sezone, iako će teško uhvatiti korak s vodećima ostatka poretka.

Pošto smo ipak na Azurnoj obali, za romantiku su se pobrinule otočke legende, momčadi McLaren i Williams. Momčad iz Wokinga posvetit će boje bolida svojoj slavnoj prošlosti i suradnji s dugogodišnjim sponzorom. Ekipa iz Grovea pak vozi svoj 750. Grand Prix. Lijepa obljetnica, ali Williams trenutno baš i nema vremena za slavlje.
O stazi
Dragulj kalendara je zbog svoje ulične naravi prilično sklizak na početku vikenda. No, evolucija asfalta je veoma brza, vozi se i F2 utrka. Problem je onaj slobodni petak koji na neki način može resetirati te postavke, te u subotu ujutro zadati nove probleme momčadima. Opterećenje guma je minimalno, pa se ovdje jedno zaustavljanje čini optimalnim. Tome je na posljednjoj utrci pomogao i izlazak sigurnosnog automobila, za koji je i ove godine velika vjerojatnost izlaska. Naravno, kvalifikacije i pozicija na stazi su ovdje Sveto pismo.

Satnica uključuje i četvrtak, a vremenske prilike se čine stabilne ali i hladnije nego inače, s temperaturama oko 20ºC.
VN Monaka, Monte Carlo, 20. svibnja - 23. svibnja 2021. Četvrtak 20. svibnja 1. slobodni trening 11:30-12:30 2. slobodni trening 15:00-16:00 Subota 22. svibnja 3. slobodni trening 12:00-13:00 Kvalifikacije 15:00-16:00 Nedjelja 23. svibnja Utrka 15:00
Ayrton Senna ima ovdje najviše pobjeda (6), a Hamilton može izjednačiti Alaina Prosta s 4 pobjede.
Fascinantan je krug u Monte Carlu, podsjetimo se s Lewisom (link) staze koja je prema riječima Senne u biti cijela jedan dugački tunel.
Gledam ovaj krug od Hamiltona…
Kakav umjetnik….
Biće opet metla u nedjelju !!!
Glamur glamur glamur…
Lipo se uvik i ponosno osića pobjednik….
Kul je u svojoj karijeti imati odi pobjedu
I nakon 28 godina, i dalje postoji samo jedan kralj Monaka.
O rei das corridas vive para sempre.
West44/sirlewis/lewis7/lh7/britishempire/panter, samo 8 minusa?!! Sto je sa tobom, jesi na godisnjem?!! 🤣🤣🤣
I opet nista nece promijeniti, Sena je i dalje kralj Monaka, i još nekoliko plemića, daleko boljih od tvog idola.
Tko zna jesu li maknuli onaj pano slika more uoci ulaska u tunel😬 nadam se da jesu
Nadam se da cemo gledati odustajanja sudare a ne procesije kao zadnje 2 utrke u monaku se moze svasta desiti