Tehnički direktor Racing Pointa, Andrew Green, vjeruje da će 2021. godine bolide biti na neki način gadno voziti zbog protoka zraka s prednjeg krila, što ih čini nepredvidljivim. Osnovni koncept propisa za 2021. godinu nalaže da će vozači moći lakše pratiti bolid ispred sebe, zahvaljujući utjecaju blizine tla na strujanje zraka (ground effect).
Green kaže da istraživanje njegovog i drugih timova pokazuje da iako će biti olakšano praćenje bolida, prljavi zrak iz vlastitog prednjeg krila stvorit će dodatne probleme. Smatra da bi timovi trebali imati više slobode kako bi riješili taj problem.
“Postoje područja koja bi mogla biti slobodnija oko prednjeg krila. Mislim da su propisi prednjeg dijela automobila previše restriktivni i to do točke u kojoj će stvarno naštetiti upravljanju bolida. Bit će to stvarno gadan posao za vozače. Mislim da bi nam više slobode omogućilo da to riješimo, a još uvijek zadržimo ground effect i lako praćenje bolida ispred.”
“Aerodinamički to će biti prilično nestabilno. Mislim da to neće biti dobro. Želite automobile koji su malo predvidljiviji, tako da vozači mogu napasti i otprilike znaju što će se dogoditi, tako mogu voziti bolid do krajnjih granica znajući da je stabilan. Iz onoga što trenutno vidim, nijedan od tih koncepata još nije moguć za 2021. godinu“, rekao je Green.
Jedna obavijest: FIA objavila da su momčadi jednoglasno odbacile nove gume što su testirane u Abu Dhabiju..znači, gume koje su s koristile ove sezone koristit će se i slijedeće sezone..to je po meni dobro jer su se svi upoznali sa tim gumama, znaju šta ih očekuje i znaju u kom smjeru dizajnirati bolid.
Ovaj predstavljeni koncept nije onaj pravi “ground ffect” koncept bolida koji je trajao od kraja seadamdesetih do 1983.g. kada je ukinut..naime, tadašnji bolidi su imali i “zavjesice” koje su dihtale od sidepodsa do asfalta..to je stvaralo takav podtlak da prednje krilo više nije bilo potrebno..ovo sad predloženo je nekakav hibrid između tog starog koncepta i ovoga sadašnjeg..opet prednje krilo stvara probleme.
A da se potpišem nekim vama sklonim nickom?..Tada bi me za znanje koje vam džabe prenosim nagradili plusevima?..Hahahaha!
Evo ti plus. Pa nick nema veze sa ferrarijem :).
lako je voziti ove turbov6 kamione f1 treba biti nepredvidljiva a ne da se zna sve unaprijed treb vratiti v8 motore
nepredvidljivost najmanje ovisi o broju cilindara. doslovno najmanje. skinuti turbo i imat cemo opet ono vristanje. ali to je samo atrakcija. treba istini pogledati u oci. kvalitet i napetost utrkivanja ne ovisi ni o tome jeli w16 ili v10 ili v2. ne ovisi ni o nadoljevanju goriva. ovisi daleko najvise o zbijenosti grida i mogucnosti preticanja. to nek malo srede i sve ce doc na svoje. najveca prepreka tome je sto postoje momcadi kao mercedes, ferrari itd….koji imaju daleko veca sredstva na raspologanju, zele ih ulozit, ali zele jos vise rezultate. ako nema rezultata, nema ni njih. to se pogotovo… Read more »
bolje da se vrati v8 zvuk tvrde gume nadokijevanje goriva, stari nacin bidovanja,leteci krugovi subotom..zbijenosti grida da ali samo 1 momčad dominira i to je problem…pravila ce se promijeniti kad tad gledanost f1 je u padu
pravila kad se promijene odgovarat ce nekom drugom…….i onda opet isto. treba bit realan i reci da su sezone kao 07′ i 08′ rijetkost. uvijek je netko najjaci
F1 je uvijek bila tehnički poligon moćne autoindustrije..slažem se da bi najbolje bilo u igru uvući što više jakih igrača..barem kao dobavljače PU..problem je što to mnogo košta a nema garancije za uspjeh..Toyota se tu opekla, pa BMW, pa Honda i Renault malo unutra, malo vani..znači jedino Ferrari Grupa FIAT..Mercedes je tu..uvuklo ga se u igru, pomoglo da ostvari rezultat..trenutno najbolji..ali i on je tu trenutno..dok mu ovako ide i dok Uprava ne donese neku drugu odluku.