Zanimljivosti: Nesretni Laffite i magični Moss

Za današnju rubriku zanimljivosti spremili smo vam dvije neobične priče iz svijeta Formule 1.

Kontaktne leće Jacquesa Laffitea

Francuski vozač je natupao za Williams kada je cirkus Formule 1 stigao u Watkins Glen za VN SAD-a 1975. godine. Tada je službeno ime momčadi bilo Frank Williams Racing Cars, ali radi se o istoj momčadi. Ovo je bila finalna utrka prvenstva, a do pobjede je stigao Ferrarijev Niki Lauda koji je titulu prvaka osigurao utrku ranije. McLarenovi Emerson Fittipaldi i Jochean Mass završili su drugi i treći. Trojac je imao vikend kojeg se sigurno rado sjećaju, a za Jacquesa Laffitea to ne možemo reći. Laffite se kvalificirao na 21. mjestu u svom Williamsu FW04 pogonjenom Cosworthovim motorom. Njegov timski kolega, odnosno timska kolegica Lella Lombardi (jedina žena u povijesti koja je ostvarila top 6 rezultat, Španjolska 1975.) kvalifikacije je završila na 24. poziciji. Franck Williams, naravno, nije bio zadovoljan rezultatima. No, stvari za Laffitea s lošeg na gore krenule su u pripremi za utrku. Nesretni Laffite nosio je kontaktne leće te je prije stavljanja kacige koristio otopinu za njih. Zajedno s pripremom leća, Laffite je također pripremao vizir kacige kojeg je čistio s posebnom tekućinom. Je li žurio ili je bio nervozan prije starta, nikada nećemo znati. Laffite je zabunom uzeo proizvod za čišćenje namijenjen viziru i unio ga na svoje oči. Francuz nije mogao vjerovati što vidi, vrlo vjerojatno jer nije ni mogao vidjeti, pa nije ni startao utrku. Sigurno se pitate kako je prošla njegova timska kolegica. Lombardi također nije startala utrku zbog tehničkih problema. Katastrofalan vikend za britansku momčad kojeg je Franck Williams sigurno brzo zaboravio.

Off-road Magija Stirlinga Mossa

Mjesto i vrijeme radnje: VN Argentine, 1958. godine. Ferrarijevi Mike Hawthorn i Peter Collins u to su vrijeme prezentirali navijačima jedno od najvećih rivalstva u povijesti Formule 1. Utrka u Buenos Airesu održana je 19. siječnja. Datum održavanja možda i ne bi bio toliko čudan da sljedeća utrka nije bila na rasporedu tek u svibnju. Stirling Moss te je godine vozio za Vanwell. Međutim, britanska momčad zajedno s BRM-om nije bila spremna za start sezone zbog promjene u pravilima oko goriva. Moss je utrku u Argentini odradio za Cooper-Climax koji je motor imao odostraga. Bolidi s pogonskim jedinicama odostraga u to su vrijeme još uvijek bili u eksperimentalnoj fazi, a ta ideja najmanje se sviđala Ferrariju. Plan je bio da se odvozi 400 kilometara utrke. Zbog velike vrućine, vozači su morali odraditi pit-stop na polovici utrke. To nije odgovaralo Mossu zbog toga što je njegov Cooper-Climax imao drugačiju vrstu kotača koji se teže mijenjao, a to bi tijekom zaustavljanja ostalim protivnicima dalo prednost od dva kruga. Utrka je na kraju zbog previsoke temperature skraćena na 313 kilometara, a Moss je odlučio da uopće ne ode u boks. Britanac je preuzeo vodstvo nakon što su ostali obavili svoja zaustavljanja. Ali, Ferrarijevi vozači počeli su ubrzavati nakon što su shvatili da Moss ne misli u boks. Moss je tijekom nekoliko posljednjih krugova imao velikih problema s gumama. Snalažljivi Britanac hladio je ih je tako što je prolazio preko trave. Ovakvo nešto ne možemo vidjeti ovih dana. Moss je prošao ciljem 2.7 sekundi ispred Ferrarijevog Luigija Mussona. Ovo je ujedno bila prva pobjeda bolida koje je motor imao odostraga.

Related Posts