Zanimljivosti: Crashgate

Sport i kontroverza često idu zajedno, ruku pod ruku. Međutim, rijetki su pokušaji zloporabe sustava koji uključuju toliko velike uloge kao što je bio slučaj s Crashgateom. Jedan od najvećih skandala u povijesti F1 dogodio se tijekom inaugularne VN Singapura, a u današnjim zanimljivostima pročitajte cijelu priču o Crashgateu.

VN Singapura 2008. godine je bila prva noćna utrka u kalendaru F1, kao i prva utrka održana u lavljem gradu. Nažalost, ostala je zapamćena zbog nekih drugih stvari.

Fernando Alonso se vraća u Renault 2008. nakon kontroverzne sezone u McLarenu, gdje mu je momčadski kolega bio Lewis Hamilton. Na njegovu žalost, Renault je bio daleko od borbe za pobjede, s obzirom da su McLaren, Ferrari i BMW Sauber imali kompetitivnije bolide. Do VN Singapura najbolji sezonski rezultat Renaulta je bilo drugo mjesto Nelsona Piqueta Jr. ostvareno tijekom VN Njemačke.

Alonso i Piquet Jr. su se kvalificirali tek kao 15. i 16. Tijekom utrke Alonso je prvi odradio nadolijevanje goriva, već u 12. krugu, s obzirom da je startao s manje goriva kako bi napredavao u uvodnom dijelu utrke. Španjolac se nakon odrađenog boxa nalazio na začelju poretka, no onda u 14. krugu njegov momčadski kolega razbija svoj bolid u zavoju broj 17.

Lokacija nesreće onemogućila je brzo uklanjanje bolida sa staze, što je u konačnici rezultiralo safety carom.  Važno je napomenuti kako pravilnik nije dopuštao nadolijevanje goriva dok je safety car na stazi. Zbog toga su vodeći vozači završili iza Alonsa, koji je preuzeo vodstvo utrke i osigurao prvu pobjedu za Renault nakon 2006. godine. Flavio Briatore i Pat Symonds izlazak safety cara prokomentirali su naklonošću božice Fortune. Iako su postojale određene sumnje, rijetko tko je bio toliko hrabar ustvrditi da bi vozač svjesno riskirao vlastiti život sudarom u zid.

Istina je izašla na vidjelo nakon 11 mjeseci. Nakon VN Mađarske 2009. godine Renault prekida suradnju s Nelsonom Piquetom Jr., koji izlazi u javnost sa šokantnim tvrdnjama kako je sudar tijekom VN Singapura izazvao po naređenju vodstva Renaulta.

U izjavi za The Times sin trostrukog svjetskog prvaka, Nelson Piquet Jr., opisao je kako su mu Flavio Briatore i Pat Symonds prezentirali taj sramotni prijedlog.

“Vidio sam da su nervozni. To me iznenadilo jer je Flavio staložena osoba, njegovo ponašanje je bilo čudno.”

“Symonds je prvi započeo razgovor. Rekao mi je kako smo na začelju poretka, te da je jedini način za dobar rezultat neka nepredvidiva situacija. Flavio se složio s njim.”

“Upitali su me želim li pomoći momčadi. Rekli su da će se sve promjeniti ako se sudarim u pravom trenutku.”

Nakon tjedana špekulacija i glasina, FIA optužuje Renault za zavjeru 4. rujna 2009. godine. To je rezultiralo uvjetnom suspenzijom Renaulta na dvije godine, Symondsa na pet godina, dok je Briatore doživotno suspediran iz F1. FIA se u konačnici ipak nagodila sa Symondsom i Briatoreom, koji su se složili sa suspenzijom do 2013. godine. Fernando Alonso je oslobođen bilo kakve krivnje.

4 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
johhan peacedohan

Ako je Magnusen najprljaviji vozač na stazi ovo je najprljavija ekipa. Tolika glad i borba za 6. mjesto i novac da u posljednjim utrkama sabotiraju Toro Rosso sa motorima, nepojmljivi su. Nadam se da će naredne sezone ostati iza TR.

alex

Ipak je tu bilo neke brzine kad je Alo uspio zadržati vodstvo u utrci do kraja.

Worf

ipak je to singapur. pretjecanja ni za lijeka

Alen Šmit

Ironično je to što je utrku kasnije, VN Japana, Alonso osvojio na suvoj stazi (mnogi se ne sećaju Massinog i Hamiltonovog kontakta zbog kojeg su završili u konačnici na 8. odnosno 12. mjestu, Hamilton je imao i drive tru kaznu zbog nelegalnog obilaženja Kimija u prvom krugu).

Related Posts