Haas F1 Team je prije nekoliko trenutaka u Kannapolisu predstavio svoj debitantski bolid Formule 1 – Haas VF-16! To će biti prvi jednosjed neke američke momčadi u najelitnijem oktanskom natjecanju nakon 30-godišnjeg izbivanja.
Ime VF dolazi od engleskog izraza ‘Very First’, a bolid karakteriziraju siva, crvena i crna boja, karakteristično za industriju i trkaći program vlasnika Genea Haasa. Američka momčad će u sljedećim tjednima vjerojatno tražiti partnere i sponzore kojih na bolidu trenutno nema previše, a najviše se ističe Haas Automation, najveći proizvođač CNC strojeva i alata u Sjevernoj Americi, koji je također u Geneovom vlasništvu.
“Formula 1 je najviša kategorija utrkivanja, a Haas Automation proizvodi najkvalitetnije strojeve i alate. Kada čujete ‘F1’, znate točno što je to – globalna natjecateljska serija koja pokazuje posljednju tehnologiju i privlači najbolje talente u inženjeringu i dizajnu. Haas Automation ima izvrsnu reputaciju u SAD-u, a tu reputaciju želim izgraditi i u svijetu. Povezivanje Haas Automationa s Formulom 1 je najbolji način za rast našeg posla i podizanje tvrtke na premium, globalni brend”, rekao je Gene Haas.
Šef momčadi Gunther Steiner je dodao:
“Kao što Haasovi proizvodi kontinuirano rastu, postajući bolji i efikasniji, naša metodologija iza VF-16 je bila ta da od njega napravimo najbolju evoluciju dobrog F1 bolida. Mi smo nova momčad pa smo gledali što su uspješne ekipe radile kako bi nam dale početni smjer koji smo trebali za vlastiti dizajn. Imamo jako iskusne dizajnere koji su naporno radili da razviju sve malene stvari s aerodinamičkog gledišta koje, kolektivno, daju puno. Naš tehnički partner Ferrari je isporučio svoju pogonsku jedinicu, a to je uvelike definiralo stražnji kraj bolida, odnosno koliko velik treba biti.”
“Naš cilj je osvojiti bodove s ovim bolidom. Prvo, trebamo pokazati da možemo napraviti posao, da možemo završiti utrke, da imamo poštovanje navijača i drugih momčadi u paddocku. Zatim želimo osvojiti bodove, to je krajnji cilj.”
Informacije o momčadi:
Sjedište:
Kannapolis, Sjeverna Karolina, Sjedinjene Američke Države
Banbury, Engleska, Ujedinjeno Kraljevstvo
Vlasnik i predsjednik momčadi: Gene Haas
Šef momčadi: Gunther Steiner
Glavni dizajner: Rob Taylor
Glavni aerodinamičar: Ben Agathangelou
Vozači:
Romain Grosjean
Esteban Gutierrez
Bolid: Haas VF-16
Pogonska jedinica: Ferrari
Gume: Pirelli
Lijepo je vidjeti novu ekipu u F1 🙂 Dobrodošli i nadam se da neće “plesati samo jedno ljeto”. Ova sezona je prilika za učenje i prikupljanje ozbiljnijeg budžeta, to je ključno za bilo kakvo ozbiljnije sudjelovanje u F1. Ako ih američki sponzori podupru mogla bi ovo biti lijepa priča. Vozači su dobri, dapače jako jako dobri (Grosjean) i ako uspiju okupiti dobre stručnjake i bogate sponzore mogli bi čak i postati ozbiljna ekipa u F1. Neće to biti lako….ove sezone od njih ne treba očekivati ništa, bit će na začelju, ali ako budu pokazivali napredak kroz sezonu onda će to… Read more »
kad se iz nekog tima žale kako je F 1 skup sport trebalo bi mu opalit plesku ! koji su to budalaši , rasipnici … jbte , grade ili iznajmljuju aero tunele , zapošljavaju agathangeloua ka nekog specjalistu za aerodinamiku ( studira aero i astronautiku ) te od 50ak do 150 ljudi u tom “odsjeku” ( zavisno od novčića i aspiracija tima ) , izvode kompjuterima matematičke simulacije “protoka” zraka oko šasije , usavršavaju , poboljšavaju simulacije , rezultate kriju od drugih timova .. sve to košta puno i previše , a jednostavno su mogli angažirat nekoga ( bar 2… Read more »
Ha ha,dobra ti je ova. Da im se to nebi vratilo ka “boomerang” u glavu?😉
FERRARI u pravu si ovo nije čista kopija Ferrarija. Više mi nekako liči na mix između lanjskog i ovogodišnjeg Ferrarija pa i nos je tu negdje između. Drugačije boje zavaravaju kad se promatraju konture bolida ali se ipak vidi da je ovo Ferrarijeva arhitektura.
Osrednja aerodinamika? Mislim da se time hoće reć da nema nekakvih odskakanja od ustaljene prakse. Drugim riječima igranje na sigurnu kartu provjerenih rješenja. Nije potrebno puno da bi se mogla komentirati aerodinamika nekog bolida. Tehnički fakultet, poželjno strojarskog smjera i par desetljeća pomnog promatranja tehničkih rješenja dobra su baza za suvisle komentare o aerodinamici. Mislim da je HAAS super prilika za komentar jer još uvijek nema njihovih zagriženih fanova. Negativan komentar o Ferrariju i evo ti plinske boce dok si rekao keks… Onda? HAAS! Budući da prednje krilo definira opstrujavanje cijelog bolida što je novo na HAASovom. Apsolutno ništa! Istina,… Read more »
Ovaj bolid mi izgleda odlično,neka im je sa srićom.
Lijep…i zanimljv nos..nije kopija od ostalih momcadi…i mislim da ce bit brzi..jer mislim da se sa ferrarijevim motorom koji je vjerujem jako blizu merca ne mogu vuc na zacelju..sredina im je sigurna…mislim da TR ne moze biti ispred sa starim motorom..tako i manor..honda je veliki upitnik…ugl,zelim im srecu..bolid jedan od ljepsih..
haha kako domišljato malo srebrne od prvaka, malo crvene od ferarija, malo crne od meklarena- dobitna kombinacija heheheh
ljepsi od Rendje i McH,a vjerovatno ce biti brzi od Manora,tako da ih do kraja sljedeceg desetljeca vidim u borbi za postolja
Najlipši nos, zasada…
Živo me zanima kako će odraditi testove. Pogotovo gdje će stajati nakon prvih kvalifikacija. Sve skupa izgleda prilično dobro za nekog tko tek ulazi u F1.
Merica’ !
Meni izgleda sasvim korektno.
Lijepo izgleda. Evo ih i u akciji na stazi:
https://www.facebook.com/haasf1team/videos/594967590666506/
😀
Jos da ima zvuk motora ko na kraju snimke…
Koliko sam čuo sa onih snimaka sa filmskih dana malo se pojačao zvuk. Ferrarijev i Mercedesov zvuk mi je odličan ako ga usporedimo sa prošle 2 sezone. Ali bojim se da ovakav kao što je na kraju ovoga videa nećemo tako brzo čuti.
malo bolji je zvuk al nije to-to
https://web.facebook.com/Avtomanija/videos/931673970261482/
Mislim da je netko iz Williamsa izjavio da su otprilike 12% glasniji od prošlogodišnjih. Što se mene tiče zvuk mi i nije toliki problem, nego mi više smeta ograničenje količine goriva po utrci.
Tu se malo bolje cuje i bold je od HAASa
https://www.youtube.com/watch?v=b0qxySp2X2w
Dobar je zvuk. Nije kao V10 ili V8, ali je vidljiv napredak u odnosu na prošle 2 godine. 😀
Toliko se pricalo da ce biti cista kopija Ferrarija al nije bas tako
Osrednja aerodinamika,ali me baš zanima MOTOR.
Vidim ti stalno pišeš komentare o toj aerodinamici,pa me baš zanima kako znaš ovako od oka kakvu aerodinamiku ima koji bolid?
Ma to se Peter Prodromou logirao na GP1, Alonso mu je favorit.
budete vidjeli,svi, da će Haas F1 tim biti od 10-14 pozicije prvih par trka…možda ako bude neki haos kao Madjarska 2015,onda ce uzet bolje bodove..
Pa nitko nije rekao a vjerovatno niti očekiva od njih da se bore u top 5, ali ovako pogledati sliku i ocijeniti aerod. je neozbiljno.
ma ne kužiš ti o čemu pričam 😀
pa ako budu izmedju 10-14 mesta, znaci da su odradili dobar posao, obzirom da im je prva sezona niko ne ocekuje neka cuda od njih, ali mislim da je realno da ih vidjamo u bodovima, bar Romana, uz tu teh, saradnju sa ferrarijem ne vidim kako bi mogli biti losi kao meklaren prosle sezone 😀
šteta kaj poklopac motora nije proziran, pa da nam odokativnom metodom lupiš tu u komentare i snagu motora! 😀
Nenadoknadiva steta 😀
Super izgleda.Sad cemo vidjet koliko ce biti brz.