Koliko je posla pred McLaren Hondom?

Optimizam McLaren Honde s kraja 2014. i početka 2015. pao je u vodu nakon prvog predsezonskog testa. PR odjel je učinio svoj posao te su štovatelji kultnog imena nastavili vjerovati da se katastrofa ovakvih razmjera neće dogoditi, međutim, situacija je postajala gora svakim kilometrom u Jerezu, a zatim i u Barceloni. Tada je bilo jasno da je pred stručnjacima iz Wokinga i Sakure veliki posao. Napredak kroz sezonu je bio vidljiv, ali nedovoljan za momčad ovakvih apetita, resursa i ambicija. Iako za njih voze dva svjetska prvaka, McLaren Honda se dvije utrke prije kraja sezone nalazi na pretposljednjem, devetom mjestu na tablici konstruktora. Imaju 27 bodova više od Manor Marussije i 9 manje od Saubera.

Hondina pogonska jedinica za vodećim strojevima ima zaostatak u konjskim snagama koji se označava troznamenkastim ciframa. Performanse nisu jedini problem Japanaca, pouzdanost je ista, ako ne i gora stavka. I dok će momčadi s Mercedesovim motorima ‘igrati po pravilima’ i iskoristiti samo četiri jedinice u 19 utrka, Honda je posegnula za tri puta većim brojem komponenata. A ni to možda neće biti dovoljno. Voditelji britansko-japanskog projekta su, uz vozače Fernanda Alonsa i Jensona Buttona, cijelu sezonu isticali kako od kopiranja najboljih nema rezultata jer tako nikada neće biti bolji od njih. McLaren Honda se zato odlučila na jedinstveni pristup za koji će možda trebati vremena, ali katastrofalni rezultati u 2015. ne ulijevaju povjerenje. Stvari su se malo promijenile krajem sezone pa je svjetski prvak iz 2005. i 2006. rekao da će njegova momčad ipak kopirati neke od svojih rivala.

Iz Honde sada govore kako im neće trebati čudo da se maknu sa samog začelja i smanje zaostatak za Mercedesom jer dvije i pol sekunde brži bolid već postoji; potrebna je samo tehnologija, a Hondin šef Yasuhisa Arai je čvrsto uvjeren da ju u Japanu imaju. Deficit trenutno iznosi oko dvije i pol sekunde po krugu, a ogroman dio otpada na pogonsku jedinicu. Najbolji rezultati momčadi su peto mjesto Fernanda Alonsa na VN Mađarske i peto mjesto Jensona Buttona na VN SAD-a. Mora se priznati, McLarenovi vozači do tog rezultata ne bi došli u ‘normalnim’ okolnostima bez velikog broja odustajanja protivnika, ali i to je utrkivanje. Oba vozača ostaju u Wokingu i u 2016., a Fernando tvrdi da je sasvim realno ciljati na postolja i poneku pobjedu sljedeće sezone. U McLarenov budžet je ubrizgano 100 milijuna dolara od strane njihovog japanskog partnera, kao i novac koji troše na razvoj svoje pogonske jedinice, a taj iznos će za sljedeću godinu biti opet toliki, ako ne i veći. To cijelom projektu daje nadu da će 2016. biti barem malo bolja.

Tko, gdje i koliko zaostaje?

Honda za dominantnom Mercedesovom pogonskom jedinicom zaostaje kada je riječ o motoru s unutarnjim izgaranjem, a još više kada su u pitanju performanse hibridnog sustava, tzv. ERS-a. Nakon nadogradnje koja je uvedena na VN SAD-a, vjeruje se da sam motor ima 30 konja manje od Mercedesa. Puno veći problem predstavlja neiskorišten potencijal sustava za obnovu energije koji ne može prikupiti dovoljno džula u jednom krugu pa McLarenov MP4-30 ostaje bez njegove pomoći na polovici dugačkih pravaca. Prema pisanju BBC Sporta, to znači da Hondin motor u najboljem slučaju zaostaje 80 konjskih snaga za Mercedesom, a u najgorem (kada bolid ostaje bez pomoći ERS-a na polovici pravca) čak ogromnih 250 konja. Sada je potpuno jasno da najiskusnija vozačka postava na gridu s ovakvim pogonom nema nikakve šanse u obračunima na stazi.

Arai je priznao da se dvije i pol sekunde ne mogu pronaći u pogonskoj jedinici, aludirajući na McLarenovu šasiju koja se ne može mjeriti s najboljim šasijama na gridu – Mercedesovoj i Red Bullovoj. Ipak, vjeruje se da je Honda kriva za 80-90% zaostatka po krugu za Mercedesom. Korijen Hondinog problema je dizajn turbopunjača i dijela ERS-a koji se zove MGU-H – Motor Generator Unit-Heat. Izvedba pogonske jedinice japanskog proizvođača je slična onoj u Mercedesu; MGU-H se nalazi u sredini između kompresora i turbine. Razlika je u tome što Hondin kompresor leži u stražnjem dijelu motora, dok se kod Mercedesa ona nalazi ispred motora. Posljedica: Hondin kompresor je manji od Mercedesovog kako bi se ispoštovala ideja o kompaktnom motoru u cilju poboljšanja aerodinamike bolida.

Problem je, dakle, u neefikasnosti turba i MGU-H sustava, odnosno količini energije ispušnih plinova koja se može iskoristiti i mogućnosti kompresora da upuhuje veću količinu zraka u cilindre. U Sakuri razumiju što je problem, ali potrebne izmjene dizajna se ne mogu napraviti ove godine zbog ograničenja razvoja jer pravilnik nije dao željenu slobodu za izmjenu nekih bitnijih stavki kada je riječ o konstrukciji motora. Ipak, nije sve tako crno. Popravni ispit za stručnjake japanskog proizvođača dolazi već ove zime.

Katastrofalna pouzdanost je drugi problem u cijeloj priči. A kada motor nije pouzdan, inženjeri ne mogu krenuti na drugi posao – povećanje snage. Ron Dennis je početkom sezone rekao kako je bitno da Honda isporuči veliki broj konjskih snaga iz svog motora, a pouzdanost će rješavati naknadno, korak po korak. Čini se da je McLarenov veliki gazda ovoga puta pogriješio. S druge strane, možda i nije jer pogonska jedinica na ispitnom stolu ne pokazuje očekivane brojke – snažniju jedinicu imaju svi ostali konkurenti (Mercedes, Ferrari i Renault).

Što treba poboljšati?

Prema Araijevim riječima, efikasnost turbine i kompresora je prioritet, ali kompaktna izvedba motora će ostati zadržana.

“Ovoga trenutka nemamo plan mijenjati temeljnu konstrukciju jer to utječe na bolid. To bi značajno pogodilo aerodinamiku. McLaren i Honda se slažu oko zadržavanja što manjeg paketa kako bi bolid bio što efikasniji kada je riječ o aerodinamici.”

Kako bi se postigla zadovoljavajuća efikasnost, prvi korak je povećanje kompresora. Arai predviđa da će Hondin kompresor za 2016. biti vjerojatno iste veličine kao Mercedesov.

Današnji motori Formule 1 imaju dva elementa za povrat energije; motor koji je povezan sa zadnjom osovinom (MGU-K) i onaj koji je vezan na turbo (MGU-H). Količina kinetičke energije koja se može dobiti sa zadnje osovine pomoću MGU-K i potom iskoristiti je ograničena pravilnikom. Međutim, količina koja se može dobiti iz MGU-H je neograničena pa to ima izuzetno važan utjecaj na performanse i efikasnost cjelokupnog pogonskog sustava.

Mercedes, Ferrari, Renault i Hondu karakteriziraju različite izvedbe tog sustava. Kod Mercedesa i Honde se MGU-H nalazi između kompresora i turbine. Neka razlika ipak postoji. Kao što smo ranije napisali, Mercedesov kompresor je instaliran ispred motora, dok je Hondin unutar motor motora (u njegovom stražnjem dijelu).

MGU-H se kod Ferrarija i Renaulta nalazi u stražnjem dijelu motora, kojeg slijedi kompresor i turbina. Oni se u oba slučaja nalaze u stražnjem dijelu motora.

Mercedes trenutno ima malenu prednost u odnosu na Ferrari, a ona se kreće između 10 i 15 konjskih snaga. Renault za Mercedesom kasni oko 60 konja, dok se u definitivno najtežem položaju nalazi japanska Honda čiji se deficit mjeri u troznamenkastim ciframa.

 

Vjerujete li da McLaren Honda sljedeće godine može napraviti značajan iskorak i biti konkurent za postolja?

Rezultati

Loading ... Loading ...
23 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
DoDo13

U anketi samstavio DA, jer vjerujem da će Honda tijekom zime istjerati gremline iz svoje pogonske jedinice. imali su cijelu ovu sezonu da uoče probleme i pronađu rješenja za te probleme. Slijedeće sezone možda se neće boriti za sam vrh ali će biti vrlo blizu. Slažem se sa Ayrton Mclarenom da bi oni trebali biti najbolji u skupini koja se bori za srednji dio poretka. Imaju jedne od najboljih vozača na gridu čija su im iskustav vrlo bitna za vračanje ove ekipa u borbu za sam vrh. Svim navijačima McH poručujem da se strpe još samo malo, a želja bi… Read more »

Mirza_JB

Moj glas je NE a statitika kaze 50-50( samo 1 glas razlike hehhe). McLaren je uvijek imao nepuzdan bolid, u eri Kimia imali su najjaci bolid ubjedljivo al svaku trecu odustajali.

Leo

ja sam stisnuo DA,ali ne mislim na redovna postolja već kada bi bili iza Merca i Ferrarija to bi bio super uspjeh a onda bi i moglo uletit neko postolje al sve je to kocka možda nakon prvih testiranja bi nešto mogli znat a sada je sve to 50:50 najviše me zabrinjava što oni ne mogu riješit pouzdanost i da ubrzaju bolid ako se bude ovako kvario sve pada u vodu.

Ayrton Mclaren

Vrlo dobar članak, posebno za nas fanove McLarena. Može se čitajući ovo shvatiti bit problema McH, s naglaskom na Hondu. McLaren je i ove godine napravio dobru šasiju, možda ne kao Mercedes ili RB, ali sigurno ima šasiju za top 5 u poretku konstruktora. Najveći problem leži u pogonskoj jedinici i to već i vrapci na grani znaju. Postavilo se pitanje što može McH u 2016.? Obožavam ovu ekipu i ona je razlog što sam tolike godine uz F1, i zbog toga mi je teško ovo reći….nisam optimist za sljedeću sezonu. Nadam se da će biti napravljen korak naprijed, možda… Read more »

458Italia

Oni se prvo trebaju povuć iz F1 na neko vrijeme da dođu sebi od svog ovog šamaranja

F1 Driver

Mclaren mora pronaći verovatno 3 dodatne sekunde imajući u vidu da će i ostali napredovati, ali opseg napredovanja ostalih pre svega Mercedesa će biti smanjen a Mclarenov logično veći. Ključ poboljašanja motora je MGU-H. Nadam se da su naučili nešto iz ove godine, a koliki će biti napredak ostaje nam da čekamo. Velika bi šteta bila da se ne uključe u borbu za najviši plasman.

MJ512

Čeka ih jako puno posla. Trebaju nadoknaditi više od 2.5 sekunde, a to nije baš malo. Nadam se da će uspjeti i da ćemo ih gledati u puno boljoj poziciji nego što su sada. 🙂

Offtopic: Dijelić intervjua koji je Raikkonen dao Auto Bildu:
“Q: You have tweeted a photo of your son Robin in a mini Ferrari suit. Do you want your son to be a race driver one day?
KR: No, rather not. Then I would have to go back to all the races.”

Marlon Brando

Moraju nadoknaditi razliku od 2.5 sekunde i to pod uvjetom da konkurencija prespava ama baš cijelu zimu.

Renault je lani bio loš, a pritom su osvojili 3 pobjede. Ove godine su unaprijedili motor preko zime, ali je konkurencija još više unaprijedila svoje motore – pa izgledaju još lošije.

Vidjet ćemo. Strah me je, prvenstveno zbog Fernanda.

override667

A i anketa je poprilicno izjednačena .. Ovi sa DA teški optimisti a 80% ovih sa NE bi htjeli da next season bude da..

Luka Tunjić

Ja sam stavio NE koliko god bih volio da bude DA. Dao Bog da budem u krivu.

override667

Evo DA preteče NE 😀

F1 Driver

Uh, dugo nije bila jedna anketa ovako izjednačena, i dalje 50-50. Izgleda da bi i unutar ekipe Mclarena bio isti rezultat da im daju ovu anketu 🙂

override667

A imaju i dosta posla i puno mjesta za napredak.. Da li se mogu tuć za postolja, ne vjerujem. Eventualno u nekoj ludoj utrci ali i tad oni moraju bit top. Uglavnom, sumnjam u neki veliki napredak. Napredak će postojat sigurno ali koliki.. E to ćemo vidjet.. Nadam se velikom koraku naprijed. Nakon jednog sušnog razdoblja na portalu u oskudica vijesti, mora se priznat da u zadnje vrijeme ima jako puno vijesti vezano za zbivanja u F1. Portal je opet dobar izvor informacija, kako i priliči portalu koji prati jedan takav sport. Mušice kakve imaju i drugi portali će se… Read more »

Luka Tunjić

100 komentara na Hamiltonovoj izjavi i +90 plusića na mnogo komentara je obećavajuće! Živion nam GP1.hr 😀

override667

Nek samo nastave.. Izvjestaj sa treninga, kvala i same utrke moremo i mi napravit.. Ovako kad ima svakakvih vijesti je poso.. Pravi poso 🙂 Samo naprijed

Luka Tunjić

Pohvala ekipi GP1.hr za fantastične debatne člankove u zadnje vrijeme!!

Što se tiće McLarena, čisto sumnjam da će se iduće sezone boriti za 8-10 mjesto. Ne priliči im to, ili će biti skok do vrha ili će ostati tu gdje jesu. Sumnjam da će biti neke sredine.

wilson

Možda bi realno bilo redoviti ulazak u Q3 i bodovi. Postolja? Eventualno u kakvoj kaos utrci i uz puuuuno sreće.

otto

Hondina logika mi je poprilićno jasna.Sve su to klipni morori koji su i na razini F1 iskoristivi kolko jesu,napravili”iskorak”s turbinom i jbg pokazalo se loše.Ako 2016te naprave povratak na konvencionalno,ne sumnjam da će uhvatiti priključak.

dxdy

koliko god se nadali ipak je nemoguće. čak ni Mercedes nije preko jedne sezone postao prvak već je to rezultat višegodišnjeg rada i truda. Isto tako i Ferrari polako radi i gradi… doći će McLaren opet jednog dana na pobjedničko postolje, a do tada puno znoja i digitalne tinte će biti proliveno

Iceman 7

Japanci su majstori tehnologije,ne vjerujem da ti pametni kosooki injžinjeri neće napravit dobar motor za iduću sezonu,uz toliki budžet očekujem borbu za vrh,šasija McLarena je po meni iz sezonu u sezone sve lošija,trebo bi se i McLaren poboljšat,…

LaFerrari

Oni su majstori tehnologije ,a za ovu su sezonu napravili motor koji niti u gp2 nebi bio konkurentan?I nemože se reć da nisu imali vremena.Da se razumijemo ja isto želim što više timova u borbi za vrh ,ali njihova stvarnost borba od 7. do 17. ako završe utrku.

The Best F1 Driver

Otkud ti ideja da nebi bio konkurentan u Gp2 ??? Pusti Alonsove isprazne izjave i pretjerivanja, McLaren Honda bi pomela sve skupa po redu u Gp2, bez obzira na sve oni imaju nekoliko sekundi prednosti u odnosu na najbolje u Gp2 seriji… Da taj Hondin motor je loš u F1 okvirima, no i ne tak jako kak izgleda… Kaj misliš zakaj je McLaren toliko silno protiv toga da isti taj motor završi u RB-u 😉 Osim toga nije Honda baš glavni i isključivi krivac, veliki dio toga leži na duši McLarena… Ove nove PU su iznimno kompleksne i nije tu… Read more »

modesto

puuuuuuuuuuuuuuno,žao mi je alonsa ali…. sljedeće sezone se može boriti za 10 ili 8 mjesto. honda ne izgleda obećavajuće.kao mclarenovac dao bog da sam u krivu,pa dogodine gledali kotač uz kotač,lewis i fernando…i f1 na tv;)

Related Posts