Bivši Ferrarijev dizajner Nicholas Tombazis je u intervjuu za talijanske novine Corriere della Sera progovorio o svom odlasku iz Scuderije krajem prošle godine. Međutim, on nije bio jedini koji je napustio Maranello; Ferrarijev vrh je kompletno promijenjen u 2014. Ekipu je najprije napustio šef trkaće momčadi Stefano Domenicali, i to u travnju. Njegova zamjena, Marco Mattiacci, otkaz je dobio nakon samo nekoliko mjeseci, a na njegovo mjesto je došao Maurizio Arrivabene. Nakon duge i slavne karijere u talijanskoj momčadi, Ferrarijevom predsjedniku Luci di Montezemolu je također uručen otkaz, a njegovu ulogu je preuzeo FIAT-ov šef Sergio Marchionne. Osim navedenih, momčad su napustili voditelj odjela za elektroniku i motore Luca Marmorini, direktor inženjeringa Pat Fry i inženjer za razumijevanje guma Hirohide Hamashima.
Nakon dosta loše 2014., momčad je ove godine slavila dva puta nakon 11 utrka, ali Tombazis vjeruje da dosta zasluga za vrlo dobru formu u 2015. pripada Ferrarijevom poboljšanom zračnom tunelu te starom režimu i njihovim naporima, a ne novim šefovima i osoblju koje je stiglo, odnosno dobilo priliku za 2015. Na pitanje je li očekivao otkaz, Grk kaže:
“Nisam očekivao otkaz. Prije svega, ne bježim od svojih odgovornosti, ali na bolidu za 2014. sam radio manje nego na drugim bolidima prije njega. Drugo, ovogodišnji bolid je bio prvi još od onog iz 2008. na kojem sam mogao raditi s dosta vremena u svojim rukama. Osim toga, bio je to prvi bolid koji je mogao iskoristiti sve prednosti poboljšanog zračnog tunela. Ne bi uhvatili Mercedes ove sezone, to je jasno, ali bismo se poboljšali. Međutim, moje mišljenje nisu dijelili oni koji su došli u Maranello.”
“Ferrari me mogao otpustiti nekim drugim prilikama, ali sada nikako nije imalo logike. Djelomično se osjećam kao žrtveno janje. Očekivao bih drugačiji tretman. Osim toga, bilo mi je žao Domenicalija i di Montezemola. Uvijek su mi puno vjerovali, a njihov odlazak iz Ferrarija je bio šok. Svi su radili pogreške, ali preporod u 2015. je započet sa starim ljudima.”
Očiti plod revolucije, SF15-T koji je u 2015. zabilježio dvije pobjede, zapravo je njegovo djelo.
“Radio sam do prosinca, kada je on već bio u proizvodnji. Pitam se samo što bi rekli da je to bio loš bolid, a ne dobar. Žalim što u prosincu menadžment momčadi nije imao strpljenja pričekati rezultate.”
Tombazis bi utjehu mogao pronaći u riječima Ferrarijevog tehničkog direktora Jamesa Allisona iz čijih se riječi ranije ove godine moglo iščitati da zasluge za ovu godinu ima staro vodstvo. Tombazis osim toga dodaje da je većina Ferrarijevih muka posljednjih godina bila uzrokovana zračnim tunelom i pritiskom da isporuče dobre rezultate protiv Red Bulla. Upravo je austrijska momčad puno ulagala u svoja postrojenja te su na kraju osvojili četiri uzastopna naslova svjetskih prvaka pod tehničkim vodstvom Adriana Neweyja.
“Red Bull je od 2010. uvijek bio ispred, ali Fernando Alonso ih je skoro pobijedio. Bi li nam naslov pomogao? Psihološki da. Međutim, od 2009. mi nikada nismo imali najjači jednosjed na gridu. Newey je genije, ali Red Bull i britanske momčadi nemaju isti pritisak kao što smo mi imali u Ferrariju. Okolina u momčadi je bila loša, kao da imate pištolj na leđima. Uvođenje širih prednjih krila 2009. godine je istaknulo važnost dobrog zračnog tunela, a naši problemi su počinjali baš tu…”
Tombazis ističe da nije ljut što je otpušten, nego da najviše žali što Alonsu nije isporučio bolid za osvajanje naslova svjetskog prvaka.
“Nikada nismo imali pobjednički bolid za Fernanda, što je loše. Bio je najbolji vozač, možda će opet biti. Ferrari je trebao zadržati njega i mene.”
Kod Ferrarija vozači su OK, resursi veliki, a od svih budućih ulaganja najisplativije bi bilo da pod svaku cijenu dovedu Adriana Neweya i Rossa Browna.
Stara garda je zaje.ala ferrari tako da jako teško ovi novi mogu postat prvaci. Napravili su loš i slab motor koji se zbog pravila ne može unaprijediti. A sve na nagovor Tombazisa koji je motor stavio u drugi plan a u aerodinamici se nije iskazao. Samo je bio dobar u obećanjima. Gledao sam dokumentac o razvoju bolida za 2014tu ponašali su se kao da su već osvojili prvenstvo.
https://www.youtube.com/watch?v=LGA-_4snkLk
Cijelom novom vodstvu, timu i vozačima treba dignuti spomenik što su uspjeli napravit od prošlogodišnje kante.
Tombazisu nije jasno da rad u ferrariju znači isključivo pobjede.Nema pobjeda,nema dalje.A sad,javljati se sam da bi pobrao nekakve zasluge?hmmmm 🙂 Vidjet ćemo što donosi 2016-a i tada se može dati sud o novom vodstvu (baš kao što Tombazis traži za sebe). Ako budu ravnopravni mercedesu?Tombazis onda može samo da se poklopi po ušima 🙂
možda izgleda da tombazis pretjeruje ali … allison je izjavija ( prenija portal 08.04.2015. u članku “James Allison o svojoj ulozi u ovogodišnjem projektu” ) “Nisam dizajnirao niti jedan dio na ovom bolidu, postoji puno izrazito talentiranih ljudi koji to rade. Ako sam imao ikakvu ulogu u ovome, to je onda naglasak na stvari na koje je vrijedno uložiti puno truda.” . ako allison ovo kaže treba li to odbacit i oduzet zasluge “staroj ekipi” koja je dobila otkaze ? osim toga james mi izgleda iskren jer kad ga pitaju ( npr brundle prije neke trke ) nešto škakljivo di… Read more »
Najveci je problem, sto se stara ekipa javlja nakon samo dvije pobjede i to od Vettela. Da slucajno nije navedenih, ne bi ih ni culi. Sto govori da osjecaju, da ce ferrari biti broj jedan u narednim godinama, pa vec sada zele poboljsati svoj CV. Po meni, pokazatelj zasto su i dobili otkaze. Garantujem, da sada, ova ekipa ne bi uzimala zasluga za ovo sto su do sada ucinili…bez obzira na uspjeniju buducnost. Jer su hebeni pobjednici sa mudima.
Nije problem, Avalon… za dio zasluga. Jasno mi je to. Kao sto bi MS mogao reci, a nije, dok je bio zdrav da je on zasluzan za Kimijevu titulu… Kao i sto su mnoga druga imena izravno i ne tako direktno zasluzena sa svaki MS uspjeh. Postujem ja svaciji trud, bez zezanja. Ali, nije fer, vec sada se busati u prsa jer je SV “ukrao” dvije pobjede. Polako. To po meni pokazuje kakvi su ego manijaci radili za Ferrari. Pa eto, sam mislis da je RB podbacio, a znamo njegovu biografiju, zar nije onda moguce da je Tombazis isto tako… Read more »
A možda su ti talentirani ljudi koje Allison spominje baš ljudi iz nove ekipe koja je tek došla? Ako nije Allison ništa dizajnirao, ne mora automatski značiti da je to uradio Tombazis. Ako već idemo u dublju analizu Allisonove izjave, onda: “postoji puno izrazito talentiranih ljudi koji to rade”. Naglasak na: “rade”, a ne “radili”
Kad smo kod činjenica, onda sigurno nisu na Tombazisovoj strani. Činjenice su da je prošlogodišnji bolid, njegovih ruku djelo, bio loš, skoro nevozljiv bolid. A kao što neko reče gore, zbog te svoje aerodinamike, koju svakako nije uradio da valja, žrtvovao je snagu motora…
idem ja u “plitku analizu” … koliko je ljudi u ferrariu dobilo otkaze ? svi ? samo neki , a ostatak RADI i dalje ? otkaze su dobili montezemolo , mattiacci , fry , marmorini , tombazis , hamashima , zamjene su marchionne koji je radija za FIAT , a ferrari je “pod” fiatom ( isto ka lancia , alfa , maserati itd ) . znači marchionne je samo na novom položaju u kompaniji arrivabene je “rookie” , marmorinija je zaminija binotto koji dugo RADI u ferrareiu , a radija je i za vrime marmorinija samo na drugoj dužnosti ,… Read more »
A gdi je u toj priči,pod radnim naslovom-Usta moja,hvalite me-genijalac,veteran Rory Byrne?Za početak im je ukazao na totalno krivo rješenje zadnje osovine i tak redom.
“Tombazis vjeruje da dosta zasluga za vrlo dobru formu” Dakle, naslov je zutilo. Dalje, ko vas sve sisa, imali ste svoju sansu, priliku. Bilo je i zrtava, vjerujem. Ali nisu vise vazne, ili, vrijedile su. Sada dolazi nova era. Sa svojim pateticinim kukanjem su trebali sacekati jos par godina, ali nesposobna ekipa namirisla uspjeh i vec se sada ovako ogradjuje. Cudo da nigdje ne spominje Vettela kada je rb i ferrari u pitanju. Kako god, gunitnici na svim poljima uvijek imaju jos tu, jedinu priliku da se kite tudjim perijem.
Hoćeš mi objasniti što bi značila tvoja prva rečenica u komentaru? Nije ovo prvi puta da ne razumijem koja je poanta takve rečenice.
Ne vidim da je Tombazis to izjavio u nastavku teksta. Velika je razlika sta on unutra konteksta kaze.
Ja vidim, pogotovo kada se pročita cijeli tekst. Ali dobro, možda sam to samo ja…
Vedrane, da li ti “vjerujes da si dosta zasluzan za vrlo dobru formu (tekstove) na gp1 ili si ” zasluzan”(naslov) za iste? Ja kazem da si “zasluzan”, a ne “dosta zasluzan za vrlo dobre tekstove. Vec, tvoja zasluga. Nije ovo bila ozbiljna kritika, vec sam samo primjetio. Poz i samo udri dalje.
To su gluposti sto govori, sve sporedna stvar dovoljno je pogledat Mercedes i McLaren ili imas jak motor ili nemas i evo rezultata.
Žao mi strahovito jako Alonsa zato je i otišao polako je poludio jer je uvije bio blizu odim 2014.gdje je i auto loš bio.Mislim da su novi ljudi promjenili Ferrari a ne stari barem ja tako mislim.
Ja i dalje ne vjerujem da je otisao iskljucivo svojom voljom. Vec da je dio ciscenja ekipe, ne jer je los… Vec jer je star i ne uklapa se u novu filozofiju. Iskreno vjerujem da je Vettel najbolji moguci izbor, vozac koji ce zavrsiti karijeru u crvenom bolidu bez obzira na rezlutat. A opet sam siguran da to nece biti bez titula. Sto se tice Alonsa, za kojeg imam visoko misljenja kao vazaca… Nadam se da nece uskoro u neke druge moto serije. Ali na kraju dana, mozda je i bolje da to uradi kada vec nece, vise nikada uzeti… Read more »
otiša je djelom i zbog toga jer je star ? ako se ovo odnosi na fernanda onda je interesantno jer …. “čistili” su ekipu pred novu sezonu , “odbacili starog” vozača , a ostavili još starijega koji je btw 2014. debelo “popušija” od fernanda . o razlozima odlaska možemo samo špekulirat , možda je “najsigurnije” kazat da ih je bilo više … fernandovo nezadovoljstvo bolidom ( koje je zna javno iskazivat i zbog čega je dobija “po prstima” od montezemola ) , neke krive odluke tima tokom trka + manjak sriće u nekim trkama kad je fernando bija nadomak titule… Read more »
Ne, otisao, vec po meni dobio otkaz. Ne shvatam, zasto je tako nemoguce prihvatiti da cak ni veliki Alonso ne moze dobiti nogu u ime necega sto je vece od njega samoga? Kimi je sada tu iskljucivo zbog Vettela (uz naravano pritisak sa bude bolji) . A njemac je taj koji je zamjenio starijeg kolegu. Mislim da je prilicno logicno sto se tice Alonsa. Ali hajde, vec samo mnogo pisao na forumu i temi Alonsa. Nema logike da on sam napusta ekipu kada zna i ima bolji uvid od ostalih, kojim putem ferrari krece od ove godine. I da on… Read more »
alonso je otišo svojevoljno iz ferrarija. kraj priče.
vlado… po tebi je fernando dobija otkaz , a po meni … ja ne znam . niko ne kaže da fernando nije ili ne može dobit otkaz jer možda je i MS dobija otkaz u ferrariu pošto to nikad nije razjašnjeno … bar ja nigdi nisam čit kako , zašto , zbog čega se desilo da MS napusti ferrari i F 1 . tim više šta je posli suzuke 2006. baš fernando izjavija ( otprilike ) “ne znam zašto MS odlazi kad nam je i danas pokaza da je jedan od najboljih u F 1 ikad ” čak su i… Read more »
Ajde sad budi pametan mozda covijek i govori istinu a mozda i ne. Meni je isto zao sto Alonso nije osvojio nijedan naslov s Ferrarijem a jos mi je žalije ako neosvoji jos bar 1 naslov do kraja karijere. Svi znamo da je Ferrarija sputavao los tunel i da nisu imali nikada najbolji auto na gridu.Isto tako mislim da ni sad Ferrari nemoze nista puno napravit bolje ni za Seba dok su god ova pravila na snazi koji su skrojili ljudi koji nemaju veze sa zdravom pameti. Bilo kako bilo u nekim njegovim rijecima ima istine sto se tice ovogodisnjeg… Read more »
Ne znam zašto Tombazis uporno tvrdi da je dizajn šasije glavni razlog što je Ferrari ove godine napravio korak naprijed. Čovjek bi rekao da je riječ o aerodinamičkom remek djelu, da je njegov rad u rangu jednog Neweyja… Poprilično je očigledno da je poboljšani motor glavni razlog dobre Ferrarijeve forme. Ferrari je napravio odličan posao, a Allison je u nastavku imao isto tako težak zadatak dizajniranja šasije za motor koji je mu oduzima dosta kretivnosti. Pitam ja gospodina Tombazisa, gdje je bio svih ovih prošlih godina? Prije dolaska novih pogonskih jedinica gledali smo skoro identične motore i u Ferrarija, i… Read more »
“Red Bull je od 2010. uvijek bio ispred, ali Fernando Alonso ih je skoro pobijedio. ” Onda kazu Kimi je zadnji osvojia naslov za ferrari… Alonso nije ni dobia pravi ferrari u 5 godina u Maranellu jedino kad je vozia La ferrari. Al dobro sta je tu je. Ferrari ce dalje napredovat sigurno, samo je pitanje kad ce bit u borbi za naslov. Možda već dogodine Mercedes – Ferrari – Mclaren borba. Bilo bi lipo vidit Hamilton vs Vettel vs Alonso u istin bolidima. Nek naprave jednu sezonu iznimku pa nek se samo njih troje trkaju. Bilo bi zanimljivije nego… Read more »
Nek uvedu treći bolid za Mercedes i u ta tri bolida stave navedenu trojku i odličan fajt je zagarantiran 😀
Djelomično su zaslužni, ali mislim da se je prije uspjelo dovesti Vettela i tih 50-ak ljudi koji su došli s njim u momčad da je uspjeh već ove sezone mogao biti veći. 🙂
Prvo, isprike, slučajno sam stisnuo minus…a drugo, nova garda će trebati pokazati u godinama koje dolaze jesu li spremni skinuti Mercedes i othrvati se ostalima ako napreduju ( najbolji ili ne baš najbolji primjer, McLaren Honda =D ) , resurse imaju, vozača/e kadre za to imaju, podršku imaju ogromnu…jedino mi žao, kao i njemu, što Alonso nije osvojio barem jedan naslov sa Ferrarijem al jbg karma is a bitch pa možda nešto ušićari sa McLarenom
Nema problema, meni je ionako svejedno minus ili plus. Smatram da će novi ljudi u Ferrariju postići ono što je cilj još od 2007., a to je vraćanje titula u Maranello. Ona smjena koja se je dogodila bila je prijeko potrebna, prije svega zbog toga što je vjerojatno došlo do zasićenja unutar momčadi (prije svega tu mislim na vodeće ljude iz Ferrarija i Fernanda kojega razumijem jer mu Ferrari nije ponudio ono što se očekivalo). Mogu samo reći da će se sljedeće godine vjerojatno puno više puta vijoriti zastave u Maranellu. 🙂