Formula 1 bi kroz sljedećih par godina mogla proći kroz velike promjene; cilj je promijeniti pravila i napraviti preinake na aktualnoj specifikaciji bolida. Oni bi trebali biti pet do šest sekundi brži od 2017. nadalje, a vozači nemaju ništa protiv takvih prijedloga.
“Siguran sam da se nešto mora napraviti kako bi utrkivanje bilo uzbudljivije za gledatelje. Utrke moraju biti malo opasnije”, rekao je svjetski prvak iz 2007., Ferrarijev vozač Kimi Raikkonen.
Nigel Mansell, svjetski prvak iz 1992., složio se s navijačima i vozačima koji žele bolide teže za vožnju. Udruga vozača GPDA je nedavno provela globalno istraživanje među navijačima, a vozači žele biti uključeni u kreiranje novih pravila za 2017. Na pitanje hoće li oni zaista sudjelovati u donošenju odluka, Jenson Button je rekao:
“Ne još, ali siguran sam da ćemo biti. Mislim da puno toga možemo ponuditi, mnogo ideja kako sport učiniti boljim za nas, ali i za sve ostale. Mislim da puno toga može biti napravljeno”, rekao je najiskusniji vozač na gridu i svjetski prvak iz 2009. “S iskustvom koje imamo vozeći različite bolide i stavljajući se u različite situacije, možemo pomoći.”
Button zna da će promjene 2017. imati svoja ograničenja; era pogonskih jedinica je ‘zaključana’ do 2020.
“Za mene je najbolja godina s vozačevog stajališta bila 2004. Imali smo V10 motore, tri litre obujma, 900 konjskih snaga, 21 000 okretaja i rat dobavljača guma. To je bilo odlično – ali vremena se mijenjaju. U obzir moramo uzeti troškove i sve ostalo pa ne znam gdje će nas to odvesti u budućnosti.”
Sauberova šefica Monisha Kaltenborn se slaže da su troškovi veliki problem današnje Formule 1. Tvrdi da aktualni prijedlozi, koji uključuju šire bolide i gume, smanjene mase i povećanje downforcea, koštaju dodatnih 10 milijuna eura.
“Imali smo V10 motore, tri litre obujma, 900 konjskih snaga, 21 000 okretaja i rat dobavljača guma. ” jbga moj jensone kad si “kasno” doša u F 1 🙂 da si doša npr 1987. sam bi se uvjerija na licu mista da je postoja jedan motor od 1500 ccm sa samo ČETRI cilindra koji je ima 900 KS … jedino šta se nije vrtija na 21 000 OM nego na 11 200 OM . btw i Honda RA166E je imala 900 KS , ferrari Ferrari Tipo 033 tek nešto slabiji … 880 KS . te 10ke su se trebale vrtit… Read more »
Oprosti, ali mislim da si taj komentar napisao samo kako bi iskazao svoje “znanje”. Button zna što priča i zašto to priča.
Slažem se da su onda bolidi bili puno bolji i ljepši ali da sad svi vi koji kažete da su vam to bile najbolje godine u f1 idete gledat te utrke kladim se da bi vam bile užasno dosadne, ne kažem da su onda bile dosadne ali svi vi ste se sad naviknuli na taj drs, kers i sve to čega onda nije bilo i čime su pretjecanja na stazi bila puno teža.
pa važno da imaju ružan zvuk i mali broj okretaja motora zato imaju kers
Monisha se buni po pitanju troškova kao i svi kupci. Oni nisu sudjelovali u odlukama koje su dovele do ovako paprenih cijena pogonskih jedinica, napravljene su pogreške, ostati kod ovoga neće donijeti ništa dobroga, a promjene koštaju. Petlja u kojoj će oni koji nisu ništa motali platiti cijenu. Ništa novo nažalost. Opskrbljivači bi mogli pomoći smanjenjem cijene, ali to je malo vjerovatno. “Nismo znali da će troškovi biti tako visoki”-to je odgovor proizvođača, a ti kupi i ostani ili nemoj. Troškovi manjim ekipama su postali veći od budžeta, ako posao u F1 nije isplativ, bar da se pokriju troškovi, teško… Read more »
2004. je navodno bilo najbolje. Samo koliko je te godine bilo pretjecanja u utrci unatoč gumarskom ratu koji je najčešće na pojedinoj stazi i donosio prednost između bolida u sličnoj ligi. Blažičko i njemu slični tada su donosili slične komentare, dok su u prijenosu dosadnih utrka u iščekivanju sviranja himni kratili vrijeme prepričavanjem događaja iz FIA-a ili jet-seta. Sad je najednom predosadno jer se pretječe uz DRS ili zbog drugačije strategije (tih se godina nešto veća brzina mogla kapitalizirati uglavnom jedino kroz boks). Gdje je to tako napeto u auto-sportu? Da li u WRC gdje je sad zavladao VW zbog… Read more »
Meni na primjer nije bitan BROJ pretjecanja po utrci, nego kako su ona izvedena.
Bolidi su bili izjednačeniji, ali se vozilo puno više “na rubu”, čekale su se greške protivnika. Sada su greške svedene na minimum, što bolidima, što promjenama na stazama. Treba više atrakcije i dozu rizika, sami vozači to traže. Utrkivanje nikada neće biti 100% sigurno, sa tim pitanjima sigurnosti su otišli predaleko, iako težih ozljeda nije bilo preko 20 godina. To je utrkivanje, ne može se stisnut i prdnut…
U godini koju Jenson spominje uopće se ne radi o “broju pretjecanja” nego ih praktično uopće nije bilo. Za direktnu poziciju sve se moglo ostvariti jedino kroz boks. Nije bilo DRS-a, jedino plave zastave i to je bila sva akcija. Tko zna, možda baš zbog ogromne snage motora uz koju je kod prilično izjednačenih bolida svaka ravnina prekratka. Koliko je drugačije danas? DNS je nepobitna pomoć, ali očito je važna snaga motora. Pogledajmo samo posljednju utrku u Kanadi. Ferrari očito nema snage za pretjecanje na pravcu kad su u pitanju bolidi s Mercedesovim motorima. Vettel je očito brži u čitavom… Read more »
Sennacher, sa hulkenbergom nije bilo dosira, odmah je seb preko radija rekao da ga nije dirao. Mali dodir je bio sa alonsom
2007. I 2008. Isto tako jako dobro razdoblje za f1
To svi znaju osim FIA