Pogled unatrag: Sezona 2014.

Prošlog je vikenda utrkom u Abu Dhabiju završena 65. sezona svjetskog prvenstva Formule 1. Naslov su zasluženo odnijeli Lewis Hamilton i nadmoćni Mercedes koji je ove godine dominirao na svakoj utrci prvenstva. Njemačka ekipa se za ovu sezonu velikih promjena pravila pripremala duže i temeljitije od ostalih momčadi i proizvođača pogonskih jedinica, a rezultat u konačnici nije izostao.

U prvoj godini nove ere hibridnih 1.6-litrenih turbo motora Mercedes je pobijedio na čak 16 od 19 utrka. Osim toga, Mercedesovi su vozači osvojili 18 najboljih startnih pozicija, a vozač koji je ‘pokvario’ idealni skor srebrnih strijela bio je Felipe Massa na VN Austrije. Pravo iznenađenje sezone svakako je Daniel Ricciardo – jedini vozač koji je uspio pomrsiti račune Mercedesovom dvojcu i pobijediti na tri utrke ove sezone. Najtrofejnijoj momčadi Formule 1, talijanskom Ferrariju, ovo je prva godina još od davne 1993. u kojoj nisu niti jednom uspjeli pobijediti. Još zanimljivije, ovo je prva godina od 1980. u kojoj su bez pobjede ostali Ferrari i McLaren, dvije najuspješnije momčadi kada govorimo u kontekstu pobjeda. Također, prvi se put od 1998. dogodilo da aktualni svjetski prvak nije slavio na nijednoj utrci sezone.

Jedinu i najveću zanimljivost u sezoni donijeli su nam Mercedesovi vozači koji su se međusobno do zadnje utrke borili za naslov svjetskog prvaka. Iako je Nico Rosberg po broju osvojenih pole positiona bio bolji od svog momčadskog kolege u omjeru 11:7, Nijemac je u utrkama bio znatno lošiji, te je pobijedio na samo pet utrka naspram Lewisovih 11. Osim toga, Britanac je zbog kvarova na svom bolidu tijekom kvalifikacija u Njemačkoj i Mađarskoj navedene utrke startao s 20., odnosno 22. mjesta. Najlošija startna pozicija za Rosberga bilo je četvrto mjesto, dok je u utrkama imao jedno odustajanje manje od timskog kolege. Hamilton je tako potpuno zasluženo osvojio svoj drugi naslov svjetskog prvaka i s novih 11 pobjeda došao do ukupno 33 pobjede u karijeri. Time je prestigao Fernanda Alonsa koji ima jedan trijumf manje, a ispred njega se sada nalazi Sebastian Vettel s 39 pobjeda, samo dvije manje od Ayrtona Senne.

Iako su ove sezone 12 puta bili na pobjedničkom postolju, ovom godinom ne mogu biti zadovoljni u Red Bullu, austrijskoj ekipi koja je od 2010. do 2013. osvojila sve što se je osvojiti moglo. Najveći krivac svakako je Renaultov motor koji ni snagom, ni pouzdanošću nije mogao parirati vodećima. Da stvari budu još gore, bivši svjetski prvaci diskvalificirani su dva puta ove godine, na prvoj i posljednjoj utrci sezone. Na VN Australije Daniel Ricciardo je osvojio drugo mjesto, ali je ubrzo isključen iz rezultata utrke nakon što je FIA utvrdila da je motor njegovog RB10 ‘vukao’ više od 100 kilograma goriva po satu. U Abu Dhabiju su iz rezultata kvalifikacija isključena oba vozača i to zbog pretjerano fleksibilnog prednjeg krila, pa su tako utrku startali iz pit lanea. Zadovoljan ovom sezonom ipak može biti 25-godišnji Australac – s prednosti od 71 bod zasluženo je pobijedio svog momčadskog kolegu i četverostrukog svjetskog prvaka Sebastiana Vettela. Nijemac je odustao tri puta, jednom više od Australca koji je uz to jednom diskvalificiran. Sljedeće godine Ricciardov momčadski kolega bit će 20-godišnji Rus Daniil Kvjat koji je promaknut iz Toro Rossa.

Pravo iznenađenje godine bila je i momčad Williamsa. Prošlu su godinu završili na devetom mjestu, a ove sezone došli su do trećeg mjesta s čak 320 bodova, odnosno 64 puta više nego u 2013.! Zasluge se ne mogu pripisati samo Mercedesovom motoru jer je ekipa iz Grovea složila dobar i pouzdan bolid, te su zasluženo iza sebe ostavili Ferrari i McLaren. Felipe Massa je imao malo manje sreće od svoga momčadskog kolege, budući da je imao dva odustajanja više. No, Bottas je ipak bio bolji i zasluženo je osvojio četvrto mjesto u poretku vozača, s 52 boda više od Masse. Zahvaljujući Brazilcu Williams je osvojio najbolju startnu poziciju u Austriji, te su devet puta stajali na pobjedničkom postolju.

Uz vozački dream team mnogi su očekivali da se Ferrari konačno može dignuti i odigrati važnu ulogu ove sezone. Nažalost, F14 T nije bio konkurentan ni na jednom polju, a cijenu su platili Stefano Domenicali, Luca Marmorini i Luca di Montezemolo. Nedavno je s mjesta šefa otišao i Marco Mattiacci, pa je tako talijanska momčad dobila trećeg šefa ove godine, Maurizija Arrivabenea. U lošoj godini im svakako od pomoći nije bio ni Kimi Raikkonen. Istina, Finac se dosta mučio s ovogodišnjim bolidom koji mu nikako nije odgovarao, no zaostatak od 106 bodova za Fernandom Alonsom je prevelik, pogotovo ako uzmemo u obzir da je Španjolac imao jedno odustajanje više. Dva postolja ove godine djelo su dvostrukog svjetskog prvaka koji će sljedeće godine Ferrari najvjerojatnije zamijeniti McLaren Hondom.

McLaren je zato odlično započeo ovu sezonu. Diskvalifikacijom Ricciarda na prvoj utrci sezone u džepu su imali 33 boda zahvaljujući Kevinu Magnussenu i Jensonu Buttonu koji su svoje bolide doveli do drugog i trećeg mjesta. Potom je uslijedio pad forme, a krajem sezone momčad je ponovno napredovala zbog dobrih nadogradnji na bolidu. Ovo je druga godina bez pobjede za ekipu iz Wokinga koja je na kraju sezone imala 35 bodova manje od Ferrarija. Jenson Button je bio uvjerljiv protiv svog momčadskog kolege, no McLarenovi šefovi tek odlučuju između britanskog veterana i mladog Danca za vozačku postavu iduće godine. I dok još uvijek nije poznato ime drugog vozača, vjeruje se da je dogovoren povratak Fernanda Alonsa u britansku momčad koja će sljedeće godine voziti s Hondinim motorima.

Najbolju sezonu u svojoj kratkoj povijesti imala je Force India. Iako su u jednom trenutku držali peto mjesto u poretku konstruktora, poboljšanja koja je McLaren imao na zadnjim utrkama sezone pokazala su se ključnima. Indijska momčad s bazom u Silverstoneu osvojila je 155 bodova – najviše u svojoj povijesti. Uvijek konzistentni Hulkenberg skupio je 37 bodova više od Pereza, no valja imati na umu da je Meksikanac osvojio postolje u Bahreinu i da čak četiri puta nije došao do cilja dok Nico dva puta nije završio utrku.

Toro Rosso nije imao sezonu za pamćenje – osvojili su samo 30 bodova. Iako je Jean-Eric Vergne osvojio skoro tri puta više bodova od svog momčadskog kolege Daniila Kvjata, ipak neće voziti i u 2015. 20-godišnji će Rus sljedeće godine voziti za Red Bull, dok će se u bolidima Red Bullove sestrinske momčadi naći 17-godišnji Max Verstappen i 20-godišnji Carlos Sainz Jr.

Momčad koja je 2013. završila na četvrtom mjestu s 315 bodova, ove je godine doživjela potpunu katastrofu. Lotus je ove sezone osvojio samo 10 bodova. Iako su se ohrabrujući znakovi pokazali na VN Španjolske, forma je ipak opadala kako je godina odmicala. Problem nije bio samo Renaultov motor – E22 je jednostavno bio promašaj, a nakon niza uvjerenja s početka sezone kako u njihovom bolidu leži ogroman potencijal, i sam je tehnički direktor Nick Chester morao priznati da su ove godine potpuno podbacili s dizajnom Lotusovog jednosjeda. Osam bodova osvojio je Romain Grosjean koji je pet puta odustao zbog tehničkih problema i jednom zbog incidenta. Šest puta je zbog kvarova na bolidu odustao njegov momčadski kolega Pastor Maldonado.

Za malenu ekipu Marussije ove će nas godine vezati i dobre i loše uspomene. Iako u velikim financijskim problemima, konačno su uspjeli osvojiti svoje prve bodove zahvaljujući sjajnoj utrci Julesa Bianchija na VN Monaka. Time su se popeli na 9. mjesto u poretku konstruktora, što je najbolji rezultat u kratkoj povijesti ove momčadi. Međutim, na VN Japana teško je stradao 25-godišnji Bianchi koji je na mokroj stazi izletio pod žutim zastavama i udario u dizalicu koja je trebala odvući bolid Adriana Sutila. Francuz je sada u rodnoj Francuskoj i još je uvijek u kritičnom stanju. Stečajni su upravitelji tri utrke prije kraja preuzeli kontrolu nad momčadi koja se do kraja sezone nije pojavila na gridu, stoga je Marussia vjerojatno zauvijek napustila Formulu 1.

Još jedno razočaranje je švicarski Sauber. Prvi put od svog pojavljivanja 1993. godine nisu uspjeli osvojiti bodove, te su sezonu završili na 10 mjestu. Njihov C33 nije ispunio očekivanja, a ništa bolji nije bio ni nekonkurentni Ferrarijev motor. Sauber je također u velikim financijskim problemima i sljedeće će godine Sutila i Gutierreza zamijeniti Marcus Ericsson i Felipe Nasr.

Zbog velikih financijskih problema i Caterham su tri utrke prije kraja preuzeli stečajni upravitelji, a budućnost im još uvijek nije osigurana. Momčad iz Leafielda je propustila utrke u SAD-u i Brazilu, ali su se zahvaljujući crowdfundingu ipak vratili na posljednjoj utrci sezone u Abu Dhabiju. Kamui Kobayashi, Marcus Ericsson, Andre Lotterer i Will Stevens nisu uspjeli osvojiti bodove ove sezone, te nam preostaje za vidjeti hoće li se Caterham pojaviti na gridu u ožujku 2015.

20 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
M.S-No1

Pa nebi bilo lose da ste neki video ubacili 😛

Dani
Groff

Sezona 2014.bila bi kao i svaka druga da nije bilo promjene tehničkih pravila. Zahvaljujući tim promjenama ove godine gledali smo tapire. Osim što su bolidi postali ružni postali su i tihi. Pretihi zapravo. Zuje po stazi kao da je natjecanje električnih bušilica. Bez obzira na promjenu tehničkih pravila trke nisu postale ništa zanimljivije nego prijašnjih sezona. Samo što je trošak višestruko povećan.

sennacher

U ovoj zadnjoj rečenici si osobito u pravu. Jer zadnjih su se godina promjene pravila opravdale smanjenjem troškova pa je ograničen broj motora u sezoni. A zapravo razvoj takvih pogonskih jedinica košta više nego njihovo štancanje u proizvodnji.
Epilog – nakon smanjenja troškova sve više ekipa završava u stečaju.

KOve

Kad pročitam ovaj članak i razmislim o utrkama i sezoni ispada sve savršeno. Promijenio se prvak, bilo je odličnih dvoboja. Neki vozači su se uzdigli. Rosberg, Ricciardo i Bottas su napravili odličan posao i tako dalje da sad ne nabrajam ono što znamo. Ipak, sezona mi nije savršena i tu su mi najgora nova pravila za motore. Uvijek sam bio za to da bolidi trebaju napredovati, biti u skladu sa tehnološkim napretkom, ali ovo nema smisla. Nakon agonije sa gumama koje su se raspadale nakon 5 krugova, sad to ograničenje protoka goriva i onda moraju pola trke štediti gorivo i… Read more »

otto

Nisi jedini koji se tome nada!

vlado

Pa i je bilo savrseno. Samo ne za svakoga.

Crnac

A pravilo o zabrani treniranja sa aktualnim bolidima nitko ne spominje (vec ste se valjda navikli na to, kao sto cete se i na zvuk bolida – cast iznimkama). Meni je to jedno od najglupljih pravila ikad donesenih u nekom sportu. Zamislite nogometase koji tijekom sezone mogu trenirati samo 10 dana sa nogometnim loptama. Nije im zabranjeno trenirati, ali van tih 10 dana mogu trenirati samo sa ping-pong lopticama ili medicinkama.

raca

:: u pravu si za ono što je jako puno ljudi zaboravilo o zabrani treniranja na postojećim bolidima. Mnogi i ne razmišljaju o tome koliko je u zadnje vrijeme destrukcija u f1, ali ima nekoliko onih koji su oduševljeni sa sprdačinama koje izvađa FIA i patuljak i koji bi mu, da mogu, i spomenik podigli. Takovima je sve super i savršeno. Za njih je f1 staza i bolidi na njoj. Kakvi,nema veze, glavno je da jure jedan za drugim. Tvoja usporedba sa nogometašima, kapa dolje.

raca

Da samo nadodam, uz Ferrari i McLaren, u istoj godini i treća najveća momčad, Williams, bez pobjede.

Leo

Meni sranje sezona to sam čuo i od dosta drugih ljudi,ali šta tu reć više kad smo sve rekli 100 puta.Neda mi se ni pisat razloge al ih ima podosta.

Perica9

Ako naš HeatBlast-.- napravi f1 2014 review hoćete li staviti? Zove se : Emir HD
ja mislim

HeatBlast -.-

hvala na prijedlogu, bilo bi super da moj video bude u clanku najbolje F1 stranice na balkanu :thumbs:
planirao sam sljedeceg vikenda napraviti, otprilike znam koje cu pjesme staviti i kako cu to sve ukomponovati, ovog vikenda nisam imao vremena sve silne klipove skidat’ 😉

Perica9

Gledao sam tvoje vide-e i odlični su 🙂

Marlboro_F1

-.- Bez “Nico hit me!!” mi ne dolazi na oci.. haha, gledao sam i ja klipove, jako su dobri. LP

House-13

Jedna zanimljivost: Ovo je bila Mladonadova druga najuspješnija sezona u F1:
45 bodova 2012.
2 boda 2014.
1 bod 2013.
1 bod 2011.
😀

ino11

Budimo realni, maldonado je u formuli 4 sezone, a 3 sezone je imao katastrofalne bolide…

mzf1

Pa kako su drugi osim Hamiltona došli do dobrih bolida nego preko ispodprosječnih i loših.

Leo

Verstapen mu je ozbiljna prijetnja ,dečko je već s ToroRosom dva puta “poljubio zid” a još nije odvozio jednu utrku tako da možda novi Maldonado,kad tata plaća ….

otto

😀 :party:

Related Posts