Novi Ferrarijev predsjednik Sergio Marchionne navodno je izrazio zabrinutost oko projekta za sljedeću godinu. Nedavno je talijanski Autosprint objavio da su brojke iz zračnog tunela (koje se tiču projekta nazvanog ‘666’) pokazale da bolid za 2015. možda nije bolji od F14 T. Međutim, La Gazzetta dello Sport sada tvrdi da Marchionne, koji je nedavno zamijenio Lucu di Montezemola, nije bio oduševljen prvim konkretnim brojkama oko projekta za 2015. te je, kada su mu pokazani nacrti, navodno pitao radi li se to o bolidu za ovu ili sljedeću godinu.
Maranello su ove godine napustili Stefano Domenicali, Luca di Montezemolo, Luca Marmorini a najvjerojatnije odlazi i Fernando Alonso. Pojavile su se informacije da je glavni dizajner Nikolas Tombazis sljedeći, a ništa sigurniji nije ni Pat Fry otkako je više slobode dobio James Allison.
Upitan o glasinama o bolidu za sljedeću godinu, Fry je rekao:
“Postoji veliki zaostatak kojeg trebamo stići. Mislim da napredujemo prilično dobro.”
A što se tiče Tombazisa, Ferrarijev glasnogovornik za španjolsku Marcu je rekao:
“Tombazis je danas glavni dizajner u Ferrariju i ništa se više ne može reći.”
Najvažnije je u svemu ovo – NAVODNO.
Treba pričekati prva testiranja i sve će biti jasno. Međutim, ako stvarno bude ovako kao u tekstu, mislim da to nikoga previše ne bi iznenadilo jer je Ferrari odlaskom Todta i Brawna jednostavno izgubio kompas.
Ma nije uopće problem, budemo još pričekali. 😀
Puno se priča, piše i nagađa. Činjenica je da Ferrari nije dobar, što god od novih dijelova isprobaju, uglavnom ne daje rezultate koje očekuju. Kako onda mogu biti sigurni da će bolid biti bolji iduće sezone? Pa još nisu riješili ovogodišnje probleme. Hoće li napraviti bolji bolji posao iduće godine? A tko će ga znati? Tek nakon kvalifikacija u Australiji ćemo znati pravo stanje stvari. Jesam li optimist? Ne baš. Podsjećaju me na Dinamo. Znaju što žele ali nemaju pojma kako to postići. Za sada.
Zar je neko zbilja očekiva da će Ferrari 2015. konkurirati Mercedesu za pobjedu. Čak i da ovog trena imaju sve najbolje ljude na raspolaganju proces konstruiranja bolida i pogonske jedinice traje i u najboljem slučaju 2016. je godina kad bi mogli sustići Mercedes. 2015. bi se tek trebali udariti kvalitetni temelji za napredak u godinama koje dolaze. Ja se nadam 2017. nastavku rivalstva Vettel – Alonso i novom starom rivalstvu Ferrari – McLaren.
Pokažite ovo Vettelu.
Da ako naprave vise bolid da imam zasto gledat a ne ovo mucenje
Mozda je vrijeme da se pocne radit bolid za 2016 .
2017.*
sjajno!
Projekt nazvan 666? Baš su izabrali pravo ime za projekt.
To mi je nekako ocekivano jer ne sumnjam da je Alonso odvec bio upoznat sa mogunostima i nacinom razvoja bolida za narednu godinu. Ko god kaze pa zasto Sebastian dolazi u Ferrari, dolazi jer je to prestiz, ipak u karijeri se zna da si vozio za Ferrari. Opet kao veliki navijac Ferrarija nadam se da je ovo bezvezno naklapanje te da ce Ferrari ipak imati konkurentan bolid za narednu godinu 🙂
Kao što sam već i rekao niti RB (zbog slabog renaultovog motora) niti Ferrari ( loš motor, loša šasija, pitanje i koliko je zračni tunel ispravan ) nisu u stanju parirati Mercedesu, koji je dominantan na svim područjima.. s tim da za iduću sezonu Mercedes najavljuje poboljšan motor sa još 50-ak ks više.. Znači možemo očekivati da 2-3 sec po krugu prednosti na nekim stazama 🙁
PavleF1… odakle tebi podatci o kojima si kako kažeš već govorija da je motor ferraria loš , šasija loša ( aerodinamičar si po struci pa to “golim” okom vidiš ? ) … motor je možda slabiji po isporučenoj snazi ( ka i renautov ) u odnosu na mercedesov ali nije loš jer je pouzdan . već si u komentaru No 43.1 na topicu “Nico Rosberg pobijedio na VN Brazila” napisa “negdje sam čitao da će mercedes još doraditi motor koji će NAVODNO biti još 50-ak ks jači” … sad ovde na topicu piše “Novi podaci NAVODNO potvrđuju …” “.. Sergio… Read more »
Šta si ti sad htio reći? evo čitam ovaj tvoj tekst i dalje ne vidim smisao.. Ti meni pričaš da Ferrarijev motor nije loš zato jer je pouzdan?? Hej Fernando ne sekiraj se što ti je motor slab, težak i puno troši, Avalon je rekao da je pouzdan 🙂 hahaha, svaka tebi čast, i ti si mene dobro nasmija 🙂
Kakve veze ima speed trap sa ukupnom kvalitetom bolida? Teoretski mozes otic u low downforce setup, ispucat dosta prikupljene energije, i jos eventualno bit u slipstreamu sa otvorenim drs-om…skoro pa irelevantan podatak. Mnogi zaboravljaju da ovo nije benziski turbo motor u iskonskom obliku, da ferrari u cestovnim automobilima ima 2 turbo motora od nastanka te da je ovo HIBRIDNI pogon. Ferrari ima velik problem sa prikupljanjem energije, zato svaku utrku vidimo Alonsa kako dva, do tri kruga ceka pa tek onda ful napada, a ako ne uspije, proces se produzuje dok opet ne sakupi energiju.
PavleF1… loš , slab …možda bi trebalo razlikovat ova 2 pojma 😉 nešto dobije epitet lošeg zbog kvalitete , a ne zbog “slabosti” tj nedostatka ks u ovom slučaju . ako je to u pitanju onda motor može bit npr nekonkurentan , a ne loš . osim toga mi o snazi možemo samo špekulirat na osnovu pročitanoga jer o tome nemamo pojma ( bar ja …priznajem da ne znam pravu snagu mercedesovog , renaultovog i ferrarievog motora ) . troši li on najviše ? ni to ne znam jer u dosadašnjih 18 trka ferrari nijednom nije osta bez goriva ,… Read more »
Luca Badoer… možda speed trap i nema veze sa apsolutnom kvalitetom bolida no činjenica je da su najčešće tu najbrži mercedesi i williamsi . osim toga speed trap sam spomenija u kontekstu priče o motorima , a ne kontekstu apsolutne kvalitete bolida jer ako se sićaš ( a izgleda da ne ) napisa sam “poanta … govorit o slabom ( nejakom ) motoru , efikasnosti šasije je kompleksno jer mnogo faktora utiče na performanse …od rasporeda težina , a time i težišta bolida , ponašanja bolida sa punim i rezervarom koji se tokom trke prazni pa utiče na ponašanje bolida… Read more »
@... avalon kažeš da bi trebalo razlikovati riječi loš, slab te u prilog tome navodiš da epitet lošeg nešto dobije zbog loše kvalitete.. ok djelomično bih se složio ili čak u potpunosti bi se složio ako npr. pričamo o teretnim kamionima koju prevaljuju velike kilometraže i di se gleda kvaliteta nauštrb performansi.. Ali mi ovdje govorimo o F1 gdje je bit svega preći krug na stazi u što KRAĆE vrijeme, pa ako tom motoru fali ks, teži je i više troši (što ne znači da će bukvalno stati bez goriva, ali vjerovatno moraš pripaziti na gas tijekom utrke = gubitak… Read more »
po tvojim kriterijima je loš jer ti možda znaš i one podatke koje nijedan proizvođać motora nije javno objavija ( potrošnja , težina ) , a šta se tiče snage svi su naveli 600 + 160 ks . ja potrošnju i težinu motora ne znam pa vjerovatno zbog toga ne mislim da je ferrariev motor loš /slab . čini mi se da je veči problem negdje drugdje …samo di ? jer gleda sam brzine u speed trapu ( šta donekle može bit neki grubi pokazatelj ) i gle čuda …jedan od najpromašenijih bolida ove sezone sauber ( za kojeg su… Read more »
Ne znam ja točne podatke niti sam ja to izmislio u svojoj glavi, ali ako većina stručnjaka i ljudi u F1 pa čak i samo vozači kažu da im fali snage, ja im vjerujem.. Pa svi živi znaju da je mercedesov motor masterpiece u odnosu na renault i ferrari.. i pusti sad speed trap, snaga motora više dolazi do izražaja pri ubrzanjima poslije sporih zavoja, to je puno bitnije od speed trapa..
“Even if I could have overtaken Kimi a little quicker I had to save a lot of fuel in the last couple of laps so a battle with Sebastian was never a possibility.” evo sam Fernando kaže da je morao jako štediti gorivo u zadnjih par krugova, što mu je onemogućilo borbu sa Sebastianom.. ipak je Ferrari žedan ha 🙂
Ma samo kao Red Bull,smanjiti place,uvesti rad nedjeljom.Samo rucak nis vise,i da vidis cuda naprave oni onda raketu!!! 🙂
A sto nebi Newey stavio pred sebe izazov i dosao u Ferrari. Bit ce Ferrari dobar cak mozda drugi iza Mecke. A Red-Bull ja sam mislio da su ozbiljna ekipa i da ce poslije Vettela dovesti Alonsa ili nekog recemo Bottasa oni doveli Rusa. Vidjecemo razliku u RB iduce godine kad nema Vettela cak ako budu 4-ta ekipa dobri su
Newey nejde iz Red Bulla. On ostaje ali radi na drugim RBovim projektima. NAvodno bu projektiral njihovu jedrilicu za utrke.
Po pitanju vozača, nema smisla dovoditi starog vozača, koji ima još koju godinu i to je to.
Ricciardo se pokazal ko više nego dobra zamjena za Vettela. Znači treba dovesti mladog vozača koji će učiti i možda jednog dana nasljediti iskusnijeg vozača.
RB to radi očito najbolje.
Ja bi to rekao ovako:Ferrari jednostavno nezna radit motore na STRUJU i nije ih nikad ni radio.A ako ih žele naučit radit kako treba to će potrajat, onda je to rekonstrukcija o kojoj se govori i promjene koje su usljedile, vidjet ćemo.
Nije li kod Ferrarija struja Marellijeva briga?
Neznam to,mislio sam onako laički gledano…kakve motore ugrađuju godinama svoje aute u Maranelu V12 V10.U biti neznam niti koliko je Mercedes sa hibridnom tehnologijom već bio upoznat od ranije i dali su ugrađivali već to u svoje aute ili su i oni to radili prvi put.Ali onaj razdvojeni Turbo su oni patentirali i tu im treba odat priznanje al su priče da na hibridnom djelu motora su ispred konkurencije.
Treba imati na umu da je Ferrari bio prilično uspješan u bivšoj turbo eri.No tad nije bilo gotovo nikakvih ograničenja.Broj motora,količina goriva jer je u prvom planu bilo utrkivanje a ne eksperimentiranje.Mercedesu treba odati priznanje,jer su nam svojim korporativnim ljcemjerjem uništili utrkivanje.S jedne strane masno zarađuju na veliko serijskim benzinskim monstrumima,a s druge strane forsiraju formulu zeleniju od Mirele Holli.Zašto?To je danas u trendu a formulu su potrefili od prve.Slučajno ili?
Otto – kakve veze ima njihovo zarađivanje na benzinskim i dizelskim motorima s F1???????? Pa naravno d azarađuju jer su uspješna tvrtka koja proizvodi automobile. Oni imaju i jedan od štedljivijih dizelskih motora na tržištu. Ušli su u F1 ko i svi ostali veliki proizvođači zbog reklame. Nisu oni krivi (isto kak nije niti RB bil) kaj su uspeli napraviti najbolji bolid. Ne forsiraju oni zelenu F1, već su takva pravila, donešena od strane FIAe. Naravno da sad oni hoće da to tak ostane jer su prvi. A da su poterfili slučajno je isto samo pretpostavka. nit neću komentirati kakva.… Read more »
Kad je tome tako,zašto takve hibridne sustave ne stave u svoje cestovne automobile?Zato jer tako osmišljeni u cestovnim autima nemaju kaj tražit.Razloga ima puno i vjeruj mi iza napisanog stojim.A drugo,u povjesti formule nije bilo takve korjenite promjene kao sad.Formula se djeli na staru i novu eru.Netko ko u staroj eri godinama nije znao napraviti pravi bolid unatoč najjačem motoru,u novoj od prve napravi čudo na svakom planu.To i ja neću komentirat ali si postavljam pitanja vezana uz to.
Hibridni sustavi su budućnost i pitanje je vremena kada će završiti u Mercedesovim i svim drugim automobilskim markama. Honda se ne bi vratila u F1 da nije došlo do promjene pravila (PU). Spominje se povratak Audija. 2017. godina je godina novih promjena u WRC-u. Pravila još nisu definirana, ali spominje se hibridni PU (baterije i ostale điđe miđe). Toyota na veliko testira hibridni Yaris WRC, a to isto radi Citroen sa C4. Hibridna tehnologija se nalazi u WEC-u. ——– #F1 Mercedes rivals consider switch back to V8 engines by majority vote if they can’t agree on V6 unfreeze. Lauda: “Mercedes… Read more »
Bravo za tebe!Da si imalo proučio hibridne sustave koje opisuješ,shvatio bi da s temom nemaju veze jer tema je F1 i hibridni sustav u njoj.
Ja samo kažem da su baterije u cestovnim autima budućnost (valjda ti je jasno da se poprilično neuspješno pokušalo sa vodikom, pa i sa plinom) i da se F1 koristi kao poligon za razvijanje te tehnologije. Mercedes kao konstruktor je upravo ušao u F1 zbog toga.
……
Zato jer tako osmišljeni u cestovnim autima nemaju kaj tražit.Razloga ima puno i vjeruj mi iza napisanog stojim.
……….
Copy-paste sam tvoju rečenicu. Nisam tehničkog zanimanja, ali me prosvjetli
Dobro je rekao Lopez, previše košta tih 5, 6 sekundi brže vrijeme od GP2 sa ovim pogonskim jedinicama. Manjim timovima je to preskupo, pa 50, 60 mil dolara na godinu za oba vozača. To je skoro budžet bio timovima sa začelja. U ovoj raspodjeli konstruktorskog novca i premija, svi osim velikih gube lovu i takav “biznis” se ne isplati. Postalo je preskupo da bude samo prestiž.
Skupo je, to definitivno. Ali nema smisla uvesti tehnologiju (koja je u svojim začecima, možemo reći:još je zelena), i onda je zamrznuti. To nisu smjeli napraviti u prvoj godini.
Kad mi preformuliraš rečenicu-Nisam tehničkog zanimanja,ali me prosvjetli-vrlo rado.Inbox dobiš u detalje.
Neću ti ništa preformulirati. 😀
S takvim stavom nemam o čemu s tobom diskutirati. Samo sam rekao svoje mišljenje.
Ja Ferrari i ne razumijem , Sto ce njima kao brendu auto na struju i 1,6l motor ?
Ono što je u F1 Mercedes sam sebi,to je Ferrari za FCA-Fiat,Chrysler Auto grupaciju.Korporacijski izlog novih tehnologija.
Evo malo crnog humora Ferrarijev bolid za 2015 https://www.youtube.com/watch?v=au_smuTei8Q&feature=player_detailpage
Ma ima vremena do veljače mogu i moraju napravit bolje
Navodno da je ferrari potpisao ugovor sa mercedesom o dobavi motora,jer njihov fiatov je preslab a najviše troši,pa možda i Alonso ostane u ferrariu !
Ti si lud 😛
Zašto je baky lud. Čovik gleda najednostavnije i najbezbolnije rješenje.Još umisto konja stavit nišan.
Mercedes,ferrari,renault su glavni u f1 prelazak na mercedesove motore je nemoguc imaju svoju tvornicu rade svoj motor to bi i ujedno bio kraj ferrarija u f1,pricate gluposti
Iceman7-nitko to ne misli ozbiljno da bi jedna takva momčad kao ferrari napravila, to je bio samo moj frustrirajući komentar na ovaj članak i cijelu ovu sezonu !
Ou sry izgleda ozbiljno 😛
Ej, da nisi slučajno skočio u bunar, ako ti netko kaže 😀
Ovi bi frižider eskimima prodali
Vec sam jednom pisao. Alonsov problem od dolaska u Ferrari nije Ferrari vec Vetel u RB. Jer da je u RB-ulu bio netko drugi Alonso bi danas vjerojatno imao dva naslova vise u djepu. Jednostavno nije imao srece. I ponavljam, izgubiti naslov u zadnjoj trci je frustrirajuce ali nikako nije los rezultat.
Ova godina je prica za sebe i to se moglo dogoditi bilo kojem timu, kao sto se i dogodilo ne samo Ferrariju, vec i McLarenu, RB i Lotusu. ta silna patetika i prorocanstva me vec malo zivciraju 🙂
Brojke nisu dobre? To bi značilo da će Ferrari biti i više nego konkurentan.
A vjerujem da je alonso to “nanjusio” pa ce radije riskirat s McLarenom nego li ostat u Ferrariu…. Nadam se samo da Vettel moze ponoviti Schumachera i motivirat cijelu momcad i dignut Ferrari i odvest ga do novog konstruktorskog naslova a njegovog 5-tog u karijeri… Go, go, go Vettel… P.s. (ako opce podje tamo) iako vjerujem da je to 99% slijedeca stanica njegove karijere
a jesi ga ukenja…..
U ferrariju se sprema potpuna reorganizacija i to, što je najbitnije, od vrha. Vidimo da to nisu više one jalove promjene kao prijašnjih godina, kada je svako malo odletjela neka ‘sitnija riba’ (ne mala, nego sitnija!) i naravno da to nije doprinjelo nekom značajnijem napretku. Ove godine je ferrari dobio kompletno novo vodstvo (Marchione, Mattiacci), nove voditelje pojedinih odijela, novog vozača (95%), a čini se kako ni tu nije kraj. Isto tako, ja osobno ne očekujem neki enormni napredak sljedeće sezone, niti sezone nakon. Očekujem da se sve postepeno počne obnavljat i razvijat, a za uspijehe će trebat nekoloko godina.… Read more »
slažem se u većini toga što si naveo, ali je to možda i pila naopako sjeti se da se ferrari odrekao jednog schumachera koji im je donio sve što su mogli imat -još veću popularnost,još više love, veču prodaju cjelog brenda itd… a na to su čekali 21 godinu, odrekli su se i kimija koji je bio posljednji ferrarijev prvak, možda i mogu čekat još 2,3,4 godine pa opet pomest konkurenciju (možda može i vettel tolko čekat ili neki drugi vozač) ali tifosi nemogu tolko dugo čekat zato velim možda pile naopako nakon svih tih godina obečavanja i/ili imaju skrivenog… Read more »
Sve ti je OK kaj si napisal i slažem se s tobom, osim dijela koji se tiće čekanja tifosa.
Ko uopće pita njih jel mogu čekati ili ne, između ostalog malo stariji tifosi znaju kaj znači čekati a nigdje ne piše da se i mlađi tifosi neće naučiti čekati ak me razmeš kaj ti hoću reći.
ok,
mislio sam na razdoblje šumija u ferrariju da je malo “razmazil” tifose sa svim tim pobjedama,naslovima i rekordima,
mislim si ferrari je i prije imal “crnih rupa” kroz sezone i nisu zaboravili složit bolid i pobjeđivat, samo trebaju neke stvari doč na svoje mjesto i to bu onda to
I ja se slažem s napisanim, a dodao bih da je područje u kojemu je Vettel sigurno bolji od Alonsa, područje razvoja bolida (gdje je i Schumi bio nenadmašan) i zato stoji da je idealan vozač za Ferrari. Mogu se usuditi čak prognozirati brzi napredak baš kao u Schumijevom slučaju…
@Petar 8, prvo bi trebao znati što znači danas vozačev input u razvoju bolida, u usporedbi sa vremenom prije telemetrije i testiranja u stvarnim uvjetima, a kamoli kvalificirati pojedine vozače o poslu kojega više nema u F1, barem ne onakvog kakvog ga ti zamišljaš.
Usput si nesvjesno popljuvao Seba, jer prema tvojoj teoriji vozačkog razvoja, Ricci je napravio bolji posao ove sezone, što nije istina. 😉
Ako je ovo imalo istina onda nije cudo da Alonso dize sidro i bjezi s broda koji tone vrlo vjerojatno je i on dobio neke informacije na kojem je stupnju razvoja Ferrarijev bolid za iducu sezonu i odlucio da mu je dosta praznih obecanja i cekanja na konkurentan bolid jer vrijeme leti a on posto poto zeli jos jedan naslov kad se vec nije uspio svim silama ugurat u Merc onda je izgleda radije odlucio okusat srecu u Hondi. Jedino mi je stvarno zao Vettela ako dode u ovao ocajni Ferrari tesko ce ostvarit neki zapazeniji rezultat pogoako Merc ne… Read more »
Tuga!
Mnogo toga navodno receno. Ne bih ovo uzimao za ozbiljno.
Ma to su obicna preseravanja. Ne vjerujem ni slova.
e moj seb u sta si se ti uvalio, pa kud bas tamo
Zar misliš da mu nisu rekli pravo stanje prije nego što li je potpisao? Pa već se nekoliko puta provlačila informacija da su mu dali do znanja da sljedeće sezone ništa od bolida kojim bi mogao osvojiti prvenstvo, možda čak ni za dvije godine. Vettel je u Ferrari otišao s ciljem, koji bi svakom njegovom navijaču trebao biti jasan 😉
$$$$$$$ i to jako puno po nekim najavama izmedu 30 i 40 mil po sezoni.
To bi ti možda volio da je istina, ali ne, nisam na to ciljala. Pretpostavljam da si Ferrarijev navijač pa bi trebao znati da se za Ferrari ne vozi zbog novca, ipak je to institucija ovog sporta.
Po svemu sudeči,u Ferrariju na pomolu generalno pospremanje.Marchionne se ne zajebava,što je jasno od samog početka.
Tombazis je godinama tamo pa ništa nije napravio, krajnje je vrijeme da odleti
Ovo lako može biti pila naopaka, ali s obzirom na pokazano ove godine Ferrari je brod koji tone, nažalost 🙁
Ludilo, ispadaju smiješni s obzirom na buđet, iskustvo, postrojenje.
Ove godine vrhunski vozači “trunu”, slijedeće godine najprije ista stvar.
Jedino talijansko smije ostati ime, ostatak unutar tvrtke mora doći ili njemac ili japanac,
dokazano.