Prema Patricku Headu, suosnivaču i bivšem tehničkom direktoru Williamsa, novi hibridni motori su preskupi. Head, koji je 1977. osnovao momčad s Frankom Williamsom, a zatim je tijekom 27 godina kao tehnički direktor odveo momčad do devet konstruktorskih i sedam vozačkih naslova prvaka, se oglasio protiv novih motora i novih pogonskih jedinica, za koje vjeruje da su znatno povećali troškove.
“Mislim da su motori fascinantni komadi tehnologije, ali također mislim da su daleko preskupi za svoju svrhu. Nekad ste mogli proizvesti 800 konjskih snaga, za dva milijuna eura po momčadi, svake godine. Mislim da momčadi moraju plaćati deset puta više. To je vrlo skup način pokretanja bolida Formule 1.”
69-godišnji Britanac, koji je 2012. istupio iz trkaćeg dijela Williamsa, inzistira da bi se sport trebao koncentrirati na zabavu umjesto promoviranja hibridne tehnologije, koju, po njegovom mišljenju, proizvođači cestovnih automobila već dovoljno dobro promoviraju.
“Mislim da bi više trebalo biti više do vozača i o zabavi na stazi, što zvuči kao da govorim laganu stvar, ali proizvođači cestovnih automobila ionako već rade dobar posao s hibridima. Nisam siguran da im treba Formula 1 kako bi demonstrirali hibridnu tehnologiju. Mislim da je sport tehnički fascinantan kao i uvijek te iako trenutno nisam direktno uključen u Formulu 1 ne bih se osvrnuo i oblatio ju.”
“Ali nisam siguran da je tamo gdje jest ono o čemu se sve radi, jer uistinu, za sve priče, mislim da je bit Formule 1 u zabavi. Mislim da put kojim ide nije zdrav, ali to je druga stvar.”
Williams je u prvih šest ove godine već osvojio 53 boda, za razliku od nule u prvih šest utrka 2013. Head je upitan oko tog povratka momčadi te je odgovorio:
“Vrlo je lijepo za vidjeti. Mislim da Pat Symonds, još neki ljudi koji su došli te dva vozača rade odličan posao. Drago mi je vidjeti Williams, ili barem neke ljude u Williamsu, iako znaju da moraju bolje, sa osmjehom na licu. A prošle godine ulazak u Williamsovu garažu nikom nije predstavljao zadovoljstvo.”
Izgleda da jedino avalon shvaća model financiranja F1. Ako uzmemo ovu izjavu Patricka Heada i razgovaramo o troškovima ekipe, motori su zaista skupi. Ali Patrick Head radi za team koji nije tvornički, pa se osvrće samo na troškove teama. Pitajte Mercedes, Ferrari i Renault. Dobit ćete zanimljive odgovore. Njima ti motori nisu skupi, jer svaki cent uložen u razvoj tih motora isplaćuje se, ne kroz F1 team, već kroz prodaju cestovnih vozila. Dobro, jedino bi možda Ferrari mogao plakati, ali neizbježna budućnost cestovnog, pa posljedično i sveg ostalog transporta (željeznički je već na struji!) jest u električnoj energiji. Motori sa… Read more »
Lisac,zapamtio sa specifikaciju prototipa 918 spyder-Benzinac 4,6litre-570ks
+2x90kw-320km/h-potrošnja 3,2l/100km ili 33km s jednom litrom goriva.To je otprilike smjer kojim ide auto industrija,zapravo onaj ekstremniji dio.A što nam nudi današnja “štedljiva i ekološki prihvatljiva” F1?Osim potrošnje od cca 45l/100km,nudi nam spoznaju kako u toj priči,neko ide šumom,a neko drumom.
Ps.Neznam zakaj zazivaš minuse.Radi se o tvojem razmišljanju koje ne vrijeđa nikog osobno.
Bilmez, htjeli mi to ili ne, budućnost je električna/elektronska… Osim same potrošnje goriva, bitna je i emisija CO2, koja je puno manja s manjom zapreminom motora (uzima manje kisika od V12, V10 ili V8), a pogotovo se smanjuje pri korištenju pune snage pogonske jedinice, jer 160 KS dolazi iz struje… Ne zaboravi da je snaga motora sa unutrašnjim sagorijevanjem izravno u korelaciji sa proizvodnjom CO2 – veća snaga, više kisika treba sagorjeti = veća količina CO2. O tome pričam. Zato očekujem u dogledno vrijeme, kad mnogi, koji ovdje zagovaraju proizvodnju velikih količina CO2 ostanu bez svega što su imali (kao… Read more »
Slažem se s tobom totalno,ali za pogon na struju moramo prićekati popuštanje stiska kojekakvih interesnih lobija.
Istine radi,za dobro-idealno ne postoji-sagorjevanje 1kg benzina treba cca 15kg zraka bez obzira na kubikažu u kojoj se to dešava.Prevedeno na kubične metre.to su strašne količine zraka koje odlaze u nepovrat.
Po nekim autorima f1 je oduvjek bila poligon za testiranje novih tehnologija.Po meni treba staviti naglasak.na bila,jer jedini i još dosad neviđem dio nove tehnologije je vuvuzela,na sramotu svima koji su o tome odlučivali.Karneval i dokaz kolko se FIA pogubila.Kasne za auto industrijom i razvijaju nešto što donekle funkcionira samo u f1,trkačim uvjetima.Pogledajte serijski,hibridni Merc ili Porsche 918 spyder,gdje je skroz vidljivo što radi auto industrija,a što nama kao Hy Tech pokušavaju prodati kroz F1.
Prije svega naglasio bih da je covjek okrunjen dvoznamenkastim brojem titula.
A sad amo bit malo sarkasticni pa rec, ko je on i oklen mu pravo da se javlja kad moja persona sa stolice i uz pomoc googla puno vise zna,pa cu ja ostalim posjetiocima portala kazat kako stvari stvarno stoje! :facepalm:
Hahahahahaha. Svaka cast… jbg nekim ljudima je atvarno dosadno u zivotu pa moraju bit svakom loncu poklopac
Opet mi o istim stvarima…tralala..cim se prije pomirimo s ovakvom f1 bit ce lakse..meni je isto muka kaj sam kupio karte za mađu i kaj će mi GP2 vjerojatno biti špica dana..kad si tamo uz stazu nemozes ti skuziti par sek po krugu ali razliku u zvuku možeš…još kad slusamo ove priče o ustedama i ustedama i ustedama i onda ovakva jedna izjava i točno mi se povraća.
Ja sam recimo siguran da ce ti ipak F1 biti spica toga dana,ali da ces biti zakinut u uzivanju,u to nimalo ne sumjnam.
F1 je i do sada bia samo malu stepenicu iznaf gp2. Brzi nekig 10 posto po krugu, sto se jedva i primjeti ovisino poziciji na stazi… a sad ce bit malo manje brzi ali dosta tisi… tako da ce vjerojatno bit razocaranih… frend mi je bia sad u monacu kaze da je totalno sranje. Da nit dica ne placu vise kad prileti bolid…
Priča o uštedama koja se u Formuli 1 provlači godinama uopće ne drži vodu.
Kao što kaže Head, novi motori su zadnji krik tehnike no pitanje je treba li F 1 biti poligon za testiranje novih tehnologija ili sportsko natjecanje.
Upravo to. Treba li F1 biti samo sportski dio tvorničara, ili treba biti sportsko natjecanje!
A šta reci osim DOBRO JUTRO!
V8 je koštao oko 200 000€, a V6 2 000 000€, i to bez kvarova te ogromnog trošenja novca na softver sada. Senzori koliko koštaju? Koliko će Renault kazni prikupiti svojim partnerima? Za isti novac, prošle sezone bi polovica timova dobili motore. Ponavljam, skupo za popizdit, a protok 100kg/h. Svi bolidi u jednoj trci potroše benzina koliko potroši jedan 747 od Londona do New Yorka. Još kad se uzme u obzir sva silesija šlepera koji to sve prevoze, ironija :lud: Jesam za smanjenje potrošnje, !00kg je OK, ali protok za prvu sezonu 100kg/h? Možda ne staviti neograničeni protok, ali timovima… Read more »
odlično napisano , podosta tvrdnji i pitanja …na osnovu čega ? V8 je košta 200 000 , a novi V6 2 000 000 eura . odakle podatci za novi ? znači li to da će npr marussia i caterham ima dovoljno novaca za kupovinu 10 motora , možda nešto preostane i za gume ( ali ne za cilu sezonu jer 1 komplet guma košta 2500 – 3000 eura ) ) , a za gorivo će se nekako snalazit . nadogradnje će im kroz sezonu bit 0 jer za njih neče bit para . a ako im zatreba neki motor više… Read more »
Ma, ne bunim se ja za avion.
Nego za taj protok…
:prcnjau:
Na koliko se vrte motori u utrci? 12000-13000 o/min. A ograničenje na 15000. Trenutni protok goriva je apsolutna glupost kojoj nema premca u novim pravilima. Razumijem ograničenje za cijelu utrku, ali ovo s trenutnom je čista katastrofa.
Zeus…aha , ti se npr buniš zbog ograničenog protoka , neki se bune zbog “sporosti” novih bolida ali u komentaru No 5 forumaš McM kaže “kad si tamo uz stazu nemozes ti skuziti par sek po krugu ali razliku u zvuku možeš…” znači njemu fali zvuk , brzina mu je OK jer kad gleda trku u živo nemože primjetit da je brzina manja . karikirano ….da je sa razglasa puštat sinhronizirani zvuk npr V8 dok prolaze novi bolidi forumaš McM ne bi osjetija nikakvu razliku između lanjskog i ovogodišnjeg hungaroringa 😉 vidiš , previše spoznaja nekad nije korisno …da ti… Read more »
Nisam nova generacija navijača jer prva tri slova koja sam vjerovatno naučio su “JSP”, eto baš u turbo eri 80-ih. http://www.youtube.com/watch?v=n-npEh41xiU odličan turbo zvuk ili http://www.youtube.com/watch?v=psp31ZAprUg mala usporedba starih turbaka i atmosferaca. Da mi se atmosferski zvuk više sviđa, priznajem, no turbo zvuk 80-ih je odličan. Odmah se vide i zadnje gume na turbo bolidima, neću reći pravih dimenzija za današnje, ali P. je opet prekonzervativno izbacio gume, mješavine i dimenzije. tražile su se šire zadnje, što su glatko odbili. Softver? Što misliš koliko su sati nad laptopima ulupali i ulupat će još, prvo Renault stručnjaci, a onda i sam… Read more »
Zeus… nisi nova generacija navijača znači nisi “razmažen” zvukom V10 i V8 na skoro 20 000 o/m 😉 usporedivši zvuk ferraria V6 turba iz 80ih i novoga iz 2014. razlika je u dubini zvuka ali i to je po meni minimalno , zvuk starog ti je odličan , a novog je pa…loš ? dobro , to može bit stvar ukusa , a o njemu se ne raspravlja . po meni zvuk novih nije loš uopće ali da je nešto tiši ( ili poprilično tiši ) od starog turba to stoji . sa V8 i 10 ne treba ni uspoređivat jer… Read more »
Napalili ste se ko babe na ono što je bilo,a pritom ne vodite računa o onom što je.Gledam današnju F1 pogonsku jedinicu i uspoređujem s onim što istovremeno radi autoindustrija,Zakjučujem kako se radi o totalno različitim pravcima razvoja,Dal je današnja F1 sama sebi shvrha,ko tu koga zajebava,ili sam ja totalna budala.Najprije da je ovo zadnje.
Ma sve pet, uživam itekako i danas u utrkama, jedino mi smeta, što i FIA ima već koliko desetljeća staža, pa kemijaju i mijenjaju pravila kako vjetar [ili netko 🙂 ] puše. Za RB avion sam napisao, ne zbog standardnog seljenja logistike, nego je Sebu nešto dostavljeno privatnim avionom, u toku vikenda, mislim elektronika. Troškovi će se smanjiti, kada na to pristanu velike momčadi, samo kada? Eto razmijenili mišljenja, idemo dalje. Grobnik živi vječno!!! 😀
Oćeš reći da da v8 motori nisu imali senzore? I ovi će biti jeftiniji kada se specifikacije zamrznu i dijelovi postanu standardni i u dovoljnim količinama.
Mr Head,bez puno priče potpisijem svaku riječ!