Retrovizor: Ludorije na otoku

Na Silverstoneu smo u povijesti već viđali svega i svačega, i ovaj put se tradicija nastavila. Postoje cijele sezone u kojima se manje događalo nego na GP Velike Britanije…

Kolo sreće se dakle okreće! Nije se toliko okrenulo da bi se moglo reći da je doli onaj koji je bio gori, ali pokazuje da je Formula 1 ― unatoč nikad prije viđenoj razini pouzdanosti bolida ― i dalje teren na kojem mehanički kvarovi igraju itekakvu ulogu. One sve priče Fernanda Alonsa kako se aktualnom svjetskom prvaku mora prije ili kasnije dogoditi nekakav mehanički peh mnogi su ― ne bez razloga ― tada više smatrali nadanjem Španjolca za nešto što je s ovoliko pouzdanim Red Bullom nezamislivo. Pa ipak, stvar se dogodila, i to na ogromno razočaranje Vettelovih navijača, upravo u situaciji u kojoj je djelovalo kao da je Nijemac “zacementirao” pobjedu. Za nekoliko mjeseci znat ćemo bolje koliko bi se ovaj kvar mogao pokazati skupim.

Tifosi bi, jasno, preferirali da je Alonso nadoknadio svih 25 bodova, ali s ovakvim Red Bullom i ovakvim Ferrarijem s kojim Alonso jedva može ući u Q3 kvalifikacija, i s petnaest mora biti zadovoljan. Uostalom, ova utrka je bila još jedan primjer njegovih stelarnih vožnji, u kojima je napredovao poziciju po poziciju, i koristio prilike kad su se otvorile. I dalje važi da su Ferrarijev problem kvalifikacije, ne brzina u utrci. Vettel mu je sad opet na teoretskom dosegu po bodovima, ali može ga dostići samo u ekstremnom slučaju pobjede i odustajanja ― a tako nešto dvaput za redom bilo bi previše za očekivati. Ali, lov se nastavlja.

Onaj koji je ipak najviše profitirao je, naravno, Rosberg. Iako do pobjede ne bi došao da utrka nije bila takav cijeli šašavi splet okolnosti, ne treba je podcijeniti. Mercedes je sad očito brz i u utrkama, ne više samo u kvalifikacijama. Priče odmah poslije utrke kako se sad Mercedes i njegovi vozači vraćaju u utrku za titule ipak treba prihvatiti sa zrnom skepse, jer revolucije se ne događaju preko noći, i tek će kontinuirano izvrsni nastupi (što ćemo vidjeti na Nürburgringu, Hungaroringu, Spa…) potvrditi da Brackley može konkurirati austro-engleskoj i talijanskoj grupaciji.

I profitirali smo mi kao publika; onih posljednjih sedam krugova, nakon što se maknuo sigurnosni automobil, i kad je krenula jurnjava na konačne pozicije, bila je cirkus kakav rijetko imamo prilike viđati, u kojem režiser ima slatku (i hektičnu) brigu birati između svih izvrsnih kadrova po stazi. Naravno, od profitera cijele situacije treba spomenuti i Webbera, čovjeka za kojeg već znamo kako mu je ovo bio posljednji F1 nastup na Silverstoneu, no što mu nimalo nije smetalo da odradi odličan posao i, nakon svih nevolja kroz koje je prolazio, zgrabi osamnaest bodova na kraju. Sljedeći mu je na nišanu Hamilton, dva boda ispred, a možda i Räikkönen, jedanaest ispred.

Kad ih spominjemo, i Lewis Hamilton je odradio nevjerojatnu utrku, s obzirom na vanjske faktore na koje nije mogao izravno utjecati. S tempom Mercedesa, nije pretjerano zamisliti da bi u nekim “normalnim” okolnostima bio kandidat za pobjedu. Ali i ovako, doći do četvrtog mjesta, i napadati Alonsa do zadnjeg metra prije kockaste zastave, je nevjerojatan ishod. S druge strane, Räikkönen je po Lotusovom nerijetkom običaju išao eksperimentirati s alternativnom strategijom potkraj utrke, ali dok se takav pristup često pokazivao točnima, ovaj put on nije funkcionirao. Nije ni peto mjesto za odbaciti, ali nakon što je dobar dio utrke provodio u boljoj poziciji, neće njime biti ni presretan.

Jasno, dva vanjska faktora koja su okrenula ovu cijelu utrku naopako su bila sigurnosni automobil i gume. S gumama se priča i dalje vrti – nakon ove serije pucanja i problema s prelaskom kroz zavoje (a kroz iste se zavoje prolazilo i proteklih godina), čini se da će se priča još razvući, primarno iz sigurnosnih razloga, a sekundarno iz razloga da ovakve gume izravno i nasumično utječu na ishod utrke. Što se sigurnosnog automobila tiče, i ovaj put je njegov izlazak napravio kaos među strategijama, i različite su ekipe različito i reagirale. Teško je u suprotnom objasniti da ukupan poredak na kraju utrke nema baš mnogo veze s gridom.

Dok je to ispalo izvrsno za Force Indije, Ricciarda i Hülkenberga koji su zgrabili nešto bodova, nekima se nevolje samo nastavljaju. Drugu utrku za redom McLaren je ostao bez bodova, Force India mu je među konstruktorima pobjegla još malo dalje, a potrebna je samo utrka ili dvije s još malo atipičnih okolnosti da dospije pod izravnu vatru Toro Rossa. Sauberu je, međutim, unatoč ovom Hülkenbergovom jednom bodu, situacija još gora i sad je već ekipa u situaciji u kojoj mora novinare uvjeravati da će dočekati kraj sezone unatoč financijskoj krizi, a Williams je u još gorem škripcu, i dalje bez bodova skupa s Caterhamom i Marussijom.

A sad su se već počele javljati i prve natruhe sezone kiselih krastavaca. Glavna tema je i dalje eventualni odlazak Räikkönena u Red Bull sljedeće godine, sad kad je Webber i službeno objavio kako će isprazniti kokpit. Taj transfer, i moguće slobodno mjesto u Lotusu odnosno Red Bullu ovisno o ishodu, je jedan ključ rošada. Drugi je interesantna situacija s Felipeom Massom, koji ne krije kako se nada (da ne velimo baš kako očekuje) produženje ugovora s Ferrarijem za 2014., i premda je u ovu sezonu ušao bolje nego prethodnu, sada ― gotovo na pola sezone ― Alonso ima gotovo dvostruko više bodova od Brazilca iako je sad na Silverstoneu bio brz. Hoće li se Maranello zadovoljiti s poslušnim drugim vozačem ili ciljati na nekog bržeg? Ako ovo drugo, tko je uopće kandidat? Vjerojatno nema vozača koji nije u nekom trenu bio spomenut kao kandidat za Ferrarijev drugi kokpit.

No, nije još preveliki rizik od toga, jer vrlo brzo već dolazi Nürburgring. On se 2012. nije vozio, a godinu prije toga pobijedio je Hamilton, dok su Alonso i Webber upotpunili postolje. Ponavljanje situacije? Ovisi o Vettelovom mjenjaču.

Heroji utrke: Mark Webber, Lewis Hamilton. Obojica su napravila maestralan posao u utrci, osobito potkraj nakon ulaska sigurnosnog automobila, i bilo bi nepravedno bilo kojem dati prednost. Kretali su praktički sa začelja u jednom momentu u utrci! Treba dati priznanje i vozačima Ferrarija.

Potez utrke: Ulasci u boks kod zadnjeg izlaska sigurnosnog automobila. To što su neki prihvatili pad u poretku zbog promjene guma i maksimalnog napada, priuštilo nam je jednu od najboljih završnica utrke ikad viđenih. Fantastično.

Razočaranje utrke: McLaren. Upravo je ekipa iz Wokinga ugledna po tome da se zna izvrsno i brzo prilagoditi naglo mijenjajućim prilikama u utrci. Ovaj put utrka je bila upravo takva, ali Woking je drugi put za redom ostao bez bodova. Nije čudo da mahom napuštaju rad na postojećem bolidu i počinju razmišljati o 2014.

Oton Ribić

26 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
stari lisac

Zahvalan za povratak na dobru tradiciju vrsnih Retrovizora. Po meni dobro odabrani Heroji utrke, uz dodatak da im je Felipe bio blizu… Po meni neku titulu zaslužuje Paul za onu sjajnu borbu sa Lewis-om. U svakom slučaju gušt za pročitati… :thumbs:

prosti

razočaranje utrke – lotus; bijedna strategija prema kojoj kimi nije pozvan u boks na promjenu svježih guma spada u najgori potez godine

arcii98

E Massa ako nije heroj utrke, starto 11. , pukla mu guma i jos dosao 6. .

Prancing Horse

Heroj utrke mercedesov safety car koji je omogucio lewisu i marku da postanu heroj utrke.

perodeformero

Ne Meredeov, nego Vettelov. Mogao je stati i 50 metara prije i prekida ne bi ni bilo. Namjerno se koturao do mjesta na kojem je znao da da će utrka biti prekinuta.

SALAZAR

Da,jer je Vettel želio omogućiti da Alonso skoči sve do 3. mjesta što bi bilo nemoguće bez SC…

Lewis Mercedes

a Massi nije pomogo?

tsunami

Potez utrke: Ulasci u boks kod zadnjeg izlaska sigurnosnog automobila. To što su neki prihvatili pad u poretku zbog promjene guma i maksimalnog napada, priuštilo nam je jednu od najboljih završnica utrke ikad viđenih. Fantastično
——————————————————————————————————————–

ajmo bit realni preticanja su bila samo ona di se preticalo ove šta su imali stare i izlizane gume.
znači opet gume,da nije bilo guma bila bi procesija.ovima šta je ovo bila uzbudljiva trka neka onda gledaju i ove trke sa 50% manje goriva.

croatic f1

Čudno,ovaj put nema neke posebne nagrade kao npr. nagrada “Rambo” u Španjolskoj ili nagrada za vozački fokus,samo su ove klasične,ali svejedno pohvala za ovaj retrovizor :thumbs:

tsunami

počeo je retrovizor bit malo pristran,uvijek se hvale samo RB i mercedes.
što je sa massom?što je sa perezom,da nije mu pukla guma,bija bi u prvih deset.
massa se izokrenuo,i dohvatio bodove.
puna mi je kapa više forsiranja i ulizivanja ovdje na portalu RB i mercedesu.

pero iz bukurešta

“Heroji utrke: Mark Webber, Lewis Hamilton.”

Uz to je trebalo biti i ime Felipea Masse! Također je pao na samo začelje u jednom momentu utrke i napredovao šesnaest pozicija!

http://i.imgur.com/VksqEza.png

Mateo300

ja također obožavam minidriverse,kako si dobio sliku

pero iz bukurešta

youtube preko cjelog ekrana, PrtSc – paste u paint.net –

KLiK

Baš bih volio da Webber sustigne ove godine Michaela i pobjedi ga…pa nek bude i svjetski prvak, samo ne Michael! 😀
(a još ni ne navijam za RB)

FelipeMassa_

Michaela?!

Da nije Vettela možda? 😛

pero iz bukurešta

Malo pratit o čemu se zadnje vrijeme piše i govori pa ćeš ubrat zašto je to rekao…

schumacher7

Pa zato je napisao MICHAELA,jer ga je Webber usporedio sa njim.Al nebu Webber mogel to.Ipak je Seb Vettel trostruki svijetski prvak,dok marsovac Webber ima samo pokoju pobjedu,i nebu svjetski prvak.N I K A D

FelipeMassa_

Oh da,zaboravio sam.. Bio sam ošamućen posle trke,pa nisam baš pratio naslove.. Maj bed,sori :facepalm:

BrumBrum

Lijepo je sanjati :zub:

tsunami

prvo webber mora pobjedit neku trku,drugo,sam si usporedio vetella sa schummijem,a webber je na razini jean alesia ili fisia,vječiti talenat ali nikad više od drugog mjesta.

F2004

Webber jednostavno nije materijal za prvaka. Da mu je u ekipi neki slabiji kolega, možda bi i uzeo naslov, ali ovako nema šanse.

A za Alesija mislim da bi čak i postao prvak da nije vozio ono smeće od Ferrarija iz ranih devedesetih…

FelipeMassa_

Dabar retrovizor.. Dodao bih na ovo sve još negdje Sutila,Di Restu i Massu,koji su imali fantastičnu trku,a nisu spomenuti ovdje (jesu,ali samo u prolazu..).Posebno Sutila,koji se držao na 3. mjestu do prvog SC-a..

Ispravka,dobar* :hahaha:

hattrick

Bolje bi odgovarao naslov “Lakrdije na otoku” :mrgreen:

FelipeMassa_

Lakrdije u smislu mjenjača,ili? :mrgreen:

hattrick

Ma joooj, taj mjenjač je još najnormalnija stvar koja se mogla desiti (nije da sam presretan zbog toga).
Sve ostalo je pišurija… :mrgreen:

tsunami

ne smi to napisat u retrovizoru,nije se čak ni dotaknuo teme kako rješit problem sa gumama.

Related Posts