Fernando Alonso pohvalio je odluku svoje ekipe da se kvalificiraju i startaju utrku na tvrđoj komponenti guma. Po njemu, to im je dalo priliku da se bore za pobjedničko postolje.
Španjolac je završio na četvrtom mjestu, samo 7 sekundi iza pobjednika Sebastiana Vettela, a dvije sekunde iza trećeplasiranog Romaina Grosjeana u Lotusu.
No, unatoč tom rezultatu, Alonso kaže da Ferrari realno nije dovoljno brz za tako dobar rezultat.
“Ovo je bila vrlo dobra strategija, dala nam je šansu da se borimo za podij”, izjavio je Alonso nakon utrke.
“Nismo bili dovoljno brzi danas, ali unatoč tome borili smo se za podij i završili vrlo blizu pobjedničkoj grupi.”
“Teško mi je zamisliti što bi se dogodilo da smo startali s petog mjesta uz strategiju mekše-tvrđe-tvrđe-tvrđe komponente. Teško da bi završili ovako blizu vodećih jer bi oni jednostavno pobjegli. Borili smo se zahvaljujući strategiji.”
Alonso je svoj Ferrari zaustavio nakon što je prešao ciljnu ravninu jer su u momčadi htjeli biti sigurni da će imati dovoljno goriva za pružanje uzorka FIA-i.
http://www.youtube.com/watch?v=AmOixmxpXF4
uživancija za gledanje 🙂
a to je napravio u bolidu koji je u rangu današnje force indie 🙂
alonso <3
Nije ni ova snimka loša:
http://www.youtube.com/watch?v=aFUuZC7bN5A
ili možda ova:
http://www.youtube.com/watch?v=ouzd8R-bdPM
Vidim dolje se spominje tko je bolji od vozaca ,ciji je bolid bolji itd! Pa sve je to relativno…nijedna utrka nije ista, neke odgovaraju nekim timovima neke onim drugima. No isto tako je vidljivo kao iz aviona da je Ferrari na pocetku sezone bio bolji nego sada i ocito je da je Lotus i RB do sad napravio bolji posao ako cemo gledati VN velike britanije i VN Njemacke. Istina je da ni Alonso nije izvukao max kad je Ferrari bar po meni bio najbolji a to je prvih 4,5 utrka! Dva puta je kvalama on zabrljao brze krugove tako… Read more »
zanimljivo viđenje situacije… ti dakle smatraš da je Fernando spavao u Monacu. A Felipe? Felipe se razbijao, ekipa kaže, ne znamo razlog…. Kad pogledaš formu Ferrari-ja, pad i to strmoglavi se dogodio u Monaco-u. Montreal je bio malo bolji, Silverstone sretan, a VN Njemačke pokazatelj gdje su… Kažeš, Ferrari na sedam sec od prvoga? Sa softom na kotačima i laganim bolidom, uz safety car koji je stisnuo poredak… Mislim da se to baš ne može uzimati kao nekakav stvaran zaostatak. Meni je osobno žao što je safety car izišao na stazu… tada bi zapravo vidjeli gdje je tko i kako… Read more »
Nisam ja rekao da Alonso trazi krivca i s ovim tekstom se obracam vama ljudima na portalu pa ujedno i vama svima kazem da netrazite krica u RB u i Vettelu za Ferrarijeve lose rezultate! Kriv je iskljucivo Ferrari i Alonso za ovakvu situaciju na tablici. Zasto treba pljuvati RB i Vettela ? jer vec 4 godine rade bolji posao? Stari Lisac ja bi volio vise od svega da Alonso osvoji s Ferrarijem naslov ali neslazem se s komentarima gdje se opravdavaju losi rezultati jer netko ima bolji bolid! Taj RB i Vettel su sami razvili taj brzi bolid i… Read more »
sorry, tako mi je zazvučalo. Probaj sam pročitati zadnju rečenicu. I ja se s tobom ni tu ne bih potpuno složio. Za to što Fernando nije osvojio zadnjih godina naslov “kriv” je u velikoj mjeri RBR, a i sam SV. No, ako u ovom trenutku maknemo sve kontroverze oko poštivanja pravila (sada mislim na RBR), činjenica je da je Fernando samo 2010 imao zaista konkurentan bolid i sam je kriv (ili, bolje rečeno, ekipa je kriva) što naslov nije osvojen. A ako misliš da ja tražim krivca u drugima, ne tražim. Slušam razne stručnjake, od USA (ESPN), preko BBC-a, Sky… Read more »
Neznam zašto Fernando misli da se nebi mogao boriti za pobjedničko postolje da je u Q 3 išao na Soft gumama ? Ja mislim da bi tek tada mogao ozbiljnije se boriti za pobjedu !! Osobno sam njegov veliki navijač , pa me pomalo rastužuje što svake godine zbog nekih strateških propusta i on i Ferrari gube prvenstvo ! Nema se tu šta puno taktizirati !? Ako Red Bull i Mercedes i Lotus idu na Soft gumama u završnoj kvalifikacijskoj rundi , onda je logično da je i Ferrari išao ?? Jer Medium je sporiji oko 1.5 sekundi pa prema… Read more »
Tu ste zahvaljujuči SC-u
steta za massu sto mu se dogodio hendikep na bolidu mogao je i osvojit pehar..ahh
a alonso sto reci moglo je i bolje.
ugl. ferrari treba napravit kakve promjene:))
.več sa, 25 godina strastveni navijač Ferrarija al moram priznati da me več iritiraju ti izgovori, obečavanja, nadanja bez neke stvarne prilike…. Muka mi je i od Stefana koji nam več godinama obečava konkurentan bolid a onda več nekoliko godina za redom gledamo spašavanje od katastrofa, kontroliranja štete, opčenito luzerske nastupe. A kad i pobjedi alonso, obično je sve to na nož, jedva, jedvice… Trebali bi znati u Ferrariju da, ako zbog ničeg drugog, na svijetu ima miljune razočaranih navijača koji su več pomalo nestrpljivi zbog ovakvih sušnih sezona. Nije problem u Vettelu, RBR-u, drugima..problem je u Ferrariju. Novac isto… Read more »
slažemo se ti i ja što se tiče Ferrarija…. I Stefana. Ali mislim da je problem Luka. A ne Stefano. Jer da je on pravi šef Scuderia Ferrari, već bi mogao doći do zaključka da stvari treba mijenjati. Nisam navijač Ferrari-ja, ali ih poštujem kao ekipu koja je puno dala u i za F1, no mislim da trebaju nešto promjeniti. Ili pilote, ili Stefana, ili konstruktore… Očito je da ovo ne štima već 4 godine…
flavio flavio flavio flavio…..=)
schumiforever…vidim da tvoj komentar ima podosta istomišljenika koji su vjerovatno dobro upućeni i analitični pa su se složili da si točno detektira problem . ali jesi li ? ako pratiš ferari već 25 god ka strastveni navijač onda se vjerovatno sjećaš perioda “jalovosti” feraria od te 88. ( to je bilo prije 25 god ) pa sve do 1999. kad nsiu mogli osvojit konstruktorsku titulu . dapaće , bilo je sezona kad su bili s obzirom na reputaciju i jako nisko plasirani . npr 1992. su u konstruktorskom bili 4. sa samo 21 bod ( 3. benetton je ima 91… Read more »
.hvala na iscrpnoj analizi. Ipak, ako si pažljivo pročitao moj komentar mogao si razaznati da sam kritičan zbog sadašnjeg stanja. sve to stoji što si napisao (nisam provjeraval al ajd, vjerujem ti) međutim, moj je naglasak bioi na nama, navijačima, zaljubljenicima, pravim navijačima Ferrarija (za raliku od onih koji su navijači tek dok voljena ekipa pobjeđuje…napar, trendi horde Vettelovaca..) koji se bude rano, kasno lježu, triput na wc prije trke i koji vide da u Ferrariju nekaj ne štima..fali nešto malo da bi nam ekipa bila onakava kavu svi mi priželjkujemo. Osobno ne pratim baš sportove (jedino našu reprezentaciju) al… Read more »
@avalon ma dušo ti si prava enciklopedija, no ne zaboravi elektroniku Ferrarija koja je omogućila vladavinu MIchael-a. Nije baš sve bilo u njegovoj genijalnosti, niti u genijalnosti Rory-ja Byrne-a, niti u lukavosti Ross-a Brawn-a. Glavni dobitak je bila ravnoteža njih trojice ili, bolje rečeno tri dijela ekipe… Toga danas u Ferrariju nema i to se vidi… Ja sam naveo da se nekoga treba promjeniti, nisam tvrdio koga treba mijenjati, ali treba postići tu ravnotežu… I, oprosti, ali netko tko može onako kardinalno pogriješiti u taktici kao 2010 godine Ferrari, a da nitko ne bude maknut? Pa samo zbog toga ga… Read more »
stari lisac.. ne znam oče li iko čitat ovi komentar ali ipak ću ga napisat makar samo za svoju dušu 🙂 vladavinu MS je omogučija sam MS . znam da ovo zvuči pretencjozno ili pretjerano ali ovo nije moje mišljenje . prenosim mišljenje ( i slažem se sa njim ) komentatorske i novinarske legenda murray walkera . stari lisac je već dilom 70ih povremeno komentira F 1 , a “zapravo i totalno” je to počeja radit 1978. i to je konstantno radija do 2001. …znači 23 godine u “komadu” . tokom svojih na početku neredovitih , a od 78. redovitih… Read more »
moram priznati da nisam imao vremena pročitati pažljivo tvoj komentar prije ovog odgovora, ali hoću, kasnije… Sad samo da se nešto razumijemo… Ne umanjujem vrijednosti Michael-a kao vrhunskog pilota F1. Uvjeren sam, dapače, da bi on u konačnici bio brži od Senna-e, da je Senna preživio onaj udes… To ti potpisujem. Ali moja tvrdnja jest da čak ni Michael nije mogao to učiniti sam. I on se mučio s Ferrari-jem neko vrijeme, zar ne…. I bio je tamo već Byrne i Brawn. No kada su posložili i uravnotežili sve dijelove ekipe, proradili su, kako se to u našem jeziku kaže… Read more »
kad je imao najbolji bolid u renaultu onda je brisao pod s michaelom, a sada to njemu radi vettel, nema što tu biti čudno niti je šteta
šteta za ovakvoga vozača kao što je Alonso da nema konkurentniji bolid,nebi se Sebastian ovako “šetao” prvenstvima da je ferrari malo bolji
Alonso je trazio o tima da mu naprave bolid 2 do 3 stotinke sporiji od RB ali ne 1,3s i 0,6s. I obecaje im da ce pobjedjivat a sta ovi rade ja pojma nemam. Za mene je Alonso najbolji vozac i ostaje.
alonso je mogao zavrsiti 3. samo da je koristio diaries,u zadnja 4 kruga (osim zadnjeg) ga je mogao koristiti a nije i zato je i zavrsio na 4. mjestu.znaci tu nije stvar sto ferrari ”nije bio dovoljno brz” nego sto alonso nije koristio diaries!!
sigurno je bilo razloga zašto ga nije koristio,jer alonso je stiskao zadnje krugove,i onda je malo prikočio-moguče čak i da je postojala opasnost da ostane prije ciljne ravnine bez goriva,pa bi onda ostao i bez četvrtog mjesta. vjerujem da je morao početi štedjeti gorivo.
mozda,ali mislim da mu je bolje bilo barem pokusati a ne se samo vozikati iza trceg….
Mogao je biti i prvi da su trojica ispred odustali.
gledam tvoje komentare i ne svidaju mi se
YWO el ti pokusavas s komentarima dobiti ulogu u seriji lud zbunjen normalan?
Svaku utrku ista prica…nismo imali dovoljno brzine, moram jako radit sad, imamo tri tjedna…svaki put isto!!!! Dosta mi je vise toga, majke mi
Eto…
jedan fan ferrarija barem prizna, ovaj ferrari nij isto što je bio u šumijevoj eri, a za Alonsa je šteta što trati svoje dane u ovom timu, rekao sam tam oko 3 trke da Ferrari teško da će do još kojeg prvog mjesta, to fakat mora biti ono……..
Osim toga tu su Lotus, Mercedes
Evo zasto se zavrtin očima čin vidin Alosno:… i sad ludi samuraj nama tvrdi ko da mi nismo gledali utrku..pa lewis je ima problema sa tvrdin gumama ko da su meke, webber je valja kamermane po boxu ricciardo je odma na početku utrke bija dva puta u boxu a i da nije on mu nebi smija predstavljati problem u toro rossu i massa sad vec standardno.. 8-4=4 znači nije do taktike nego imaš sriće više nego pameti
Ok
Tesko je nekima gledat trke s takvom logikom…
Alonso:Nismo bili dovoljno brzi
Zato pocnite vec jednom radit na bolidu pa cete pocet biti brzi a ne samo pricat.
Imaju 20 dana do sljedece utrke i stanje se moze popravit
pa sto fali bolidu, steta sto massa nije osta do kraja jer bi i on najvjerojatnije bija u prvih 5..da je dominantan nije al da je los, jos manje..pa ne zavrsava se 7 sekundi iza pobjednika s “kanton” i samo mi nemojte početi opet sa 120% jer je odveza solidnu rutinsku utrku i nije napravija nista posebno.
1. Imao je ogromne sreće sa SC-om… Da nije bilo SC teško da bi s tom krajnje blesavom taktikom osvojio i pokoji bod… Naime prvi stint je vozio jako kratko svega 13 krugova i da nije bilo free pitstopa i onda zgusnutog poretka i anuliranja sve prednosti završio bi vraga tak visoko…dapače zadnji stint na soft gumama bi garant morao biti na cca 20 krugova a tu bi bio itekako ranjiv… 2. Nije mi jasno koji je to klinac…Najbrži krug utrke, i još i luđe taj njegov najbrži krug je za hebenu 1,1 sekundu brži od Grosjeanovog najbržeg kruga !… Read more »
Svima je pomogao SC, samo ne lotusu, trebao je lotus uvjerljivo pobijediti. Ali mislim da bi ostao četvrti, ne vidim tko bi od ovih iza bio bolje pozicioniran, gume bi još izdržale pokoji krug, ali sa sekundom zaostatka po krugu pa je morao box .
Istina, od kad je ferrari počeo potalijanizirati ekipu, sve je počelo ići prema dolje. Neke odluke su stvarno neshvatljive. Ista stvar je i u Ducatiju u moto GP. Sve je dobro dok još ima para…
Slažem se , ovoga puta kako god to izgledalo , ali lotus nije imal sreče zbog SC 🙂
Lotus je propustio pobjedu u prvom boksu,kada se vratio iza mercedesa.
Odgovor na drugu točku je – nije imao dosta goriva. Zato je i odmah stao nakon cilja, da budem precizniji….da se krenuo ganjat s Grosjeanom vrlo vjerojatno mu ne bi ostalo goriva za analizu poslije utrke ili bi negdje stao prilikom borbe.
šteta, alonso je mogao osvojiti još koji naslov, ali čini se da samo gubi vrijeme u ferrariju. godine prolaze.
Da, mislim da će ostati na ova dva, sve dok ima red bulla.
a sve zbog kobne 2007. da je onda osvojio naslov tko zna gdje bi mu bio kraj :/
@HeatBlast -.- -.- evo ovdje se definitivno nećemo složiti. Koliko je Fernando 2007 godine bio podržavan od ekipe govori ti ova snimka zadnje dijela Q3 Monaco-a 2007. Fernando je osvojio pole, a njegova ekipa se veseli? Imaju prednji red? Prvi te sezone!? Kad pogledaš snimku i boks, koliko ti ne bilo drago, morao bi priznati da je tu nešto čudno, zar ne? http://www.youtube.com/watch?v=IHTyEq_W1_U @F1 Karthikeyan Fan 1983 pročitaj moj post #5.1.4, a ako želiš prosurfaj po internetu pa nađi prosječna vremena pit stopa 2007 u boxu McL… 0,75- 1 sec je Fernando bio u prosjeku u pit stopu duže od… Read more »
da, cak ni ne slave pole i prednji red !
eto, vidiš. Pokušavam biti objektivan. Lewis je 2007 godine bio dečko sa puno talenta, par sezona nižih kategorija (ono karting, GP2 ili GP3, ne sjećam se) u kojima je dominirao… Ron Denis dovede Fernanda u McL i uzme, njihovog, ali ipak golobradog mladića bez puno iskustva… Da se nauči, a on – Lewis – u prvih 4 utrke skupi nešto više bodova od Fernanda i Ron okrene ploču… McL sa najbojim bolidom na gridu i dva mlada vozača, od kojih je jedan već iskusan i zna što se sve može dogoditi, drugi bezobziran, kako već mladi ljudi znaju biti… I… Read more »
E Alonso to ti je tako kad Ferrari upadne u krizu pa ne znaju sastavit bolid godinama pa onda moraš izvlačit maximum iz bolida , pomiri se sa time da opet voziš kantu obojanom crvenom bojom…ali opet tu kantu volim više od svega…realno gledano Alonso nema šanse za naslov pošto nema ni bolid , da je Ferrari u kojem slučaju poput Red Bulla e to bih već bila zanimljiva sezona…a sve dok Vettel vozi svoje utrke sezona će biti loša i dosadna…kada Ferrari sastavi bolid tada Alonsa neće više biti tamo…šteta jer da imaju bolid baš me zanima koliko bih… Read more »
Lik ti bi stvarno trebo pocet uzivat u toj formuli pa cak i kad tvoj tim gubi a ne samo srat u prazno i kontra svih ostalih kojima ide bolje
Vidit ću tebe dal ćeš uživat kad tvoj tim počne gubit. Lako je sad uživat i bit najpametniji kad ste uvjerljivo prvi na tablici
Uživao sam kada je Ferrari bio najbolji , kao što ti sada uživaš radi Red Bulla…i zbog toga…nemoj ti srat jer dobro znaš da je ovako samo nećeš da priznaš…da je kojim slučajom McLaren ili Williams u ovakom vodstvu ne bih riči rekao…ali pošto to radi limenka zvana Red Bull…to je druga priča…McLaren i Williams poštujem i uvijek sam ih poštiva kao Ferrari…jer bez te tri momčadi Formule 1 ne bih bilo…a to što pratiš Formulu 1 od 2010…to je tvoj problem zbog toga što samo dica mogu navijati za red Bull i nazvati sebe crveni bikonja…svaki pravi fan navija… Read more »
Na zalost ne navijam za timove vec vozace a i kad vidim ove slabije kak se nekad probiju milo mi oko srca dodje..sta se tice tvojih komentara ja sam jedino vidio da ti nista drugo osim freza nevidis i da se umijesto toga opustis i uzivas u svim prestizanjima a ne samo alonsovima..ali tebi to izgleda nejde pa odma sve prebacijes na omalovazavanje i neke cudne kombinacije,cak i,ko da si one lazljive gatare s rtla,znas od kad ja uzivam u f1 showu..al sretno ti bilo jer sumljam da ces tako cesto skakat od srece ko ja zbog kimia,vettela,lewisa i buttona…a… Read more »
Ovakvim izjavama, i izjavama poput one da “on donosi pola sekunde ekipi za koju vozi” Alonso “hrani” onaj naivni dio svojih fanova koji onda od njega prave polubožanstvo. Pa čovječe, imao si najbrži krug utrke! Ne kažem da je Ferrari najbrži i najbolji bolid trenutno, ali nije ni miljama iza Mercedesa, Red Bulla i Lotusa sasvim sigurno. Ako se složimo (a znam da će se većina složiti u svojoj glavi ali teško i ovdje javno) da su 4 vozača u 4 “glavne” ekipe vrlo izjednačeni i da ih dijele zanemarive nijanse, onda razliku treba tražiti u bolidu. Mercedes ima najbrži… Read more »
damir76, jučer sam gledao 3 slobodni trening na sky sportu, gdje su uspoređivali 4 vozača i 4 bolida. Sažetak tog uspoređivanja (koji su dali uz slikovnu potvrdu – ili ako baš hoćeš uz snimke koje to potvrđuju) je bio ovakav: Najviše bježanja preko nosa imao je Ferrari, i to su pokazali kako Fernando mora dodavati puni zaokret volana u nekim zavojima, a da bi dobio bolid da prati brzi zavoj, a ne da bježi van. Rekli su da taj problem nije lako riješiti dodavanjem na prednjem krilu, već da je za to potreban zahvat i na mehanici ovjesa. Zatim su… Read more »
To ne možeš laiku objasniti. To što si napisao stoji, sličnu stvar je bila i na onoj američkoj tv gdje komentira ona plava i neki lik, tamo su uspoređivali sličnu stvar. Sve stoji na mjestu što si napisao, pa mi sada nije jasno odakle ovi minusi koje si dobio, neka navedu bar jedan razlog u komentaru, samo jedan.
i ja sam takodjer gledao, u subotu prije utrke na jedno 2-3 sata, Anthony davidson je to sve savrseno objasnio i to je tacno, ali da mi onaj Crofty kaze da se taj bolid krece kao po sinam zbog Vettelova talenta, to mi nikako ne ide u glavu ! uporedbe su bile, na 9 i 10 krivini i na zadnjoj krivini, i tacno sam vidio kako Sebastianov bolid prolazi cisto kroz te krivine, i mjenja pravac, kako je to Brundle reko, “pogledajte to, kako samo ovi bolidi mjenjaju pravac, kao da je to karting a ne bolid formule jedan !”… Read more »
@HeatBlast -.- -.- ma da, imaš pravo. Takozvani understeer i oversteer su na bolidima zato što nitko od drugih pilota ne zna voziti, samo SV ima talent da vozi bolid kao po šinama. Mark isto pati od takozvanih understeera i oversteera… Ah eto. Toliko godina, a ja budala sve ovo vrijeme mislio da je to do vozila, a ne do pilota. Hvala ti što si me razuvjerio. Pa stvarno se taj Ferrari treba rješiti Fernanda, MGP Lewisa, Lotus Kimija, ma svi trebaju otpustiti svoje pilote kad eto ne znaju voziti bolid bez takozvanih understeera i oversteera… Hvala ti kao bratu… Read more »
Lisac, eto ja nisam gledao tu analizu i usporedbu, sve sto sam napisao je moj osobni stav i zapazanje. A sad jos jednom procitaj moj tekst pa ga usporedi s onim sto si “prepisao” sa Skysporta, pa mi nadji i jednu vecu razliku. Gotovo sve isto sam i ja rekao, prije svega da Red Bull ima najbolju aerodinamiku koja, uz neke druge sitnice, ipak donosi razliku odnosno prevagu. Jbt, jos ce ispasti da znam ponesto o F1 😉 A sto se tice “vristanja” zbog Vettela, mozes li mi pojasniti na sto si tocno mislio? Spomenuo sam ga u komentaru jednako… Read more »
@damir76 to što ti nazivaš malom prednošću jest tvoj osobni stav i nisam ga napadao. Samo sam iznio neke podatke koje nisam proizveo u glavi, nego su tu analizu radili ljudi koji se bave automoto sportom i znaju što govore. Zato sam ti htio ukazati na to da nije baš Ferrari tako brz kako si ti govorio, već da ima veće probleme. Ali ti si tvrdio da je MGP u problemima sa gumama i da je Ferrari po brzini tu sa Lotusom (“Lotus je najnježniji prema gumama, jako dobra aerodinamika ali fali malčice brzine. Ferrari je također prilično nježan prema… Read more »
Lisac, nisam rekao da napadas konkretno mene, kao sto rekoh, nadje se i solidnih tvojih komentara, ali samo ako Vettel nije tema jer si tu cesto previse antagonisticki nastrojen pa ponekad i preostar i nerealan. A sto se tice analize, dakle, opet ponavljam, ok, Ferrari mozda ima dosta problema zbog aerodinamike zbog kojih i ostvaruje slabije rezultate, to sam otprilike i rekao, ali ja sam govorio o cistoj brzini, dakle kad bi bolidi “razvukli” po pravcu, tu Ferrari uopce nije tako los… A da si “kategorija” onih koje ne citam, ne bih ti sada ni odgovarao, zar ne? 😉 Uvijek… Read more »
damir, ne znam jesi li primjetio, uglavnom više ne sudjelujem na temama oko SV-a. Za pobjedu sam mu čestitao, jer zaista mislim da je VN Njemačke zaista odvozio vrhunski… A ovo što sam ga tu spomenuo, rekoh, bio je refleks. Što se tiče Ferrari-ja, stručnjaci su spomenuli, citiram “…problem nije lako riješiti dodavanjem na prednjem krilu (aerodinamički), već da je za to potreban zahvat i na mehanici ovjesa. I ako budeš u prilci pogledaj si ponovno trku pa ćeš vidjeti kako na svakom, ali baš na svakom izlasku iz zavoja nos Ferrari-ja pleše. Kod Felipea se to isto vidjelo, ali… Read more »
@stari lisac ipak se nebi s tobom slozio oko toga da Ferrari, Lotus i Mercedes moraju otpustiti ovu trojicu sto ne znaju voziti bez Understeera i Oversteera (to mi cak glupo izgleda otpustati vozace zbog Oversteera i Understeera), jer puno je tu faktora zasto oni moraju voziti sa Understeerom ili Oversteerom ! ako je na bolidu, ugao prednjeg krilca recimo 20, a ugao stabilizatora 20 vise tj. 40, dolazi do velikog gubljenja nosa, osjecaja da ti jednostavno plese nos, i ti nemozes nikako u pola krivine voziti normalno, volan ne moze mirovati, moras napravit Oversteer ! ako je obrnuto, prednje… Read more »
Lisac, sve 5, ali uporno “izbjegavaš” pročitati ono što sam rekao, ok, Ferrari je “kilav” i spor kroz cijelu utrku zbog tih problema i svega što utječe na “skalpanje” cijelog kruga, ali kad sam u svojoj “analizi” uspoređivao trenutne top 4 ekipe i kad sam spominjao brzinu, nisam mislio na ukupnu brzinu odnosno na ostvareno vrijeme po krugu, nego na čistu “sirovu” brzinu samog bolida na ravnom, a tu su vrlo vjerojatno sve 3 ekipe ispred Red Bulla.
@damir76 pitanje sa maksimalne brzine koju postižu pojedini bolidi (nadam se da sam sad ulovio na što ciljaš) na ravnim dijelovima, a koja je kod RBR-a nešto niža nego li u 4 – 5 momčadi (mislim da je čak i STR brži na pravcu!) nije jedini faktor koji ti omogućuje prestizanje bolida ispred tebe. Dakako, to olakšava, ali nije presudno. Sve ove godine u kojima sam pratio auto moto sport su me uvjerile da na ravnom možeš pretjecati ako imaš dobar izlazak iz zavoja prije ravnine, jer se tu stječe odlučujuća prednost. Na Fernandovu žalost, upravo su izlasci iz zavoja… Read more »
@HeatBlast -.- -.-
nisam bio dobro pročitao tvoj prvi post, pa sam malo požurio cinizmom ti odgovoriti. Sad vidim da je i tebe razljutilo to što se kvalitet bolida ne uvažava, već se proturaju razno razne smicalice, koje u konačnici vrijeđaju svakog pilota F1, pa i onoga kojega se pokušava pohvaliti… Stoga, oprosti 😉
Ali pošto ovo nisu utrke dragstera, već F1 gdje aerodinamika itekako nešto znači, Red Bull je ispred svih, i u pravu si, Red Bull nikad nije bio među najbržima na pravcu ali sve nadoknade (i više od toga) kroz zavoje a da je aerodinamika bitna pokazuju već četvrtu godinu za redom…
ovo sto sam napisao je visegodisnje iskustvo sa pravih F1 simulacija, znam kako se bolid ponasa, jer sam vozio dosta simulacija, pa znam zasto neko ima probleme sa navedenim Oversteerom i Understeerom !
sad kad imam iskustva u setupima na simulacijama, smijem se usuditi argumentirati o tome sto imaju probleme trenutni vozaci u F1 !
@stari lisac
dobro je uocio si sam da si pogrijesio, okay, pogresno si procito i naravno odgovorio kako si odgovori, barem si se ispravio
sad vidim na ovoj stranici, s kime mozes argumentirati, raspravljati se, a da taj isti tebe postuje i da naravno zna Kulturu Dijaloga, sto mnogi odavde ne znaju !
imas veliki RESPECT od mene !
samo ti ime govori da puuuuunoooo znas o Formuli Jedan, bravo majstore ?#RESPECT !
jos jednom hvala na razumjevanju ! 😉
Sad me podsjećaš na Colina-u. Sorry, ali riječ RESPECT automatski povezujem sa Pierre Luigi Colina-om…
Anyhow, hvala i želim tebi, a i svima nama puno dobrih i argumentiranih diskusija ovdje… 😀
pitam se ja samo kada ce biti ferrari dovoljno brz? Toliko se najavljivala ova sezona kao povratak ferrarija na pobjednicke staze,toliko je Domenicali laprdo kako imaju sjajan bolid,kako ove godine ide ferrari po titulu itd itd da bi na kraju ferrari bio u istoj ili cak goroj situaciji nego prosle godine,zno sam ja da cim u ferrariju previse pricaju pred pocetak sezone da od titule ni ove godine nece biti nista…Nisam pesimista i uz ferrari sam do kraja ali ovo sto gledamo od ferrarija je prilicno jadno…
Svake sezone oni negdje oko Maðarske gube korak.Neznam zasto.
Cudi me sto Alonso kaze da nisu bili brzi.Danasnji uvjeti Su bili idealni za Ferrari,visoke temperature ,znaju cuvat gume ,meðutim iznenadilo me sto nije mogao proc Hamiltona na starijim gumama.
pa nije mogao proći Lewisa na starijim gumama upravo zato jer je bio brži… Kužiš logiku tvog posta? Daj malo razmisli…
Lewisov Mercedes je brzi I od Sebovog RB-a I Kimijevog Lotusa Ali oni Su prosli ,dok je Alonsu nedostajalalo odlucnosti a ne brzine.Evo pojasnio sam.
to je tvoje tumačenje, ali mislim da nisi u pravu… Vama “RBR-ovcima” da ne kažem ljubiteljima SV-a je cilj da umajite vrijednost Fernanda. To ne razumijem. Razumijem kako imate svoje razloge zašto ga ne volite. Tako imam i ja svoje zašto ne volim SV-a, ali nikad nisam napisao da SV nema ili talenta ili brzine ili odlučnosti ili motiva ili … izaberi što od takvih stvari hoćeš… Mislim u čemu je catch… Ako je Fernando tako slab i bez motiva i odlučnosti, onda ni SV nije baš neki pilot jer se s takvim nekim bori za naslov. Moš misliti koliko… Read more »
A ne ne…To sto Sam rekao da nije imao odlucnosti proci Lewisa mislio Sam samo na jucerasnju utrku ne opceniito.I nije istina da imam nesto protiv njega ,sasvim suprotno mislim da je odlican vozac Ali jednostavno nisam njegov navijac.OK ,znam Tu i tamo pricat malo protiv njega ali to je samo zato jer me vuku za jezik i to je to.
gle, bez da se pravimo jako pametni, pročitak moj post #11.1 gdje sam prenio zapažanja sky sport stručnjaka koji su analizirali 3. slobodni trening. Pa će ti možda biti jasnije zašto se ne slažem s tobom da je bilo pitanje odlučnosti kod Fernanda, već jednostavno bolid ne odgovara kako bi to bilo za očekivati… Ali sve ostalo pet. Ne smeta mene kad se komentira protiv, ali volim imati argumente. Kužiš… :pivo: (hmmmm, koliko sam danas piva popio, nije čudo da mi se vrti u glavi :D)
Ok mozda nije bilo pitanje odlucnosti Ali trebao je rijesiti Lewisa.To kazem zato sto Su Vettel I Kimi to uspijeli sa bolidima Koji imaju manji top speed od Ferrarija pa me malo zacudilo sto on nije uspio proci…mozda se bojao nekog dodira ili nesto ,neznam…
Redbulovac…sve si “objasnija” na kraju komentara No 9.1.5 kazavši “neznam” . gledat trku , a ne vidit , vadit činjenice iz “kontexta” pa zbog toga karakterizirat fernanda ka neodlučnog da bi se posli ustvrdilo “Ok mozda nije bilo pitanje odlucnosti ” , gledat max brzinu bolida na pravcu i mislit kako je sve u tome jer ako si brži trebaš “preljetat” sporije bolide je smišno . svaka staza osim ravnih djelova ima i ZAVOJE . na Nürburgringu ih je 15 . ako neko makar par godina gleda trke treba je primjetit da za preticanje bolid koji želi preticat mora bit… Read more »
@avalon
Fala ti, postedio si mi te tipkanja.. i vjerojtno bolje si to odradio, jer si sve objasnio. zivio
Nije shvatio sve sto si gore naveo; Vetel i Kimi su na izlasku iz zavoja u DRS zoni mogli biti Luisu na repu bolida, dok je Alonso upravo tu zaostajao zbog proklizavanja.
Ne nego su Kimi i Vettel imali bolji izlaz na startno ciljnu ravninu ( bolja aerodinamika RB-a i Lotusa u odnosu na ferrari ).
eto , ti si sve kaza u jednoj rečenici . samo …ja sam pristalica “crtanja” da bi nekima neke stvari objasnija pa su mi zato i komentari često dugi 🙂
Kao prvo Ferrari nema najjaci bolid. Kad treba u kvalifikacijama napraviti 1 brzi krug, presporo zagrijavaju gume. Red Bull radi odlican posao, vidili smo koliko su napredovali kad su temperature visoke. Ferrari mora jos cudo unaprijediti bolid ako se misli boriti za titulu.
A kako to da Scumacher nije gonio Mercedesa zadnjih par godina i obarao rekorde sa njim pametnjakoviću,da je tada Ferrari bio kao ovaj Alonsov ne bi ga tako dobro zapamtili vjerojatno.
Jer nije imao više motiva.A Alonso je ionako 2006.g. u Monzi,kada je zaista bezveze dobio kaznu od 5 mjesta niže u odnosu na ostvaren rezultat u kvalifikacijama,rekao da za njega formula 1 više nije sport.Tada je on izgubio dosta motiva,a i preveliki novac dobija,pa ga baš briga.Dobar je Ferrari,samo treba netko tko će ga voziti.
tjesi se audi 🙂
Vjerojatno zato jer je tada Ferrari bio bolji od ovog danas što ga vozi Alonso….kako to da Scumacher nikoga nije gonio i obarao rekorde posljednjih par godina u Mercedesu a najbolji je vozač u povijesti F1?
Pazi sad ovoga. Promašena taktika i sad se on opravdava. Ne bi tu ni bio da ga nije spasio SC.
…ili ga zajebo za taktiku od 2 boxa…?
je li taktika promašena zbog ovoga komentara “Ne znam ne znam mislim da se Ferrari teško kocka. Teško da će prestići sa ovim gumama nekoga ispred sebe, a velika opasnost da ih prestigne netko od ovih iza sa svježim mekanim gumama. od 06. 07. ili zbog ovoga “gledam na prvu trojicu možda će već tada previše zaostati kad ovi odu u box.” promašena taktika je doprinila da se nijedno od ovih “prorpčanstava” nije ostvarilo . niko ko je starta iza fernanda ga nije preteka na kraju trke , a on je uspija “skinut” četvoricu i za grosjeanom zaostat samo 1,9… Read more »
Kockao se i izgubio 😉
tooooo …ostani dosljedan do kraja pa makar te događanja i krajnji rezultat demantira 😉
Alonsu je SC pomogao daleko najviše iza Webbera (Webber No1 po tom pitanju, Alonso No2…). Doslovce mi nije jasno kak to neko nije u stanju vidjet kraj zdravih očiju…ono ljudi dajte gledajte Formulu i razmislite tu i tam o stvarima koje se dešavaju na stazi 😉 1. Alonso je vozio debelo prekratki prvi stint na medium gumama, što automatski znači predugačak stint na soft gumama na kraju (obrnuta taktika) Znači SC je Alonsu itekako pomogao zbog toga što su se gume trošile daleko manje nego su se trebale trošiti i samim tim mu je taj zadnji stint osjetno skračen… 2.… Read more »
Tu si zahvaljujući Webberovoj ne(sreći),i izlasku Safety Car-a,a ne taktici.
nemoj se ljutiti, ali mislim da je Safety car pomogao SV-u, a ne Fernandu, pogotovo ne Kimi-ju i Romain-u. Na zaboravi da mu je Romain bio unutar 2 sec i imao 3 ili 4 kruga svježije gume, počeo ga dostizati kada se dogodio Safety car… Potrudi se malo, znam da možeš biti malo objektivniji, kad poželiš… 😉
Svi su bili nakon safety cara isti,tj.imali su svi nove gume.2 mjsta bi bio niže da se nije desilo Webberu to što se desilo,i Hamilton bi bio ispred,jer da nije izašao safety car,Hamilton bi vjerojatno bio ispred.
a šta bi bilo vettelu da se to nije desilo webberu? 😉
Imao je najmanje 6,a sada je već i u sedmoj.2 godine Renault 2005 i 2006.g. kada je osvojio naslov,2007.g. McLaren,kada ga je Hamilton “pospremio”,i 2010,2011,2012,i 2013,vozi Ferrari,tj. pobjedniči bolid,i ništa.A vettel je i dvije godine u Torro Rosu bio 2007 i 2008.g.A od 2010.g. ima pobjednički bolid
@schumacher7 nakon Safety car-a su svi imali iste gume, a prije? Dakle, kome je pomogao safety car da osvježi gume? Kakva je situacija bila prije safety car-a, to mi odgovori. Poslije safety cara te nisam ni pitao… A da se Marku nije “desilo” (misliš valjda dogodilo) to što mu se dogodilo, odnosno da nije stisnuo SV-a, ne bi mu se to ni “desilo”, pitanje je da li bi SV pobijedio… To ti je sve kibi dabi… Možeš misliti kako ga je Lewis pospremio. Na kraju sezone su imali isti broj bodova, a jedini put u povijesti se šef jedne ekipe… Read more »
Je,a da nije izašao safety car,alonso bi morao prije staviti soft,a to bi značilo da bi mu se gume potrošile,a safety car mu je omogućio još jednom medium gume,pa je mogao što kasnije na soft,i manji krugova mu je bilo na softu,pa je mogao pritiskati.
ja mislim da je trebao ici u kvalama do kraja…. pa barem 3-4 misto….i meke,tvrde,tvrde
Pa realno gledajuci njihovo mjesto trenutno i jeste kao treci tim.. Bilo taktika ili ne, ovi ostali tesko da im se mogu pribliziti.. Mercedes jedino u zavisnosti kakav dan imaju..
RB daleko ispred njih, Lotus isto za neku nijansu bolji bolid.. znaci njihov je domet 4. mjesto pa gore..
Da je sve bilo ok sa Webberom nebi uhvatili ni t 4. mjesto..
sad mi je jasno zašto je odustao od napada na Romain-a. Nije imao dovoljno goriva… Bravo majstore. Cijelu se utrku borio sa bolidom u zavojima, bolid je klizio preko nosa i on je bio u borbi za postolje. Wow. Po meni jedna od boljih utrka Fernanda. Nadam se da će riješiti taj grip i to bježanje nosa u zavojima…
svaki se bolid sa dobrim setupom moze pozlatit, tako da bi mogli da to sranje sa bjezanjem nosa i Oversteerom rjesit, ali ako je problem Aerodinamika, tesko ce oni to da rijese !
…e, sad Vettelovci umiru jer nemogu Alonsu tiskati minuse. 🙂
nemamo mi šta njemu stiskati minuse alonso je dobro odvezao utrku ali ferari jednostavno u ovom trenutku nemože bolje, a što se tiče minusa to ferarijevci tišću bulovcima.
..ne pratiš baš. Evidentno je da na ovom portalu niko nesmije zucnuti protiv vettelka a da nebude zasipan minusima.
Malo pogledaj i usporedi pa onda nešto tvrdi.
Vettelovce ne zanimaju luzeri pa cemu im onda lupati minuse
koliko si mi minusa lupio, da ne znam kako ovo da nazovem …. :pinokio: