Nakon osvrta na Grand Prix te biografije jednog interesantnog Finca, malo se vraćamo staroj dobroj tjednoj svaštari. Ima nekoliko zanimljivih tema koje se ovih dana vuku kroz F1 cirkus, pa ćemo ih se dotaknuti i u Retrovizoru.
Gospođa Wolff i male tajne marketinga
Kako bi se dalo i očekivati, većina medija i Twitteraša je razmjerno brzo reagirala u prenošenju Williamsove objave za javnost kako se ekipi pridružuje Susie Wolff, do prije pola godine s prezimenom Stoddart. Radi se o ženi jednog od gazdi ekipe, Austrijanca Tota Wolffa, i ne zapanjujuće uspješnoj vozačici DTM-a, koja će u Williamsu uzeti ulogu razvojnog vozača.
U uobičajenim okolnostima, naravno, uloge razvojnih vozača (dakle, još korak dalje od službenih trećih, rezervnih vozača) jedva da se uopće spominju, a kamoli objavljuju u posebnim izjavama. Ovo je prije svega zgodan marketinški trik, jer je bilo kakvo spominjanje žena u ulozi vozačice F1 bolida još uvijek dovoljno rijetko ― i prema tome zanimljivo ― da privuče svjetlo na sebe. To je nedavno napravila i Marussia angažiravši Španjolku Maríju de Villotu u sličnu ulogu unutar svojih redova.
Svakako je dobro vidjeti, uz rijetke dame poput Monishe Kaltenborn, nova ženska lica u sportu. Formula 1 je već i predugo festival rafiniranog testosterona, a paddock veliki „kobasica-party“. Uostalom, zadnjih godina su sve popularnije ženske lige nekih tradicionalno muških sportova, pa zašto bi F1 morala ostati izuzetak? Tim više što je udio žena u publici sve bolji?
Čini mi se problematičnijim je da, dokle se vozačice Formule 1 toliko naglašavaju kao marketinški spin a ne kao zdrava konkurencija ostalima, to samo slijedi nekakve glupe stereotipe da je ovo sport za mužjake (i to valjda alfa-mužjake), dok su žene, ispada, prihvatljive za postaviti na mjesto sedmog potpomoćnog vozača, eto tako da ne gledamo u vijestima samo muške face.
Stoga, da bi se ta percepcija promijenila, sad bi Formuli 1 dobro došla jedna „luda“ vozačica, koja bi u izravnom duelu pretekla Hamiltona, oduzela Vettelu najbrži krug i pritom očuvala gume kao Button, nadmudrivši usput Alonsa u taktici. Ili pak nešto kao ženska verzija Kobayashija. Zašto ne?
Bahrein pod upitnikom (zijev)
Godina dana kasnije; isto mjesto, ista tema, ista situacija, ista pat-pozicija. Vozit ćemo u Bahreinu. Pa nećemo. Pa ćemo razmisliti. Pa ipak hoćemo, ali nismo *mi* ti koji odlučuju. Ponoviti proces po želji.
Već je prošle sezone cirkus oko otkazivanja GP Bahreina bio farsa, a ove se godine priča ponavlja postajući već naporno-dosadnom. Svi uključeni u cirkus daju mišljenja, oni koji gledaju komercijalnu stranu su uglavnom za, oni koji gledaju sportsku odnosno političku protiv, ali ništa konkretno nije odlučeno, demonstrirajući priličnu FIA-inu nesklonost odlukama kad god su malo ozbiljnije političke naravi a ne suđenje zbog rezanja zavoja od pola milimetra.
Nije to sad drama u cjelokupnom prvenstvu: jedna utrka od njih dvadeset teško će okrenuti stvari naopako, ali sport i organizacija ovako ne izgledaju u najboljem svjetlu. Eto i sad za nastanka Retrovizora, manje od osam dana prije nego što bi u Bahreinu počeli treninzi, ništa još nije poznato. I trećerazredni trash-bendovi znaju više od osam dana unaprijed hoće li nastupiti u lokalnom rashodovanom skladištu, a kamoli multimilijarderski sport?
Mercedes i muke po pravilima
Nakon F-usisnika i dvostrukog difuzora, čini se da više ne možemo imati sezonu bez nekog tehnički spornog rješenja. Sad je na tezgi Mercedesov trik kojim stvara nešto slično F-usisniku kad se aktivira DRS. Formalno, ovaj sistem nema niti jedan pomičan aerodinamički dio i prema tome bi trebao biti dozvoljen, ali već su druge ekipe počele mrmljati kako rješenje nije u duhu pravila, da će tražiti novu službenu evaluaciju je li sistem legalan, i ostalo ― recepturu već znate.
Moguća su dva rezultata. Ako se sistem ipak ocijeni kao nedozvoljen, ostatak sezone Mercedes će (s pravom) prigovarati kako sudačke odluke nisu konzistentne, nego nastale pod pritiskom optužbi drugih ekipa. A ako ostane dozvoljen, nastat će divlja navala vodećih ekipa da ga počnu i same razvijati, što naravno traži svoje vrijeme. U tom slučaju slušat ćemo njihove prigovore kako, eto, kaskaju jer su „igrali pošteno“ a sad ih situacija prisiljava da izlaze iz okvira poštenog. Naravno, puno je teže priznati da su nadmudrene na tehničkom polju. Moramo, međutim, prvo vidjeti koliko to uopće jesu s obzirom da Mercedes još nije imao priliku ove godine pokazati se u punoj snazi.
I još kratki Newsflash…
Za početak, čini se da ni sve one zavrzlame oko imena Lotus nisu gotove, objavom kako Lotus grupa „redefinira“ svoj angažman (čitaj: rapidno ga smanjuje) u ekipi. Zasad ekipa ostaje pod istim imenom, ali koliko se toga već izdogađalo oko tih imena, ovo je možda samo načinjanje neke nove pravne trakavice koje su neizbježan dio scene.
Stari dobri Peter Sauber potvrdio je da će nešto ranije spomenuta Monisha Kaltenborn biti njegova nasljednica na čelu ekipe kad Švicarac odluči u penziju. Podsjećamo, on će u listopadu navršiti 69 godina a već je najavio kako ne namjerava dočekati 70. rođendan na zidu boksova, tako da će se rošada dogoditi relativno skoro. Doduše, ako je Sauberu dobro krenulo kao što ovaj mali uzorak utrka do sad sugerira, možda se Peteru neće dati tako brzo ostaviti brod koji dobro plovi…!
U demonstraciji brutalnog prizemljivanja entuzijastičnih Tifosija, Alonso je najavio kako uopće ne očekuje nikakav napredak ni poseban rezultat u Kini, da je Ferrari i dalje nisko te da su prethodni rezultati bili samo splet okolnosti i sreće. On nije sklon preoptimističnom bauljanju tako da je vjerojatno u pravu, ali ima nešto smiješno u tome što to govori kao vodeći u prvenstvu.
Već se dugo priča o GP Francuske koji bi trebao doći na kalendar i alternirati s GP Belgije, i svako malo se najavi kako je taj dogovor pred vratima, a ipak već tjednima ništa nije konkretno objavljeno. Problemi, ispipavanje marketinškog prostora ili još nije finaliziran dogovor? Vidjet ćemo uskoro ― iako, meni osobno nekako nije drago da Spa-Francorchamps viđamo tek svake dvije godine. S trendom Tilkeizacije u posljednje vrijeme, takve klasične, poviješću bogate staze upravo sad najviše pokazuju svoju vrijednost.
Oton Ribić
koja bi u izravnom duelu pretekla Hamiltona, oduzela Vettelu najbrži krug i pritom očuvala gume kao Button, nadmudrivši usput Alonsa u taktici. Ili pak nešto kao ženska verzija Kobayashija. e , svaka ti čast , najbolja rečenica , svaki retrovizor sve ljepši … ova alonsova izjava me ni ne intrigira , dakle samo daju neke izjave , svaka im se izjava odbije u glavu ( na sreću trifosa pozitivno ) dakle … sve ćemo viditi …
Baš je slatka ova iz Williamsa
retrovizror je super, svega pomalo, ma super izgleda, stranica je znatno napredovala u posljednje vrijeme…
Slažem se s onim što je napisao gosp. Ribić. Sve u svemu još jedna tipična sezona F1, ali ona izvan staze. Vjerujem kako nam je toga već sasvim dosta u ovih 3 tjedna. Bogu hvala sutra kreće VN Kine pa ćemo biti pošteđeni ovih “dosadnih”, ali i bitnih stvari koje se događaju oko F1.
Moram reći kako sam apsolutno protiv toga da VN Belgije gledamo svake 2 godine. Spa je uz Monaco, po meni, najkarizmatičnija i najzanimljivija utrka u kalendaru. Nadam se kako do toga neće doći.
ima jedna staza u j africi zove se east london, vozilo se 3 puta u 60ima, bila je jako dobra s pogledom na indijski ocean ,plaže, ali bila je samo 3,9 km i ispala je ali kad bi se ta staza renovirala bila bi dobra ako ne tu onda kyalami iako to više nije ona stara brza kyalami ali je opet bolja nego pola današnjih staza bernie želi neku novu stazu u j africi blizu capetowna . volio bi da vratu a1 ring, imolu, zandvort, paul ricard ,jaramu, long beach, mexico,argentinu, stari nurbugring nord schleiff, f1 bi dobila opet na… Read more »
stari nurburgring,…,.,.,.,,,zastaje dah od te legendarne staze.,..,.,to bi zaista bilo pravo utrkivanje, mislim da nebi niko nikoga zaobišao za krug,.,
rose bravo za komentar , problem f1 je što mijenja pravila non stop, i staze koje se vozu u terorističkim zemljama ,od 2004 f1 staze su počele kina bahrein preširoke ,znao sam da je f1 otišla kvragu,ali zašto dirati spa montreal suzuku, to je tradicija f1, nek vozu po bernie vn iraka vn katara vn vietnama vn sirije vn palestine vn iraka i vn s koreje to bi on htio
Opet diraju u SPA????
Ima pametnijih poteza nego SPA dirati…..
Neka izbaci Bahrain ili Valenciju!
Ne dirajte SPA, to mi je najdraža staza u kalandaru, nikad dosadna i nikad monotona! Trebalo bi biti više takvih straza, onda bi F1 bila još bolja!
Meni je ovo glupo od strane FIA-e. Zasto nisu termin prebacili na recimo Tursku umjesto Bahreina? Staza spremna, sve ok, samo stazu pomjerit i gotovo. Ovako nakon 3 sedmice pauze, dodje jedna trka, pa opet pauza. Ne samo mi, nego i FIA gubi. Valjda oni znaju, da se nas pita, mi bi znali kako bi 😉
jos samo da se rijese valencije i vrate tursku bilo bi bomba
turska je bila bolja 100 puta od svih novih staza i ispala bernie voli aziju
a inace veci dio Turske u Africi…
Bernie stari zlikavcu evo već drugu godinu zaredom izgleda da ćemo imati jednu utrku manje od najavljivanih!!!!
Daj više zamijeni Bahrain sa Francuskom a Spa nam ostavi svake godine i nitko sretniji i brojno stanje će štimati.
Što se tiče retrovizora standardno dobar,samo nastavi tako.
je hoće malo morgen ako se bude ove sezone vozilo neće je nikad izbacit šeici loves bernie