I to spektakla koji je Rosbergu donio prvu pobjedu u Formuli 1, a Mercedesu prvu nakon više od pola stoljeća. Dok je iza njega vladao nevjerojatan kaos pretjecanja, strategija i napada, Nijemac je u stilu prokrstario svojih tristotinjak kilometara, niti u jednom trenutku ne ispustivši kontrolu nad utrkom.
Istina, Nijemac je morao biti strpljiv i odvoziti dobrih stotinu i deset utrka kroz šest sezona da bi tek u stotinu i jednaestoj došao do prve pobjede. Štoviše, već su ga mnogi do sada o(t)pisali kao renoviranu verziju Nicka Heidfelda ― vozača koji je u stanju skupljati bodove i ostvarivati dobre rezultate, ali mu nedostaje ono suptilno “nešto” za pobjede. Uglavnom, Rosberg je sad taj važan korak (ne samo karijerno već i psihološki) odradio, i novo će pitanje biti je li u stanju ovaj pothvat ponavljati.
Barem po mojem mišljenju, jest. Jer, ovo nije bila nekakva čudna pobjeda izazvana spletom ludih okolnosti i koincidencija, poput one Oliviera Panisa u Monte Carlu 1996. Ovo je bila kontrolirana, čak i dominantna pobjeda s Pole positiona, također osvojenog na respektabilan način. Istina, ima tu varijanti i pitanja što se moglo dogoditi da je Buttonovo zaustavljanje u boksu bilo brže, ali opet, tko zna bi li uopće mogao ugroziti Rosbergovu poziciju. Uostalom, gotovo svaka pobjeda traži gram sretnih okolnosti ― poanta je samo da ovdje nisu trebali kilogrami njih kao spomenutom Panisu, nego je taj gram bio dovoljan. Pobjeda nije ništa manje legitimna ni uvjerljiva time.
Ako je imao bilo kakvih sumnji u sebe, vikend u Kini će sad dići Rosbergovo samopouzdanje do plafona. Michael Schumacher će, pored vlastitog povratka u formu, možda morati računati s još fokusiranijim suparnikom u svojoj garaži, a ostatak grida s još jednim ozbiljnim konkurentom u gornjem ešalonu. Barem ako su točne izjave iz Mercedesa da su konkretno sredili svoje nevolje s gumama.
Već bi i sam dolazak novog čovjeka u grupu pobjednika Grand Prixa bio dovoljan za interesantan vikend (zadnji takav je još bio 2009. kad je Webber pobijedio na Nürburgringu), ali ono najbolje se, kao što znamo, događalo iza uvjerljivo krstarećeg Nijemca. Kakav ultraspektakl, koliko izravnih napada, obrana i pretjecanja! Čak i izravne borbe između tri bolida, što je inače često koliko i prolazak Halleyevog kometa. Nema uopće smisla nabrajati svaki manevar pojedinačno, jer akcija jedva da se na koju sekundu prekinula kroz tih 56 krugova. Nastavi li se 2012. kao što je počela, mogla bi kombinirati kaos pojedinačnih utrka iz prošle godine s općenitom napetošću jedne 2007. ili 2008. Drugim riječima, nešto što smo zadnji put vidjeli još kad su godine debelo počinjale brojem jedan.
Ono najbolje od svega je što su rezultati i dalje toliko razbacani da se ikakve ocjene relativnih pozicija ekipa i vozača mogu dati samo s velikom dozom nagađanja. Probajmo: McLaren je u odličnoj formi, a nastave li se ovakvi vikendi, Mercedes bi mu mogao biti prvi konkurent. Ako ne, bit će bliži Red Bullu koji je pak milimetar za njima ― ali samo milimetar. To što su imali jedno postolje do sad ne treba još preozbiljno uzimati. Malo za njima su Ferrari i Lotus, ali dovoljno da s njima svakako računamo kao kandidatima za postolja. Tu će se još za dobru mjeru umiješati Sauber kad mu se poklope dobre karte, a moguće i Williams. Jasno, kako teče razvoj bolida, ovo se još stigne kroz sezonu okrenuti naglavačke.
I dvoboji unutar glavnih ekipa obećavaju biti interesantni. McLarenov duet još je uvijek toliko blizu da je teško bilo kome dati prednost: bit će potrebno još malo vremena vidjeti u kakvom je stanju prošle godine malo neraspoloženi Hamilton. Zasad je interesantno rivalstvo opet na pomolu i u Red Bullu, gdje Webberu opet odgovara bolid dok Vettelu očito stvari ne idu tako komforno, osobito nisu u Šangaju gdje nije došao dalje od jedanaestog mjesta u kvalifikacijama, i Webber ga je još pretekao u posljednjem krugu. U Mercedesu možemo očekivati da Rosberg pobjedom dobije vjetar u leđa, ali s kontinuiranim usponom forme kolege mu Schumachera (ovo odustajanje u Kini zasad ignorirajmo kao ekipnu grešku), neće si moći dozvoliti niti trenutak popuštanja.
Na žalost Brazilaca, jedina ekipa gdje neko intenzivno rivalstvo ne izgleda vjerojatno je Ferrari. Iako je relativno poboljšao stvari u Kini, Massa je i dalje jedini vozač bez bodova koji nije u “novim” ekipama, a za neko hipotetsko konkuriranje Alonsu (i po brzini i po bodovima) trebao bi iz sebe izvući ono što je pokazao 2008. Dokle mu to ne pođe za rukom, nažalost mu je mač nad glavom, tj. nad kokpitom, na sve tanjem koncu, a ispadanje u Q2 kvalifikacija mu također ne pomaže.
Još jedan interesantan element utrke bilo je eksperimentiranje sa strategijama, što je itekako dobrodošlo kao začin. Neki su kretali u boks vrlo rano (npr. Webber već u sedmom krugu), neki kasno, neki se kockali gumama, neki igrali na sigurno. Na toj kocki najviše je izgubio Kimi Räikkönen kojega su potkraj utrke na istrošenim gumama svi pretjecali kao da je na traktoru, ali Lotus zaslužuje pohvalu za hrabar, riskantan pristup ― što će biti više takvih odvažnih i originalnih strategija, to utrke mogu postajati samo bolje.
Prema tome, kao publika se ni na što u GP Kine nemamo požaliti, kao ni Rosberg ni Mercedes (kojemu je, reklo bi se, ta važna prva pobjeda bila gotovo jednako važna koliko i Rosbergu). No nemojmo se sad razmaziti, jer nam slijedi GP Bahreina, koja je umjesto po količini akcije na asfaltu inače bila renomirana po njenom nedostatku. Naravno, jedan dio zabave će vjerojatno priuštiti Pirelli, DRS, KERS i slični faktori, ali raspored staze koji je sam po sebi otežavajući za napade teško je u potpunosti kompenzirati.
Šteta je što se o Bahreinu govori najviše u kontekstu politike, tj. bi li Grand Prix trebalo održati ili ne s obzirom da tenzije (zbog kojih je, sjećate se, otkazan prošle sezone) i dalje nisu smirene, te se održavanje utrke komentira kao potencijalno “odobravanje” aktualne bahreinske vladajuće strukture. No, gdje god ima mnogo publike i utjecaja (a u Formuli 1 ima), ima i ovakvih stvari. Vjerojatno su one jednom globalnom sportu, kao i mnogim drugima, neizbježne.
Heroj utrke: Nico Rosberg. Nije sad ovo pretjerano bacanje cvijeća po novom pobjedniku. Činjenica je da je GP Kine osvojio uvjerljivo, kontrolirajući utrku od početka do kraja, i ostavio konkurente s više od dvadeset sekundi zaostatka na cilju, kao da mu je pobjeđivanje već rutinski posao.
Potez utrke: Svi. Vikend je bio toliko prepun izvrsnih poteza, što u kvalifikacijama što u utrci, da bi isticanje bilo kojeg pojedinačnog bilo nepravedno prema devedeset i devet ostalih. Stoga ćemo napraviti presedan, i pohvalu dati ― cijelom gridu.
Razočaranje utrke: Mercedesov boks. Da su mehaničari bili mrvicu hladnokrvniji kad je Schumacher stao u boksu, Mercedesova pobjeda možda je mogla biti Mercedesov 1-2? Naravno, lako je sad teoretizirati, ali ovo mu je valjda bila najbolja prilika za postolje otkad se vratio iz penzije. Kadar u kojem parkira svoj bolid na travu sigurno je ozlojedio tko zna kolike brigade Schumi-navijača.
Nagrada za promatranje neba: Mark Webber. Njegova ekskurzija na rubnik u 37. krugu na trenutak je podsjetila na gliser. Doduše, kakve smo već od njega vidjeli aeronautičke podvige u Valenciji prije dvije godine, ovo je bio tek mali podsjetnik.
Nagrada za hladnokrvnost: Nico Rosberg. Izaći odmah po početku Q3 kvalifikacija, odraditi krug za Pole position i onda, još prije službenog kraja kvalifikacija, izaći iz bolida i bezbrižno se prošetati do boksa bio je jedan od onih simboličnih kadrova koji će se sigurno naći u sažecima najboljih na kraju godine… zajedno s tri četvrtine ove utrke!
Oton Ribić
ja bi s tobom gledao formulu,samo mi reci gdje si
KO BI SA MNOM GLEDO UTRKU NA MARKS TV?
umišljeni krastavac fernando alonso
sanja 69,javi se ako želiš gledat f1 s nekim,ja sam otprilike u istoj situaciji kao ti ;(
ako si zaintersirana za Bahrein,javi ovdje pa ću ti ja svoj mail poslat ili neš!!!
Odličan sažetak svega. Slažem se sa svime gore napisanim ali ipak znam da nije zahvalno pisati što bi bilo kada bi bilo ali opet se moram malo “vratiti u Kinu” i zapitati se kako bi tek bilo da uz sve one borbe za pozicije i fightove odozada Buttonovi i Schumacherovi mehaničari nisu “sfušarili” njihove ulaske u boks…mislim da bi tada Rosberg stvarno imao priliku pokazati što zna.
Kako bi Vettel rekao “o tome ti ja pricam”. Batton i Sumi bi prosli ispred njega, a Sumi ne bi mogao drzati Battona iza
oho mikeš na vidiku,super nisam jedini sad više
ODLIČNA UTRKA! Oo, kakva će ovo biti sezona, ma samo da Schumi dobije jednom… =]
Bravo Otone! Đe nađe Panisa, svaka čast!
ma u pravu sam tu nije bilo 70 posto pravih vozačkih pretjecanja nego sve na ravnini gdje je kers, bolidi skližu, pokretna krila i eto lakše se pretjeće to je dobro a kad je prelagano onda je to ko u playstationu, elektronika je u f1 od 1993 ,zato se u americi srugaju f1 to nikad u americi neće bit popularno , nascar , i ostale utrke njih zanima, f1 mora vratiti bar 60 posto onog što je automobilizam,a ne elektrizam zato mogu onda staviti bolide na struju , ne znam zato sam ipak sumnjičav bilo je u kini dobra utrka… Read more »
Mislim da svi zaboravljaju Button-a i peh njegovih mehaničara. Čovjek je obrijao sve ispred sebe i završio drugi a da nije bilo nepotrebnog prčkanja mehaničara obrijao bi i Rosberga. Jer njegove gume u odnosu na Button-ove ne bi izdržale pod povećanim pritiskom. Ovako je “DOBIO NA POKLON” pobjedu, nije morao pojačano trošiti gume jer bi tada bio lak pljen. Čista sreća. Treba se dokazati s bolidom ono što bi se reklo 1 na 1 a tu je Button u prednosti. Čitajući na raznim portalima to je i sam Mercedes rekao između redova, nije kao Alonso-ova pobjeda u Maleziji ali nešto… Read more »
Onda je i Schumaher godinama dobivao utrke na poklon, a bogami i Vettel. Svi koji imaju aute za prvo mjesto u kvalifikacijama i vode trku od početka do kraja dobivaju trke na poklon????
Nije mi bila namjera vracati se na takove detalje nego sagledati trenutno stanje uzimajuci konkretne cinjenice koje su onakve kakve jesu. To da netko mora pobjediti s boljim bolidom kao proslih godina Vetel je tocno i u tome je vic da je Niko pobjedio radi greske Batton-ovih mehanicara jer da nisu covjek dobro cuva gume i sjeti se njegove pobjede mislim u Montrealu, jer kad je u naletu tesko ga je zadrzati. Prilika za dokazivanje je sljedeca utrka, vece temperature staze ne odgovaraju mercedesu.
kao prvo niko je pobjedio sa 20 sekundi prednosti a button nije toliko izgubio u boksu kao drugo različite strategije i to je to
20 sekundi u konačnici to je točno (a da nije bilo greške imap bi čistu stazu), ali moraš gledati u trenutku gubitka vremena u box-u koje je bilo stanje čijih guma, vrijeme prolaza kruga, pozicija gdje se vratio itd i da ne ponavljam sam mercedes (između redova) je priznao da im je pobjeda servirana pogreškom Button-ova box-a, obzirom da pratim vrijeme voženje svakog vozača u živo (aplijkacija s f1 stranice) zaključak je logičan
Da je trebalo, Rozberg bi vozio brže.
Nagrada za promatranje neba.
Ova mi se nagrada najviše sviđa.
Za ovakve utrke trabalo bi doma imati za svaku kameru sa staze po jedan tv i očiju kao muha.
Odličan retrovizor. Slaže se sa gotovo svim što je rečeno. Moram reći kako sam, i nakon nekoliko dana, i dalje oduševljen onim što smo vidjeli u Kini. Samo bih dodao dvije kategorije: TRAGIČAR UTRKE: Kimi (nažalost…) kojemu gume jednostavno nisu izdržale i PROPUST (GREŠKA) UTRKE: na moju veliku žalost to je boks mog McM-a, uništili su i ono malo šansi Jensona za pobjedu.
Nadam se kako ćemo i ovaj vikend uživati… 🙂
izaći iz bolida i bezbrižno se prošetati do boksa bio je jedan od onih simboličnih kadrova koji će se sigurno naći u sažecima najboljih na kraju godine… zajedno s tri četvrtine ove utrke!
ukinite kers možda je bilo više pretjecanja u kini zbog dodatnig umjetnih brzina, malo vozačkih pretjecanja,sve automatik,po meni f1 treba izbaciti elektroniku ,vrijeme je
mozda si u pravu a mozda i ne… tehnologija brzo napreduje… ali nisam ni ja za ove umjetne brzine….valjda je sada takav trend…
ako šumi pobijedi koju utrku ove godine trebalo bi uvest umijesto reklama onu pijesmu o šumaheru iz 98 ili 99 nesječam se baš točno godine kad kažu u riječima šumaher je velemajstor.
Pobjedit će i on neku, samo što mu Nico neće biti vodonoša kao Rubens godinama.
ma ok je to samo neka briju bio sam presretan zbog nike
Ova prva slike je okrenuta ?
Pa “retrovizor”. 🙂
Svaka čast !
“Kadar u kojem parkira svoj bolid na travu sigurno je ozlojedio tko zna kolike brigade Schumi-navijača” Dodao bih ozlojedio je i mnoge koji ranije Shumija i nisu bas voljeli.
slažem se u potpunosti, anti schumijevac sam ali mi je bilo teško gledati kako parkira…
nice nice 🙂
Ako niste u stanju dignuti se ujutro gledati utrku, niste ni baš pravi zaljubljenici u F1. Meni je posebna draž dignuti se u 3 ujutro i gledat treninge u miru i tišini noći. Pravi F1 fanovi će me razumijeti, kad se to voli nije ništa teško, zapravo skoro ni zaspat ne mogu u iščekivanju. Pozdrav!
za utrku da za treninge ne hvala
U potpunosti se slažem. Gledala sam sve treninge,kvalifikacije i utrke , a dakako da ću ih gledati sve i ubuduće u koliko god sati bili.
I ja se također slažem sa ovim! Posebno je gušt dignuti se u noći ili rano ujutro i gledati u miru pa još kad imaš društvo na spavanju doma i svi se dižu gledati i navijati- ma mrak!
Potpisujem Etti, ali kad nisi doma i u mogućnosti gledati i onda se baš ko za inat odvozi utrka za koju svi vele da je najbolja onda jbg, to je sranje.
Text je dobar, ali je nekako zakasnio. Sve ovo smo vec ispricali medjusobno. Trebalo je makar u ponedeljak nakon utrke da se ovo napise. Nakon Blazickovog tonskog o utrci, ovo je bilo dijelom nepotrebno. Ali de neka se nesto pise i zanimljivo je stivo..
Ovo , Rosberg Nijemac, mi uvjek čudno zvuči.Otac mu je Finac koji je 1982 bio s.prvak.Keke Rosberg.
di je tko rođen treba i da bude odatle….. jer svi mi imamo nekakv korijene odnekud…. mislim da je tako najpravednije…
Rođen je u Njemačkoj, mama mu je Njemica, mislim da je to i više nego dovoljno da bude Nijemac.
Ista priča kao i sa Sutilom kojem je tata Urugvajac.
To je licno i pravno pitanje… Odnosno, pitanje pripadnosti nekom narodu i drzavljanstva… Svako ima pravo da se izjasnjava kako zeli, a drzavljanstvo je pravno regulisano…
Čitao sam eng.wikipediu gdje kaže da ima dvojno drž. i da je prije vozio pod finskom zastavom.,iako je dio mladosti proveo i u Monaku.Ima pravo da se izjašnjava kako hoće.Ali ,kažem da mi to čudno zvuči s obzirom da sam već tada počeo da pratim f1 kad je Keke bio prvak.Danas je globalizacija na djelu ,pa se i državljanstva djele šakom i kapom.U HR je slučaj da se olimpiska medalja broji HR, a Pešalova ko .ebe.Odkupio ga Vrdoljak za šaku para.
zox…. jeste i osobno i pravno pitanje… ja slucajem oklonosti imam pravo na dvojno drzavljanstvo i mogu se opredjeliti kojem narodu pripadam…. moje osobno mišljenje je da pripadam onom narodu gdje sam rođen,gdje sam isao u skolu,i proveo vecinu svoga zivota….
Budaa… To i jeste tvoje pravo… Ako zelis da se izjasnjavas kao eskim, to je tvoje pravo, ali drzavljanstvo se stice prvnim procedurama… Ja sam pravnik… 🙂
slazem se sa Zoxom…
svako ima pravo bit sta oce…i imat drzavljanstvo koje god zeli…ali smatram da nikad, al nikad se ne smije zaboravit ko smo i odakle…
a da ljudovi,treba se dić u nedjelju u 8 zbog utrke,mislim meni nije palo na pamet da je propustim
😀 i stvarno nisam požalio niti pokušao zakunjat niti u jednom trenutku,gledao sam s frendom i vrištali smo skupa! 😀 ,viš bilo bi zgodno imati i žensko društvo pri gledanju utrka,tako da Formulašica javi se za gledanje 😛
neznam za nijednog zaljubljenika u F1 da kaže da mu je teško dignut dupe iz kreveta,jedino je problem ako dođes iz provoda pa nastaviš gledat utrku kao što smo mi znali u mladosti:)ipak su prije utrke iz australije i japana bile u ranijem terminu nego ove danasnje,a što se ženskog društva tiče ono je uvjek dobro došlo
hahaha…svakako…;)
eh, od toliko prijatelja koje imam nijedan ne prati F1 (njima je nepojmljivo kako to mogu gledati), pa sam se navikla sve prozivljavati sama pred ekranom 🙂
Nice Otone…
jos ne vjerujem da nisam gledala utrku uzivo! =(
lijepo napisano, ko i uvijek!
NIsam ni ja 🙁
Dođem kasnije tu na gp1 i vidim – Najbolja utrka ikad, pa nemoj me zej…
sad skidam bbc-evu snimku :/
pratim formulu od 96-97 i nikad nisam nista bolje vidio.
mac neces pozaliti jer je utrka bila više nego odlična
ja drugu utrku zaredom nisam gledal uživo, al sam zato svim snagama pokušaval ne saznat rezultate do snimke navečer, za maleziju saznal samo da je perez bil odličan, a za kinu da je rosberg pobijedil, al svejedno je bio gušt gledat utrku 😀
evo vidis mac sta ti govorim….decki je hvale na sva zvona…a meni sve vise zao…:(
hvala za preporuke 😉