Japan 2016: Snapchat

Autor: Mladen Jergovic08.10.2016 - 22 komentara

Posve je lako moguće da nedjeljna utrka za VN Japana bude ključna utrka ovogodišnjeg svjetskog F1 prvenstva. Kako god, naime, završila vjerojatno će definirati razvoj događaja u preostale četiri utrke.

Nico Rosberg je u životnoj formi. Griješi vrlo, vrlo rijetko – a i to kada nije najbitnije, kao u singapurskom slobodnom treningu u petak – a s ovogodišnjim se Mercedesovim bolidom srodio do nevjerojatne mjere. Na stazi poput Suzuke, tehnički vrlo zahtijevnoj, ali stazi na kojoj je ključno uhvatiti onaj slatki, savršeni ritam što je moguće samo s bolidom koji ima idealno podešen set-up, Rosberg u svojim najbržim krugovima izgleda fenomenalno. Vrlo je agresivan, jer morate biti agresivni da biste ovu stazu prošli za mrvicu više od 90 sekundi, ali opet se njegov stil vožnje čini fluidnim i mekanim, bez puno trzaja. Nema ih čak niti u završnoj šikani koja traži surovi pristup i beskompromisnost.

Da, zbilja, kad je Rosberg u kvalifikacijama dobar, kad ga sve sluša, kad mu je Mercedes po ćefu od prvih sekundi prvog treninga u petak ujutro, teško, teško ga je pobijediti.

Pa ipak, u subotu popodne Lewis Hamilton promašio je za 13 tisućinki, i to nakon što je svoj pravi set-up tražio i tražio, uglavnom bezuspješno, kroz sva četiri sata slobodnih treninga. Na kraju su se on i inženjer Peter Bonnington odlučili za čistu kocku tik prije kvalifikacija, odrađujući finalne promjene čak prije Q3 dijela kvalifikacija, i onda je sve kliknulo na mjesto.

No, u konačnici je za Hamiltona situacija jednako loša kao da pravi set-up nije pronašao, i kao da je iza Rosberga za one dvije ili tri desetinke koje su njegovu facu činile kiselom nakon slobodnih treninga u Suzuki.

Ova staza, naime, nije osobito dobra za pretjecanje, sigurno ne kad su bolidi vrlo podjednakih performansi. Oba duga pravca završavaju (pre)brzim zavojima i pretjecanje je moguće samo ako onaj ispred nešto krivo odigra.

S druge startne pozicije, dakle, Hamiltonu ostaje samo start kao adut. Kako je to prošlo lani, znamo – i obojica se toga sigurno predobro sjećaju. Zbog toga se ne čini jako vjerojatnim da će Rosberg i ove godine abgasati ukoliko iz prvog zavoja izađu poravnati. Konačno, kako je netko od vas primijetio u komentarima, Rosbergu nije kraj svijeta ako obojica završe utrku nakon 10 sekundi. Njegova prednost od 23 boda postala bi samo još dragocjenija s jednom utrkom do kraja manje.

A onda opet, prije dvije godine Hamilton je jednostavno Rosberga prestigao u izravnoj borbi za prvo mjesto, u prvom zavoju. Izvana. U simulacijama utrke u petak Hamiltonova su vremena bila nešto bolja i postojanija od Rosbergovih. A onda opet, i 2014. i 2015. Hamilton je u ovu utrku ušao kao vodeći u prvenstvu. Sada je on taj koji ganja vodećeg, i trenutno se ne čini osobito fokusiranim i hladnokrvnim.

Uzmimo, recimo, njegove eskapade na presici u četvrtak, i kasnije. Prvo se, u punom jeku tog tradicionalnog susreta s novinarima, igrao svojim mobitelom i na Snapchatu lijepio brkove i obrve ostalim prisutnim vozačima, zatim se opako nadurio kad su mu neki novinari to zamjerili u svojim člancima. Sorry, ali da je to radio Max Verstappen, koji je tinejdžer, još bi i bilo razumljivo. Ali, Hamiltonu je 31 godina…

Njegovo je opravdanje, kad je u petak popodne objavio novinarima da će od sada, zato jer su ga neki od njih opalili zbog ˝nedostatka poštovanja˝ u svojim člancima, biti puno manje prisutan na press-konferencijama i susretima s novinarima. Jer, kao, on na sva ta, jedna te ista pitanja odgovara već deset godina. Halo? Kad sam posljednji put provjerio, press-konferencije su bile dio posla, propisan od strane FIA-e, sastavni dio onog zbog čega je (i) Hamilton plaćen desetke i desetke milijuna dolara svake sezone.

Osobno, meni ova ružna epizoda govori da je svjetski prvak u frci. Nakon što mu je prasnuo taj motor u Maleziji kao da mu je prvi put sinulo da bi ove, 2016. svjetski prvak mogao uistinu postati Nico Rosberg, pa se sada uspaničio i sve mu smeta. Za mene je Hamilton, naravno, i dalje najnadareniji F1 vozač s ove strane Ayrtona Senne, ali ako itko pokazuje da se do pobjeda i naslova dolazi i velikim i strpljivim radom, onda je to Rosberg. Umjesto da se svađa s novinarima (koji ga, to je jasno, moraju pitati ima li i dalje povjerenja u Mercedes, kad je u Maleziji sam dao naslutiti da u tim kvarovima motora ima nešto sumnjivo, ne bi li cijelu stvar, malo kasnije, zacijelo nakon dignutih obrva unutar Mercedesa, prebacio u božanske domene), puno pametnije bi mu bilo da jednom, samo jednom, uzme list iz Rosbergove knjige i studiozno i hladno proanalizira kako da ipak, naslonjen na svoj talent, nekako na kraju ipak mazne i četvrti naslov prvaka.

U Suzuki će, međutim, obojici vozača Mercedesa biti teže nego što su navikli. Unatoč, naime, uvjeravanjima da su razlozi kvara na Hamiltonovom motoru posve shvaćeni, Nijemci su u Japanu osjetno ˝detjunirali˝ agregate oba svoja vozača. Tu vjerojatno, a i u nesumnjivom napretku kojeg su u Ferrariju najavljivali bez da se to do sada nešto vidjelo, leži razlog smanjenom vremenskom razmaku između prva dva startna reda. U kvalifikacijama crveni su bili dovoljno blizu (Kimi Räikkonen 3 desetinke, Sebastian Vettel još samo 8 stotinki iza) da bi se mogli ozbiljno nadati konkretnijem ulovu u utrci.

Podsjetimo, posljednje postolje za Ferrari donio je Vettel prije mjesec dana u Monzi, na stazi na kojoj je Red Bull tradicionalno loš. Sve do kvalifikacija Suzuke činilo se da će Daniel Ricciardo i Max Verstappen još jednom pojesti bolide iz Maranella za doručak, no onda je postalo jasno da, bar što se kvalifikacijske brzine i, dakle, sirovih konja tiče, to nije slučaj. OK, dva Ferrarija i dva Red Bulla pokrivena su samo s 0.291 sekunde, no guranje Red Bulla u treći startni red (ako na trenutak zanemarimo činjenicu da će Vettel zapravo startati kao 7. zbog kazne iz Malezije) ipak je značajan psihološki poen za Ferrari.

Naravno, ostaje pitanje kako će biti u utrci. Ricciardo i Verstappen bili su u simulacijama s punim tankovima u petak vrlo, vrlo brzi – zapravo najbrži od svih. No njihove su se mekane gume trošile brže i ˝strmije˝ od istih guma na crvenim i srebrnim bolidima. Možda se to ponovi i u nedjelju, no vjerojatnije je da su u Red Bullu nešto napravili po tom pitanju. Strategija će, ovaj put možda i više nego inače, odigrati presudnu ulogu, a za praćenje utrke svakako će pomoći činjenica da ovaj put svi startaju s istom komponentom guma (mekanom). Podsjetimo, uobičajena taktika (po suhom, a posljednje prognoze govore o samo 15 do 20 posto šansi da kiša što će u Suzuki padati kroz noć ostane prisutna i u nedjelju popodne) na ovoj utrci su dva zaustavljanja u boksovima.

Od ostalih, puno smo svi zajedno više očekivali od McLaren-Hondi, ali, kako dobro kaže Jenson Button, Suzuka im očito nikako ne odgovara. Fernando Alonso možda ima tu najnoviju, toliko očekivanu verziju nove Honde, no u kvalifikacijama on se pokazao gotovo neznatno bržim od Buttona, koji će novi motor dobiti tek u Austinu. Da, Španjolac je pune dvije sekunde brži nego što je bio u kvalifikacijama lani, no što to vrijedi kad je lani startao s 12. startne pozicije, a sada će s 15.

Konjske snage su još uvijek problem za Hondu: na najbržem dijelu ove staze, malo iza mjerenja drugog prolaznog vremena, McLareni su oko 10 km/h i više sporiji od Mercedesa (Hamilton 319.4 km/h), s tim što Button sjedi čvrsto na dnu poretka s 307.8 km/h. Ali, da nije sve samo u čistoj snazi govori i podatak da je kroz znameniti R130 zavoj – onaj u kojem je osim hrabrosti potreban i savršeno poštiman bolid i postojan aero potisak pri takvim brzinama – Hamilton (opet i tu najbrži) išao 315.5 km/h, Alonso tek 304.3 km/h (kao 20. na listi), a najsporiji je i tu bio Button s 302.6 km/h.

Suzuka je predivna staza i utrke na njoj uvijek su poslastica, čak i kad ne pada kiša, i čak kad pretjecanja nema previše. Lani ih je nakon prvog kruga bilo 24, što nije najgore u sezoni. Hamiltonu će, nada se on, biti dovoljno samo jedno. A ako Rosberg ovaj put pobijedi tradiciju iz posljednje dvije godine, i uzme svoju devetu pobjedu u sezoni, Hamiltonu neće pomoći ni  durenja i ni svađe s novinarima. Četiri utrke do kraja nije puno ako vam glavni rival bježi za 30 bodova. Zato je za obojicu ova nedjelja biti ili ne biti.

Galerija fotografija F1 bolida budućnosti

Magnussen: Sedmo mjesto je i dalje cilj momčadi

Allison: Mercedes je “platio kaznu” borbe s Ferrarijem

Video dana: Dvoboj Hamiltona i Vettela u Formuli 3

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar
Predictor
Kreator TV
Tag cloud