Williamsov voditelj odjela za performanse Rob Smedley vjeruje da njegova momčad, poput ostalih, može sustići Mercedes koji je dominirao ovom sezonom. Njemačka ekipa je pobijedila na 16 od 19 utrka te je s lakoćom osvojila konstruktorski naslov, dok je Lewis Hamilton osvojio vozački za Mercedesovu tvorničku momčad. Williams je kroz sezonu postajao sve bolji te je na kraju zauzeo treće mjesto na tablici konstruktora, ispred Ferrarija i McLarena, a Smedley je uvjeren da će razlika sljedeće godine biti još manja:
“Kada je jedna momčad dominantna i kada imaju ovoliku prednost, ništa ne traje vječno. Ako pogledate zaostatak koji smo imali u Australiji i onaj koji smo imali u zadnjoj utrci sezone, vidjet ćete da je on postajao sve manji. Ljudi razumiju kako bolje razviti svoj bolid, kako napraviti bolju šasiju, kako postići bolji sklad između pogonske jedinice i šasije, tako da je ta dominacija obično smanjena. To je na nama i ostalim momčadima, bilo da se radi o Williamsu, Red Bullu ili Ferrariju, da napravimo bolji posao od svih ostalih.”
Mercedes je do sada izvukao, uzmimo proizvoljno, možda nekih 90% od onoga što se može izvući iz ovakve pogonske jedinice po ovakvim pravilima. Dakle, uz puno rada, mogu napredovati još samo nekih 10%. Renault i Ferrari su izvukli mnogo manje i teoretski oni mogu napredovati proporcionalno mnogo više od Mercedesa sve dok ga jednom ne dostignu. Ovo je samo neka moja teorija a vidjet ćemo što će se dogoditi u idućoj sezoni.
To neki strucnjaci ode ne razumiju…
Mene zanima od kud vama dvojici da je mercedes na 90% ?
Od kud tebi da nije?
Desmo je bubnia postotak bezveze. Sta je tia rec jest da je Merc u startu se priblizia nekom limitu ovih motora vise nego drugi proizvođaci i s tim ima manje mista za napredovanje u iducim sezonama nego druge momcadi.
Upravo tako nekako, ostavimo postotke kao proizvoljne.
Kad bi u Mercedesu krepavali od dosade,pohvatali bi ih svi redom.Kolko se dižu drugi diže se i Mercedes i opet smo na početku.
Jeli to neko pisano pravilo?
Pravilo je da u tom segmentu nema pravila,osobito ne pisanih ali prednost prošle sezone najprije treba uhvatit a za prestizanje,po svemu dosad viđenom,moraš bit hlebinac.
Imaju isti motor, znaci stvar je sasije i aerodinamike. A to moze iduce sezone i Lotus pogodit bolje od Merca i od Willliamsa. Nikad se ne zna dok ne krene sezona
Je,prodali su im motore,zapravo pogonske jedinice,koje se sastoje od buno prebitnih detalja,ali im nisu prodali pamet.Vrag je baš u tim malim detaljima ,pa kak se ko snađe.A zapravo nisu blesavi da im prodaju iste ili jače PJ od onih koje ostave sebi.
Po pravilima moraju prodavat identican PU ka sta i oni koriste
@Daijiro; osvrt na ono “isti motor- stvar je šasije i aerodinamike”. Zar stvarno smatraš da su Williams i McLaren imali toliko inferiornije, po znanju, inžinjere i da su imali potpuno isti motor? Dobro “otto” kaže za one detalje
Kao sta san napisa. Moraju prodavat konstrukcijski identicne motore.Ako nisu rade mimo pravila i triba ih sankcionirt. Druga stvar ke tko ce ga kako ustimat. I zasto mislis da su u Mercu strucniji u tome od drugih? Jer su svabe i proizvode aute?
mercedes daje iste PJ svima ali samo PJ bez eletronike dakle ista PJ ali drugačiji software merc uz svoj software dobije oko 20-ak KS više . To ti je slično kao tuning na autima kada im ubaciš drugačiji čip (software) netko stavi 50 KS više a netko 100 KS slično je i ovdje. Turbo je isto tako bitan svaki team ima svoju teoriju kako napravit intercooler i koliko velik mora bit, jbg ništa ti neznači samo PJ a naravno uz to ide šasija i aerodinamika. I za kraj to svake godine govore i Ferrari i Mclaren najavljuju pobjednički bolid 3… Read more »
Svaki stroj ima svoj limit po pitanju perfomansi. Ništa nije bez ograničenja. kaj si bliže maksimumu koji se da izvući iz ove kombinacije, onda i napredak ide sve sporije. Prema tome Mercedesu nije zagarantirana dominacija. Da imaju prednost, imaju, no drugi imaju puno više prostora za napredak. ostaje nam čekati ožujak.