Ricciardo: Formula 1 više nema brzinu za koju vam trebaju ‘muda’

Daniel Ricciardo kaže kako Formula 1 nije više dovoljno uzbudljiva kao nekad te smatra kako bi u idealnom svijetu vozač mogao pritiskati cijelu utrku, a da se pritom ne brine o potrošnji goriva i guma.

Kako se i dalje ne zna što će biti s promjenom pravila za 2017. godinu, tako se sve više vozača u svojim izjavama dotiče i trenutnog stanja u sportu. I sama udruga vozača GPDA se prošlog mjeseca osvrnula na glavne ljude Formule 1. GPDA je u svom izvješću izjavila kako trenutna politika sporta izaziva gužvu i jednostavno je zastarjela te pozivaju na promjene radi bolje budućnosti sporta.

Red Bullov vozač se osvrnuo na ono što bi on mijenjao.

“Prvo ove temeljne, vratiti zvuk. Jače, brže bolide. Bolide koji će omogućiti pritiskanje cijelu utrku. Došao sam do točke u kojoj sam već navikao na štednju goriva i guma. To je pomalo kao vještina i osjećam da sam se navikao na to i da to razumijem. Nije da ne uživam u tome, zapravo smatram da je pomalo zabavno, ali siguran sam da želim ići brže i ne zamarati se takvim stvarima,” rekao je Ricciardo i nastavio.

“Želim tempo, brzine u utrci da budu veće i intenzivnije. Želim i brze zavoje, da možemo što brže voziti bolide. Ne želim ‘nabiti’ što veći downforce pa da ne mogu pratiti drugi bolid. Kvalifikacije bi bile zanimljive, ali nedjelje bi bile bezveze. U idealnom svijetu, želim imati više prianjanja iz guma kako bi što brže išli u zavoj i kako bi više  toga ovisilo o vozaču.”

Prisjetio se Australac kako je to bilo na početku njegove karijere 2009. godine.

“Kada sam prvi put testirao u Jerezu 2009., svi brzi zavoji su ovisili o meni. Bolid bi se zalijepio, mogao sam pritiskati koliko sam htio. Sada osjećam kao da imamo previše zavoja na kalendaru gdje dođete do svog limita. Želite ići brže, osjećate da će vas vaša hrabrost gurnuti na iduću razinu, ali bolid jednostavno ne drži. A to i nisu brzine koje su uzbudljive i za koje vam trebaju ‘muda’. Zato mladi dečki mogu doći i brzo se naviknuti na ovo,” dodao je Ricciardo.

9 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Tuzlaensis

Evo, moje laičko mišljenje: Ovi bolidi su možda i najbrži u historiji takmičenja, ali imaju doooosta sporije ubrzanje od onih koje smo mogli gledati recimo 2005. (aludiram na borbu Kimija i Alonsa). Protok goriva je realan problem, kao i namjerna degradacija guma. Kada bi se te stvari riješile, postigli bi određeni napredak glede atraktivnosti ali onda bi vjerovatno naišli na probleme pouzdanosti pogonskih jedinica koje kao takve nisu namijenjene vožnji na konstantnom maksimumu nekoliko utrka u nizu. I naravno, cherry on the top, cijena istih. Potpuno sam za tezu ‘Formula 1 je vrhunac tehnologije auto-moto svijeta’, ali koliko god savršene… Read more »

joshuazg04

Mislim da si malo zelen za pravu usporedbu………..

Rkubica

Ti mu reci, stari vuče u f1

modesto

a ja sam to govorio još 2014 ovo su hibridi ,nitkonije ovim bolidima ni pravilima zadovoljan,nece ovo dugo …

F12013

Svi žele bolide teže za vožnju, i svi žele dobro utrkivanje, ali koja su prava rješenja. Spominjem elemente groundeffecta, ali nisam stručnjak. Kada gledam Ferrari i Williams BMW iz 2001. to su bili pravi muški bolidi za vožnju i jurenje…Sve dok ne bude ponovnog nadolijevanja goriva i guma na kojima se može pritiskati neće biti utrkivanja na limit. Sve ostalo je neka vrsta štednje i steriliziranja…

LaFerrari

Hah za jedne od najbržih bolida ikad reči da su sporiji od onih iz 2009.,lik priča gluposti.Možda da je izjavio da su tada bolidi bili teži za vožnju ok , ali da su bili brži nebi reko.

Daijiro74

Srica nasa pa si ti upoznat s bolidima bolje od njega…

FerrariAlonso

On govori o brzim zavojima ne o pravcima. Pogledaj koja je razlika u vremenima između starih i novih bolida u Barceloni i ostalim stazama sa brzim zavojima!

Daijiro74

Brzinom cak nisu daleko, ali sta se uvelike razlikuje je lakoca kontroliranja bolida. Gledam pred koji dan on board usporedni krug V10 Ferraria i proslogodisnjeg Mercedesa (ne sjecam se staze ni godine) i dok se vidi iz aviona kako se Schumy bori sa bolidom na volanu kroz svaki zavoj i korigira volan usred zavoja po nekoliko puta, Hami izgleda kao da se vozi do ducana i jos uz to salta postavke pred svaki zavoj..

Related Posts