Singapur 2016: Može li Rosberg odoljeti Ricciardu?

Autor: Mladen Jergovic17.09.2016 - 9 komentara

Do sada su samo tri vozača pobijedila u VN Singapura, i sva trojica su bivši ili sadašnji svjetski prvaci. To je dio povijesti kojeg će najbrži vozač dosadašnjeg dijela vikenda u ovoj majušnoj azijskoj državi svakako željeti promijeniti – i kako je nagovijestio u treninzima i kvalifikacijama, to bi mu lako moglo poći za rukom.

Nico Rosberg odvezao je kvalifikacije onako kako uvijek vozi kad dobro obavi sve zadatke sa svojim inženjerima – a u tome, u domaćim zadaćama, upravo je fenomenalan – ali i kada mu bolid ima dobro pogođen set-up i, naravno, kad nema nikakvih tehničkih problema. Odvezao je, dakle, taj prvi Q3 krug u magičnom stilu. Sve koji su predviđali da bi, po čistoj brzini, Mercedes na ovoj teškoj stazi s 23 zavoja mogao imati dostojne rivale u Red Bullu i Ferrariju, Rosberg je jednostavno ostavio bez teksta.

Jer njegov prvi Q3 krug bila je čista simfonija brzine, kojoj čak niti revitalizirani Daniel Ricciardo nije mogao bliže od pola sekunde. Kao i uvijek u kvalifikacijama, Mercedes naprosto odvrne slavinu snage još i još, i srebrno-tirkizni bolidi (OK, bar jedan od njih) postanu razoružavajuće nedodirljivi.

Ukoliko dobro starta, Rosberg će u nedjelju biti na dobrom putu da potvrdi još jednu čvrstu singapursku tradiciju: u šest od osam dosadašnjih utrka u ovom gradu pobjednik utrke bio je čovjek s pole positiona. Štoviše, to se dogodilo u posljednje tri edicije ove utrke.

No, ima tu i jedan ali. Ricciardo i njegov Red Bull-Renault (pardon, TAG Heuer) možda nisu mogli nauditi Rosbergu u čistoj kvalifikacijskoj brzini, no Australac (kao i njegov kompa iz ekipe Max Verstappen) starta u utrci na super-mekanim (crvenim) gumama. To će značiti dvije stvari: prvo, Red Bullovi će biti mrvicu hendikepirani manjim gripom na samom startu, no drugo, vrlo je vjerojatno da bi njihov stint na tim, prvim gumama mogao biti duži od svih ostalih, uključujući i Mercedesove. A to otvara strategijske mogućnosti širom otvorene.

U Singapuru se ne pretječe lako. Lani je u utrci nakon prvog kruga bilo samo 11 pretjecanja i odradila su ih samo tri vozača (Kvyat, Verstappen, Sainz), i to nikad u borbi za pozicije više od šeste. Ako se stoga Red Bullovi vozači strateški prestroje ispred Mercedesa zahvaljujući različitom odabiru guma u Q2 seriji kvalifikacija, Rosbergu i/ili Hamiltonu bit će vraški teško vratiti vodstvo u utrci. Pogotovo Rosbergu, koji mora nadvladati još jednu tradiciju – onu, naime, po kojoj on nije vozač koji je čuven po sjajnim pretjecanjima. Pogovoto protiv određenih vozača Red Bulla…

I onda, dakako, u igru se uključuje i treći faktor. Singapurska utrka još niti jedan jedini put u svojih osam izdanja nije prošla bez uvođenja Sigurnosnog automobila. Tu su činjenicu vozači ovih dana često spominjali u odgovorima na pitanja o strategiji u utrci i o izgledima da se nekako preskoče vozači ispred.

Također, tu je i problem nesavršenih startova vozača Mercedesa ove sezone. I Hamilton i Rosberg su u više od pola ovogodišnjih utrka zabrljali odmah po gašenju crvenih svjetala, i to je podatak na kojeg svakako računaju Ricciardo, Verstappen, čak i Räikkonen. Izgubi li Rosberg vodstvo prije prvog zavoja, što bi, obzirom da starta na mekšim gumama od Ricciarda, bilo čudno, zadatak za Mercedes postaje neizmjerno težak. Daniel Ricciardo je sjajan vozač koji ne griješi često, i koji ima misiju, u ovo vrijeme kad cijeli F1 svijet s fascinacijom (ili bar pažnjom) gleda u njegovog osam godina mlađeg momčadskog kolegu i procjenjuje koliko je Australac uistinu jak. Sjedne li Ricciardo na vodstvo utrke, Mercedese očekuje daleko najveći sipit ove sezone.

U svakom slučaju, jedan ispit su već prošli. U Singapuru neće proći kao lani. Sve ove priče o tome kako su u Mercedesu nakon lanjskog fijaska sjeli, proučili sve moguće razloge i shvatili što pošlo krivo možemo svi okačiti o rep prvom mačku kojeg spazimo. Priča je puno jednostavnija: lani je Mercedes dobio vrlo specijalne gume, zato jer je onima koji u Formuli 1 vuku poteze trebala drugačija, zanimljivija utrka. Singapur je mjesto na čijoj je burzi CVC (sada već skoro bivši većinski vlasnik Formule 1) htio baciti F1 dionice u svjetski opticaj, upravo, eto, prošle jeseni. Još jedna, predviđena dominacija Mercedesa bila je posljednja stvar potrebna za visoku stratnu cijenu tih dionica. Posljedica: drvene gume za lanjske Mercedese i ˝neobjašnjivi˝˝, ˝misteriozni˝ pad forme i pobjeda supraničke ekipe. Ako mislite da je ovo tek teorija zavjere, ili niste u Formuli 1 dovoljno dugo, ili ne poznajete ljude (čitaj: čovjeka) koji u ovom sportu vuku glavne poteze.

Mercedes, dakle, dobro stoji, osobito ukoliko start utrke prođe OK. Doduše, nije sve u ovoj ekipi baš tip-top. Lewis Hamilton, jedan od tri pobjednika utrke (2009. i 2014.) izjavio je nakon kvalifikacija da pojma nema zbog čega nije bio niti blizu Rosbergu ili, štoviše, zbog čega je bio sporiji i od Ricciarda, makar i za samo 0.173 sekunde. Da, Hamilton je propustio velik dio drugog treninga u petak (kada se, recimo, vozila većina simulacija utrke) zbog manjeg kvara na hidraulici, no i kada je vozio nije on baš bio onaj pravi. Radio je česte pogreške, osobito u zahtijevnom zavoju broj 7, i naprosto nikada nije pogodio onaj ˝sweet spot˝ set-upa. Nitko, naravno, ne može u ovom trenutku predvidjeti kako će razvijati događaji u utrci, no za svjetskog prvaka stvari – u trenutku kad pred Rosbergom ima mršavu prednost od 2 boda, i kad bi se između njih dvojice mogao ugnijezediti i pokoji Red Bull – ne izgledaju osobito dobro.

No, Hamiltona ne treba prebrzo otpisivati. Ne stoji mu bez vraga na kacigi osobni motto ˝Still I Rise˝ (Uvijek se podižem). Toto Wolff je nakon subotnjih kvalifikacija rekao da je ovom prilikom Mercedes iznevjerio Hamitona jer mu nije dao bolid u skladu s njegovim mogućnostima. Kao moralni podstrek, nije loše. No, pitanje je može li to išta značiti protiv Rosberga u ovoj, punoj snazi.

I konačno, ostaje pitanje o podešenosti bolida za uvjete utrke. Tu treba znati da Mercedes, ukoliko su otkrivene prave karte, i ne stoji baš sjajno. I Red Bull i (Räikkonenov) Ferrari odradili su simulacije utrke u petak znatno uvjerljivije od Rosberga. Jedina svijetla točka tih simulacija mogla bi biti činjenioca da je Mercedes, čini se, od svih najnježniji prema ultra-mekanim gumama. Na tim će oni gumama i startati, a simulacije su pokazale da je Rosberg izdržao na tim gumama, vozeći relativno konkurentna vremena, čak 17 krugova. Za informaciju, Räikkonenu je to uspjelo kroz 15 krugova, a dva Red Bulla su na super-mekanim gumama (dakle, onima na kojima će oni startati) vozili konkurentna vremena samo kroz 13 do 15 krugova.

Da, i Red Bull i Ferrari su u simulacijama utrke bili za oko pola sekunde brži od Mercedesa (u najboljem krugu kojeg su vozili), no to će vrijediti relativno malo ukoliko Rosberg i Hamilton sjednu na vodstvo utrke i onda izdrže da prvim gumama jednako dugo (ili duže) nego svi drugi, uključujući i Red Bullove. No, nitko ne može znati koliko su uistinu te simulacije od petka mjerodavne, i koliko će se stvarno odraziti u utrci.

Za kraj, spomen Ferrarija. Kimi Räikkonen, to je sigurno, još je jednom lagano razočarao. U prvom dijelu Q3 kvalifikacija bio je treći, dvije desetinke brži od Ricciarda. U drugom dijelu jednostavno je podbacio – baš kao i Hamilton – i odvozio vrijeme skoro sekundu sporije od Ricciarda. U situaciji kad si Ferrari ne smije dopustiti još jedno šamaranje od momčadi koja ih je nedavno zbacila s drugog mjesta u konstruktorskom poretku, predstava Finca nije dobro došla.

Ovo osobito jer je on u Q3 bio jedini preostali Ferrarijev adut. Četverostruki pobjednik Singapura taj je dio kvalifikacija već gledao u civilki, čvrsto na posljednjem mjestu (prije eventualnih penala), nakon loma anti-roll poluge u samom početku Q1 kvalifikacija. Da, Vettel je 2012. u Abu Dabiju dohvatio treće mjesto s 24. startne pozicije. No, Singapur će biti ponešto teži zalogaj. Svakako, očekuje ga živahna utrka.

No, kao i uvijek, to su sve subotnje priče. Bodovi se dijele za nedjeljnu priču. Mnogo je faktora koji mogu sve ove pretpostavke okrenuti naglavačke. I mnogo razloga da od ove dvosatne predstave, možda fizički najzahtijevnije utrke sezone, možemo očekivati puno.

Mladen Jergović

GP1 novinari ocjenjuju prvi dio sezone

Društvene mreže: Tko pobjeđuje izvan staze?

Johansson: Alonso bi trebao ostati u McLarenu još jednu godinu

U Williamsu razočarani prvim dijelom sezone

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar
Predictor
Kreator TV
Tag cloud